Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Geen omnium, dus niks veronderstel ik. Vraag mij vooral af, nu dat tuig gepakt is, of daar een schadevergoeding voor te krijgen valt? Indien wel, zal het wel een jaar of 5 duren zoals we dat hier kennen, maar is beter dan niks.
    Je gaat daar normaal iets van het fonds van terug krijgen. Rest mag je op je buik schrijven. 😩


    Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Het systeem werkt. Auto onderschept door politie in Parijs en de dieven kregen een gratis streepjeskostuum, alleen de C klasse is nog spoorloos!
      de transportfirma heeft zijn trekkers ook terug, zelf gaan zoeken met hulp van ingebouwde T&T ;-)

      nog even hopen dat de C ook ergens "opduikt" !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Vraag mij vooral af, nu dat tuig gepakt is, of daar een schadevergoeding voor te krijgen valt?
        Pas maar op dat ze U niet aanklagen omdat ze "emotionele schade hebben geleden gezien het gestolen voertuig niet aan hun verwachtingen voldeed" ofzo...

        Hopelijk kan Erendriel hier iets van zeggen?
        Mijn Skoda

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          de transportfirma heeft zijn trekkers ook terug, zelf gaan zoeken met hulp van ingebouwde T&T ;-)

          nog even hopen dat de C ook ergens "opduikt" !
          was dat datgene wat in de krant stond? Dat ze die zelf in NL gaan zoeken zijn en de Nederlandse politie eerst niet kon tussenkomen wegens geen vraag van de Belgische politie?
          autofans.be

          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

          Comment


          • Eerder deze week een vrachtwagen van Cock's Fresh voor mij die rond de 40 km/h aan het rijden was op een weg waar je 70 mag.
            En kon op geen enkele moment voorbij gaan.

            Dan een bmw met aanhangwagentje (zo een driehoekig kader met reclame op) zonder nummerplaat en zonder lichten op de aanhangwagen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • daarnet zo ene gehad die 42km/h in zone 50 deed, en aan de flitser afremde tot 37km/h.
              daanra verder taffelen en in zone 70 reed die dan toch al 52km/h om zich dan te parkeren op het fietspad .

              ik ben VOOR het invoeren van een 5jaarlijkse examen rijtest. t zou voor iedereen beter zijn

              Comment


              • Leuvense ring parkpoort, één die nog op mij ingereden zou zijn moest ik niet geclaxoneerd hebben. Dan in Leuven centrum aan de dijleterrassen ene die uit zijn parkeerplaats rijdt zonder knipperlicht terwijl ik er voorbij rijdt (ook claxon). Conclusie, vandaag had mijn linkerkant er 2 keer aan kunnen zijn. Tof.

                Comment


                • Geen ergernis maar gisteren toch ff geschrokken.

                  Er reed een Opel Zafira voor me op een baan waar je 90 mag. Even verder was er een bocht die aangeduid stond met pijlen, ging die wel niet links van die pijlen rijden dus in tegengestelde richting.

                  Er kwam natuurlijk een tegenligger af (beetje blinde bocht) en die moest zich op de pechstrook schieten, heeft toch niet zo veel gescheeld.

                  Zou me dringend eens een dashcam moeten aanschaffen.

                  Comment


                  • Vandaag een redelijke afstand gereden... zonder ergernissen. Ons moeder van 82 zat erbij en heb haar nog eens laten voelen wat 200 per uur is. Schrik had ze niet, enkel dat ze me zouden flitsen. Zijn we intussen overeengekomen dat in het slechtste geval zij wel voor de politierechter zou verschijnen en dat ik haar wel naar Oudenaarde zal brengen hiervoor lol... Braaf mens eigenlijk. T is mijn moeder he. Moest enkele maanden geleden zo snel mogelijk naar het uz met haar wegens hartklachten. Dokter zei om geen tijd te verliezen. Toen zei ze aan 200 ook niks.... op de N42. Stalen zenuwen heeft ze. Op 16 minuten was ze van Geraardsbergen naar het uz gebracht, denk niet dat de ambulance sneller zou zijn. (was wel late avond en geen verkeer, geen erge risico's genomen dus)

                    Comment


                    • En nu de kritieken zeker lol?

                      Comment


                      • Toch niet met de Espace?

                        Comment


                        • Ja... die kan beetje sneller dan 200. Nog nooit volledig getest, tot 206 geraakt maar moest dan gas minderen omdat er auto's reden die van het tweede naar het derde vak konden komen. Het leuke is dat je dat niet voelt en niet hoort in die auto. Minder leuk is dat een lange bocht al gauw een scherpere bocht wordt, want Espace niet echt gemaakt om bochten te nemen lol. Rechtuitstabiliteit is perfekt, bochten kunnen ook aan behoorlijk tempo, maar dat voelt al gauw snel en onaangenaam aan. Heb een periode schrik gehad om te rijden na een ongeval... maar 't is er volledig uit precies. Nu wel even bij zeggen dat er geen verkeer was en ik vertraagd heb toen er weer auto's in het vizier kwamen. Zal nooit aan hoge snelheid anderen passeren eigenlijk. En die nacht toen was een noodgeval en heb ik eigenlijk ook geen enkel risico genomen. Netjes vertraagd aan de lichten en zijbanen en zo...
                          Dit kan wel gek lijken voor sommigen, maar de mensen die veroordelen moeten ook hun eigen weggedrag onder de loepe nemen. Zo zie ik heel dikwijls auto's 120 rijden, wat niet strafbaar is, maar bij momenten totaal onaangepast en echt gevaarlijk is. Of aan de maximum toegelaten snelheid een rij schoolkinderen passeren bvb. Allez, 'k moet het niet uitleggen, de goede verstaander weet wel waarover ik het heb.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Op 16 minuten was ze van Geraardsbergen naar het uz gebracht, denk niet dat de ambulance sneller zou zijn. (was wel late avond en geen verkeer, geen erge risico's genomen dus)
                            Ja en nee. Als moeder een hartstilstand krijgt, heb je er niks aan om nog 10 minuten aan 200 door te rijden. Is ze bij de dokter, dan heeft die medicatie om in zo een geval het hart aan te moedigen, kent hij reanimatietechnieken en komt er een MUG en ziekenwagen met 4 mensen met ervaring in medische urgenties.

                            En als je aan 200 in't uur met je eigen wagen plots moet uitwijken voor iemand die niet verwacht dat er iemand aan 200 per uur nadert met een medische urgentie, dan geraak je ook niet op tijd in het UZ.

                            Afijn, zinloze oefening eigenlijk.

                            Comment


                            • Niet mijn gewoonte om hier te posten, maar na onderstaande zin te lezen bij het bijhorende artikel kreeg ik het toch wel even...


                              HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.



                              Maar bij de politie hebben ze "wel ander werk te doen", klinkt het daar.
                              Juist ja, het is interessanter om een paar uur bij te slapen in de middenberm terwijl de flash blijft afgaan dan actief op pad te gaan en die verdomde linksrijders eens aan te pakken.

                              Comment


                              • Ik denk meer dat ze bedoelen dat er wel andere, ergere overtredingen worden begaan. Ik vind linksrijders ook irritant, maar uiteindelijk zijn ze minder 'gevaarlijk' dan bijvoorbeeld bumperklevers, en die zijn er ook in overtal.

                                Comment


                                • Anderzijds, als er geen linksrijders zijn kunnen er ook geen bumperklevers zijn.
                                  Geen is misschien veel gezegd, maar toch een pak minder.

                                  Comment


                                  • Deze morgen van Hakendover tot Brussel achter de flikken gereden.
                                    In Tienen reden die mannen door een serieus oranje om volgens mij ne linksrijder langs rechts in te halen en teken te kunnen doen.

                                    Comment


                                    • Het probleem van het onnodig links rijden is dat het veel moeilijker is vast te stellen, dan bijvoorbeeld rood licht of snelheid...

                                      Probleem is dat je inderdaad enerzijds met het artikel 9.3.1 zit: "Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven" maar dat je anderzijds ook met het artikel 10.1.2° zit: "De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden."

                                      Dus bij een snelheid van 120km/u (of 33.33m/sec) en een veiligheidsmarge van minimaal 2 seconden in acht nemende je reeds 66m voorbij het ingehaalde voertuig zou moeten zijn om zijn veiligheidsafstand te respecteren en minimaal 66m achter het te volgen voertuig zou moeten invoegen. Dus er moet minstens een gat zijn van + 130 meter alvorens men zou kunnen beginnen spreken van onnodig links te blijven rijden, en bij een gat van 130 meter zou men bijna onmiddellijk aan een nieuwe inhaalbeweging moeten beginnen indien men voldoende veiligheidsafstand wenst te houden... niet zo simpel dus om op 1, 2, 3 vast te stellen.

                                      Dit geschreven zijnde zou er inderdaad wat meer aandacht mogen gegeven worden aan het onnodig links rijden (en dan niet alleen het linkervak maar ook het middenvak bijvoorbeeld).
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                        Deze morgen van Hakendover tot Brussel achter de flikken gereden.
                                        In Tienen reden die mannen door een serieus oranje om volgens mij ne linksrijder langs rechts in te halen en teken te kunnen doen.
                                        Eens op de autostrade (ja, ik heb 62 van mijn 67km achter die mannen gehangen ) gaven ze elke keer als iemand wilde inhalen (ze reden 120 gps) een lichtsignaal. Op zich wel gevaarlijk, iedereen begon dan onmiddellijk te remmen wat de situatie eigenlijk gevaarlijker maakte als iemand die 125 rijdt.
                                        Heb't mooi op beeld maar aangezien ik geen nummerplaten kan maskeren ga ik't niet tonen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Niet mijn gewoonte om hier te posten, maar na onderstaande zin te lezen bij het bijhorende artikel kreeg ik het toch wel even...


                                          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.





                                          Juist ja, het is interessanter om een paar uur bij te slapen in de middenberm terwijl de flash blijft afgaan dan actief op pad te gaan en die verdomde linksrijders eens aan te pakken.

                                          En dat ze dan vooral al maar eens beginnen met de zaterdag en de zondag de E17 tussen Kortrijk en Antwerpen te controleren, als ze alleen al de wiet paffende met hun afgeragde Fransoos Peugeot’s aan 90/u op het middenvak aan de kant gaan zetten gaat het gat in de begroting weeral een stukje dichter zijn… Als ze dan nog eens moeite doen om de staat van die wagens wat te controleren gaan ze nog wat extra verdienen.
                                          Van zodra het zaterdagmorgen is lijkt het precies of half Noord Frankrijk wiet moet gaan kopen in Nederland…

                                          Comment

                                          Working...
                                          X