Hier raak ik morgen ook weer niet uit de straat zonder door 500m modder te ploegen. Is hier constant 'tzelfde. In de zomer heb ik zelfs op een gegeven moment zelf de borstel te hand genomen nadat ik hier in de bocht bijna onderuit was gegaan.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Dan valt het hier in dit boerengat nog heel goed mee, heel weinig last van modder.
Wat dat van de ventilatie betreft, als ik die niet op de ramen laat blazen, dan zie ik niks meer doordat de ruiten volledig aangedampt zijn. Ik moet echter ook maar zelden gebruik maken van de ruitensproeiers.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoBe1960 Bekijk BerichtenLast edited by |) ][ |V| ][; 06/02/2015, 08:30.
Comment
-
Sorry, maar die vrachtwagens int begin moeten gewoon rechts rijden.
En dat pinken en gewoon opzij gaan zonder te zien is echt een ziekte van deze tijd.
Er hebben zich al veel mispakt in hoop dat ik voor hen afrem. Zelfde met mensen die de autostrade komen opgereden, velen denken dan ook dat ze voorrang hebben.
Dat zigzaggen moet nu ook niet. Als je dat daar wat kent, weet ge dat ge beter wat linkser blijft rijden en wanneer opt einde het 2e baanvak opent je vlot kan invoegen zonder al dit gepruts van zigzaggen tussen invoegers e.d.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenSorry, maar die vrachtwagens int begin moeten gewoon rechts rijden.
En dat pinken en gewoon opzij gaan is echt een ziekte van deze tijd.
Dat zigzaggen moet nu ook niet. Als je dat daar wat kent, weet ge dat ge beter wat linkser blijft rijden en wanneer opt einde het 2e baanvak opent je vlot kan invoegen zonder al dit gepruts van zigzaggen tussen invoegers e.d.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenSorry, maar die vrachtwagens int begin moeten gewoon rechts rijden.
En dat pinken en gewoon opzij gaan zonder te zien is echt een ziekte van deze tijd.
Er hebben zich al veel mispakt in hoop dat ik voor hen afrem. Zelfde met mensen die de autostrade komen opgereden, velen denken dan ook dat ze voorrang hebben.
Sorry dat is nonsens. Die vrachtwagen pinkte ruim op voorhand, maar de chauffeur die per sé nog een extra les moest uitdelen hoewel zijn punt al helemaal gemaakt was doordat die vrachtwagen zijn intentie duidelijkt maakte om naar rechts op te schuiven, moest per sé volharden en volledig onnodig rechts blijven rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenSorry hoor, maar de eerste pinkt RUIM op voorhand, maar toch moet je er nog per se rechts voorbij, dat is gewoon 100% jouw schuld. En dan er nog bij zetten 'ik pink dus ik mag'. Kom zeg, gewoon asociaal rijgedrag van uw kant. Als ik in die camion had gezeten, dan reed ge op de pechstrook, zoveel is zeker. En die laatste kan u hoogstwaarschijnlijk niet zien aangezien gij zelf net van strook wisselt. Je ziet trouwens een auto op het eind van de invoegstrook en dan ben je bijna verbaasd dat hij van vak wissel vlak voor u? Wie had dat kunnen denken?
Het is door zijn eigen betweterig geslalom dat die chauffeur die gewoon wil invoegen, volledig verrast wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk zie geen enkel voertuig pinken en plots opzij gaan hoor, er is niemand die iets doet wat onverwacht is. Vraag me af hoeveel ergernissen je hebt als je overdag over de ring moet als je dit al als ergerlijk ervaart. En je kan zeggen dat die twee vrachtwagens al langer rechts hadden moeten rijden, ok, maar dan nog veranderd dat niets aan de situatie zoals in dit filmpje, namelijk een vrachtwagen die heel duidelijk pinkt en wacht om op te schuiven, maar de auto die toch koppig nog rechts voorbij moet.
Ik had het niet over dit filmpje persee, maar over het algemeen.
In dit filmpje vind ik gewoon dat die camions rechts moesten rijden imo.
Wat de filmer erna allemaal forceert snap ik niet goed. Gewoon linkser blijven rijden en op het einde invoegen gaat veel vlotter dan hetgeen wat hij deed.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenToch prachtig zo'n dashcam. Zelf meermaals in de fout gaan en er zelf geen idee van hebben. Ik ga linksrijders ook wel eens rechts voorbij, maar NOOIT vrachtwagens die al op voorhand de richtingaanwijzers gebruiken.
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk had het niet over dit filmpje persee, maar over het algemeen.
In dit filmpje vind ik gewoon dat die camions rechts moesten rijden imo.
Wat de filmer erna allemaal forceert snap ik niet goed. Gewoon linkser blijven rijden en op het einde invoegen gaat veel vlotter dan hetgeen wat hij deed.
Comment
-
Filmpje niet gezien, maar de regel is toch dat als je van rijvak wisselt, dat je voorrang moet geven? Daar staat toch nergens bij dat je pinker al een tijd moet aan staan en je dan wel voorrang krijgt?
Verkeer op de andere rijstrook is absoluut niet verplicht om zijn snelheid aan te passen aan verkeer dat wil invoegen. Ik weet dat dat met een vrachtwagen geen sinecure is, maar dan moet je gaan lobbyen dat men de wetgeving aanpast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenFilmpje niet gezien, maar de regel is toch dat als je van rijvak wisselt, dat je voorrang moet geven? Daar staat toch nergens bij dat je pinker al een tijd moet aan staan en je dan wel voorrang krijgt?
Verkeer op de andere rijstrook is absoluut niet verplicht om zijn snelheid aan te passen aan verkeer dat wil invoegen. Ik weet dat dat met een vrachtwagen geen sinecure is, maar dan moet je gaan lobbyen dat men de wetgeving aanpast.
Comment
-
Filmpje nu wel gezien.
1) Filmer volgt F15 dus geen probleem. Vrachtwagenchauffeur beseft nogal laat dat hij op de verkeerde rijstrook zet en gaat bijgevolg moeten wachten tot de auto gepasseerd is.
2) Filmer is zelf van rijstrook aan het wisselen als iemand van rechts ook van rijstrook wisselt. 2 mensen die tegelijk manoeuvre uitvoeren = voorrang aan die van rechts.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenSorry hoor, maar de eerste pinkt RUIM op voorhand, maar toch moet je er nog per se rechts voorbij, dat is gewoon 100% jouw schuld. En dan er nog bij zetten 'ik pink dus ik mag'. Kom zeg, gewoon asociaal rijgedrag van uw kant. Als ik in die camion had gezeten, dan reed ge op de pechstrook, zoveel is zeker. En die laatste kan u hoogstwaarschijnlijk niet zien aangezien gij zelf net van strook wisselt. Je ziet trouwens een auto op het eind van de invoegstrook en dan ben je bijna verbaasd dat hij van vak wissel vlak voor u? Wie had dat kunnen denken?
Ik zie enkel zaken die we dagdagelijks ook meerdere keren tegenkomen maar ik zie vooral een chauffeur die niet anticipeert op bepaalde situatie. De eerste bvb had je meer dan tijd genoeg om de situatie in te schatten en de laatste...ja...die op het laatste invoegde doet dat feitelijk perfect maar kan geen rekening houden met een slalommende chauffeur die persé zijn rijvak en snelheid wil behouden. Met de snelheid die hij aanhield had ie perfect even één van de rijvakken richting Breda kunnen aanhouden en 2 km verder opschuiven naar rechts, rijvakken en mogelijkheden feitelijk genoeg.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenKijk naar het filmpje voor je weer met je boekjesverstand afkomt he, is gewoon een schoolvoorbeeld van asociaal gedrag.
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenZelf overtredingen bij de vleet maken, maar wel zitten wenen over de rest.
Comment
-
2 x +1Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEr was niks asociaal aan. Overal, behalve bij die laatste, had hij voorrang, en toen hij geen voorrang had week hij uit om een aanrijding te vermijden.
Zijn snelheid kan ik niet inschatten. Voor de rest zie ik geen overtredingen. Maar het typeert wel dat er heel wat volk taffelt, en manoeuvres uitvoert...
Als iemand al ruim op tijd richting aangeeft en je doet alsof je het niet ziet, dan ben je asociaal ja. In alle drie de situaties kan je perfect zien wat er gaat gebeuren, maar koppigheid gebied om te doen alsof dat niet zo is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEr was niks asociaal aan. Overal, behalve bij die laatste, had hij voorrang, en toen hij geen voorrang had week hij uit om een aanrijding te vermijden.
Zijn snelheid kan ik niet inschatten. Voor de rest zie ik geen overtredingen. Maar het typeert wel dat er heel wat volk taffelt, en manoeuvres uitvoert...
Ik denk dat de chauffeur vooral het behoud van zijn snelheid belangrijk vond...maar het woord anticiperen niet in zijn woordenboek heeft staan, maar zo kennen we er nog, zich meestal begevend op een tweewielig motorigvoertuig...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment