Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De van rijstrook veranderende vrachtwagen deze morgen op de E314 t.h.v. Holsbeek KNAL IN DE FILE waren fantastisch leuk. (zonder reden voor je me aan de schandpaal zet, hij moest geen afrit of weet ik veel )
"Oh, ik ben een camion en langs me rijden ze 0.00001 km/u sneller dus ga ik naar links! Tegen dat ik ben veranderd heb ik voor nog meer oponthoud gezorgd en is het rechterrijvak al 20 km verder maar toch doe ik het!"
euh wa?
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
Ja en nee. Als moeder een hartstilstand krijgt, heb je er niks aan om nog 10 minuten aan 200 door te rijden. Is ze bij de dokter, dan heeft die medicatie om in zo een geval het hart aan te moedigen, kent hij reanimatietechnieken en komt er een MUG en ziekenwagen met 4 mensen met ervaring in medische urgenties.
En als je aan 200 in't uur met je eigen wagen plots moet uitwijken voor iemand die niet verwacht dat er iemand aan 200 per uur nadert met een medische urgentie, dan geraak je ook niet op tijd in het UZ.
Afijn, zinloze oefening eigenlijk.
Ja en nee vind ik... Als de MUG kwam moest ze naar het plaatselijke ziekenhuis waar we geen vertrouwen in hebben. En uit ervaring weet ik dat ze er ook minstens 10 min over doen om hier te zijn. Dus nam ik een risico van 6 minuten...
Langs de andere kant weet ik dat, hoe sneller ik rij, hoe beter haren tikker gaat.
Nee serieus, er was echt geen verkeer en ik heb aan elke zijbaan tot een redelijke snelheid vertraagd en op de snelweg enkel alles gegeven zolang er geen wagens op de tweede band waren. Had je erbij geweest zou je beamen dat het risico kleiner was dan 120 te rijden op een drukke snelweg in de regen.
Terwijl ik naar daar reed had mijn vrouw de dokter verschillende keren aan de lijn. Mocht het echt beginnen foutlopen kon die direct het uz verwittigen en zou ik een locatie doorgeven waar ik zou stilstaan...
Voor alles zijn er pro en contra, maar ik handelde op een manier die ik toen het beste vond voor mijn moeder (het blijft toch altijd je moeder) en dit onder zo min mogelijk gevaarlijke wijze. Sommigen zullen zeggen dat 200 of meer rijden al een groot risico is, daar ben ik het totaal niet mee eens. Als je jezelf onder controle hebt en regelmatig eens te snel rijdt in goede omstandigheden doet dit echt niets meer...
Het is een eeuwige discussie, ik zeg dat snel rijden ook veilig kan en dat zich houden aan de snelheidsregels ook op een gevaarlijke manier kan.
Het is niet de overdreven snelheid die aanleiding geeft tot ongevallen maar de onaangepaste snelheid. Over dat zinnetje moeten zowel de snelrijders als de steeds 120 per uur rijders eens goed nadenken.
Ik denk dat we kort kunnen zijn. 200 per uur over gewone wegen is geen goede keuze.
Dit dan ook nog eens doen met een hartpatient... En wat ga je doen als je 10 minuten ver plots moet kiezen tussen stoppen en reanimeren, of door blijven rijden en met een lijk binnen rijden? En als je stopt, dan heb je wel 10 minuten tijd verloren met je stunt in je alarmering. Doorrijden met een lijk is al helemaal geen optie, en aankomen met een patient in levensgevaar op spoed met een gewone auto is super entertainend voor de spoedgevallen die helemaal van niets weet en dus ook niet arts en nodige verpleegkundigen paraat heeft staan, laat staan een box vrij.
Was ik erbij geweest, dan had ik je bovenstaande allemaal gezegd en hoe idioot je bezig was.
Maar goed, ik heb ook al menig huisarts gezien die er bij bijscholingen reanimatietechnieken niks van bakken, en nog denken dat de 100-dienst met een T2 arriveert en de bomma op laad en dan los naar spoedgevallen rijdt.
Echt waar man, waar ben je mee bezig... Zelfs met de ambulance stopten we als een patiënt een hartstilstand kreeg, net omdat je zoiets niet al rijdende kan doen. Het heeft absoluut geen zin om al dan niet als een zot te rijden als je patient dood is.
Voor alles zijn er pro en contra, maar ik handelde op een manier die ik toen het beste vond voor mijn moeder (het blijft toch altijd je moeder) en dit onder zo min mogelijk gevaarlijke wijze. Sommigen zullen zeggen dat 200 of meer rijden al een groot risico is, daar ben ik het totaal niet mee eens. Als je jezelf onder controle hebt en regelmatig eens te snel rijdt in goede omstandigheden doet dit echt niets meer...
Het is een eeuwige discussie, ik zeg dat snel rijden ook veilig kan en dat zich houden aan de snelheidsregels ook op een gevaarlijke manier kan.
Het is niet de overdreven snelheid die aanleiding geeft tot ongevallen maar de onaangepaste snelheid. Over dat zinnetje moeten zowel de snelrijders als de steeds 120 per uur rijders eens goed nadenken.
200 km/h op een secundaire weg is sowieso onaangepast. Ik ben het 100% eens met 't betoog van wooter. Er zijn ook, op ieder moment van de dag, andere mensen op de weg die zich niet verwachten aan iemand die zo snel rijdt
Kruispunt met lichten. Jij wil rechtdoor en als het groen wordt, haast een tegenligger die links af wil zich om nog snel voor jou weg te geraken.
Regelmatig dat er zich zo ene, vooral Audi en Ford bij mij, hier dik in mispakt en midden in het maneuvre een noodstop mag doen en een stukske achteruit mag bollen.
Ik begin me eigenlijk serieus te ergeren aan mensen die zich aan vanalles en nog wat ergeren...
Dus infeite aan de meesten in dit topic precies.... :-)
soms kom ik ook wel is een gevalletje tegen, of eerlijk, misschien ben ik soms zelf de oorzaak van een 'gevalletje'....
Maar of ik mij daar nog in erger, nee dien tijd is voorbij...
Echt waar man, waar ben je mee bezig... Zelfs met de ambulance stopten we als een patiënt een hartstilstand kreeg, net omdat je zoiets niet al rijdende kan doen. Het heeft absoluut geen zin om al dan niet als een zot te rijden als je patient dood is.
Ik heb wel enige achtergrond op dat gebied hoor, heb opleiding verpleegkundige A1 gevolgd maar heb het beroep nooit beoefent. Jij kan de situatie niet inschatten. Wanneer iemand defibrilleert is het acute risico niet zozeer een hartstilstand maar eerder een slechte doorbloeding van het hart. En hiervoor moeten ze zo snel mogelijk medicijnen krijgen.
Spoed was verwittigd door de huisdokter dat we eraan kwamen en werden dan ook ogenblikkelijk geholpen.
Als je de reputatie van het plaatselijk ziekenhuis hier kent, dan ga jij ook met je moeder elders naartoe. Daar is gewoon geen cardioloog aanwezig, in het uz is er altijd een cardioloog. Moeder kreeg een pacemaker en leeft terug zorgeloos. Dat was de uiteindelijke bedoeling, los van al jouw preken is het opzet geslaagd en zou ik het zo weer overdoen.
Om u een idee te geven over het ziekenhuis hier. Ooit werd ik zwaargewond bij een motorongeval op 1 kilometer van het ziekenhuis. 35 Minuten (!) heb ik daar gelegen vooraleer ze er waren... En gelukkig heeft mijn huisdokter me toen laten overbrengen naar Leuven.
En snel rijden, tja sommigen verslikken zich als ze 200 horen. Maar het feit dat ze zich keurig aan de verkeersregeltjes houden overtuigt mij niet om bij die gasten in de wagen te kruipen. Dat zijn net die mensen die dikwijls aan een onaangepaste snelheid rijden.
Trouwens, wie heeft er nog nooit eens 200 of sneller gereden??? Of zijn hier enkel heiligen op dit forum
Zondag op de R4 reed ik 190. In de verste verte geen auto's te zien. Gevaarlijk he zeg...(Ah ja, ons moeder zat er weer bij, stalen zenuwen heeft dat mens lol)
De overheid heeft het in de mensen hun strot geramd dat alles wat sneller dan 120 is, gevaarlijk zou zijn. Wie weet wanneer deze maximumsnelheid goedgekeurd werd? Zal ergens jaren zestig geweest zijn. Toen haalden sommige auto's zelfs geen 120. En het gevaar om met een auto van toen in de regen aan 120 te rijden is zo veel keren groter dan 200 rijden op een verlaten snelweg bij goed weer. Ik herinner me nog goed onze Kadett indertijd hoor. De snelheidsbeperking is achterhaald op de snelweg, maar de overheid moet een grens stellen om die kiekens die in alle omstandigheden (regen, mist, druk verkeer) een te hoge snelheid aanhouden. Ja, ik zie veel kiekens 120 - 130 rijden wanneer ik maar 90 rij. Totaal onaangepast, maar wettelijk wel in orde.
En nu weer het woord aan de moraalridders, of zou er toch eens iemand zijn die durft zeggen soms te snel te rijden
Ik ga er wel bij zeggen dat het niet de bedoeling is om anderen aan te sporen om snel te rijden. Integendeel, ik wil iedereen aansporen om met een aangepaste snelheid te rijden!
1 DECEMBER 1975. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
[BS 09.12.1975]Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare wegArtikel 11. Snelheidsbeperkingen
capri mako haalde in 1974 een top van 235km/h
een gewone 2.3 halt 180km/h en een 3.0 haalde toen al 196km/h. zelf een domme 1600 had geen moeite om 170 aan te tikken
die regels zijn er ook zodat er geen TE GROOT verschil is tussen de autos.
als de ene aan 110km/h rijd en de andere aan 220 creeer je zo ook een mogelijke gevaarlijke situatie
Als vpk A1 zou je moeten weten dat scoop and run al enige tijd niet meer gedaan wordt. Hoe jij van Oost-Vlaanderen toch afgevoerd kan worden naar Leuven zonder te passeren bij een lokale spoedgevallen voor stabilisatie is me een raadsel. Leuven vind dat overigens ook niet zo prettig, spoedgevallen van heel het land spelen omwille van betweterige patiënten.
200 en meer heb ik zeker al gedaan. Niet op een gewone weg, dat is problemen zoeken. Als je moeder medicijnen nodig had, wist je heel goed dat die medicijnen niet op weg naar het ziekenhuis te vinden zijn, maar ofwel bij je dokter, ofwel op spoedgevallen, ofwel in een MUG of in een ambulance. Een Renault Espace aan 200 komt niet in dat lijstje voor.
Je hebt geen cardioloog nodig om een patiënt te stabiliseren en van de nodige medicatie te voorzien. Een MUG-arts kan perfect onder advies van een huisarts of familie besluiten om af te wijken van de dichtstbijzijnde spoedgevallen en naar een meer gespecialiseerde spoedgevallen te rijden als de patiënt stabiel genoeg is.
Dat je na een motorongeval 35 minuten ligt, kan ik perfect geloven. Ik kom als motorrijder met goede bedoelingen regelmatig op ongevallen uit met rijstroken versperd op de snelweg, waar geen van de betrokkenen en getuigen de politie heeft gebeld... Als het al fout loopt met de alarmering, kan je idd er lang liggen.
Afijn, genoeg argumenten om aan te halen dat je beter had moeten weten, en je het in de toekomst beter niet weer doet. Hopelijk dat de volgende keer nog niet nabij is, en je dan wel de juiste reflex hebt om niet met een potentieel lijk te willen arriveren op een spoedgevallen van jouw keuze.
En als de toestand van je moeder niet levensbedreigend was, waarom heb je dan 200 gereden?
...
De overheid heeft het in de mensen hun strot geramd dat alles wat sneller dan 120 is, gevaarlijk zou zijn. Wie weet wanneer deze maximumsnelheid goedgekeurd werd? Zal ergens jaren zestig geweest zijn. Toen haalden sommige auto's zelfs geen 120. En het gevaar om met een auto van toen in de regen aan 120 te rijden is zo veel keren groter dan 200 rijden op een verlaten snelweg bij goed weer. Ik herinner me nog goed onze Kadett indertijd hoor...
De snelheidsbeperking van 120km/u werd in 1973 ingevoerd ten tijde van de eerste oliecrisis, deze snelheidsbeperking is definitief geworden vanaf 1974. En een Kadet 1200L van het jaar 1973 had een topsnelheid van 135 km/u (net zo als bijvoorbeeld een Ford Escort 1100 L 134 km/u of een Fiat 128 Berlina 1100 140km/u om een paar populaire basismodellen te noemen).
Heel juist Bobo, en je moet je dan nog eens voorstellen dat velen onbekrachtigde remmen hadden, smalle bandjes waar we nu niet meer mee zouden willen rijden enz..
@Wooter... Jij hebt uw mening, ik de mijne. Als enige repliek, en dan zwijg ik erover, kan ik enkel maar zeggen dat het leven aaneen hangt van berekende gokken. Toen ik die beslissing nam achtte ik het risico zodanig in en ik wist dat ze in het uz een betere verzorging ging krijgen, wat dan ook perfekt gelukt is.
Mijn zoontje is doof geboren. Van alle kanten werd mij gezegd hem naar het bijzonder onderwijs te sturen. Tegen alle goede raad in heb ik hem naar het normale onderwijs gestuurd (zware beslissing he, gaat over de toekomst van je kind). Was een berekend risico. Nu haalt hij meer dan 80 procent in het aso...
Ik werd zelfstandige, iedereen zei dat ik zot was om mijn goede job op te geven in een slecht economisch klimaat. Berekend risico.. geslaagd, we kunnen er nu nog goed door leven.
Kan zo nog even doorgaan, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Tijdens mijn aktie heb ik niemand in gevaar gebracht, dat wens ik te benadrukken. Kruispunten, zijwegen enz ben ik aan normale snelheid gepasseerd, de autosnelweg was verlaten, enkel toen ik bijna aan de afrit was reden er een paar auto's. Ik heb toen ook onmiddellijk mijn snelheid aangepast...
Ons moeder is terug in topvorm en daar draaide het om. Kan er wel niet goed tegen dat sommigen ook wel eens te snel rijden en toch de moraalridder uithangen. Geloof me als ik zeg dat ik een normaal denkend mens ben, die veel gezien en gehoord heeft. En ik weet dat degenen die stenen werpen zeker niet vrij van zonden zijn.
Ik begin me eigenlijk serieus te ergeren aan mensen die zich aan vanalles en nog wat ergeren
Wat verwacht je dan van een topic met als titel "het grote ergernis topic"? Maar gelukkig voor jou heb ik dé oplossing...het niet meer lezen!
Eens iets van je afschrijven kan goed doen, soms zijn er leerrijke of herkenbare situaties waar ik wel om kan glimlachen. En het helpt van eens "de andere kant" te lezen, zo vind ik persoonlijk de bijdragen van vrachtwagenchauffeurs heel interessant om eens te horen wat hun ergernissen zijn.
Comment