Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Klootjesvolk met hun bmw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      adjudant harboortstraat (ik kom van station achterkant en rij naar het zuiden richting bierbeek)
      Dat eerste stuk in inderdaad maar smallekes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Klootjesvolk met hun bmw.
        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          adjudant harboortstraat (ik kom van station achterkant en rij naar het zuiden richting bierbeek)
          Mmm ja das daar vrij smal idd, er zijn straten in leuven (en deelgemeenten) waar ik niet snap dat er fietsers toegelaten worden in de tegengestelde rijrichting omdat het daar gewoon te smal is en er onvoldoende mogelijkheid is tot uitwijken.

Ik probeer er vaak rekening mee te houden door echt enorm rechts te gaan rijden, fietsers zijn er dankbaar voor al heb je er idd veel die toch de stoep opspringen uit veiligheid (ik kan ze geen ongelijk geven). In Heverlee in de Groenstraat, daar is dat ook zo'n geval, vooral als je net uit de bocht komt als het donker is en je ineens een fietser (zonder licht) voor je neus ziet opdoemen..

Comment

• Was echt niet druk op de weg vandaag, heb kilometers lang niet van mijn rijvak moeten veranderen, totaal niets van verkeer!

Mijn Skoda

Comment

• jij hebt al veel plezier gehad aan je camera he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Klootjesvolk met hun bmw.
                +1

Sent from my iPhone using Tapatalk
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                  ... en je ineens een fietser (zonder licht) voor je neus ziet opdoemen..
                  idd, dagelijks passeer ik smorgens 2-3 fietsers ZONDER enige verlichting, volledig in het zwart gekleed...

vandaag was een dag VOL ergernis. t begon smorgens met de trein. mijn trein om 4h27 rijd slechts tot schaarbeek, terwijl de 5h27, 6h27, 7h27,... allemaal tot leuven rijden. ik moet dus in brussel overstappen en 15min wachten in de kou...
                  kom vanmorgen in brussel, mijn ENIGE trein naar leuven: AFGESCHAFT.
                  sta je daar 35min in de kou. VEEEEEL te laat op het werk natuurlijk. ben nog geen 15min aan het fietsen, valt de fietsverlichting uit. batterijhouder kapot . gestopt en zo goed mogelijk gefixed. het lichte werkte, doch knipperde regelmatig als ik in een putje reed.

daarnet als een gek gevlogen om men trein te halen (ik dacht 24min over het uur. is die met de nieuwe regeling niet om 19na zeg. stond om 20na op het perron. tja, de volgende dan maar.
                  kom in gent toe, eindelijk eens normaal op tijd, en kan nog snel lopen naar de 16h36. deuren sluiten, trein vertrekt niet.... trein vertrekt niet. t is al 16h40 en daar vertrok ook een trein naar waregem. kwijt dus. 16h45, trein vertrekt niet, conducteur roept af dat de trein een technisch probleem heeft.

om16h48 is iemand het beu, trekt de deur open en loopt weg. ik kijk op internet en zie een trein naar waregem om 16h52. lopen dus .
                  spring op die trein, vertrekt op tijd en stopt dan ineens net buiten gent. rijd dan stapvoets door. 9min vertraging op deze trein .

ik ga nu 4dagen met de trein:
                  dinsdag vergeten controleren
                  woensdag 6min vertraging
                  donderdag aansluiting gent kwijt en dus 15min later
                  vrijdag: zie hierboven.

ik snap niet dat de nmbs elke keer durft beweren dat hun treinen op tijd rijden. is het dan toevallig altijd mijn trein die te laat is??? had beter de auto genomen vandaag, als ik tootall zijn fotos zie

Comment

• Vrouw in een Citroen Grand C4 Picasso op het middenvak van de E17... Zonder lichten
                    En dat om 19u, dus de zon is dan al een paar uur onder. Daarnaast was het mistig.

Even ingehouden op het linkervak tot ze keek.
                    Pas toen ik het lichtengebaar deed en wees naar haar bumper, had ze het door.

Comment

• In Heverlee aant het verkeerseiland om naar de Delhaize te kunnen rijden weer zo een tegenligger die ziet dat mijn knipperlicht opstaat, dat er iemand gaat oversteken maar dan toch maar niet op voorhand stopt zodat ik ook doorkan.. nee eff doorrijden zodat ge de afslag blokkeert domme *** :p. Gelukkig heeft 99% van de andere mensen meestal wel de hoffelijke gewoonte van wat vroeger te stoppen zodat ik kan afslagen.

Betreft dit punt voor alle duidelijkheid: https://goo.gl/maps/ClycL

Comment

• Tegenwoordig zo veel auto's waarvan de lichten niet in orde zijn, ofwel werkt er één gewoon niet, ofwel schijnen ze veel te hoog en verblinden ze je.
                        Persoonlijk vind ik dat laatste nog het ergste,
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Daarnet een brommobiel (sorry Jakkel) met nummerplaat "TYGERTJE" () die voor mijne neus de baan opschoot en tegen 30/u bleef taffelen.

En een ander ergernis: die vulpistolen aan tankstations. Daar zit altijd zo'n palletje aan om het pistool te blokkeren zodat je die trekker niet ingedrukt moet houden. Bij mij werkt dat in 9/10 gevallen dus niet he! Ik weet niet hoe het bij de dieselpistolen zit, maar die van de E98 werkt dat bij mij zelden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                            Daarnet een brommobiel (sorry Jakkel) met nummerplaat "TYGERTJE" () die voor mijne neus de baan opschoot en tegen 30/u bleef taffelen.

En een ander ergernis: die vulpistolen aan tankstations. Daar zit altijd zo'n palletje aan om het pistool te blokkeren zodat je die trekker niet ingedrukt moet houden. Bij mij werkt dat in 9/10 gevallen dus niet he! Ik weet niet hoe het bij de dieselpistolen zit, maar die van de E98 werkt dat bij mij zelden.
                            Bij diesel ook niet, vraag me af of het opzettelijk gedaan is.

Comment

• Inderdaad.. In mijn meest gebruikte stations werkt het wel.. Esso in wilrijk langs de A12 en in Turnhout afslag west ook

Zijn veel landen waar dat trouwens verboden is. Daar zit dat klepje niet op

Sent from my iPhone using Tapatalk
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

• Ik heb onlangs ergens iets horen vallen over bepaalde tankstations die dat express gedaan hebben om het laten overvloeien van de tank tegen te gaan (blijkbaar bleven die dingen wel is steken, met alle gevolgen van dien). Of dat waar is laat ik in het midden.

Comment

• Ik kan jullie bevestigen dat meerdere brandstofmerken dit systeem verwijderen of ongedaan maken om overlopen te vermijden (een goede vriend van me werkt in de sector, heeft 3-4 jaar geleden al aangegeven dat dat zou veranderen).
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Station waar ik vandaag was gaan tanken zag er mij recent vernieuwt uit. Was een Q8 met van die grote displays die het aantal liter en euro digitaal weergeeft en ook de pistolen zagen er splinternieuw uit. Vraag me dan toch af waarom ze dat nog op die vulpistolen installeren. We zijn verdekke in 2015, alsof er geen oplossingen tegen overlopen te vinden zijn...

Comment

• das niet enkel tegen overlopen... hoofdzakelijk voor het voorkomen van een equipotential verschil omdat dit vonken kan maken. wanneer je ff de wagen en/of pistool volledig los laat kan er een verschil in statische energie ontstaan tussen jou en de wagen.
                                      lets have some more member berries

Comment

• die blokkeer pallen worden idd veel verwijderd. dat van dat potentiaal verschil geloof ik niet veel van, immers als de het pistool er terug uitneemt en in de pomp steekt. dan naar je auto gaat om je dop erin te draaien, kan je ook al weer opgeladen zijn door de beweging (vooral als je wol aanhebt). als je dan de auto aanraakt maak je alsnog een vonk.

denk veelal dat het een overloop probleem is. bij sommige autos hoor je wanneer de tank vol is. ik heb al firmawagen gehad waar een hoop diesel uitspringt vlak voor de pompafslaat. dit door de vorm van de vulbuis.
                                        ook als je manueel tankt en op het einde (als het geluid veranderd) niet minderd met het pistool, komt er soms diesel terug. de autos die dit hebben, kan je makkelijk herkennen aan het dieselspoor die zich altijd rond de tankdop bevind (die zijn dan ook te lui om het ff op te kuisen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                          Mmm ja das daar vrij smal idd, er zijn straten in leuven (en deelgemeenten) waar ik niet snap dat er fietsers toegelaten worden in de tegengestelde rijrichting omdat het daar gewoon te smal is en er onvoldoende mogelijkheid is tot uitwijken.

Ik probeer er vaak rekening mee te houden door echt enorm rechts te gaan rijden, fietsers zijn er dankbaar voor al heb je er idd veel die toch de stoep opspringen uit veiligheid (ik kan ze geen ongelijk geven). In Heverlee in de Groenstraat, daar is dat ook zo'n geval, vooral als je net uit de bocht komt als het donker is en je ineens een fietser (zonder licht) voor je neus ziet opdoemen..
                                          Alles lukt, wat snelheid aanpassen hé.

Als je niet kan zien wat er na de bocht komt, dan rij je gewoon traag genoeg om te kunnen anticiperen, desnoods aan 25.

Comment

Working...
                                          X