Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik woon vlakbij de flikken en hoop dat dat maar volstaat
    ROFL

En met de feeestdagen werd de kerstal voor hun deur gepluimd en ze hadden niets gemerkt, totdat buurtbewoners er melding van maakten.
    Veel succes.

Comment

• wie bij mij ongevraagd binnenkomt zal de laatste keer in een huis zijn binnengegaan. En bossen genoeg rondom mij om hem in de grond te steken.
      En de politie: kunt ge inderdaad zelden op rekenen. Waarschijnlijk omdat er teveel onnuttige interventies te doen zijn en er te weinig patrouilles 's nachts zijn om dat allemaal gebolwerkt te krijgen. En hier zijn het geen helden: nakende overval in de lokale kruidenierszaak welke de eigenares tijdig had opgemerkt. Wagen aan de voorkant met vier overvallers, wagen achteraan met ook vier man. Politie is na 1 1/2 uur komen opdagen. Uiteindelijk hebben de broer en de vader de overvallers weggejaagd op eigen risico want die mannen waren gewapend.
      Daarom het beste dat ge kunt doen is zorgen voor uw eigen veiligheid en de buurt goed in het oog te houden om eventueel ook de buren bij te springen. Hoe meer ze betrapt worden hoe kleiner de kans dat ze nog gaan langskomen.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        's nachts bij braak in de woning ben je steeds in een vermoeden van wettige verdediging omdat je volgens de wetgever in de nacht niet zeker kan zijn van de intenties. Is apart artikel. Ik dacht 417 strafwetboek los uit m'n hoofd.
        Da's wel een WEERLEGBAAR vermoeden hé, geen vrijgeleide om je eender wat te permitteren.
        Indien nadien blijkt dat je je effectief niet in staat van wettige zelfverdediging bevond, heb je alsnog een misdrijf begaan.

Comment

• Als ge iemand omver knalt uw grootste keukenmes in die zijn pollen duwen en probleem opgelost.

Comment

• en als ge hem buiten pakt, naar binnen sleuren, wat laten liggen daar en dan terug naar buiten trekken over de eerste treksporen. Niet mijn woorden maar van de flikken zelf.
            www.peugeotforum.be

Comment

• als ge bedreigd wordt, moogt ge uzelf verdedigen. dan is er nog altijd een grote grijze zone waarin gij moet beslissen of ge u bedreigd voelt of niet.

als een vreemde man IN mijn huis is, zie IK dat als een bedreiging (anders zouden die daar niet zijn), en dan ga ik over tot zelfverdediging.
              het moment dat de inbreker dus zelf het raam/deur open gedaan heeft om binnen te komen, aanzie ik als een bedreiging en die zal het niet meer doorvertellen. de wet mag zeggen wat ze willen, ik heb een vrouw en kind te beschermen, dan ga ik niet wachten tot de inbreker de eerste stap zet.

ge verklaard dan gewoon dat ge geroepen hebt, en diene kwam ineens naar u gelopen. ge voelde u bedreigd... en de rest ziet ge liggen op de grond.

PS wat een ******** reklame is me dat zeg. ik klik op een topic, krijg die stomme reklame. klik op "verder naar site" en krijg weer de topiclijst te zien !!!!!

Comment

• Ik wist niet dat hier zoveel juridische topkennis op dit forum aanwezig was.

Ten eerste wil ik eens effectief zien hoe ge zelf zou reageren.

En voor de rest, nu ge weet hoe de vork aan de steel zit, en ge knalt iemand neer zonder directe bedreiging, dan zijn de gevolgen toch voor u vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Da's wel een WEERLEGBAAR vermoeden hé, geen vrijgeleide om je eender wat te permitteren.
                  Indien nadien blijkt dat je je effectief niet in staat van wettige zelfverdediging bevond, heb je alsnog een misdrijf begaan.
                  Het is idd weerlegbaar, doch de wetgever hanteert het "vermoeden" . De gewone wettige verdediging (niet zelfverdediging want de artikelen voorzien eveneens in de bescherming van derden) dient aan meer voorwaarden te voldoen vooraleer die als rechtvaardigingsgrond kan worden ingeroepen.

Het is veel complexer dan wat ik zei, maar je kan moeilijk een hele thesis schrijven over de artikelen 416 en 417 swb op een autoforum in de sectie ergernissen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    met regelmaat kijk ik voor een rood licht ff in de reflectie van de ramen van de gebouwen naar men lichten.
                    koplampen check ik op men voorligger zijn koffer. pinkers ook op voorligger en achterligger/ reflectie gebouwen
                    Ik doe dat ook altijd op die manier.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• .....
                      Last edited by ; 23/01/2015, 08:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        PS wat een ******** reklame is me dat zeg. ik klik op een topic, krijg die stomme reklame. klik op "verder naar site" en krijg weer de topiclijst te zien !!!!!
                        Hier ook van hetzelfde, gewoon op F5 (vernieuwen) klikken, dan is de reclame weer weg en zit je wel op de juiste pagina.
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Gisteren langs de straat geparkeerd om te lossen. Tussen trekker en stoeprand zat minimaal 6 meter, dus ruimte zat. Toch is er een met een Ford Transit met dakdrager er in geslaagd mijn spiegel er af te rijden. Hij reed uiteraard verder. Onmogelijk dat hij van niets wist, want we hoorden het tot binnen in de winkel waar ik moest lossen. Tegen dat we buiten waren zag ik nog enkel een grijze transit met blauwe belettering en gele nrplaat wegrijden. Heeft hem zo hard geraakt dat mijn zijruit bekrast is. Glas was enige dat ongeschonden is gebleven, dus kon gelukkig nog verder mits wat plakband.

Comment

• Daarstraks gebrake-checked door ne 1serie op de E40.
                            Kom van de ring en ga richting Leuven, op't moment dat de volle lijn stippellijn wordt ga ik 1 rijstrook naar links (nog 1 over) en kijk in mijn spiegel. Ruim 100m op die 1 serie. Ik zet dus mijn pinker op en probeer in te schuiven en die heeft dus vollenbak gegeven om mij daar proberen naar rechts te duwen. Ik had dat echter niet gezien (redelijk druk, dus moest ook opletten dat ze voor me niet ineens beginnen remmen) en had'm blijkbaar met mijn achterkant geraakt. Was niet mijn bedoeling, als ik had gezien dat ie met zijne wagen perse voor me wou zijn mocht dat echt wel.
                            Is ie beginnen slalommen en rechts inhalen over 2 rijstroken om dan tussen 2 auto's door terug naar links te komen (volgens mij geen meter voor en achter), voor mij in te schieten en vol op de rem te gaan. Volgens mij maakte ie allerlei gebaren maar met zijn verduisterde ruiten kon ik daar toch niet veel van maken .
                            Morgen filmpje eens op mijn gemak bekijken, misschien heeft ie wel een bimmerboard-kentekenhouder.

Comment

• Da zijn dus van die retards waardoor BMW een slechte naam krijgt si.

Ik hoor regelmatig bij kennissen over 1 reeksen met agressief rijgedrag, al is dit zeker niet merkgebonden maar zal toch een zekere waarheid bevatten.

Bovenstaande mogen ze alvast zijn/haar rijbewijs in beslag nemen

Comment

• Yep. Snap ook niet wat u bezielt om dat proberen dicht te rijden. Had ik't gezien had ik geremd, mijn ego heeft 't niet nodig om te laten zien dat ik sneller ben (alhoewel, hij had dubbele uitlaat links, dus ook een 6cil zeker?).
                                Ik was wel aan't bellen via de bluetooth maar ik had onmiddellijk door wat ie ging doen toen ie langs rechts voorbijknalde. Had echter niet verwacht dat ie die 2 andere mensen ook mee ging betrekken. Mijne auto-noodstop was trouwens ook alert, wel knap.
                                We zullen er maar vanuit gaan dat hij al tegen 200 afkwam en niet speciaal versnelde, dan ben ik gewoon ne ouwe zot . Ik moet niet perse gelijk hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Het is idd weerlegbaar, doch de wetgever hanteert het "vermoeden" . De gewone wettige verdediging (niet zelfverdediging want de artikelen voorzien eveneens in de bescherming van derden) dient aan meer voorwaarden te voldoen vooraleer die als rechtvaardigingsgrond kan worden ingeroepen.

Het is veel complexer dan wat ik zei, maar je kan moeilijk een hele thesis schrijven over de artikelen 416 en 417 swb op een autoforum in de sectie ergernissen.
                                  Thesis is niet nodig, het woordje "weerlegbaar" volstond.

Is maar dat sommigen niet het verkeerd idee krijgen door dat "vermoeden".

Comment

• Als ik die reclame van Seat nog eenmaal zie ben ik weg voor vanavond . Dat ge reclame wilt maken ok, al 50 keer dezelfde begint wel te irriteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Als ik die reclame van Seat nog eenmaal zie ben ik weg voor vanavond . Dat ge reclame wilt maken ok, al 50 keer dezelfde begint wel te irriteren.
                                      Het is inderdaad serieus irritant

Comment

• vandaag ook men ergernis op de weg.

madammeke met ne kleine auto die 80 rijd in zone 70, maar de brug vertragend oprijd. bovenop de brug reed ze nog 37km/h (eco rijden door zonder gas bergop te bollen???). in bergaf natuurlijk weer 80 bollen.
                                        we naderen een T kruispunt (onze baan gaat door, zijstraat van links komt erbij. vlak voor die madam nen dikken camion die zich ervoor schiet (afremmen tot 15km/h, en natuurlijk moet die vrachtwagen de volgende zijstraat naar rechts in (ik snap niet waarom die zich er altijd voorschieten als ze 100meter verder weer moeten afdraaien).
                                        bocht van 90 met ne grote camion = alle autos erachter tot stilstand stoppen en wachten tot die de zijstraat in geraakte .

vandaag in leuven met de fiets ook 3 kiekens van autos gehad. t is precies de gewoon om vlak voor ne fietser uit u parkeerplaats de weg op te rijden (2x hard mogen remmen), MAAR het schoonste vanal was vanmorgen om 7h in bevekom.
                                        ik kom uit een zijstraat van rechts, maar die autos die van links komen, STOPPEN NOOIT (heb er al veel doen verschieten door toch de voorrang te pakken).
                                        echter hoorde ik de auto deze morgen wel HEEL SNEL naderen en die was volgens geluid al goed dichtbij (ik kan het niet zien door een struik aan het kruispunt). eens ik zicht heb zie ik dat die niet kon stoppen. ikke noodstop, achterwiel weggeschoven op die straatstenen (vriesweer) en haast onderuit geschoven onder de auto. auto had WEL goei remmen en banden en stond stil voor mij. ik de fiets toch recht kunnen houden en stond naast de weg stil (was nooit een ongeluk gebeurd. hopelijk een goeie les voor de chauffeur dat men voor die straat BEST STOPT wegens geen zicht op uitkomende autos van rechts

Comment

• Wat ik tof vind in filerijden.Soms zijn we allen 1 rij.Stopt er dan toch 1'n om voetganger of auto toe te laten. Dan doet plots iedereen dat zo(de voorbeeldige chauffeur)(of schijnheilig)
                                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                                          X