Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Zolang Vlaanderen een landsDEEL is, vind ik dat niet meer dan normaal.
    normaal om daar "veel" tijd in te steken

Comment

• Tja, waarom moet die B daar eigenlijk staan? Is toch heel duidelijk bij elke nummerplaat welk land het is?

Comment

• zo duidelijk is dat niet...meer

Comment

• Voor de belgische toch wel?
          En wie moet dat trouwens weten? Nummerplaatlezers gaan dat toch wel kunnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
            Voor de belgische toch wel?
            En wie moet dat trouwens weten? Nummerplaatlezers gaan dat toch wel kunnen.
            Op de nieuwe kentekens maakt de B deel uit van het gehele kenteken. Vroeger was dat zo een blauw klevertje in de kentekenhouder. Je mag volgens de wet het kenteken met niets afplakken.

Comment

• En nog een keer...

Rijverbod na botsing met brommobiel op E40
              MAN REED MET 45 KILOMETER PER UUR EN ONDER INVLOED AUTOSNELWEG OP

Mario Bogaert veroorzaakte met zijn Ligier een ongeval op de E40. Katrien De Poorter zat naast hem een raakte gewond. - JVKMet 45 kilometer per uur reed Mario Bogaert uit Eeklo vorig jaar met zijn brommobiel de E40 op in Jabbeke. Een achterligger kon daardoor een botsing niet vermijden. De politierechter veroordeelde de 53-jarige man gisteren tot een rijverbod van twee maanden en een boete van 1.200 euro. "Ik was verstrooid en kende de streek niet zo goed", verontschuldigde hij zich. Hij bleek ook te veel gedronken te hebben.

In de nacht van 14 op 15 maart 2014 begaf Mario Bogaert zich in een niet al te helder moment in Jabbeke op de E40 richting Brussel. De man, die een beperking heeft na een arbeidsongeval, reed met een brommobiel die een snelheidsbeperking heeft tot 45 kilometer per uur. Daarom is het verboden om met zo'n voertuig op de autosnelweg te rijden. Eenmaal op de snelweg bleef de Eeklonaar een tiental minuten op de rechterrijstrook rijden. Een achterliggende auto die aan een snelheid van 120 kilometer per uur kwam aangereden, kon het voertuig niet meer tijdig ontwijken en reed de brommobiel ter hoogte van Zedelgem langs achteren aan. De vier personen die in de Volkswagen Golf zaten, raakten allemaal lichtgewond en ook Mario's passagier Katrien De Poorter liep lichte verwondingen op. Als bij wonder bleef Mario zo goed als ongedeerd.

De man moest zich gisteren verantwoorden voor de politierechtbank in Brugge. "Ik heb me misrekend", gaf Mario toe aan de rechter. "Het was absoluut niet de bedoeling om me op de autostrade te begeven. Ik ken de streek niet zo goed en had bovendien vier wijntjes gedronken. Ik moet blijkbaar behoorlijk verward zijn geweest."

Medische testen

De man mag van de rechter twee maanden niet meer rijden en moet een boete van 1.200 euro betalen. Hij moet ook medische en psychologische testen afleggen voor hij weer achter het stuur mag kruipen. Met die uitspraak kan Mario wel leven. "Ik denk dat er vandaag een correct vonnis is geveld, al gold er die dag eigenlijk wel een snelheidsbeperking van 90 kilometer per uur omdat er een smogalarm was afgekondigd. Nu het vonnis bekend is, wil ik bewijzen dat ik wel degelijk in staat ben om een brommobiel te besturen", gaat Mario verder. "Daarom heb ik zelf gevraagd om medische en psychologische testen af te leggen. Door het ongeval ben ik mijn wagentje kwijtgespeeld en dat is eigenlijk het ergste. Ik had de Ligier nog maar drie maanden en door het ongeval was die plots rijp voor de schroothoop. Die wagen heeft me nochtans om en bij de 15.000 euro gekost."

Met de bus

In afwachting van een nieuwe brommobiel verplaatst Mario zich voorlopig met de bus. "Voorlopig trek ik mijn plan, maar als ik boodschappen ga doen, mis ik echt wel mijn brommobiel." Maar voor Mario aan een nieuwe brommobiel kan denken, moet hij eerst nog de burgerlijk partij vergoeden. De rechtbank besliste dat de bestuurster van de Golf recht heeft op een totale schadevergoeding van 2.500 euro.
              Ik onthou vooral deze;

1.
              Door het ongeval ben ik mijn wagentje kwijtgespeeld en dat is eigenlijk het ergste.
              De boodschap is duidelijk goed aangekomen bij dit heerschap.

2.
              Met die uitspraak kan Mario wel leven. "Ik denk dat er vandaag een correct vonnis is geveld, al gold er die dag eigenlijk wel een snelheidsbeperking van 90 kilometer per uur omdat er een smogalarm was afgekondigd
              WTF heeft het ene met het andere ermee te maken?? Alle uitvluchten zijn goed...

3.
              Ik ken de streek niet zo goed en had bovendien vier wijntjes gedronken. Ik moet blijkbaar behoorlijk verward zijn geweest."
              De streek niet kennen =/= zat rondrijden. Heeft ook weer niets met elkaar te maken. Nog een uitvlucht...
              Last edited by TooTall; 27/02/2015, 13:22.
              Mijn Skoda

Comment

• de golf heeft 2500€ schade (en de inzittenden waren licht gewond, medisch kosten erbij???).
                en zijn ligier van 15000€ was total los.

ik vind deze goed:
                wil ik bewijzen dat ik wel degelijk in staat ben om een brommobiel te besturen
                als je zat tegen 45km/h de streek niet kent, en de E40 op rijd (waar joekels van borden aan de oprit duidelijk maken dat je op een autosnelweg gaat) dan ben je NIET in staat een brommobiel te besturen want je kent de wegcode niet.
                zelf met een brommerrijbewijs wordt je geleerd dat je die borden niet mag passeren.
                als je dan beseft in fout te zijn, had je langs de pechstrook verder moeten gaan.

het is de eerste keer al niet meer dat een brommobiel op de autosnelweg zit, tijdje terug waren ze 2dames op weg naar de kust. politie heeft hen van de autosnelweg gehaald.
                die dingen horen niet op de baan. ze zien eruit als een auto, nemen de plaats in van een auto, het zijn toch geen autos en je hebt er geen autorijbewijs voor nodig

Comment

• Punt 2 ga ik niet helemaal mee akkoord. Als de Golf 90 had gereden was het mss niet tot een botsing gekomen. Los daarvan is de bestuurder van de Ligier 100% in schuld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Punt 2 ga ik niet helemaal mee akkoord. Als de Golf 90 had gereden was het mss niet tot een botsing gekomen. Los daarvan is de bestuurder van de Ligier 100% in schuld.
                    Ja is ook wel, alleen ga je er dan van uit dat het in dit geval de verantwoordelijkheid van de Golf is om te zorgen dat het niet tot een ongeval komt...Niemand verwacht een auto voor je die 45km/u doet op de E40, zelfs al is de VMAX tijdelijk 90. Snelheidsverschil is gewoon veel te groot.

Zoals fcapri hierboven al zegt, het ziet er uit als een auto. Het ongeval was 's nachts, je ziet voor je 2 rode lichtjes wat je gaat associeren met een volwaardige auto die toch minstens 90 doet, maar ineens blijkt dat zo'n brommobiel te zijn. En dan zit je er rap op. Of je doet nog een ultieme wilde uitwijkpoging, slippen, over de kop, en ondertussen tuft die zatte pee lustig verder. Gevolg? Gij moogt alles betalen...

Ik draai je zin liever om, moest de voorligger een "normale" wagen geweest zijn die 90 deed, was het misschien niet tot een botsing gekomen. Ik vind het alleszins een goede zaak dat de brommobielbestuurder hier 100% in fout is gesteld.
                    Last edited by TooTall; 27/02/2015, 12:52.
                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                      DRINGEND tijd om deze dingen te verbieden...
                      Dus omdat er iemand 'dronken' een ernstige verkeersovertreding begaat met een voertuig moet dat type voertuig verboden worden?
                      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• ja, omdat de verwarring te groot is. niemand gaat met een brommerke de autosnelweg oprijden.
                        maar in zo een brommobiel waan je je snel een auto en volg je de rest van de autos (je rijd immers tussen de autos en niet op het fietspad). het is de eerste keer al niet meer dat dergelijke gevallen gebeuren (google maar eens op brommobiel en autosnelweg).
                        die brommobiel chauffeurs wanen zich ook koning auto en denken dat ze alles mogen. bijkomend nog dat die geen autorijbewijs op zak hebben, maar een simpel brommerrijbewijs voldoende is (diegenen die daar mee rijden zijn ook vaak personen die talloze keren gefaald hebben voor een autorijbewijs maar wel een brommer ooit hebben gehaald).
                        vroeger op ninoofsesteenweg reed er DAGELIJKS zo ene rond. een 4vaks baan waar iedereen tegen 90 (destijds nog 90ipv 70) naar brussel rijd in de spits, en dan duikt daar iets op aan 45. het aantal uitwijkmanoevres dat je dan zag, is niet te schatten. en ineens zag je die brommobiel niet meer.... zal enen tegengevlamd hebben.
                        ik heb deze ooit een keer met een haar gemist. die voor mij wijkt ineens bruusk uit zonder kijken of pinkers (een geluk dat er op het vak naast hem niks reed). ik zeg nog : wa ne zot, zomaar veranderen...
                        en dan zag ik dat geval HEEEEEEEEEL SNEL naderen. t was uitwijken of erin vlammen. diene achter mij kan dan ook zeggen: wa ne zot die zo uitwijkt...

die zouden beperkt moeten blijven tot bebouwde kom, maar das praktisch ook niet haalbaar. ofwel maakt ge der nen echte auto van, ofwel iets smals dat op het fietspad kan
                        Last edited by ; 27/02/2015, 13:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                          Dus omdat er iemand 'dronken' een ernstige verkeersovertreding begaat met een voertuig moet dat type voertuig verboden worden?
                          Omdat dit voertuig WEERAL om dezelfde redenen in het nieuws komt (gebruik op ongeoorloofd terrein door mensen die niet beter weten).

In een tijdperk waarin iedereen zit te roepen om controles medische toestand elke X jaar, controle van het zicht elke X jaar, controle rijgeschiktheid en kennis van de wegcode elke X jaar, is het totaal van de pot gerukt dat je nog mensen hebt die zonder enige noemenswaardige vorm van instructie zich op de openbare weg mogen en kunnen begeven.

Dit, samen met het feit dat zoals fcapri al zei het ding "eruitziet als een auto" maar infeite totaal geen auto is, maakt dat een verbod op dit soort voertuigen (of een invoering van een specifiek rijbewijs!) toch wel nut zou hebben.

Ik snap ook totaal het nut van zo'n voertuigen in de bebouwde kom, maar van zodra de VMAX 70 is zijn zo'n dingen gewoon een gevaar op de baan.
                          Last edited by TooTall; 27/02/2015, 13:05.
                          Mijn Skoda

Comment

• Op de e403 in Ardooie ook nog zo een spel tegengekomen, is daar 2vaks en heb daar camions zotte manoeuvres zien doen om der nie los op te vliegen. Was tijdens de ochtendspits. Was een dikke negerin die daar mee reed, zegt genoeg

Comment

• Hij mag toch van geluk spreken dat ze geen ernstige letsels hebben. Als de golf idd 120km/h reed.
                              En het had ook een vrachtwagen geweest kunnen zijn, wat blijft er dan van zo'n ding nog over?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                                En het had ook een vrachtwagen geweest kunnen zijn, wat blijft er dan van zo'n ding nog over?
                                Heb eens gezien wat een tractor tegen 30 km/u met een stilstaande Aixam kan doen...niet veel is mijn gok
                                Mijn Skoda

Comment

• die dingen zijn van plastic en polyester. schiet al niks meer van over als het ding uitbrand. dat het zich dan op banen mag begeven waar ander verkeer 70-90km/h rijd, is totaal ongelooflijk.
                                  als een vrachtwagen tegen 90 in een file autos vlamt, zijn er hopen platte autos. maar een vrachtwagen mag ook 90 buiten de autosnelweg en daar rijden die brommobielen ook rond. t wordt gewoon afwachten tot dergelijke in het nieuws komt. vrachtwagen die ligier/axiam aanrijd (platrijd).

moet je maar eens met een honda camino aan 45km/h op een 90km/h weg in het midden gaan rijden. mag immers toch ook? alleen hier besef je zelf dat je gevaarlijk bezig bent en zelfmoord probeerd, en in zo een ligier/aixam niet
                                  Last edited by ; 27/02/2015, 13:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Punt 2 ga ik niet helemaal mee akkoord. Als de Golf 90 had gereden was het mss niet tot een botsing gekomen. Los daarvan is de bestuurder van de Ligier 100% in schuld.
                                    Sedert wanneer is de E40 tussen Jabbeke en Loppem (Zedelgem) en bij uitbreiding het grondgebied Zedelgem (E40/E403) ooit al onderhevig geweest aan het smogalarm, inderdaad nog nooit... waar ze dit uithalen weet ik niet.
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      moet je maar eens met een honda camino aan 45km/h op een 90km/h weg in het midden gaan rijden. mag immers toch ook? alleen hier besef je zelf dat je gevaarlijk bezig bent en zelfmoord probeerd, en in zo een ligier/aixam niet
                                      Personen (Jonny's) me nen camino hebben daar geen last van.

Bestaat dat trouwens nog 'ne camino'?

Comment

• 't Zelfde niet meer.

Hier in de parking op't werk staat er sinds kort ene, ne zwarte met wit zadel/stuur/... en "camino" meerkleurig. Jeugdsentiment...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                          Sedert wanneer is de E40 tussen Jabbeke en Loppem (Zedelgem) en bij uitbreiding het grondgebied Zedelgem (E40/E403) ooit al onderhevig geweest aan het smogalarm, inderdaad nog nooit... waar ze dit uithalen weet ik niet.
                                          Tsja...net zoals 99% van de bestuurders, van zodra het smogalarm actief is rijden ze OVERAL maar 90 maximum...ofnee, liefst 85...en int centrum van het dorp maar 35, want-je-weet-nooit...

Nog een staaltje van zijn mening "ik ben in staat om een brommobiel te besturen"
                                          Last edited by TooTall; 27/02/2015, 13:59.
                                          Mijn Skoda

Comment

Working...
                                          X