Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• de verzekering zei eerst ook dat ik naar carglass moest gaan en dat ik geen andere keuze had, tot ik het prijsverschil vermeldde met de garage. Exact 5 minuten later kreeg ik telefoon dat het ok was voor bij de dealer.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Tsja, als het niet voor mijn eigen portemonnee is dan ga ik niet beginnen met prijzen te vergelijken. En als ik de stoten die ik al met officiele garages heb meegemaakt tegenover de probleemloze 5 (6?) inslagreparaties en mijn 3de vervangruit bij Carglass plaats, ben ik tevreden!
      Mijn Skoda

Comment

• Zou de verzekering de volle pot moeten betalen? Ik vermoed van wel (aangezien ik een gedeelte van de btw op me moet nemen) maar dat zou toch heel dom zijn?

Comment

• Niet rechtstreeks een verkeersergernis maar wel het boertige gedrag van mensen die op een autozoekertje reageren. Sommigen vragen extra detailfoto's, scan van onderhoudsboekje etc. Is mij allemaal niet teveel maar dan hoor je ze niet meer, zelfs een bedankt kan er niet af. En dit in een toch vrij lage prijsklasse... Vraag mij af of dit bij iedereen zo is. Meer en meer zin om deze gewoon in te ruilen als de nieuwe arriveert en er niks meer voor te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
            Niet rechtstreeks een verkeersergernis maar wel het boertige gedrag van mensen die op een autozoekertje reageren. Sommigen vragen extra detailfoto's, scan van onderhoudsboekje etc. Is mij allemaal niet teveel maar dan hoor je ze niet meer, zelfs een bedankt kan er niet af. En dit in een toch vrij lage prijsklasse... Vraag mij af of dit bij iedereen zo is. Meer en meer zin om deze gewoon in te ruilen als de nieuwe arriveert en er niks meer voor te doen.
            ². Ik had er een paar die wel bleven reageren om nog van de prijs af te doen terwijl ik de bestelbon met overnamebod van de garage had laten zien. Alsof ik minder ging aanvaarden als't overnamebod.

Comment

Niet rechtstreeks een verkeersergernis maar wel het boertige gedrag van mensen die op een autozoekertje reageren. Sommigen vragen extra detailfoto's, scan van onderhoudsboekje etc. Is mij allemaal niet teveel maar dan hoor je ze niet meer, zelfs een bedankt kan er niet af. En dit in een toch vrij lage prijsklasse... Vraag mij af of dit bij iedereen zo is. Meer en meer zin om deze gewoon in te ruilen als de nieuwe arriveert en er niks meer voor te doen.
              Oh man...inderdaad een enorme ergernis.

Bij de verkoop van de vorige auto heel wat reacties, uiteindelijk was er eentje met véél interesse. (was voor zijn zoon) Bijna 1 uur mee aan telefoon gehangen, wou ook veel foto's, alles aan het regelen, het kwam in orde...dan op de dag zelf hebben we 3-4 uur de auto staan poetsen, binnen- en buitenkant. En dan komt die gewoon niet opdagen, en dan hoor je niets meer.

Ik bel hem op, "oh ja mijne zoon vond de auto niet sportief genoeg"

HET WAS EEN MUISGRIJZE SKODA OCTAVIA COMBI, WAAROM ZOEKT GE IN GODSNAAM OP ZO'N WAGENS ALS UW ZOON EEN SPORTIEVE AUTO WIL???

Maar het kan nog erger...

Verkocht een winterbandenset op velg. Mensen kwamen +/- 50km ver ervoor. Adres doorgegeven, plannetje gestuurd, duidelijk uitgelegd waar het is. Afspraak om 1600, en om 1550 rij ik richting huis. Op ongeveer 1 kilometer van huis zie ik een auto met man en vrouw in, en die stonden voor een huis naar de huisnummer aan het kijken. Ik rij tot thuis, stop, en mijn GSM gaat. Ze stonden ergens maar vonden het niet. Ik vraag of hun auto X was met nummerplaat Y, ja dat waren ze. Ik leg uit dat ze gewoon moeten omdraaien en de weg naar BENEDEN rijden, nergens afdraaien, gewoon naar beneden rijden en na 1 kilometer waren ze er.

Na 10 minuten krijg ik telefoon, ze vonden het niet. Aan hun uitleg kan ik afleiden dat ze de verkeerde kant uitgereden waren (naar boven). Ik leg hun uit dat ze naar beneden moeten rijden, dus van waar ze NU zijn terug naar waar ze STONDEN, en dan nog verder naar beneden. Ok.

Na 15 minuten bel ik zelf want dat duurde wel echt lang.

"Ja we vonden het niet dus we zijn maar naar huis aan het rijden."

Ik zeg maar het was echt 1 minuut rijden tot waar ik woon, kom desnoods gewoon terug naar dat punt waar ze stonden te kijken naar de huisnummers, en ik zal met mijn auto tot daar rijden en dan volgt ge maar.

"Nee want we zijn net de autostrade op, en dan moeten we terugrijden."

Ik; "Eeeeeeuh....ok, ik zal je nog een tip geven voor de volgende keer, het is wel beleefd om even te bellen om te laten weten dat je besloten hebt om terug naar huis te rijden, niet echt leuk als ik buiten op straat 25 minuten sta te wachten."

Vrouw; "Huh? Wat?"

Mijn Skoda

Comment

• Ergens tegen beter weten in ga ik er van uit dat de 'gemiddelde' mens niet zo'n lomperik is als degene die op advertenties reageren maar het haalt inderdaad niet het beste in de mens naar boven, da's zeker een feit!

Comment

Ergens tegen beter weten in ga ik er van uit dat de 'gemiddelde' mens niet zo'n lomperik is als degene die op advertenties reageren maar het haalt inderdaad niet het beste in de mens naar boven, da's zeker een feit!
                  Ik denk dat de meesten met goede manieren hier nog op het forum zitten. Wij maken hier tenslotte misschien maar 0,5% uit van alle chauffeurs.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• tja, kopen en verkopen is iets speciaals. op internet zijn er altijd een hoop die een bod uitbrengen en dan niks laten horen. je mag die mailen dat het bod aanvaard is, nooit reactie en ze verwijderen ook hun bod niet.

meestal stuur ik gewoon een mail, aan dat bieden doe ik meestal niet mee. ik stuur dan een mailtje waarbij ik de onmiddelijke verkoopprijs vraag (als er POTK bij het zoekertje staat), of ik stuur een mail: ik betaal zoveel en kom er deze week nog om. en dan nog krijg ik vaak geen reactie terug.

Comment

• Serieus, hoe dikke mist moet er eigenlijk hangen eer iedereen zijn lichten aansteekt? Weer een hele hoop tegengekomen zonder ook maar iets van verlichting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                        Serieus, hoe dikke mist moet er eigenlijk hangen eer iedereen zijn lichten aansteekt? Weer een hele hoop tegengekomen zonder ook maar iets van verlichting.
                        Velen staan op automatisch en die gingen dan niet aan. Gelukkig heb ik genoeg hersencellen om dan aan het knopje te draaien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                          Serieus, hoe dikke mist moet er eigenlijk hangen eer iedereen zijn lichten aansteekt? Weer een hele hoop tegengekomen zonder ook maar iets van verlichting.
                          Of die zoals die morgen om 7.30 uur rijden zonder verlichting. Andere bestuurders en mezelf trouwens probeerden er haar op attent te maken, maar niets hielp. Ze zat recht voor zich uit te staren. Om vervolgens aan ongeveer 50 km/u door een rood licht te vlammen op één van de drukste kruispunten in de buurt.
                          Nog een geluk dat ze om het hoekje ook nog half zaten te slapen achter hun stuur of het was 'prijs' geweest.

Comment

• Bij mij daarstraks op de verkeerswisselaar E40-R0, had niet in de gaten dat iemand naast mij zijn pinker had opgezet terwijl de neus vd auto al thv de achterkant zat, ineens komt diene frisse naar links..

Comment

• Het systeem werkt. Auto onderschept door politie in Parijs en de dieven kregen een gratis streepjeskostuum, alleen de C klasse is nog spoorloos!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                Het systeem werkt. Auto onderschept door politie in Parijs en de dieven kregen een gratis streepjeskostuum, alleen de C klasse is nog spoorloos!
                                Zalig! Welke auto hebben ze gevonden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                  Zalig! Welke auto hebben ze gevonden?
                                  Golf. Motor wel opgeblazen.

Comment

• Bestaan automatische mistlichten ook?

Verdorie, wel niet zo leuk dat ze de motor hebben opgeblazen. Was dus eerder voor de 'fun' dan voor onderdelen of zo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Bestaan automatische mistlichten ook?

Verdorie, wel niet zo leuk dat ze de motor hebben opgeblazen. Was dus eerder voor de 'fun' dan voor onderdelen of zo?
                                      Geen idee. Stond daar wel al op Franse nummerplaten op hun eigen naam (van een van hen toch), dus wreed slim waren ze niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Geen idee. Stond daar wel al op Franse nummerplaten op hun eigen naam (van een van hen toch), dus wreed slim waren ze niet.
                                        Pakt de verzekering dat nog aan? Diefstal -> terug gevonden met kapotte motor? Of krijgt ge daar niets van terug?
                                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                          Pakt de verzekering dat nog aan? Diefstal -> terug gevonden met kapotte motor? Of krijgt ge daar niets van terug?
                                          Geen omnium, dus niks veronderstel ik. Vraag mij vooral af, nu dat tuig gepakt is, of daar een schadevergoeding voor te krijgen valt? Indien wel, zal het wel een jaar of 5 duren zoals we dat hier kennen, maar is beter dan niks.

Comment

Working...
                                          X