Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ge moet dan inderdaad soms wat harder rijden en soms wat trager maar de gemiddelde snelheid blijft't zelfde. Aangezien die mannen niet een beetje harder kunnen rijden rijden ze dus op cc op 5m van elkaar. Of ze zouden moeten achtergeraken...

Ik ken het principe van aan de elastiek hangen (op een veel actievere manier, op de fiets) maar dat gaat gewoon niet op bij de vrachtwagens en zeker niet op de autostrade aan 1 snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
      Ge moet dan inderdaad soms wat harder rijden en soms wat trager maar de gemiddelde snelheid blijft't zelfde. Aangezien die mannen niet een beetje harder kunnen rijden rijden ze dus op cc op 5m van elkaar. Of ze zouden moeten achtergeraken...

Ik ken het principe van aan de elastiek hangen (op een veel actievere manier, op de fiets) maar dat gaat gewoon niet op bij de vrachtwagens en zeker niet op de autostrade aan 1 snelheid.
      Daar is die "5m" weer ...
      Echt waar, kijk eens hoe een linkerrijstrook er uit ziet, daar wordt 100.000x meer gebumperkleefd dan rechts hoor. Onlangs op cursus nog ongevalstatistieken gezien (even vermelden voor je daarmee afkomt) en auto's zijn procentueel oververtegenwoordigd in vergelijking met vrachtwagens, en al zeker als je de kilometers die ze afleggen gaan meetellen.

Comment

• Daar ben ik't mee eens. Ikzelf gebruik mijn automatische cc/afstandshouder maar dat is een ramp. Ze vliegen er constant voor. Probleem is wel dat een truck door alles heen maait en veel meer mensen meeneemt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          met de f15 borden mogen ze ook daar rijden... na de kennedy richting gent gaan de meest trouwens onnodig naar het tweede omdat er een f15 verkeerdelijk is geplaatst om naar n49 te gaan

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
          Inderdaad daar is het ook heel dikwijls uitkijken. Als je dan de ingesteldheid hebt van onze Spielberg kan het wel eens verkeerd aflopen met als gevolg dat we weer eens met zen allen in de file staan voor de Kennedytunnel. Who cares!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Daar ben ik't mee eens. Ikzelf gebruik mijn automatische cc/afstandshouder maar dat is een ramp. Ze vliegen er constant voor. Probleem is wel dat een truck door alles heen maait en veel meer mensen meeneemt.
            Gohja, in dat soort ongevallen is het enige slachtoffer meestal de aanrijder zelf.

Comment

• ik rijd gewoon tussen de camions aan 90km/h (meestal 8. soms ook met 4-5 vrachtwagens in een rijtje en ik als laatste erachter. ik merk toch niet dat ik zo moet spelen. rechterrijvak tussen camions is gewoon meer cruise snelheid.

links en midden daarentegen, daar moet je continue aanpassen tussen 100 en 130km/h. ik merk wel dat sommige vrachtwagens ineens sneller gaan als ze gedubbeld worden.
              vanmorgen had ik er weer zo ene. die rijd 88km/h en ik rij erachter. er naderd heel langzaam een vrachtwagen en vlak achter mij gaat die gaan dubbelen.
              de moment dat die compleet naast mij zit (en de camion voor mij dus gaat inhalen), begint die uit te lopen op mij. ik rij nog steeds 88, maar de vrachtwagen voor mij haalt ineens 90-91km/h. ik dacht eerst dat het met een bergop/bergaf te maken had, maar neenee, ook op vlakke baan zo.

probleem is dus dat ik gewoon dezelfde afstand volg, ook versnel dus en de vrachtwagen naast mij moet weer invoegen achter mij. en dan begint het spelleke opnieuw, diene voor mij vertraag naar 88km/h.
              enorm ambetant voor de vrachtwagen achter mij en meestal ga ik die voor mij ook dubbelen dan. daar merkte ik vanmorgen dan ook dat er niemand voor hem reed. zat die nu zo opzettelijk met zijn snelheid te spelen of niet, dat weet ik niet

Comment

• Hoelang bestaan die begrenzers al niet? Ik veronderstel dat er intussen wel al een slimmerik daar iets op gevonden heeft en 92-93-94 (of meer) kan rijden?
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Ze kunnen vanalles. Maar dat wordt dan gezien door de tachograaf die geijkt is zeker?
                  Was toch ook iets bij Alloo dat ze op die tachograaf ne magneet konden leggen (meegeleverd door de fabrikant) maar als ze u pakken weet ge ervan natuurlijk.

Comment

• Ik zie op de autostrade soms bussen met 100% zekerheid een stuk harder gaan dan 90. Gelden er voor hun andere regels dan of zijn dat er die het risico nemen?
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• die zijn niet begrensd en mogen in de rest van eu 100

een camion met varkens mag 90, een bus met kinderen 100

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        Hoelang bestaan die begrenzers al niet? Ik veronderstel dat er intussen wel al een slimmerik daar iets op gevonden heeft en 92-93-94 (of meer) kan rijden?
                        Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                        Ze kunnen vanalles. Maar dat wordt dan gezien door de tachograaf die geijkt is zeker?
                        Was toch ook iets bij Alloo dat ze op die tachograaf ne magneet konden leggen (meegeleverd door de fabrikant) maar als ze u pakken weet ge ervan natuurlijk.
                        Meegeleverd door de fabrikant. Dat werd nogal vreemd omschreven in dat programma.
                        Dat was een magneet waarmee zijn kastje dicht bleef, ik denk niet dat dat er in zit om fraude te plegen. Met nieuwe camions kunt ge die magneet trouwens al niet meer leggen.
                        Enige manier tegenwoordig om nog te snel te rijden zonder dat de tachograaf het ziet is door hem te ijken met versleten banden en er daarna nieuwe op te leggen. Kan al snel 4-5km/h schelen met zo'n bandenmaat.

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        Ik zie op de autostrade soms bussen met 100% zekerheid een stuk harder gaan dan 90. Gelden er voor hun andere regels dan of zijn dat er die het risico nemen?
                        Bussen kunnen 100, maar mogen maar 90.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Meegeleverd door de fabrikant. Dat werd nogal vreemd omschreven in dat programma.
                          Dat was een magneet waarmee zijn kastje dicht bleef, ik denk niet dat dat er in zit om fraude te plegen. Met nieuwe camions kunt ge die magneet trouwens al niet meer leggen.
                          Enige manier tegenwoordig om nog te snel te rijden zonder dat de tachograaf het ziet is door hem te eiken met versleten banden en er daarna nieuwe op te leggen. Kan al snel 4-5km/h schelen met zo'n bandenmaat.

Bussen kunnen 100, maar mogen maar 90.
                          Ja, werd heel vreemd gezegd. Zowel door de chauffeur (die echt vermeldde dat ze hem dat zo hadden gezegd) als door de flik.
                          Die magneten kunnen ze ook vastlijmen he, niet onnozel doen. Dan moet ne chauffeur op zijn minst moeite doen om ne magneet te kopen

Comment

• Je kan goochelen met de verkeerswetgeving omtrent voorrang etc. maar veel mensen lijken toch te vergeten dat een vrachtwagen zich nu iets anders laat besturen dan een personenwagen. Ik meen dat het verzekeren van de verkeersveiligheid door je eigen rijgedrag aan te passen ook een plicht is binnen het verkeer. Ik doe zelf een 45.000km/jaar, waarvan veel autostrade E40-E314-E19-R0 en heb ik toch een zekere attitude gekweekt om vrachtwagens en bussen sneller voorrang te geven en dat wordt mij steeds ook in dank afgenomen. Waarom dan op stringente wijze krampachtig vasthouden aan de verkeerswetgeving? Omdat, als er een ongeval is, je toch 'in je recht' bent? Door je zo in het verkeer te begeven vermijd je juist ongevallen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                              Je kan goochelen met de verkeerswetgeving omtrent voorrang etc. maar veel mensen lijken toch te vergeten dat een vrachtwagen zich nu iets anders laat besturen dan een personenwagen. Ik meen dat het verzekeren van de verkeersveiligheid door je eigen rijgedrag aan te passen ook een plicht is binnen het verkeer. Ik doe zelf een 45.000km/jaar, waarvan veel autostrade E40-E314-E19-R0 en heb ik toch een zekere attitude gekweekt om vrachtwagens en bussen sneller voorrang te geven en dat wordt mij steeds ook in dank afgenomen. Waarom dan op stringente wijze krampachtig vasthouden aan de verkeerswetgeving? Omdat, als er een ongeval is, je toch 'in je recht' bent? Door je zo in het verkeer te begeven vermijd je juist ongevallen...
                              Kan ik het mee eens zijn.
                              Ik laat ze niet altijd tussen (als ze proberen zich ertussen te wringen terwijl er achter mij 500m ruimte is bvb) maar probeer dat wel... samen met een lichtsignaal. Wordt altijd geapprecieerd.

Comment

Waarom dan op stringente wijze krampachtig vasthouden aan de verkeerswetgeving?
                                Ja wooter, waarom?
                                Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Ja, werd heel vreemd gezegd. Zowel door de chauffeur (die echt vermeldde dat ze hem dat zo hadden gezegd) als door de flik.
                                  Die magneten kunnen ze ook vastlijmen he, niet onnozel doen. Dan moet ne chauffeur op zijn minst moeite doen om ne magneet te kopen
                                  Die zijn vastgelijmd, kerel had die gewoon eruit geklopt waarschijnlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    we gaan eens rekenen:
                                    ge moogt max 5uur aan één stuk rijden.
                                    één van de 2 rijd 90km/h. die legt dus 450km af in 5uur. de andere doet daar 5h05min over of een gemiddelde snelheid van 88,5km/h. je moet dus al 1.5km/h trager rijden gedurende 5uur aan 1 stuk zonder stoppen om ff 5min sneller te zijn.

stel nu dat de rit 90km ver is, dan doet de ene 90km in 60min, en de andere in 65min. om uitgerekend gaat die 2de maar 83km/h meer halen. hoe korter het traject, hoe trager die moet rijden.
                                    een vrachtwagen die 1km/h harder rijd dan een andere, wint geen 5min op een dag !!! (8uur aan 91km/h is 728km. die 8km dat die verder is geraakt, haalt de vrachtwagen van 90km/h in op 5min). en dan moet je dus 8uur aan een stuk de maximum snelheid kunnen aanhouden.
                                    In den bouw is er geen limiet op het aantal te rijden uren.
                                    Heb dan ook een kleine 5 minuten gezegd en om diene zever te voorkomen heb ik er bij gezegd wat ik op die korte tijd kon doen.
                                    Geen technische berekening die met geen enkele factor rekening houdt maar gewoon een jarenlange ervaring even vermeld.

Nu weet ik weer waarom ik hier al een jaar niet meer kom kijken.
                                    Bedankt El Greco.

Sent from here
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Je kan goochelen met de verkeerswetgeving omtrent voorrang etc.
                                      Eigenlijk niet. Het is erg zwart/wit qua voorrangsregels. Ofwel heb je voorrang, ofwel niet. In deze had de vrachtwagenchauffeur geen voorrang. Al had hij een dode hoek zo groot als Limburg rechts naast hem, dan nog had hij op geen enkel moment voorrang op de wagen die langs rechts passeerde.

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                      maar veel mensen lijken toch te vergeten dat een vrachtwagen zich nu iets anders laat besturen dan een personenwagen.
                                      Zeer zeker, maar niet qua voorrangsregels.

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                      Ik meen dat het verzekeren van de verkeersveiligheid door je eigen rijgedrag aan te passen ook een plicht is binnen het verkeer. Ik doe zelf een 45.000km/jaar, waarvan veel autostrade E40-E314-E19-R0 en heb ik toch een zekere attitude gekweekt om vrachtwagens en bussen sneller voorrang te geven en dat wordt mij steeds ook in dank afgenomen. Waarom dan op stringente wijze krampachtig vasthouden aan de verkeerswetgeving? Omdat, als er een ongeval is, je toch 'in je recht' bent? Door je zo in het verkeer te begeven vermijd je juist ongevallen...
                                      Dat is dezelfde logica als voor fietsers stoppen die willen oversteken op een fietsoversteekplaats, of voor voetgangers stoppen die willen oversteken waar geen zebrapad is. Voor je neus is het veiliger, wat er achter je gebeurt lig je niet van wakker want die achterliggers moeten maar kunnen anticiperen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Eigenlijk niet. Het is erg zwart/wit qua voorrangsregels. Ofwel heb je voorrang, ofwel niet. In deze had de vrachtwagenchauffeur geen voorrang. Al had hij een dode hoek zo groot als Limburg rechts naast hem, dan nog had hij op geen enkel moment voorrang op de wagen die langs rechts passeerde.
                                        Uit je reactie leid ik af dat je niet goed begrijp wat ik met 'goochelen' bedoel. Ik wil gewoon zeggen dat je perfect de voorrangsregels uit de hoed kan toveren en bij wet heb je perfect gelijk, en waar heb ik trouwens gezegd dat voorrangsregels niet zwart/wit zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Zeer zeker, maar niet qua voorrangsregels.
                                        Weer sleur je dit erbij.. Waarom?

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Dat is dezelfde logica als voor fietsers stoppen die willen oversteken op een fietsoversteekplaats, of voor voetgangers stoppen die willen oversteken waar geen zebrapad is. Voor je neus is het veiliger, wat er achter je gebeurt lig je niet van wakker want die achterliggers moeten maar kunnen anticiperen.
                                        Nu haal je er iets bij dat totaal naast de kwestie is, doe je trouwens keer op keer in dergelijke discussies. Stoppen voor een voetganger waar geen zebrapad is, kan je absoluut niet vergelijken met even het gas lossen dat de vrachtwagen op een veilige manier (lees: jij hangt niet in zijn dode hoek), kan invoegen. Om je gerust te stellen, zelf vertik ik het om te stoppen voor voetgangers die willen oversteken waar er geen zebrapad is, idem voor fietsers aan een zebrapad die op de fiets blijven zitten (dan ben je geen voetganger).

Nu, trek jijzelf de kaart van de verkeerswetgeving of de verkeersveiligheid, die idealiter wordt gewaarborgd door de verkeerswetgeving. Ben je bereid om soms eens afstand van je recht te doen (niet plicht uiteraard), om de verkeersveiligheid te garanderen?

Comment

• De verkeersveiligheid zou toch ook gegarandeerd worden moest de vrachtwagenchauffeur in dat filmpje in zijn spiegel kijken en er niet los van uit gaan dat de automobilist wel zal remmen?

Dat is mijn punt. En dat gedrag zie je ook bij fietsers en bij voetgangers... Automobilisten die om voorzichtig te zijn hun voorrang afstaan aan voorrangsplichtigen, en voorrangsplichtigen die zo gewend zijn geraakt om voorrang te krijgen omwille van hun positie, status of massa dat ze zelf niet meer beseffen dat ze ook voorzichtig moeten zijn.

En zeker op zo een rustige snelweg, met niemand voor je, is er geen excuus voor die vrachtwagenchauffeur om toch die automobilist proberen te couperen.

Comment

Working...
                                          X