Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Ten eerste wil ik eens effectief zien hoe ge zelf zou reageren.
    .
    Zou ik ook nog wel eens willen zien, achter hunne PC zijn er veel die er zouden in trommelen zenne, tot het zo ver is mijn gedacht...

Hier is er in ons huis vanaf dag 1 een degelijk inbraakalarm ( en branddetectie, ook niet onbelangrijk me dunkt ) , geraken ze toch binnen dan zal het toch zaak zijn om me koest te houden en er ongeschonden uit te geraken ( ook mentaal ).
    Onze wagens staan altijd binnen ( ook overdag als ze niet direct nodig zijn ) , sleutels liggen steevast open en bloot op het aanrecht incl portefeuille. Als ze echt willen binnen zijn dat ze die dan maar meenemen, ik hoef ze zeker niet in de ogen te kijken... Ben ik nu een watje ?

Comment

• nee, toch niet, je stelt jezelf (en gezin) voor op materiele dingen. liever dat ze de auto meenemen en u gerust laten, dan dat ze u moeten neerknuppelen/knallen om u sleutels te bemachtigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        eens ik zicht heb zie ik dat die niet kon stoppen. ikke noodstop, achterwiel weggeschoven op die straatstenen (vriesweer) en haast onderuit geschoven onder de auto. auto had WEL goei remmen en banden en stond stil voor mij. ik de fiets toch recht kunnen houden en stond naast de weg stil (was nooit een ongeluk gebeurd. hopelijk een goeie les voor de chauffeur dat men voor die straat BEST STOPT wegens geen zicht op uitkomende autos van rechts
        Ik heb dat hier ook als ik mijn straat uitrij (met de auto dan wel). Is hier bergaf alles voorrang van rechts als ik mijn straat uitrij en wordt ook aangeduid door een enorme driehoek met een kruis in op de rijbaan..

Er zijn zelfs sjarels die links gaan rijden (spookrijden) op de baan om de voorrang niet te geven, die dat rechts blijven rijden, rijden dan vaak nog is te snel. Ik heb er ook al een paar doen verschieten door mijn voorrang toch te nemen, ik ga natuurlijk geen onnodige risico's nemen waardoor ze los in mijn flank zouden rijden, maar als ik zie dat er voldoende plaats is dan neem ik gewoon mijn voorrang. Diegenen die ze niet geven tja, gewoon achter blijven rijden zeker.. ding is dat die mensen ooit is niet gaan kunnen stoppen voor iemand die zijn voorrang neemt en dan enorm lastig en verwonderd zijn..

Ik weet nog jaren geleden dat er een lijnbus los op een wagen is geknald 2 straten lager (de weg loopt naar beneden toe) en dat was geen schoon zicht. Sinds dat ongeval zie je de bussen enorm veel afremmen voor onze straten en ze stoppen ook wel degelijk als er een auto uitkomt (buiten de gebeurlijke uitzondering natuurlijk)

Comment

• Vandaag naar Boot Düsseldorf, 160 op de cc en jawel hoor wie gooit z'n wagen quasi voor m'n neus zonder richting aan te geven. Yup, een landgenoot met een Suzuki Swift. Bij het voorbij steken eens kwaad gekeken maar meneer had niks in de gaten want druk in gesprek met z'n medepassagiers.

Op de terugweg ff de topsnelheid eens uitproberen en in de verte zie ik een vrachtwagen met daarachter een jaja Suzuki Alto met Nederlandse nummerplaat. Met het vorige in m'n hoofd ga ik toch van het gas (maar nog +200) en ja hoor mevrouwtje komt ook naar links. VOL in de remmen, richtingaanwijzers gaan spontaan aan en hartslag wat hoger. Scheelde niet veel of ik zat er los op. In het voorbij rijden keek mevrouw recht voor zich en hield zich van de domme.

Daarna rij ik NL binnen en hou me mooi aan de snelheidslimiet van 100 en wie komt me daar voorbij tegen 140 al hevig gesticulerend. Bij deze heb ik vooroordelen tov chauffeurs in een Suzuki.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Vandaag naar Boot Düsseldorf, 160 op de cc en jawel hoor wie gooit z'n wagen quasi voor m'n neus zonder richting aan te geven. Yup, een landgenoot met een Suzuki Swift. Bij het voorbij steken eens kwaad gekeken maar meneer had niks in de gaten want druk in gesprek met z'n medepassagiers.

Dat is altijd zo. Elke keer zijn het Belgen die daar ofwel in het midden plakken voor niets ofwel nog opzij gooien.

vorige keer ook, ik rij aan een nog niet zo overdreven hoge snelheid (+- 240) en toch dacht een belg nog snel naar links tussen te kruipen tegen 130

Chanse dat mijn krel nog iet of wat remmen had .
            BMW X5 45e

Comment

• Vandaag ook weer zo'n "veilige" bestuurder gezien.

Overal 50 waar je 70 mag, 30 waar je 50 mag.
              3 voorrangswegen genegeerd
              2 fietsers ingehaald net voor een blinde bocht en ze bijna alle 2 omgekegeld omdat er een tegenligger afkwam (want aja, gas geven om in te halen moet je ook niet doen hé).
              3 straten ingedraaid zonder pinker

En mocht je uitleg vragen denkt hij serieus dat hij veilig/verantwoord rijdt. Man man, kalf
              Last edited by Jan; 22/01/2015, 18:57. Reden: typo

Comment

• Jaah.. heel herkenbaar. Zo zijn er veel zulle. Hier in 't dorp zie je dat goed. Ze rijden 30 a 40 maar rijden overal door zonder naar voorrang of fietsers te kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                  2 fietsers ingehaald net voor een blinde bocht en ze bijna alle 2 omgekegeld omdat er een tegenligger afkwam
                  Tijd geleden in een zone 30 zo'n tegenligger gehad. Die haalde een fietser in net in een blinde bocht. Ziet mij afkomen en doet teken naar mij dat ik zot ben. Blijf dan achter die fietser tot je zeker bent dat je er voorbij kan zonder een tegenligger te hinderen he...

Comment

• T is nog vele leuker als je zelf met de fiets bent en komt zo ene voorbij gereden op centimeters of minder van uw stuur. Niet de eerste keer da'k het voetpad op zou moeten... Weet niet waarom maar da zijn over 't algemeen jeeps en camionetten.

Comment

• Tijdens m'n schoolgaande periode zelfs eens geplet geweest tussen een vrouwmens met een 307 en een geparkeerde bestelwagen.. Verloor me evenwicht (gelukkig richting de 307, die bestelwagen kon er niks aan doen). Remhendel van voordeur tot achterkant door de verf. Nog een goeie mep verkocht op de achterruit want ze reed gewoon verder..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Ik ben aangesloten bij zo een BIN netwerk. Allemaal goed en wel. Krijg ik gisteravond zo een bericht daarvan dat er een inbraak was geweest in m'n dorp. Blijkbaar de straat naast de mijne... De agent zei dat de daders op de vlucht waren.

Gans de nacht met 1 oog open geslapen. Tof zenneuh.

Ben al jaren aan het overwegen een alarm te plaatsen, maar bij securitas en dergelijke is dat dan nog eens 50 euro per maand abonnement etc. Ik wil gewoon ''s nachts weten of ze aan m'n kot zitten.
                        gewoon een alarm laten plaatsen en een telefoonkiezer erin daarin je GSM-nr programmeren, kost je niets extra

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                          Tijd geleden in een zone 30 zo'n tegenligger gehad. Die haalde een fietser in net in een blinde bocht. Ziet mij afkomen en doet teken naar mij dat ik zot ben. Blijf dan achter die fietser tot je zeker bent dat je er voorbij kan zonder een tegenligger te hinderen he...
                          vorige week net zelfde gezien in Waasmunster, Fiat had dan maar één koplamp ook

Comment

• Die nieuwe ads, valt dat onder Het-grote-ergernis-topic of is daar een andere topic voor?
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                              Die nieuwe ads, valt dat onder Het-grote-ergernis-topic of is daar een andere topic voor?
                              Ik heb er totaal geen last van.

Comment

Die nieuwe ads, valt dat onder Het-grote-ergernis-topic of is daar een andere topic voor?
                                Welke ads?

Hint hint: adblock plus

Comment

BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    T is nog vele leuker als je zelf met de fiets bent en komt zo ene voorbij gereden op centimeters of minder van uw stuur. Niet de eerste keer da'k het voetpad op zou moeten... Weet niet waarom maar da zijn over 't algemeen jeeps en camionetten.
                                    vanmorgen weer in leuven. een smalle straat waar net 1 auto doorkan. ik rij er met de fiets (tegen de richting in, maar is er toegelaten). een auto die geparkeerd stond moet me zeker gezien hebben (mijn licht staat aan en er is geen straatverlichting). die beslist te vertrekken voor ik hem voorbij ben. mocht op het voetpad gaan of zat er pal op

Comment

• welke straat?

Comment

• adjudant harboortstraat (ik kom van station achterkant en rij naar het zuiden richting bierbeek)

Comment

• Extra vroeg opgestaan om de auto te ontdooien, was niet nodig, niet aangevroren!!! +
                                          Carpoolgenoten waren nét ietsjes vroeger al thuis!!! +
                                          Veel groene lichten op de N80!!! +
                                          Heel ontspannen rit naar Brussel, altijd mooi mijn snelheid kunnen halen, niemand die me hinderde of die ik hinderde!!! +
                                          Vlotte ritsbeweging aan de E40 3-vak naar 2-vak!!! +

...

En dan vlàk voor aankomst, 4 rijvakken (2 vakken - volle witte lijn - 2 vlakken), ik zit uiterst links en haal iemand in, ik schuif 1 vak op naar rechts, de 2 vakken uiterst rechts zitten vol tegen 90 te krijgen, wij doen 120+.

Schiet er toch geen aso in een BMW zonder pinken over die volle witte lijn, voor mijn neus, waardoor ik (en iedereen achter mij) in de remmen kon...

Mompelgrommelmompel

Mijn Skoda

Comment

Working...
                                          X