Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenJa, en om eerlijk te zijn, ik heb nog liever die die met slechts 1 werkend licht rijden, dan die die me slecht afgestelde lichten rijden, want die laatste zijn soms levensgevaarlijk.
Soms kan je door die mannen volledig verblind geraken, en dan zie je enkele seconden niet meer wat je doet.
Als ik zo iemand met slecht afgestelde lampen achter mij heb, dan klap ik altijd mijn achteruitkijkspiegels in, want anders zie ik gewoon niks meer.
ik reed gisteren uit Sint Niklaas de N16 op en naast me zat een C1 met maar 1 werkend licht. ik reed sneller maar het was verdomd moeilijk om de juiste afstand in te schatten toen ik ervoor wilde gaan invoegen, want er reden nog auto's naast en achter die C1, wiens lichten wel deftig werkten (en dan zie je drie, vijf lampen en weet je niet welke bij elkaar horen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenGewoon stilstaan, wachten en desnoods de krant erbij nemen was geen optie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk vraag mij toch af hoe ze daar in slagen. Zelf rij ik al bijna 17 jaar en heb nog nooit een slecht afgesteld licht gehad. Noch bij m'n ouders hun auto's.
Bij m'n nieuwe auto ook zelf dimmende buitenspiegels. Is echt wel een aangename optie.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenZonet even een buschauffeur de vinger gegeven. Ik kwam op het einde van een straat met aan 1 zijde geparkeerde auto's. Die buschauffeur ziet me komen en draait toch nog die straat in zodat ik geblokkeerd zat. In plaats van 1 seconde te wachten zodat ik de straat uit kon draaien. Nee, ik mocht achteruit en een plaatsje zoeken waar ik met m'n 18inch wintersloffen de stoep op kon.
Een welgemeende vinger was het.
Hij dacht indruk op mij te maken door gas te geven en steeds dichter te komen, dus mijn motor stil gelegd en naast de auto gaan staan, paar minuten later is hem terug gereden en kon ik door.
(kan je natuurlijk enkel doen als je de tijd daarvoor hebt)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk heb dat een paar jaar terug eens voorgehad met een vrachtwagen, maar ik had echt niet de intentie om voor dat stuk ongeluk terug achteruit te gaan rijden en ben dus blijven staan.
Hij dacht indruk op mij te maken door gas te geven en steeds dichter te komen, dus mijn motor stil gelegd en naast de auto gaan staan, paar minuten later is hem terug gereden en kon ik door.
(kan je natuurlijk enkel doen als je de tijd daarvoor hebt)
De tegenligger, die dus eigenlijk in z'n recht was, heeft zo een hoop verwijten en bedreigingen gekregen dat hij zelf wijselijk achteruit is gereden.
Ook van mij trouwens
Ik moet dringend op cursus...
Comment
-
Deze avond hier een idioot die op de steenweg met zijn mercedes van de jaren stillekes. Ten eerste vliegt hij al bijna op iemand zijn auto omdat hij niet ziet dat die zijn of haar knipperlicht had opgezet om af te draaien en was beginnen remmen (toegegeven, als ge op 1 cm van de bumper hangt is dat vrij moeilijk te zien /sarcasm). Begint hij er nog op te toeteren ook en wilde gebaren te doen in zijn auto. Waarna hij 15 seconden blijft staan, ik toeter ff, kerel vertrekt en tikt zijn rem aan, a la BMW M3 als jullie weten wat ik bedoel.
Echt een totale randdebiel met 0,0 verkeersinzicht en als ge dan wilt dat hij doorrijdt gaat hij nog is de klootzak uithangen ook.
En dan deze middag een of andere idioot in zijn golf die het nodig vond aan Parkpoort (Leuvense ring) de ring te blokkeren. Het was een waar toeterconcertLast edited by Tomskii; 11/02/2015, 01:27.
Comment
-
gisterennamiddag reed ik naar brakel toe. ik rijd op een rond punt, straat ligt redelijk nat. ik reed op een grote baan en moest het groot punt gewoon over (rechtdoor). ik zit al op het ronde punt, rechts van mij komt een 2vaks baan toe op het ronde punt ook. op het rechtervak staat een vracthwagen te wachten, op het linkse een zwarte citroen.
ik ben op dat rond punt aan het draaien, beslist die citroen op ongeveer 1 autolengte van mij om het rond punt over te gaan. claxon vollebak aan, remmen dichtgegooid, maar wat gebeurd er met een oude golf op een nat rond punt al draaiende dat zijn remmen dichtgooid... die schuift rechtdoor.
citroen op geen haar gemist, en bijna vol op die vrachtwagen geschoven.
geen dashcam aan en ook geen nr plaat gezien. GVD
ik moet dringend weer een dodge hebben, daar gebeurden zulke taferelen niet mee...
maandagavond van het werk was het ook leuk. rij op een 70km/h weg, zit een klein autootje voor mij. komen in bebouwde kom, dus ik laat gas los. als ik ongeveer nog 57km/h rijd, gooit die trut voor mij haar remmen niet dicht zeker voor een zijstraat (wij zitten op voorangsbaan, zijstraat heeft dikke witte streep en kwam NIEMAND uit). ze heeft afgeremt tot 34km/h!!!. trekt dan weer op.
zit er ff achter, rijd daarna de E40 op, aan pakweg 90-100km/h schiet die haar op het middenvak en blijft daar rijden. er rijd NIEMAND rechts, midden of links op de E40 (15h in de namiddag, richting leuven). echte middenvakplakken. heb ze nog ff gevolgd en gefilmd (computercrash gehad, dus moet de filmpjes nog maken)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtengisterennamiddag reed ik naar brakel toe. ik rijd op een rond punt, straat ligt redelijk nat. ik reed op een grote baan en moest het groot punt gewoon over (rechtdoor). ik zit al op het ronde punt, rechts van mij komt een 2vaks baan toe op het ronde punt ook. op het rechtervak staat een vracthwagen te wachten, op het linkse een zwarte citroen.
ik ben op dat rond punt aan het draaien, beslist die citroen op ongeveer 1 autolengte van mij om het rond punt over te gaan. claxon vollebak aan, remmen dichtgegooid, maar wat gebeurd er met een oude golf op een nat rond punt al draaiende dat zijn remmen dichtgooid... die schuift rechtdoor.
citroen op geen haar gemist, en bijna vol op die vrachtwagen geschoven.
geen dashcam aan en ook geen nr plaat gezien. GVD
ik moet dringend weer een dodge hebben, daar gebeurden zulke taferelen niet mee...
maandagavond van het werk was het ook leuk. rij op een 70km/h weg, zit een klein autootje voor mij. komen in bebouwde kom, dus ik laat gas los. als ik ongeveer nog 57km/h rijd, gooit die trut voor mij haar remmen niet dicht zeker voor een zijstraat (wij zitten op voorangsbaan, zijstraat heeft dikke witte streep en kwam NIEMAND uit). ze heeft afgeremt tot 34km/h!!!. trekt dan weer op.
zit er ff achter, rijd daarna de E40 op, aan pakweg 90-100km/h schiet die haar op het middenvak en blijft daar rijden. er rijd NIEMAND rechts, midden of links op de E40 (15h in de namiddag, richting leuven). echte middenvakplakken. heb ze nog ff gevolgd en gefilmd (computercrash gehad, dus moet de filmpjes nog maken)
En die middenvakrijders... Ik dacht vroeger dat het voornamelijk vrouwen waren, maar zie toch ook veel mannen. Zelfs jonge mannen.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
chance dat iedereen rechts bleef hangen dat is iets wat ik bijna dagelijks zie, gewone auto's inbegrepen, begrijp ook niet goed wat die mensen bezielt -> totaal geen idee van het risico dat ze nemen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
Zo irritant om daar een tijdje achter te hangen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenJa inderdaad, overlaatst ook eentje gehad. Het omgekeerde ook eens gehad vorige week. Dat is nog erger, constant brandende remlichten.
Comment
-
ge komt vanalles tegen in den donkere. Een Golf IV waarvan de achterlichten flauwer schenen dan ze moeten. Een Ford Galaxy van de eerste generatie waarvan de achteruitrijlichten werkten, terwijl hij aan 100 km/u over de E40 reed...
En ene met een Astra die op de E19 altijd achter me bleef rijden aan 120, maar voor ik van het eerste naar het tweede zou gaan om een camion in te halen, schoof hij net dat ietsje dichter, waardoor ik gas moest lossen en achter hem invoegen. Dan vertraagde hij, waardoor ik 'm voorbij ging en weer naar 120 ging op 't eerste rijvak, waarna het spelleke weer begon. In Mechelen heeft hij zich nog onnodig naar het middenvak gezet om nadien toch maar de afrit te nemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk vraag mij toch af hoe ze daar in slagen. Zelf rij ik al bijna 17 jaar en heb nog nooit een slecht afgesteld licht gehad. Noch bij m'n ouders hun auto's.
Bij m'n nieuwe auto ook zelf dimmende buitenspiegels. Is echt wel een aangename optie.
en het zijn in 95% van de gevallen camionetten en SUV/crossoverslets have some more member berries
Comment
-
Vandaag zonder twijfel de mistlichten. Geen probleem als je ze opzet als er mist is (dienen ze tenslotte voor) maar zet ze dan ook uit als de mist ineens boven de verlichtingspalen hangt en je 3km+ zichtbaarheid hebt!
Comment
-
Eens proberen om hier het verhaal te schetsen: op weg naar mijn werk passeer ik aan een straat waarbij men aan beide kanten mag parkeren. Als er niemand geparkeerd staat (aan beide kanten), kun je vlot met twee wagens passeren. Staat er aan de ene kant een auto, dan moet het verkeer daar wachten (en voorrang geven, maar neem maar aan dat 60% dat al niet doet...).
Voor mij rijdt er een schoolbus die de kinderen ophaalt. Net ter hoogte van zo'n (aan de overkant) geparkeerde auto stopt die bus met de vier pinkers op om iemand op te halen. Ik schuif gewoon aan omdat er dus geen kans is dat ik daar kan passeren. Drie auto's achter mij schat iemand in van wel dus gaat hij de rest en mij over en rijdt zich ter hoogte van de bus vast (ongeveer gelijk met mijn voorkant dus). Het duurt letterlijk 1 minuut voor de bus terug verderrijdt (aangezien er daar ochot 1 iemand moet opstappen).
Mijn vraag is nu: moet je die persoon voorlaten wanneer hij terug wil invoegen? Het lijkt mij dat hier van toepassing is dat wie van rijstrook verandert in fout is, maar toch...
Comment
Comment