Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Brommobielen opzich storen me niet zo, kom ze niet zo dikwijls tegen.
    Wat ik wel absurd vind, is dat er geen rijbewijs nodig is! Elke gek kan hiermee karren.
    Een jongen kerel van 16 moet dan wel weer een examen afleggen (en terecht!) voor een scooter.

    Waar zit de logica?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
      Ook een manier om 60k posts te vergaren. Doet gij eigelijk zelf CTRL-C / CTRL-V of hebt ge een scriptje lopen dat de hele dag niets anders doet dan anderen papegaaien?

      doe ik nix anders, sorry

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
        Wat ik wel absurd vind, is dat er geen rijbewijs nodig is!
        Pas op he, enkel zonder rijbewijs indien de bestuurder geboren is voor 14/02/1961. Indien je jonger bent is een rijbewijs AM (oude A3) nodig.

        Let wel, DIT is het "praktijkexamen" voor het rijbewijs AM;

        Het examen zelf omvat volgende onderdelen:
        • kennis en controle van de verschillende bedieningsorganen van het voertuig
        • uitvoeren van 4 basismanoeuvers: slalom, in lussen rijden, over een afstand van 10 m tussen twee evenwijdige lijnen stapvoets rijden, plots remmen bij een minimum snelheid van 25 km/h (20 km/h bij nat wegdek)

        Voor de méér dan tweewielers dienen volgende manoeuvers uitgevoerd te worden: rechts parkeren tussen twee voertuigen, achteruit rijden in rechte lijn, vooruit in een garage rijden, keren in een straat.
        Dus wat maneuvers doen, géén rit op de openbare weg (rijexaminatoren zijn duidelijk hun leven nog niet moe ) en klaar!

        Dat is overduidelijk méér dan voldoende om genoeg kennis op te doen om eventjes op een grote weg te karren zonder problemen!
        Mijn Skoda

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Pas op he, enkel zonder rijbewijs indien de bestuurder geboren is voor 14/02/1961. Indien je jonger bent is een rijbewijs AM (oude A3) nodig.

          Let wel, DIT is het "praktijkexamen" voor het rijbewijs AM;



          Dus wat maneuvers doen, géén rit op de openbare weg (rijexaminatoren zijn duidelijk hun leven nog niet moe ) en klaar!

          Dat is overduidelijk méér dan voldoende om genoeg kennis op te doen om eventjes op een grote weg te karren zonder problemen!

          Vechten tegen brommobielen, je bent een echte held, TooTall. Proficiat!

          Comment


          • Ik zie bijna dagelijks brommobielen. Vroeger zag je van in de verte dat het een brommobiel was, want er hing steevast een nummerplaat op met BERNADETTE ofzo. Nu met die nieuwe nummerplaten valt dat niet meer op en er zijn er tegenwoordig ook veel met hun perso-plaat op hun wagen met hun naam.

            Zet daar gewoon een zwaailicht op zodat iedereen kan zien dat het om een traag voertuig gaat. Voor de rest zou ik zeggen leven en laten leven.

            Los daar van snap ik echt niet dat je 15.000euro gaat uitgeven aan zoiets, daarvoor koop ik 2 Logans (voor een keer kan er niemand beweren dat een Logan niet degelijker, sneller of veiliger is ). Maar over smaken en kleuren...

            Comment


            • Excuseer? 15K voor zo'n spel? Zot zijn... Veroordeling is wel goed, 45 km per uur op een autostrade kom zeg.

              Zwaailicht erop zoals bij de boerkes zou mss geen slecht idee zijn maar bon, heb er toch niet veel last van
              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                Los daar van snap ik echt niet dat je 15.000euro gaat uitgeven aan zoiets, daarvoor koop ik 2 Logans (voor een keer kan er niemand beweren dat een Logan niet degelijker, sneller of veiliger is ). Maar over smaken en kleuren...
                Het lijken mij vooral mensen te zijn die niet slagen in het behalen van een B-rijbewijs. En dat zegt genoeg infeite...

                Ik blijf erbij, "normale" auto's met een 45km/u beperking zou al veel beter zijn.
                Last edited by TooTall; 28/02/2015, 00:10.
                Mijn Skoda

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                  Ik blijf erbij, "normale" auto's met een 45km/u beperking zou al veel beter zijn.
                  In Zweden is dat zo. Je koopt een normale wagen en je laat die beperken tot 45km/u. Dan hangen ze daar achteraan zo een gigantische afgeknotte gevaarsdriehoek op (is wel duidelijk) en je bent vertrokken.

                  Comment


                  • Kan in veel landen, behalve in België waarschijnlijk...
                    Mijn Skoda

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                      Excuseer? 15K voor zo'n spel? Zot zijn... Veroordeling is wel goed, 45 km per uur op een autostrade kom zeg.
                      Inderdaad, niet meer dan correct!


                      Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                      Zwaailicht erop zoals bij de boerkes zou mss geen slecht idee zijn maar bon, heb er toch niet veel last van
                      Niemand heeft er echt last van. Enkel de onverdraagzamen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                        In Zweden is dat zo. Je koopt een normale wagen en je laat die beperken tot 45km/u. Dan hangen ze daar achteraan zo een gigantische afgeknotte gevaarsdriehoek op (is wel duidelijk) en je bent vertrokken.
                        En wat is het verschil tussen de 45 per uur met een 'gewone' wagen en de 45 met een brommobiel?

                        Comment


                        • Aaargh!

                          E40 tijdlang gesloten na dodelijk ongeval

                          Vandaag om 07:12 door lbo | Bron: BELGA

                          Door een dodelijk verkeersongeval in Sterrebeek is de E40 richting Brussel vrijdagnacht een tijdlang afgesloten geweest. Het verkeer diende in Bertem de snelweg te verlaten. De E40 werd iets voor 07.00 uur weer vrijgegeven, aldus het Vlaams Verkeerscentrum.

                          Het ongeval vond plaats omstreeks 02.30 uur. Toen een van de betrokken chauffeurs uitstapte, werd die aangereden door een andere wagen. De 20-jarige man overleefde de klap niet.
                          Ken iemand die de vaststellingen heeft gedaan. Was "niet normaal hoe erg", en dat wil wel wat zeggen als dat van hem uitkomt
                          Mijn Skoda

                          Comment


                          • Ow fuck. Ben dat uur daar ook ongeveer gepasseerd. :s moet niet ver achter mij gebeurd zijn dan.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                            1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                            2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                            2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              En wat is het verschil tussen de 45 per uur met een 'gewone' wagen en de 45 met een brommobiel?
                              Vraag mij dat eigenlijk ook af.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                En wat is het verschil tussen de 45 per uur met een 'gewone' wagen en de 45 met een brommobiel?
                                Volgens TooTall de breedte van de achterlichten.
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • je kan op zijn minst stellen dat dat veiliger is, voor de 45 per uur sukkels zelf dan, das erg nobel van tootall

                                  verder zijn 45 per uur sukkels dan onafhankelijk van de exorbitant hoge prijzen van brommobielen en kunnen ze veel goedkoper een dacia logan of cit c1 aanschaffen

                                  Comment


                                  • jakkel heeft gewoon aandelen in die bromdingen
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • ben er weg van, dat komt hier ooit nog voor de deur...en belachelijk fully tuned

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        je kan op zijn minst stellen dat dat veiliger is, voor de 45 per uur sukkels zelf dan, das erg nobel van tootall
                                        Ach, wie ben ik, ik ben maar een individu...

                                        Als gordels worden gedragen en de brommobiel niet in een verkeersomgeving rijdt waar snelheden boven de 50 km/uur zijn toegestaan, biedt de brom mobiel een redelijke mate van veiligheid aan de inzittenden; de zijkant van de brommobiel lijkt het zwakste punt. Geconcludeerd wordt dat de brommobiel niet past binnen de ontwikkeling van een duurzaam-veilig weg- en verkeerssysteem. Dit systeem is er immers op gericht de verkeerssituaties eenvoudiger en eenduidiger temaken, door ondermeer het beperken van het aantal voertuigsoorten. Met de komst van de brommobiel is juist sprake van een uitbreiding. Het is daarom gewenst de gebruiksmogelijkheden zodanig te beperken dat met het gebruik geen onveilige situaties worden gecreëerd. Aangaande het gebruik wordt aanbevolen de brommobiel niet op het fietspad toe te laten. Binnen de bebouwde kom zou de brommobiel vooralsnog alleen toegestaan zijn op wegen met een maximumsnelheid van 50 km/uur; buiten de bebouwde kom moet de brommobiel geheel niet toegestaan worden.
                                        Volgens telefonische informatie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid wordt de brommobiel in België vooral door ouderen gebruikt. De brommobielen worden daar, volgens dit instituut, als 'hinderlijk en gevaarlijk' beschouwd.
                                        (BIVV 'hinderlijk en gevaarlijk')

                                        Het rijden met een brommobiel op 80 km/uur-wegen wordt door de branche als problematisch gezien. Eén importeur gaf aan met zijn klantendoor te nemen welke routes wel en welke liever niet met de brommobielgereden kunnen worden.
                                        (mening van de verkopers zelf)

                                        Als gordels worden gedragen en de brommobielen niet in een verkeersomgeving rijden waar snelheden boven de 50 km/uur zijn toegestaan, biedt de brommobiel een redelijke mate aan veiligheid aande inzittenden; de zijkant lijkt het zwakste punt;
                                        ('redelijk' wilt zeggen in 1/4 van alle ongevallen zwaar letsel)

                                        Wegen binnen de bebouwde kom met een snelheidslimiet van meer dan50 km/uur (waaronder dubbelbaanswegen met veelal gescheiden fietsvoorzieningen) hebben een stroomfunctie. Langzaam verkeer wordt hierop niet verwacht. Zou de brommobiel hierop toegelaten worden, danontstaan te grote snelheidsverschillen met het overige verkeer. Dit leidt tot extra (soms gevaarlijke) inhaalmanoeuvres, en in het geval van aanrijdingen leidt het tot risico op ernstig letsel voor de inzittenden van de brommobiel. Geconcludeerd kan worden dat het beter zou zijn om de brommobiel niet op deze wegen toe te laten.
                                        En vanwege het grote snelheidsverschilmet het snelverkeer en door de uiterlijke gelijkenis met personenauto's past de brommobiel ook niet op de rijbaan. Dit zou een totaal verbod voor buiten de bebouwde kom betekenen.
                                        Conclusie voor binnen en buiten de bebouwde komBinnen de bebouwde kom zijn voor 30 km/uur-zones geen problemen teverwachten. De problemen voor 50 km/uur-wegen lijken vooralsnogoverkomelijk. Op 70 km/uur-wegen zou de brommobiel niet toegelaten moeten worden. Dit geldt ook voor alle wegen buiten de bebouwde kom(met uitzondering van wegen/gebieden waar niet harder dan 30 km/uurmag worden gereden).
                                        Bij dit alles doemt de praktische vraag op hoe het feitelijke gebruik zal zijn als de brommobiel op zoveel wegen en straten (liever) niet toegelaten zou moeten worden.
                                        Praktisch antwoord? Verbieden...

                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        dat komt hier ooit nog voor de deur...en belachelijk fully tuned
                                        Wel zien dat het conform is met uw CoC dan he!
                                        Mijn Skoda

                                        Comment


                                        • coc mijn kloten !

                                          enkel uiterlijk heej

                                          Comment

                                          Working...
                                          X