Oorspronkelijk geplaatst door TooTall
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenIk heb wat last gehad in die periode met mails ontvangen zal waarschijnlijk daardoor zijn dat ik dat niet gezien had was een ander soort virus dan waar die bestuurder last van had maar een even goed excuus om het niet te weten hé...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk BerichtenPersonen (Jonny's) me nen camino hebben daar geen last van.
Bestaat dat trouwens nog 'ne camino'?
mijne standaard camino kreeg ik niet harder dan 38km/h. en dan claxoneerden al autos dat ik op de zijkant van de weg reed en niet op het verhoogde combo fiets/voetpad. heb er daarna voor gezorgd dat mijn camino 65-70 liep zodat ik meekon met het verkeer.
een honda camino was dan ook één van de basic bromfietsen waar ge u allesbehalve veilig op voelde. vandaar de keuze van dit geval in mijn voorbeeld .
tegenwoordig voelen die scootergebruikers zich ook onsterfelijk op de weg, dus zo ene gebruiken in mijn voorbeeld kon niet.
@tootall: daarom rijd ik altijd 90, omdat ik niet naar het nieuws kijk en dus niet weet wanneer er smog alarm is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten@tootall: daarom rijd ik altijd 90, omdat ik niet naar het nieuws kijk en dus niet weet wanneer er smog alarm is
En vers van de pers...
Last edited by TooTall; 27/02/2015, 16:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenWas maar om te lachen hoor, wil alleen maar zeggen dat van zodra het smogalarm in het nieuws komt je chauffeurs tegenkomt die niet weten waar de zones zijn, dus die rijden dan maar "voor de veiligheid" overal maar 90. Hij heeft daar duidelijk ook last vanHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
[QUOTE='|) ][ |V| ][;5535169']Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenAls dat de ergernis van de dag is, dan heb je toch wel vrij ergernissenloos rondgereden imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenDus omdat er iemand 'dronken' een ernstige verkeersovertreding begaat met een voertuig moet dat type voertuig verboden worden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk BerichtenEn allemaal weer kakken op de brommobielen. Omdat iedereen hier, zelfs met de oudste, wrak diesels, wel "beter" en "sneller" zijn dan die dingen. Want die brommobiels houden ons allemaal op.
B.
Ik ken mijn eigen limieten en beperkingen best goed, ik ben geen Schumacher of Hakkinen. Als ik tegen 120 per uur op de autostrade ineens zo'n doodskist tegenkom, ben ik realistisch genoeg om te weten dat ik er waarschijnlijk net als de Golf zal tegenplakken. En daarom is zo'n artikel een ergernis, en zijn brommobielen een gevaar op de baan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenNiemand hier zegt dat ze "beter" of "sneller" zijn, en niemand heeft het over ophouden. Hebt ge het artikel gelezen? Tegen 45 op een autostrade?
Ik ken mijn eigen limieten en beperkingen best goed, ik ben geen Schumacher of Hakkinen. Als ik tegen 120 per uur op de autostrade ineens zo'n doodskist tegenkom, ben ik realistisch genoeg om te weten dat ik er waarschijnlijk net als de Golf zal tegenplakken. En daarom is zo'n artikel een ergernis, en zijn brommobielen een gevaar op de baan.
Ik ben akkoord dat zo'n voertuig niets te zoeken heeft op een snelweg, en zelfs niets op wegen met sneller verkeer (baan 120 of 90km/u), want het vormt inderdaad een gevaar door het grote snelheidsverschil, maar op andere wegen???
En wat doe je met tractoren en andere trage voertuigen? Ook verbieden? Dat kan toch niet...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenEn wat als het nu een Golf geweest was die tegen 45 km/u over de snelweg reed, zou je er dan ook tegenplakken? Ik bedoel maar als je ver genoeg vooruit kijkt moet je toch al van ver zien dat het voertuig voor je veel trager aan het rijden is, en zo nodig zelf afremmen of het voertuig inhalen als dat mogelijk is. Je remt toch ook af als je in de staart van een file komt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenIk bedoel maar als je ver genoeg vooruit kijkt moet je toch al van ver zien dat het voertuig voor je veel trager aan het rijden is
Als je ver genoeg vooruit kijkt, in het donker, op een autostrade, en je ziet een klein voertuig met 2 achterlichten die dicht bij mekaar staan lijkt dat een normale wagen te zijn die nog ver van je af is. Vandaar is een ongeval (tenzij voor de bovenmenselijke piloten alhier aanwezig) praktisch onvermijdelijk.
Het is trouwens ook al meermaals aangehaald dat zo'n brommobiel best zijn nut heeft, vooral in de bebouwde kom, maar van zodra er buiten de bebouwde kom hogere snelheidslimieten zijn hebben die voertuigen gewoon geen enkel argument voor. En gezien het feit dat je niet kan verhinderen dat de bestuurders bekwaam genoeg zijn om zichzelf "realistische" limieten op te leggen, zouden ze deze beter verbieden.
Ik zou al héél blij zijn moesten ze deze brommobielen verbieden en net zoals in Nederland gewone wagens met verminderd vermogen toestaan voor de bevolkingsgroep die persé zonder B rijbewijs wilt autorijden, alla deze Golf bijvoorbeeld;
Dan is het gewoon een zoveelste bejaarde Zondagschauffeur op de baan!Last edited by TooTall; 27/02/2015, 21:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenJe remt toch ook af als je in de staart van een file komt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenweg met de files !!
Comment
Comment