Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ik heb het filmpke gezien en ikzelf zou achter de vrachtwagens zijn gebleven. je rijd ook maar 102km/h, dus waarom nog persé rechts voorbij gaan.
    een vrachtwagen kan al helemaal niet inschatten hoever jij achter hem nog zit. indien je dit niet geloofd, vraag eens aan een mede vrachtwagen chauffeur, of je eens ff mag meerijden. zelf een kleine camionette die geen achterste zijramen of achterraam heeft, en alles via die 2 zijspiegels moet doen, ziet niet of jij achter hem of naast hem zit. ze kunnen gokken, maar dat is het ook.
    verder kan die vrachtwagen ook niet inschatten of jij nu 90 met hem meerijd, of 100km/h hem inhaalt. dit kan hij misschien zien door jou 10sec lang te bekijken in de spiegel... komt niet goed.

    daarom dat vrachtwagens ook een licht signaal geven als ze mekaar voorbij zijn, zelf ik doe dit naar de vrachtwagens.

    Jobe, je mag dan nog volledig in je recht geweest zijn, het manoevre aan de vrachtwagens was volgens mij (=mijn mening, ik ga u niet afrekenen hierop) een foute keuze.
    de 2de keer aan die oprit, komt ik jammer genoeg ook dagelijks tegen. ik denk dat de meeste vinden dat zij dus voorang hebben zoals de regels van het ritsen ook veranderd is. daarom staat ook mijn dashcam altijd aan. als ik plaats heb, en geen achterkomend verkeer in midden, zal ik wel uitwijken. als ik weet dat de oprit heel kort is en geen mogelijkheid door te gaan op de pechstrook, zal ik ook uitwijken.
    maar veelal zie ik autos die een lange oprit hebben, voldoende pechstrook, kansen genoeg om in te voegen achter mij, maar dan nog hardnekkig doorrijden om er zich toch maar tussen te duwen voor mij, dan komt er GEEN plaats vrij vóór mij
    In weze heeft hij niet echt veel verkeerd gedaan (vraag me ook af waarom hij, eens voorbij de afrit van Deurne/sportpaleis, niet gewoon links tegen 124 gaat rijden ipv van 102) en de voertuigen om zich heen hebben feitelijk ook verkeerde zaken gedaan.
    Het gaat hem erover hoe hij feitelijk had moeten anticiperen.
    Stel dat de eerste vrachtwagen niet geanticipeerd had en toch naar rechts had gekomen (alhoewel hij even goed op het tweede vak had kunnen blijven rijden vermits zijn bestemming misschien wel Breda was). Of dat bij de laatste het voertuig niet geanticipeerd had en toch verder naar links was gekomen? Een ongeval had dan onvermijdelijk geweest.

    Ik vraag me dan het volgende af, partijen komen niet overeen wat betreft de schuldenaar, alles komt voor de rechtbank...gaat hij zijn filmpje dan ook aan de rechter laten zien om zijn gelijk te kunnen bewijzen? Ik denk het niet!
    Ik verwacht dat mr. "de juge" daar eens goed mee zal lachen en een uitspraak van 50/50 zal doen vermits hij zijn rijstijl niet heeft aangepast aan de verkeerssituatie en niet defensief genoeg heeft gereden. Met andere woorden, hij had de situatie perfect kunnen inschatten.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Kijk, wat je zegt is 100% correct.

      En daarom vind ik dus dat de filmer met dat incident met de vrachtwagen ook 100% niks mis heeft gedaan. Voor iedereen die zegt dat ie genoeg tijd had om te anticiperen op de voorrangsnegatie van de vrachtwagenchauffeur, gaat ook op dat de vrachtwagenchauffeur genoeg tijd had om de situatie correct in te schatten...
      Lees deze nu maar eerst.
      Zie hierboven mijn laatste bijdrage.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Al bij al schokt het mij dat er zovelen zijn die het normaal vinden dat die vrachtwagen voor zou mogen op de automobilist... Dat is toch je reinste absurditeit! Dat is de basis van onze voorrangsregels toch helemaal overhoop gooien?!
        Goh, dank zij het filmpje hebben we kunnen vaststellen dat de vrachtwagen op tijd zijn richtingaanwijzers heeft gebruikt. Het had maar een kleine moeite geweest omdat te doen of zelfs helemaal niet gemoeten, had hij gewoon links tegen 124 gereden, tijd genoeg om verder via de juiste voorsorteerstroken richting BOZ te rijden. M.a.w. er is hier moedwil in het spel. Zo kan je het ook stellen.
        Ergens mogen we blij zijn dat de maker dit hier op het forum gooit want we kunnen er allen wel wat uit leren...hoop ik...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          En daarom vind ik dus dat de filmer met dat incident met de vrachtwagen ook 100% niks mis heeft gedaan. Voor iedereen die zegt dat ie genoeg tijd had om te anticiperen op de voorrangsnegatie van de vrachtwagenchauffeur, gaat ook op dat de vrachtwagenchauffeur genoeg tijd had om de situatie correct in te schatten...

          dat kan goed zijn, maar kan die vrachtwagen de situatie goed inschatten door in een spiegel 20meter achter hem in de verte te kijken. in die seconde dat die in de spiegel kijkt, kan die moeilijk inschatten of die auto dezelfde snelheid rijd, of hem inhaalt. de vrachtwagen heeft ook geen achterraam om ff door te kijken voor een 2de 'zicht'.
          toen ik met de dodge rondreed, en de gesloten huif erop had staan, zag ik al niet of iemand aan men achterwiel bleef rijden, of effectief nog achter men bumper bleef

          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Vroeger was dat makkelijk. Een heer in het verkeer was een gast die de verkeersregels volgde.
          Nu is daar een sociale, morele code bovenop gekomen, die niet is neergeschreven en die je niet kan blokken voor een examen. Gedragingen zoals voorrang afstaan aan vrachtwagens, aan voetgangers zonder zebrapad, aan fietsers aan een zebrapad, aan spookrijdende fietsers, fietsers en voetgangers die door het rode licht lopen, ... Allemaal dingen waar een moderne heer in het verkeer voor zou moeten voorrang geven...
          ik ken geen nieuwe regels, ik ga alleen een ongeluk proberen vermijden. als iemand oversteekt zonder zebrapad, zal ik wel MOETEN remmen. niet omdat ik wil stoppen en die voorlaten. iemand die op de fiets zit en aan een zebrapad komt, krijgt ook geen voorrang van mij, een voetganger die aan een zebrapad stopt en links/rechts begint te kijken, daar zal ik wel voor stoppen.
          spookrijdende fietsers/voetgangers/... of anderen die de regels overtreden, zal ik op claxoneren, klemzetten, whatever om hen duidelijk te maken dat ze fout zijn. als stoppen dan nodig blijkt... dan moet het maar

          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Is dat nu niet van de zotte dat als automobilisten dat doen, we ons daaraan ergeren, en als vrachtwagens dit doen en je je daaraan ergert, je de wind vanvoren krijgt?
          al met een vrachtwagen gereden?? ik ga ze niet overal voorlaten, maar aan een oprit zal ik wel ff van het gas gaan om ze ertussen te laten. niet omdat ik bang ben van die 'grote voertuigen', maar de 10jaar op de baan in brussel heeft me geleerd dat zij ook de types zijn die jouw er gaan tussen laten als het moet (ongeluk, wegenwerken, een dubbelparkeerder op jouw rijvak).
          als er dan ene uitwijkt zoals in het filmke, ga ik niet wachten tot die me gezien heeft en zijn manoevre corrigeert, maar zal ik op voorhand al geremd hebben. in dergelijke situatie zou ik zelf ff gas gelost hebben en zelf met de lichten geknipperd om die ervoor te laten (een signaal dat ik hem zag, en ook dat ik zijn bedoeling begrepen heb) meestal zetten ze bij mij dan ook ff hun pinkers aan.

          een beetje net dezelfde regels dan wanneer je als voetganger aan een zebrapad staat. als er een auto afkomt, en die heeft mij niet gezien( oogcontact), dan loop ik ook NIET over. ook al heb ik voorang

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

            al met een vrachtwagen gereden?? ik ga ze niet overal voorlaten, maar aan een oprit zal ik wel ff van het gas gaan om ze ertussen te laten. niet omdat ik bang ben van die 'grote voertuigen', maar de 10jaar op de baan in brussel heeft me geleerd dat zij ook de types zijn die jouw er gaan tussen laten als het moet (ongeluk, wegenwerken, een dubbelparkeerder op jouw rijvak).
            Amen to that. (en nee ik ben geen vrachtwagenchauffeur :p)

            Comment


            • Inhaalverbod voor vrachtwagens.

              Eigenlijk interesseert het mij op 90% van mij woon-werk traject nie of er nu ne vrachtwagen het inhaalverbod op de E313 en E314 weer aan zijn/haar laars lapt, MAAR in de buurt van het klaverblad is da soms toch om uw stuur op te eten, 2 rijstroken die tegen 89km/u bewegen. Toppunt was afgelopen donderdag toen een inhalende vrachtwagen ter hoogte van het klaverblad (E314 richting Leuven) plots besefte dat hij naar Antwerpen moest. Awel ne vrachtwagen op de linkerrijstrook tegen 90km/u die erachter komt dat hem over 200m de afrit moet halen terwijl er tussen hem en de afrit al ne kilometer of 5 ne andere vrachtwagen rijd...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Goh, dank zij het filmpje hebben we kunnen vaststellen dat de vrachtwagen op tijd zijn richtingaanwijzers heeft gebruikt. Het had maar een kleine moeite geweest omdat te doen of zelfs helemaal niet gemoeten, had hij gewoon links tegen 124 gereden, tijd genoeg om verder via de juiste voorsorteerstroken richting BOZ te rijden. M.a.w. er is hier moedwil in het spel. Zo kan je het ook stellen.
                Ergens mogen we blij zijn dat de maker dit hier op het forum gooit want we kunnen er allen wel wat uit leren...hoop ik...
                Ik heb geen idee waarom de bestuurder op de rechter rijstrook rijdt. Kan ook zijn dat hij voor de F15 de regel volgt en netjes rechts houdt, en vanaf de F15 de regel volgt dat hij de rijstrook kiest die het beste aan zijn bestemming voldoet.

                Ja hij had ook continu links kunnen rijden, maar dat is net het probleem op onze snelwegen: dat iedereen om problemen te vermijden op de rechtse rijstroken continu links blijft rijden... Je moet dat gedrag dus zeker niet gaan aanmoedigen door te zeggen dat iemand die dat voor een keer wel goed doet en wel rechts houdt, slecht bezig is hoewel hij volgens de wetgever niets fout heeft gedaan (in het eerste deel van de video).

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  dat kan goed zijn, maar kan die vrachtwagen de situatie goed inschatten door in een spiegel 20meter achter hem in de verte te kijken. in die seconde dat die in de spiegel kijkt, kan die moeilijk inschatten of die auto dezelfde snelheid rijd, of hem inhaalt. de vrachtwagen heeft ook geen achterraam om ff door te kijken voor een 2de 'zicht'.
                  toen ik met de dodge rondreed, en de gesloten huif erop had staan, zag ik al niet of iemand aan men achterwiel bleef rijden, of effectief nog achter men bumper bleef
                  Daarom ook dat een goed chauffeur meer dan 1 keer kijkt, om te kijke hoe het verkeer achter hem evolueert. Van ene keer kijken kan je niet de snelheid van naderend verkeer inschatten.

                  Mij lijkt me dat je voor richting aan te geven een keer kijkt, en tijdens het richting aangeven nog eens een keer kijkt. Dan had de vrachtwagenchauffeur probleemloos kunnen zien dat de automobilist naderde.

                  Het gevaar is bijgevolg niet gecreëerd door de automobilist die zijn rijstrook volgde, maar door de vrachtwagenchauffeur die misschien zelfs na 2 keer kijken nog altijd dacht dat de automobilist, zoals vele andere automobilisten, zijn voorrang gaat afstaan aan de vrachtwagenchauffeur.

                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  ik ken geen nieuwe regels, ik ga alleen een ongeluk proberen vermijden. als iemand oversteekt zonder zebrapad, zal ik wel MOETEN remmen. niet omdat ik wil stoppen en die voorlaten. iemand die op de fiets zit en aan een zebrapad komt, krijgt ook geen voorrang van mij, een voetganger die aan een zebrapad stopt en links/rechts begint te kijken, daar zal ik wel voor stoppen.
                  spookrijdende fietsers/voetgangers/... of anderen die de regels overtreden, zal ik op claxoneren, klemzetten, whatever om hen duidelijk te maken dat ze fout zijn. als stoppen dan nodig blijkt... dan moet het maar
                  En er zijn een groep andere mensen die jouw gedrag ook asociaal zullen vinden, omdat je niet stopt voor fietsers aan een zebrapad, omdat je claxonneert, omdat je spookrijdende fietsers in gevaar brengt...

                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  al met een vrachtwagen gereden?? ik ga ze niet overal voorlaten, maar aan een oprit zal ik wel ff van het gas gaan om ze ertussen te laten. niet omdat ik bang ben van die 'grote voertuigen', maar de 10jaar op de baan in brussel heeft me geleerd dat zij ook de types zijn die jouw er gaan tussen laten als het moet (ongeluk, wegenwerken, een dubbelparkeerder op jouw rijvak).
                  als er dan ene uitwijkt zoals in het filmke, ga ik niet wachten tot die me gezien heeft en zijn manoevre corrigeert, maar zal ik op voorhand al geremd hebben. in dergelijke situatie zou ik zelf ff gas gelost hebben en zelf met de lichten geknipperd om die ervoor te laten (een signaal dat ik hem zag, en ook dat ik zijn bedoeling begrepen heb) meestal zetten ze bij mij dan ook ff hun pinkers aan.

                  een beetje net dezelfde regels dan wanneer je als voetganger aan een zebrapad staat. als er een auto afkomt, en die heeft mij niet gezien( oogcontact), dan loop ik ook NIET over. ook al heb ik voorang
                  En dat is dus het gekke... Op die afstand, op die locatie, bij dergelijk verkeer, is er absoluut geen enkele reden waarom die vrachtwagenchauffeur de automobilist niet zag naderen. Dat de vrachtwagenchauffeur toch doorzette om zijn manoever uit te voeren, is even verwerpelijk als een automobilist die een zebrapad nadert waar duidelijk iemand wil oversteken, en toch zijn snelheid aan houdt...

                  Waarom dan in deze de vrachtwagenchauffeur doodknuffelen en de automobilist gevaarlijk verkeersgedrag verwijten?!

                  Comment


                  • Ik verwijt die kerel niet, en ga ook de vrachtwagen niet knuffelen. Ik geef alleen aan dat ik daar zo niet gereageerd zou hebben :-) .

                    Alsndie vrachtwagen een 90-92 rijd en die auto naderd aan 102 (die zit trouwens in het begin nog naast de achterligende vrachtwagen), dan nader je wel heel traag en heeft de vrachtwagen die waarschijnlijk niet zien naderen. Er zijn dan ook zoveel spiegels en richtingen te bekijken . bv ook of er nog een auto opkomt...

                    Ook al was de auto in zijn recht, had de vrachtwagen niet tijdig teruggestuud, was er een ongeluk geweest en waarschijnlijk veel schade
                    . DAT is het ook niet waard om je willetje door te drijven. Liever 2sec kwijt door gas te lossen dan 2uur wachten op de takelwagen. En de bijhorende kijkfile daar nog eens bij dan

                    Comment


                    • Vandaag;

                      -Autostrade doe ik 120, iemand haalt in, voegt terug in, en 1 seconde de remlichten aan. Helemaal niemand ervoor, totaal geen reden...uiteindelijk reed hij gewoon door, maar je zit wel meteen met je voet boven de rempedaal, meteen spiegel checken of je die kwibus terug kan inhalen moest het nodig zijn,...waarom??

                      -Op de CC aan het rijden, volk dat op 5 cm van je bumper komt hangen, dan halen ze je ineens met een enorme roetwolk in aan 130+ in, om dan iets verder langzamer langzamer langzamer te rijden, tot je moet kiezen tussen of beginnen inhalen of zelf vertragen...

                      -De nieuwe N19G van Geel naar Kasterlee/Turnhout. Je mag er 90 rijden, je zit ervoor met een dubbelvaksbaan dus zorgen dat je vooraan zit, op de heenweg geluk gehad, auto net kunnen inhalen die erna weldegelijk 75-80 aan het rijden was met een hele file gefrustreerde mensen erachter, ik er voor aan het uitlopen tegen 90 op CC.

                      -Dan, op de terugweg...pech...zat er een Berlingo voor je die 80-85 deed. En zelfs tegen 80 op de CC was geen oplossing, want op de hellingen voor de bruggen die er liggen begon was het trager trager traaaager.

                      -Tot slot, het eindigen van die weg is dus slecht gemaakt;



                      Je zit kilometers lang vast achter een hoop traag verkeer. Kom je aan een kruispunt, maar de enkelvaksweg komt op het linkervak uit...dus, 1 of 2 van het trager verkeer gaan naar rechts, het snellere verkeer blijft links, maar gegarandeerd dat er 1 van het trager verkeer duuuuurhuuuuuur gewoon links blijft rijden. Dus als het dan groen is, begint iedereen op te trekken, en dan zit er links ineens zo'n trage slak die alles zit op te houden. Waarom komt dat in godsnaam niet gewoon uit op het rechtervak??

                      In ieder geval, de schoonouders verhuizen van Overpelt naar Oud-Turnhout. Vanuit Hasselt was dus het plan om af te rijden in Geel en zo via Kasterlee / Turnhout te rijden. Dat gaat dus via afrit 19 (Massenhoven) worden, ipv 70km enkel is het da 100km enkel, maar dan heb ik tenminste niet die rotring rond Geel en die N19G waar je gewoon vastzit op een enkelvaksweg achter iemand die 10-15km onder de snelheid zit te rijden...
                      Mijn Skoda

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        In den bouw is er geen limiet op het aantal te rijden uren.
                        Heb dan ook een kleine 5 minuten gezegd en om diene zever te voorkomen heb ik er bij gezegd wat ik op die korte tijd kon doen.
                        Geen technische berekening die met geen enkele factor rekening houdt maar gewoon een jarenlange ervaring even vermeld.

                        Nu weet ik weer waarom ik hier al een jaar niet meer kom kijken.
                        Bedankt El Greco.





                        Sent from here
                        Jij bedankt om opnieuw mijn stereotiepe vooringenomenheid wat betreft alles dat met 'den bouw' te maken heeft te bevestigen.

                        Gevoelsmatig telt hier voor geen kwart van 'n halve cent, Fcapri zijn berekening is volledig juist.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • @TooTall, als je Geel kunt mijden moet je dat zeker doen. Geel is met momenten een hel, zeker tijdens de spits. En de N19G tja, gij hebt nog geluk gehad dat je 80-85 kon rijden de meeste halen daar de 70 niet eens.
                          2012 Abarth 500 'esseesse'

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                            @TooTall, als je Geel kunt mijden moet je dat zeker doen. Geel is met momenten een hel, zeker tijdens de spits. En de N19G tja, gij hebt nog geluk gehad dat je 80-85 kon rijden de meeste halen daar de 70 niet eens.
                            Mooie binnenwegen wel!

                            Comment


                            • Ik vind da filmke nu eens het filmke om te tonen hoe onverdraagzaam men is geworden in het verkeer.
                              Altijd dat excuus van ik heb voorrang, ikke, ikke, ikke...
                              Rij zelf ook graag snel maar ik ben even beleefd in mijn auto tov anderen zoals ik dat ben uit mijn auto.
                              Ik denk dat de mensen die zo erg op hun voorrang gesteld zijn, in het dagelijks leven een beetje gefrustreerd zijn en zelfs een beetje zwak eens ze uit de veilige omgeving van hun auto zijn. Het getuigt van weinig zelfvertrouwen als je zo handelt. Een mens die met zichzelf en met de buitenwereld niet in de knoop ligt reageert niet zo overdreven op futuliteiten...

                              Comment


                              • Mister Audi A5 die lekker dicht komt staan aan het licht, wordt groen en trek op tot 50, zit ie nog te boren. Lekker verder gebold aan 50 zat z'n kas achter mij op te fretten, ik draai af waar ik moet zijn en dan claxonneerde hem nog eens als 'k weg was -omdat ik 50 reed waar ik 50 mocht...-

                                Comment


                                • waarom rijden autos tegenwoordig TRAGER dan vrachtwagens? het valt mij meer en meer op dat ik autos begin te dubbelen, terwijl ik zelf maar 90 ga.

                                  deze morgen op de E40 vlak voor aalst reed er een volvo aan 83km/h. werd elke 500meter zowat gedubbeld door een vrachtwagen. ik kreeg die voor mij op 400meter voor de afrit van aalst en dacht dat die zo traag reed om de afrit te nemen. maar nee, reed gewoon door naar brussel. ben die maar voorbij gegaan dan.

                                  daarna in groot bijgaarden de ring op gereden, zit er 2-3km verder een toyota aan 71km/H !!!! te rijden. een delhaize vrachtwagen rijd van hem weg, de toyota blijft dezelfde snelheid aanhouden (geraakte er niet direct over door de drukte en iedereen achter mij die ook aan het dubbelen ging). toen ik die voorbij was, heb ik een tijdje achter die delhaize vrachtwagen gereden en deze reed 86-87km/h. geen idee waarom iemand in de spits GVD 71km/h gaat rijden. lekke band had die niet, andere problemen zag ik ook niet direct

                                  Comment


                                  • Is meer en meer. Dan sparen ze 3l diesel uit die week!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Is meer en meer. Dan sparen ze 3l diesel uit die week!
                                      Dat is wat anders dan uwe eco pro hé!

                                      Comment


                                      • Ja, want dat is benzine

                                        Comment


                                        • In deze donkere tijden valt me op dat er best wat auto's met slechts 1 werkend licht of slecht afgestelde lichten rond rijden. Het grappige is dat het heel vaak om Franse auto's gaat.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X