Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    deze advertentie vond ik wel leuk. de tekst eens lezen, en daarna de 7de foto bekijken
    Tweedehands of nieuwe Auto Banden en Velgen kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

ofwel ben ik goed fout, ofwel zegt die date code ....
    1992?

Comment

• 3cijferige code, dus zowieso al MEER dan 15jaar oud. (date code 494 is 49ste week van 1994)
      en dan durft die zeggen:
      Ik reageer enkel als het bod mij aanstaat.
      Anders word het verwijderd.
      Niet afkomen met wat is jou richtprijs?
      Koopjes jagers mogen tegen een ander paaltje gaan plassen. :-)
      die winterbanden zijn volgens mij ronduit gevaarlijk. en zeker geen koopje meer. en denk dat de verkoper nog de hoofdprijs ervan denkt te krijgen. (heb men golf 2jaar geleden op de vangrail gezet doordat ik 10jaar oude winterbanden op velg had gekocht. lesje geleerd).

als ik het profiel van die fulda kristall 4 opzoek, kom ik V profiel winterbanden tegen. deze hebben nog een ouder blokjes patroon dus de hoge leeftijd kan kloppen
      als ik dan hetzelfde profiel opzoek op andere sites, wordt dit bevestigd in de uitleg
      http://lafeo.de/shopping/autoparts-v...+4506+%5D.html.

ik denk dat 80% van de chauffeurs niet op de hoogte is van de productiecode. overal krijg je dan te horen dat je winterbanden veel goedkoper kan vinden op ' tinternet ' en je zal maar zulke banden kopen voor je jonge auto. eerste sneeuwvlek, plak je in het decor
      Last edited by ; 18/01/2015, 12:54.

Comment

• maar je bent wel verzekerd ?

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Mijn Duitse vrouw heb ik moet afleren om met haar lichten te flikkeren als er iemand op het linkervak te traag rijdt.
          Hahaha das wel een goeike da . Duitsers rijden (over het algemeen) wel beter. Meeste linksplakkers die je op de autobahn tegenkomt zijn, jawel: allesbehalve duitsers (mits een paar uitzonderingen zoals overal)

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          3cijferige code, dus zowieso al MEER dan 15jaar oud. (date code 494 is 49ste week van 1994)
          en dan durft die zeggen:

die winterbanden zijn volgens mij ronduit gevaarlijk. en zeker geen koopje meer. en denk dat de verkoper nog de hoofdprijs ervan denkt te krijgen. (heb men golf 2jaar geleden op de vangrail gezet doordat ik 10jaar oude winterbanden op velg had gekocht. lesje geleerd).

als ik het profiel van die fulda kristall 4 opzoek, kom ik V profiel winterbanden tegen. deze hebben nog een ouder blokjes patroon dus de hoge leeftijd kan kloppen
          als ik dan hetzelfde profiel opzoek op andere sites, wordt dit bevestigd in de uitleg
          http://lafeo.de/shopping/autoparts-v...+4506+%5D.html.

ik denk dat 80% van de chauffeurs niet op de hoogte is van de productiecode. overal krijg je dan te horen dat je winterbanden veel goedkoper kan vinden op ' tinternet ' en je zal maar zulke banden kopen voor je jonge auto. eerste sneeuwvlek, plak je in het decor
          Je kan perfect nieuwe banden op het internet kopen, bij reifen.com zijn dat gewoon dezelfde banden die recent zijn net zoals bij je bandencentrale. Ik heb zelf in 2012 banden gekocht via 2dehands waarbij de verkoper mij zelf al wees op de productiedatum (2010 dus was nog goed doenbaar). Banden staan er nu nog steeds op, nog steeds soepel. Zolang je die productiedata in het oog houdt bij van die 2dehands verkopers zit je goed (geld voor veel dingen die daar verkocht worden). Als iemand niet open genoeg is qua informatie is het vaak ook gewoon een no-go want dan weet je dat er iets niet klopt.
          Last edited by Tomskii; 18/01/2015, 13:48.

Comment

• Dat ze eigenlijk toch gevaarlijken brol verkopen voor in d'een auto. Wie doet nu zoiets??? http://www.groupon.be/deals/christma...w.autoforum.be

Comment

• @ tomski, idd, ik koop ook regelmatig nieuwe banden op het net. maar iemand die ff zo denk van een 2de set velgen te kopen met winterbanden op voor zen auto.
              het is toch niet meer verantwoord dat 20jaar oude banden nog te koop aangeboden worden op het net. of ze moeten aangeboden worden als schrootbanden om een auto op te stallen ofzo (en dat haal ik uit de tekst van de add niet uit). heb de verkoper gemaild en de productiedatum klopte. 21jaar oude winterbanden !!!.

@DHL: allé, das toch ideaal om uw dashboard bij 0-100 sprintjes mee te filmen . dit in combinatie met een echte dashcam op u ruit, kunt ge al u dragraces op youtube zetten

Comment

• Neeje man, ik zou daar niks kunnen mee filmen... heb daar geen dashboard he. Dat zit voor de sociale controle in 't midden. Zo weet schoonmoeder ook is da'k rapper dan mijn schoonvader te zijn en mijn vrouw kan kijken aan de flitspalen of ik niet vergeet te remmen lol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Dat ze eigenlijk toch gevaarlijken brol verkopen voor in d'een auto. Wie doet nu zoiets??? http://www.groupon.be/deals/christma...w.autoforum.be
                  Niet zo slim, maar valt eigenlijk nog best mee, je ziet gewoon je instrumentenbord niet. Je moet er eens op letten waar sommige mensen hun gps hangen, heb er al meerdere gezien die dat gewoon recht voor hun gezicht op de vooruit hangen^^!?
                  Want het is altijd beter om te zien waar ge naartoe moet dan die fietser te zien die ge net hebt overreden...

Comment

• @DHL: was sarcastisch bedoeld . die GSM houder aan het stuurt, dat is toch 100% gemaakt om te kunnen sms's met je duimen.
                    moet wel lastig zijn in de file smorgens. als ze dan de krant lezen, zit die toch niet voor de GSM zeker. ook niet handig. moet ge de krant elke keer opzijhouden om te kunnen sms'en...

@xytras: valt me de laatste tijd ook erg op. en niet zomaar halverwege hoogte van de ruit aan de linkerkant ofzo (raamstijl) maar echt nog eens plat in hun gezichtsveld.
                    mijn GPS (als ik die al gebruik) heeft 2 lokaties. die ligt los in de asbak van de middenconsole en ik luister wel wanneer die zegt "binnen 200meter draai rechts af".
                    of die zit in zijn houder vlak boven mijn binnen achteruitkijkspiegel (tegen het dak dus). de gsm zit daar meestal als dashcamfunctie en filmt de weg vanuit het oogpunt van men dakverlichting.
                    Als ik dan in de achteruitkijkspiegel kijk, zie ik direct ook het stratenplan van de gps en is handig als je zo in bebouwde kom tussen 10 zijstraatjes moet gaan zoeken.
                    heb je toch nog de weg voor u in de zijkant van u oog terwijl ge GPS kijkt (en niet zoals je naar je stuur zou kijken met de houder die DHL toonde)
                    Last edited by ; 18/01/2015, 16:26.

Comment

• Valt me ook wel steeds meer op (of misschien begin ik er nu pas op te letten?) dat de mensen hun gps soms op heel rare plaatsen hebben hangen.
                      Bij mij staat die ook meestal onderaan aan de asbak, is zowat de makkelijkste plaats.
                      Onlangs bij de camionet van het werk ook wel een wat rara plek gekozen, namelijk juist voor de toerenteller zodat ik de kilometerteller en de andere wijzertjes wel nog kon zien.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• dat doe ik op het werk ook. gewoon de gsm voor de tellerunit leggen.
                        mijn gsm geeft ook de snelheid terug als de GPS module aanstaat

Comment

• Bij mij was het een TomTom van iemand van op het werk, zonder laadkabel uiteraard, ding viel net uit toen ik toekwam waar ik moest zijn.
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Heey Capri, ik wist dat wel hoor dat je als grapje bedoelde, daarom ook mijn antwoord
                            Bij Renault moest je je GPS bovenaan aan de spiegel hangen wegens anders slechte ontvangst door de warmtewerende voorruit. Daar was een stukje voorzien voor dit soort zaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              @ tomski, idd, ik koop ook regelmatig nieuwe banden op het net. maar iemand die ff zo denk van een 2de set velgen te kopen met winterbanden op voor zen auto.
                              het is toch niet meer verantwoord dat 20jaar oude banden nog te koop aangeboden worden op het net. of ze moeten aangeboden worden als schrootbanden om een auto op te stallen ofzo (en dat haal ik uit de tekst van de add niet uit). heb de verkoper gemaild en de productiedatum klopte. 21jaar oude winterbanden !!!.
                              Helemaal juist!

Over die GPS'en. Ik heb al mensen die Waze gebruiken als navigatieapp hun ipad op de ruit zien zetten met zo'n zuignap houder, pal int midden van de ruit, waardoor uw gezichtsveld enorm beperkt wordt. Tot daar toe die iPad, maar hang hem dan lager, desnoods over uw huidige middenconsole.

Ik gebruik ook waze, maar gewoon met mijn smartphone dan kan ik ten minste nog door mijn ruit zien
                              Last edited by Tomskii; 18/01/2015, 17:50.

Comment

• net terug van wandelen: me dood geërgerd aan wat mensen hier achterlaten in de bossen. Ook aan mountainbikers die het blijkbaar nodig vinden om ook de paden waar ze niet mogen komen alles te komen kapot rijden (en ja het staat aangeduid).
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                  Inhalen op een kruispunt bij voorrang van rechts? 't Is volgens mij ook een zone 30... Niks fout?
                                  Dit is helemaal geen kruispunt met voorrang van rechts. De N227 is daar de voorrangsweg.
                                  2012 Renault Megane RS

Comment

• Dank aan de treintjes op de E17 Gent - A'pen links en op het middenvak, zodoende ik rechts een vrije strook had om te kunnen rijden zonder voorganger.
                                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      net terug van wandelen: me dood geërgerd aan wat mensen hier achterlaten in de bossen. Ook aan mountainbikers die het blijkbaar nodig vinden om ook de paden waar ze niet mogen komen alles te komen kapot rijden (en ja het staat aangeduid).
                                      Ja, schandalig he.

Comment

• Niemand gebruikt nog de GPL? De GePlooide Landkaart?

Comment

• de GSP: geplooid straten plan

Comment

Working...
                                          X