Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    De voorrangsziekte noemen ze dat in Nederland. Ongeacht de situatie en de rest van het verkeer toch maar je eigen willetje doen, want volgens de letter van de wet is het ok.
    Als iemand al ruim op tijd richting aangeeft en je doet alsof je het niet ziet, dan ben je asociaal ja. In alle drie de situaties kan je perfect zien wat er gaat gebeuren, maar koppigheid gebied om te doen alsof dat niet zo is.
    Dimi, doe geen moeite. Geen schijn van kans geef ik hen mochten ze met die ingesteldheid de km's afmalen die wij doen.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Dimi, doe geen moeite. Geen schijn van kans geef ik hen mochten ze met die ingesteldheid de km's afmalen die wij doen.
      Elk jaar 7 accidenten maar "wel in hun recht"?

      Comment


      • Hoeveel kilometers doe jij er dan?

        Ik doe er 40000 km per jaar op de motorfiets. En ik lig ook niet echt wakker van een vrachtwagenchauffeur die nogal laat door heeft dat hij van rijstrook wil wisselen.

        Nu, het is absoluut veiliger om links voorbij te gaan, maar waarom moet zo een vrachtwagen dan op de 2e rijstrook rijden? Want het resultaat van dat eeuwige middenstrookrijden is dat de linker rijstrook onnodig verzadigd is en de rechter rijstrook er voor niks bij ligt...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          De voorrangsziekte noemen ze dat in Nederland. Ongeacht de situatie en de rest van het verkeer toch maar je eigen willetje doen, want volgens de letter van de wet is het ok.
          Beetje zoals vrachtwagenchauffeurs die ook maar van rijvak wisselen ongeacht naderend sneller verkeer, met oranje zwaailampen op links parkeren, manoeuvreren zonder voorrang te geven etc?

          Behalve dat dat voorbeelden zijn die niet OK zijn volgens de letter van de wet...

          Je kan lullen wat je wilt, in dat eerste geval deed de automobilist absoluut niks verkeerd.

          Net alsof jij met je alaam even vrolijk zou remmen voor iemand die van de midden rijstrook aan 70 per uur plots beseft dat hij best op de rechter rijstrook...

          Comment


          • Een inhaalverbod (sorry mannen) voor vrachtwagens zou niet slecht zijn. Nu steken ze elkaar voorbij met een verschil van 3 km per uur of zo. Dus als je gans Belgie doorrijdt is die winst te verwaarlozen. Maar het stropt wel het verkeer serieus op. Autobussen rijden tenminste iets sneller en dat inhaalmanoeuver dient niet zo erg lang. Vrachtwagens doen er soms vele kilometers over...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Elk jaar 7 accidenten maar "wel in hun recht"?
              't zal zoiets zijn vrees ik.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Ah ja, da filmke... ik vind dat uitlokking. Die mensen deden niets verkeerd maar je lokte zelf situaties uit die niet hadden moeten plaatsvinden. Die camion had gerust naar rechts kunnen doorgaan en vooral die laatste die de snelweg op wil... dat was zeer associaal gedrag van je!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Beetje zoals vrachtwagenchauffeurs die ook maar van rijvak wisselen ongeacht naderend sneller verkeer, met oranje zwaailampen op links parkeren, manoeuvreren zonder voorrang te geven etc?

                  Behalve dat dat voorbeelden zijn die niet OK zijn volgens de letter van de wet...

                  Je kan lullen wat je wilt, in dat eerste geval deed de automobilist absoluut niks verkeerd.

                  Net alsof jij met je alaam even vrolijk zou remmen voor iemand die van de midden rijstrook aan 70 per uur plots beseft dat hij best op de rechter rijstrook...
                  Van rijvak wisselen ongeacht naderend verkeer, je moet toch een keer wisselen. Goed, vervelend en mag niet, ik probeer het te vermijden, maar ik ontken niet dat het er is.
                  Met oranje zwaailampen links staan als je daar moet lossen, ja en dan? In 't vervolg zonder licht links staan dan maar ... ?
                  Bij manoeuvreren zonder voorrang verlenen veronderstel ik achteruit ergens inrijden? Wel kijk, ik probeer zo min mogelijk anderen te hinderen, maar als je met een oplegger of vrachtwagen-aanhanger ergens achteruit in moet en je gaat voorrang verlenen, sta je daar tot na sluitingstijd.

                  Maar ik ga niet verder ingaan op deze discussie, want het gaat eigenlijk over iets anders, maar je bent wel kundig in het veranderen van onderwerp. Dat geef ik je na.

                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Een inhaalverbod (sorry mannen) voor vrachtwagens zou niet slecht zijn. Nu steken ze elkaar voorbij met een verschil van 3 km per uur of zo. Dus als je gans Belgie doorrijdt is die winst te verwaarlozen. Maar het stropt wel het verkeer serieus op. Autobussen rijden tenminste iets sneller en dat inhaalmanoeuver dient niet zo erg lang. Vrachtwagens doen er soms vele kilometers over...
                  Maar ik haal sneller in.
                  In Nederland zijn er sinds 1 januari trouwens veel inhaalverboden afgeschaft, omdat ze meer ongevallen veroorzaakten door treinvorming. Op andere plaatsen zijn er dan weer verboden ingevoerd. En als chauffeur zijnde kan ik dat alleen maar goedkeuren. Een inhaalverbod moet je bekijken naar plaats tot plaats en vooral tijdstip. Inhaalverboden op een 3-vaksbaan is niet altijd zinvol en als je het invoert, doe het dan van 6-10 en van 15-19, zoals opnieuw Nederland. Op tweevaks is het momenteel wel goed geregeld vind ik, 's nachts inhalen, overdag niet. Ik jaag me er niet meer in op, gaat het te traag neem ik een kwartiertje rust en ander volg ik de rest. 's Nachts echter, rij ik meer links dan rechts moet ik toegeven, maar als ik een auto achter me heb, ga ik wel opzij tussen twee inhaalbewegingen in.

                  Een algemeen inhaalverbod is compleet van de pot gerukt, een inhaalverbod aangepast aan de omstandigheden en infrastructuur kan niemand bezwaar tegen hebben.
                  Last edited by |) ][ |V| ][; 06/02/2015, 12:41.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Hoeveel kilometers doe jij er dan?

                    Ik doe er 40000 km per jaar op de motorfiets. En ik lig ook niet echt wakker van een vrachtwagenchauffeur die nogal laat door heeft dat hij van rijstrook wil wisselen.

                    Nu, het is absoluut veiliger om links voorbij te gaan, maar waarom moet zo een vrachtwagen dan op de 2e rijstrook rijden? Want het resultaat van dat eeuwige middenstrookrijden is dat de linker rijstrook onnodig verzadigd is en de rechter rijstrook er voor niks bij ligt...
                    Wooter, de situatie kennende daar, bijna alle vrachtwagens rijden op het viaduct van Merksem richting Nederland op het tweede rijvak. Waarom? om diverse redenen maar altijd om het verkeer vlot te laten verlopen die van rechts naar links willen gaan. Eerst komende van de E313 en na de afrit van Deurne doen ze dit omdat er in de loop van de dag even wat verder op veel fileleed is door chauffeurs die de afrit Merksem/Haven niet kennen en hierdoor een lange file ontstaat en de vrachtwagens dit willen mijden om daar in terecht te komen. Het tweede rijvak brengt hen ook probleemloos naar het rijvak richting Breda. Alhoewel de situatie daar recentelijk is veranderd door de belijning aan te passen en dit er niet op gebeterd is. De wagens die van de oprit komen vanuit de Merksem kunnen niet vroeg genoeg naar de rijvakken die bestemming Breda hebben zonder over een doorlopende witte lijn te gaan. DAT is de reden waarom vrachtwagens daar meestal op het tweede rijvak hangen.
                    Bon, dit was 's avonds en gezien de (beperkte) drukte hadden ze misschien wel uiterst rechts kunnen zijden maar als ze niet richting Bergen op Zoom moesten waren ze daar feitelijk niets verloren op het uiterst rechtse vak.
                    Om maar te zeggen, als je de situatie daar niet kent kan het zijn dat het filmpje niet juist wordt weergegeven.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • met de f15 borden mogen ze ook daar rijden... na de kennedy richting gent gaan de meest trouwens onnodig naar het tweede omdat er een f15 verkeerdelijk is geplaatst om naar n49 te gaan

                      Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

                      Comment


                      • Het is ook geen probleem dat ze daar rijden, maar dan moet je niet melken dat er daar eentje ook een F15 volgt en rechts voorbij gaat, en zeker niet verwachten dat je op zo iemand voorrang denkt te krijgen. Zeker in de gegeven drukte zou ik niet wakker liggen dat er eentje mijn passeert, en erna wel de pinker opzetten en van rijvak wisselen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Maar ik ga niet verder ingaan op deze discussie, want het gaat eigenlijk over iets anders, maar je bent wel kundig in het veranderen van onderwerp. Dat geef ik je na.
                          Je zegt dat mensen die op dergelijke manier de letter van de wet volgen verkeerd bezig zijn. Ik geef net aan dat er ook genoeg keren zijn dat vrachtwagenchauffeurs niet de wet volgen maar wel voorrang opeisen...

                          Het kan niet allebei waar zijn eh... Ofwel vind je de verkeerswetgeving de regel, ofwel vind je het negeren van de verkeerswetgeving de regel... Je kan niet a la tete du client kiezen welke regels je waar wel gaat volgen, en waar niet...

                          Comment


                          • hij mag daar rechts voorbijgaan (eerste inhaalmaneuver) omwille van de F15... maar wel oppassen met de dode hoek van de vrachtwagen. Dat is voor mij al een reden om toch eens 2 maal na te denken. In dit geval had ik gewoon normaal ingehaald omdat er nog tijd genoeg is tot de afrit, zeker omdat de vrachtwagen al aangeeft dat hij van rijstrook wil wisselen. Die moet natuurlijk ook uitkijken, maar door zijn richtingaanwijzer te gebruiken kan je je er aan verwachten dat hij gaat veranderen van rijstrook.

                            tweede sandwich is er gekomen door verkeerde keuzes te maken. De porsche wil de autosnelweg op en doet dat op basis van de informatie die hij heeft. Je zit al op een voorsorteerstrook, je haalt nog even rap (naar wat ik zie rijd je ook te snel) in om dan een chauffeur die wou gaan invoegen compleet te verrassen. Je had in dat geval gewoon achter die andere wagen moeten blijven hangen op de voorsorteerstrook ofwel achter de wagen die er langsreed. Zo kreeg de porsche de kans om in te voegen. Het is een typisch geval voor een ringweg: chauffeurs die niet voldoende op voorhand voorsorteren en daardoor andere chauffeurs in de problemen brengen door te laat naar de juiste rijstrook te gaan. Je mag dan misschien op de snelweg rijden waardoor je voorrang hebt op de invoegende wagen, door de snelle wissels breng je andere chauffeurs wel in de war ivm de gekozen rijrichting, maw neem de je sorteerstrook of niet.
                            Om kort te zijn: op die manier moet een leerling het niet doen als ik met die persoon in de wagen zit.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Een inhaalverbod (sorry mannen) voor vrachtwagens zou niet slecht zijn. Nu steken ze elkaar voorbij met een verschil van 3 km per uur of zo. Dus als je gans Belgie doorrijdt is die winst te verwaarlozen. Maar het stropt wel het verkeer serieus op. Autobussen rijden tenminste iets sneller en dat inhaalmanoeuver dient niet zo erg lang. Vrachtwagens doen er soms vele kilometers over...
                              Ik was vroeger altijd een kleine 5 min vroeger op den depot dan mijn schoonbroer omdat de zijne iets trager reedt.
                              Dat is 25 min per week, 1 uur 40 mer maand en reken zo maar verder per jaar.
                              De centrale lag vlakbij de oprit en de depot ook.
                              Dus geen lichten, stoppen en optrekken, geen file omdat we altijd tussen 4 en 5 aanzetten en laat thuis kwamen.
                              Dat is allemaal een beetje simpel voorgesteld maar het kwam erop neer dat ik al getankt had toen hij toe kwam of dat ik al op weg naar huis was.
                              Dat was soms frustrerend voor hem.
                              Ook hier weer is het een minderheid die op een 2 vak weg voorbij steekt als het niet mag maar moet iedereen daarom weer boeten?
                              In plaats van een verbod kunnen we misschien alle auto's op 90 afstellen dan is dat probleem ook van de baan.



                              Sent from here
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • we gaan eens rekenen:
                                ge moogt max 5uur aan één stuk rijden.
                                één van de 2 rijd 90km/h. die legt dus 450km af in 5uur. de andere doet daar 5h05min over of een gemiddelde snelheid van 88,5km/h. je moet dus al 1.5km/h trager rijden gedurende 5uur aan 1 stuk zonder stoppen om ff 5min sneller te zijn.

                                stel nu dat de rit 90km ver is, dan doet de ene 90km in 60min, en de andere in 65min. om uitgerekend gaat die 2de maar 83km/h meer halen. hoe korter het traject, hoe trager die moet rijden.
                                een vrachtwagen die 1km/h harder rijd dan een andere, wint geen 5min op een dag !!! (8uur aan 91km/h is 728km. die 8km dat die verder is geraakt, haalt de vrachtwagen van 90km/h in op 5min). en dan moet je dus 8uur aan een stuk de maximum snelheid kunnen aanhouden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Je zegt dat mensen die op dergelijke manier de letter van de wet volgen verkeerd bezig zijn. Ik geef net aan dat er ook genoeg keren zijn dat vrachtwagenchauffeurs niet de wet volgen maar wel voorrang opeisen...

                                  Het kan niet allebei waar zijn eh... Ofwel vind je de verkeerswetgeving de regel, ofwel vind je het negeren van de verkeerswetgeving de regel... Je kan niet a la tete du client kiezen welke regels je waar wel gaat volgen, en waar niet...
                                  Het kan wel allebei zijn, want het is allebei hetzelfde. Of mis ik iets?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    we gaan eens rekenen:
                                    ge moogt max 5uur aan één stuk rijden.
                                    één van de 2 rijd 90km/h. die legt dus 450km af in 5uur. de andere doet daar 5h05min over of een gemiddelde snelheid van 88,5km/h. je moet dus al 1.5km/h trager rijden gedurende 5uur aan 1 stuk zonder stoppen om ff 5min sneller te zijn.

                                    stel nu dat de rit 90km ver is, dan doet de ene 90km in 60min, en de andere in 65min. om uitgerekend gaat die 2de maar 83km/h meer halen. hoe korter het traject, hoe trager die moet rijden.
                                    een vrachtwagen die 1km/h harder rijd dan een andere, wint geen 5min op een dag !!! (8uur aan 91km/h is 728km. die 8km dat die verder is geraakt, haalt de vrachtwagen van 90km/h in op 5min). en dan moet je dus 8uur aan een stuk de maximum snelheid kunnen aanhouden.
                                    Als ze allemaal in een treintje rijden, wordt er geen 90 of 83 gereden, maar in 't beste geval achteraan nog 70. Verschil tussen 70 en 90 is toch al iets meer he.

                                    Comment


                                    • Allez vooruit, dus dan rijdt die vanvoor 90 en die vanachter 70 en dat blijft een treintje?
                                      Want voor zover ik zie rijden die altijd op 5m van elkaar, dus die snelheid loopt gelijk.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                        Allez vooruit, dus dan rijdt die vanvoor 90 en die vanachter 70 en dat blijft een treintje?
                                        Want voor zover ik zie rijden die altijd op 5m van elkaar, dus die snelheid loopt gelijk.
                                        Rij jij maar eens mee in een groep van 20 motorrijders. Eerst een half uurtje vooraan, dan een half uurtje achteraan.

                                        Je gaat je met je fiets ofwel achteraan aanzienlijk meer amuseren, of wensen dat je terug vooraan wat rustiger kon rijden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                          Allez vooruit, dus dan rijdt die vanvoor 90 en die vanachter 70 en dat blijft een treintje?
                                          Want voor zover ik zie rijden die altijd op 5m van elkaar, dus die snelheid loopt gelijk.
                                          Zet er u eens achter en vertel het ons dan nog eens. Die treintjes hebben geen constante snelheid, 80-70-80-70-... uren aan een stuk. Daarom halen we in, niet per se om tijd te winnen, maar wel om niet in zo'n accordeon te zitten. Als er dan nog iemand moet in of uit voegen is het helemaal interessant.
                                          Trouwens, dat gezeik over "ze rijden altijd op 5m" mag eens gaan ophouden. Als je met je vrachtwagen op 20 meter rijdt zeggen ze nog dat je op 5 meter rijdt, maar ondertussen op de linkerstrook rijden er in de afstand tussen u en uw voorligger wel 3 auto's opeengepakt. Maar auto's zijn braaf he, 't zijn de camions!

                                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Rij jij maar eens mee in een groep van 20 motorrijders. Eerst een half uurtje vooraan, dan een half uurtje achteraan.

                                          Je gaat je met je fiets ofwel achteraan aanzienlijk meer amuseren, of wensen dat je terug vooraan wat rustiger kon rijden.
                                          Idd, zelfde effect, gewoon onmogelijk vaste snelheid te houden achteraan. Alleen lijkt me dat met de moto wel leuker.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X