Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik rij met erg verschillende wagens, ik ervaar erg weinig verschil hoe andere chauffeurs tov mij of het blik ik in zit, reageren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ik rij met erg verschillende wagens, ik ervaar erg weinig verschil hoe andere chauffeurs tov mij of het blik ik in zit, reageren
      Ligt vooral aan 't manneke dat achter 't stuur zit.

Comment

• Wreed gelachen deze week, gevolg van een ergernis.
        Rij in bebouwde kom 50kmh en haal fietser in. Er komt daar plots een zot op een opgefokte brommer tussen mij en die fietser door, zeker 80-90kmh aan 't snelheidsverschil te zien. 200m verder moet hij stoppen voor rood, ik stop achter hem en van achter mij komt een zwaantje en meneer de brommerzot mocht mee.

En gisteren meer dan twee uur bij Duitse flikken gestaan omdat ze het laadsysteem van onze opleggers nog nooit gezien hadden en zich afvroegen of het wel legaal was en de TUV meteen moest langskomen om ter plekke te keuren. Nog voor moeten betalen ook!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door forn9 Bekijk Berichten
          Waar is dat ergens? Ik heb nog een nieuwe voorbumper nodig
          Hier dus o.a.

of nog een leuke om te knotsen:

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            En gisteren meer dan twee uur bij Duitse flikken gestaan omdat ze het laadsysteem van onze opleggers nog nooit gezien hadden en zich afvroegen of het wel legaal was en de TUV meteen moest langskomen om ter plekke te keuren. Nog voor moeten betalen ook!
            Aschemenou!!! Unglaublich!!!
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Wat is er zo speciaal aan jullie laadsysteem dan?
              1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
              2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
              2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
              -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                Wat is er zo speciaal aan jullie laadsysteem dan?
                In plaats van goederen vast te binden, worden ze geklemd met stalen stangen. Is specifiek ontworpen en gemaakt door ingenieur in onze firma om breekbare goederen te vervoeren. De hele opbouw is voorzien om de gewichten te kunnen houden, bv stalen dak ipv schuifdak. Zo'n oplegger weegt wel 5 a 6 ton meer dan een gewone bache, maar tis wel sterk.
                Last edited by |) ][ |V| ][; 13/02/2015, 01:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                  idem... en dan is er nog een groot "voorrangvanrechtsverkeersbord" op de grond geschilderd... ter breedte van de rijbaan.
                  Same here als ik mijn straat uitrij. Ik ga nooit onnodige risico's nemen (zelfs al is de andere in fout, schade aan uw wagen is nooit plezant) maar als ik mijn voorrang van rechts kan pakken dan neem ik hem. En als iemand ni content is zal ik de verkeerswet dmv artikel duuuuuuzd en 1 met betrekking tot de voorrang van rechts uitleggen

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                  Een mens en zijn auto, het is soms iets raar. Doet me terugdenken aan een collega op mijn vorig werk waar ik een paar keer mee heb meegereden. Was een zeer toffe en vriendelijke gast, maar eens die achter zijn stuur kroop veranderde die precies in een halve psychopaat. Bij iedereen gatplakken, overal inhalen om toch maar de snelste te kunnen zijn, versleet meer claxons dan banden bij wijze van spreken... Je zag het echt aan zijn gezicht, altijd opgefokt achter het stuur.
                  Was dan ook de reden dat ik maar een keer of 3-4 met hem ben meegereden. Met die zijn manier van doen voelde ik me echt niet op mijn gemak naast hem
                  Ik heb een vriendin die zo rijdt. Ipv wat meer afstand te houden constant opgefokt rijden en dergelijke zoals jij al aanhaalde. Maar als ze dan is met mij meerijdt en ik trek eff op de Mechelsesteenweg door tot 100 om iemand voorbij te steken (daarna zak ik terug af naar 80km/h) dan ben ik de zot. Vrouwen...
                  Last edited by Tomskii; 13/02/2015, 02:04.

Comment

• De ergernis van de dag;

Mensen die 10-tallen kilometers achter een vrachtwagen hangen op de autostrade, maar wanneer er verkeer aankomt, dan moeten ze ineens beginnen inhalen (en als ze al optrekken Is het van 89 naar 93...)

Wacht dan toch tot het weer vrij is...
                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                      ... maar als ik mijn voorrang van rechts kan pakken dan neem ik hem. En als iemand ni content is zal ik de verkeerswet dmv artikel duuuuuuzd en 1 met betrekking tot de voorrang van rechts uitleggen
                      ...
                      Je zou hem beter artikel 12.3.1 uitleggen van het KB van 1/12/1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, dat zal meer indruk maken en zou ook een betere rechtsbasis zijn
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

duitsland is echt erg. zelfs op straps die er niet nieuw uit zien geven ze soms boetes
                        lets have some more member berries

Comment

In plaats van goederen vast te binden, worden ze geklemd met stalen stangen. Is specifiek ontworpen en gemaakt door ingenieur in onze firma om breekbare goederen te vervoeren. De hele opbouw is voorzien om de gewichten te kunnen houden, bv stalen dak ipv schuifdak. Zo'n oplegger weegt wel 5 a 6 ton meer dan een gewone bache, maar tis wel sterk.
                          Das dan nog iets anders dan die metalen stangen die de meeste opt eind van de lading ( niet het einde van den trekker ) steken om de lading tegen te houden?
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ligt vooral aan 't manneke dat achter 't stuur zit.
                            Mijn vrouw klaagt er al jaren van. Met de BMW reageren mensen heel anders als met de Peugeot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              Mijn vrouw klaagt er al jaren van. Met de BMW reageren mensen heel anders als met de Peugeot.
                              Nee, dat is omdat je met een BMW Hybride rijdt. Dat verwart mensen. Ben je nu een asociale eikel met overcompensatie of een boomknuffelaar die op weg is naar de BIO winkel achter z'n linzensoep.

Comment

• Was met de F11 ook al . Met de E61 zelfs problematisch, die was wit met een M-pack.

Maar dat hybride verwart de mensen inderdaad, ze weten niet goed wat denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  duitsland is echt erg. zelfs op straps die er niet nieuw uit zien geven ze soms boetes
                                  Bij de minste beschadiging of als de productiedatum onleesbaar is, zijn ze daar inderdaad ongeldig. Strap mag maximaal 5 jaar gebruikt worden dacht ik, maar na een half jaar zijn die datums al niet meer te zien er op.

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                  Das dan nog iets anders dan die metalen stangen die de meeste opt eind van de lading ( niet het einde van den trekker ) steken om de lading tegen te houden?
                                  Ik zou er eens een foto van moeten maken. Stangen worden in de vloer en het dak geklikt (die vol gaten zitten) en kunnen zo geen kant meer op, dus lading staat tussen die stangen in en kan geen kant meer op. Opbouw van je remork moet wel stevig genoeg zijn en weegt daardoor veel te veel voor gewone transporteurs. Wij vervoeren echter zelden zware gewichten, altijd tussen 1 en 5 ton op korte afstand, op lange afstand gaat dit dan van 7 tot 10 ton, dus ideaal systeem. Werkt veel sneller dan spanbanden en lading wordt er niet door beschadigd.

Comment

• Hangt idd ook wel van de wagen af. Hoe kleiner/goedkoper de wagen hoe meer je er last van hebt. Zal waarschijnlijk hetzelfde zijn met zeer dure wagens. Alles wat niet gemiddeld is... Ik heb dat al lang opgelost. Op mijn daily hangt de sticker van death proof. Je zou er van verschieten hoeveel verschil zo een marginale (ik zeg het zelf al ) sticker verschil maakt. Tzal wel een zot zijn in zijn goedkope kar...

Comment

• Zou ik 316d achteraan laten plakken? Heb gewoon wat schrik dat ik nadien lakschade heb als ik het er weer wil afdoen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Zou ik 316d achteraan laten plakken? Heb gewoon wat schrik dat ik nadien lakschade heb als ik het er weer wil afdoen.
                                        van die flexibele magneetbordjes laten maken?

Comment

• De ergernis van het jaar is een feit.
                                          Mijn C klasse break is gestolen, mijn broer zijn Golf is gestolen en mijn 2.3-16 is aan geprutst, maar ze zijn niet door pedaalslot geraakt. Ze stonden alle drie bij mijn ouders omdat wij nog aan 't verbouwen zijn en ze tijdelijk niet binnen kunnen zetten. WRX staat daar ook, maar die staat achter slot en grendel en daar zijn ze blijkbaar niet binnen geraakt. Enige wat er nog stond vanmorgen was vaders Berlingo.

Comment

Working...
                                          X