Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
    Zoiets ja, de input wordt minder gespreid en ge gaat gemakkelijker even over de gripgrens. Ik heb het zelf niet lang geleden kunnen uitproberen met twee versies van dezelfde auto, een sportief geveerd en laagprofiel, de ander niet.Zelfs als er een fout zou zitten in mijn interpretatie , de ervaring wees wel in die richting.
    Klinkt geloofwaardig en juist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Stoere jongen.

Jeugdige overmoed zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        Jeugdige overmoed zeker
        Zit er dik in. Overvloedige regenval en een (onbekend) bochtje, altijd gevaarlijk om wat sneller dan normaal te nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
          Jeugdige overmoed zeker
          Wel heel nipt toen hij bij zijn bedoelde 180 voorbij die tegenligger scheerde.

Comment

• Er was gisteren een tweedevaksrijder die me toen ik naderde met zijn mistlicht duidelijk maakte dat hij dacht dat mijn grootlichten opstonden. Toen ik 'm voorbij ging deed ie dan maar zijn grootlichten aan, maar hij bleef wel op het tweede vak rijden.

En er was er eentje die bij een groen licht pas vertrok toen een auto inhaalde op het tweede vak, net nadat ik claxonneerde (10 seconden nadat het groen werd). Toen ik 'm ook voorbijging deed ie met zijn handje dat ik het wat kalmer aan moest doen.

Zondagsrijders, het was er de dag voor.
            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Stoere jongen.

Ook eens zo ene gehad. Inhalen en 2 bochten verder op identieke manier de gracht in.

Comment

• Er was zonet een man met een BMW X6 die op de baan over de E17 aan de werken aan op en afrit dacht om even terug te keren over de berm (omdat je daar de oprit niet op mag en je anders een heel pak verder moet rijden). Er stond intussen een Passat Variant voor om hem uit die middenberm te slepen want hij had de offroadcapaciteiten van zijn X6 precies overschat.
                😅😅😅
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Er zijn zoveel putten in de weg na de aanhoudende regen en koude van de laatste tijd. Als het dan donker en nat is, zie je die soms te laat. Ik haat het.

Comment

• Is toch goed voor de banden/velgenboeren.

Comment

Stoere jongen.

Dat is aan het sluizencomplex in Terneuzen precies.
                      Zijn grote velgenmaat en dito ultro-lowprofile bandjes van merk ... zullen er ook wel toe bijgedragen hebben.
                      Toch wel zot onnozel om daar zo te gaan rijden. Is daar een hele aaneenschakeling van bochten en afslagen, en het parcours is altijd anders (6 mogelijke variaties). Afhankelijk van welke bruggen er open en dicht staan.
                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• ligt aan de snelheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Er zijn zoveel putten in de weg na de aanhoudende regen en koude van de laatste tijd. Als het dan donker en nat is, zie je die soms te laat. Ik haat het.
                          Een terechte ergernis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                            Zijn grote velgenmaat en dito ultro-lowprofile bandjes van merk ... zullen er ook wel toe bijgedragen hebben.
                            Toch wel zot onnozel om daar zo te gaan rijden. Is daar een hele aaneenschakeling van bochten en afslagen, en het parcours is altijd anders (6 mogelijke variaties). Afhankelijk van welke bruggen er open en dicht staan.
                            Inderdaad dat klopt. Je ziet nog even het "taartengebouw" waar politie/marechaussee gevestigd is. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• is ook duidelijk een "nieuwe Nederlander" zoals je er in Terneuzen tegenwoordig vrij veel hebt
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Er zijn zoveel putten in de weg na de aanhoudende regen en koude van de laatste tijd. Als het dan donker en nat is, zie je die soms te laat. Ik haat het.
                                en laat het eens een paar dagen vriezen...
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                  Misschien heeft hij in volle bocht bruusk z'n gas gelost met dynamische gewichtsverschuiving tot gevolg.

Noemt zoiets niet lift off oversteer?

Comment

• Bejaarden met te veel tijd

Hier in de straat staat er aan de ene kant altijd een hele rij geparkeerde auto's. Langs beide kanten van straat is er een mooi voetpad. Loopt er hier heel de tijd een oude met ne vent in de rolstoel voor mij. Mooi in het midden van de straat. Opzij gaan was die niet van plan. Dus ik blijf er rustig achter rijden. Wanneer die aan mijn oprit is rij ik er op en stap ik uit. Begint die van haar voeten te maken omdat ik als een gek mijn oprit oprij In het vervolg claxoneer ik gewoon tot ze opzij gaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                      In het vervolg claxoneer ik gewoon tot ze opzij gaat

Deze morgen op de E40 (3-vaks)

Links een rits auto's tegen 110-90-130-90-110
                                      Rechts vrachtwagens met een Mazda 2 ertussen tegen 90.
                                      Middenvak mezelve tegen 120 en héél in de verte 1 auto ofzo. Achter me in de verste verte niemand te zien.

Was niet met opzet rechts aan het inhalen, gewoon rustig aan het rijden, vooral de vrachtwagens aan het inhalen, beducht op iemand die het constante remmen op het linkervak moe is en zich naar het middenvak smijt.

Kom ter hoogte van de vrachtwagen àchter die Mazda 2, schuift die Mazda op naar het middenvak. Zonder pinken natuurlijk. Had die nog 10 seconden gewacht was ik er langsdoor. Maar bon, ze vlamde niet te kort voor me in, dus het ging. Was wel niemand achter mij zover ik kon zien, maar vooruit...ik los de gas, ze zal wel iets versnellen zeker...

Optrekken? Baneeeeeee. Gewoon tegen 90 91 92 91 93 91 langs die vrachtwagen gaan rijden...

En ik kon er nergens tussen op het linkervak (waren ze net aan het remmen dus allemaal kort op mekaar), dus daar ging de hele flow.

Zucht.

Voor de rest was het wel lachen. 4.3 gemiddeld dankzij mijn gechipte motor!
                                      Last edited by TooTall; 03/02/2015, 16:42.
                                      Mijn Skoda

Comment

Misschien heeft hij in volle bocht bruusk z'n gas gelost met dynamische gewichtsverschuiving tot gevolg.

Noemt zoiets niet lift off oversteer?
                                        Golf 4 is sowieso al captain understeer, icm regen, onaangepaste snelheid, eventueel versleten Chinese banden en een tsjoek achter het stuur is een recipe for disaster. Het gaat maar net goed met dat wit autootje op 0:15...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                          Golf 4 is sowieso al captain understeer, icm regen, onaangepaste snelheid, eventueel versleten Chinese banden en een tsjoek achter het stuur is een recipe for disaster. Het gaat maar net goed met dat wit autootje op 0:15...
                                          Het belangrijkste is de onaangepaste snelheid. Als je met zo'n brolbanden rijdt, dan weet je al snel wat kan en niet kan. Hij moet zich gewoon aanpassen aan de eigenschappen van z'n kar en het bijhorend schoeisel.

Comment

Working...
                                          X