Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    enkel uiterlijk heej
    Carbon Fiber spiegelkappen!
    Mijn Skoda

Comment

• en spinners en uitlaten en booskijkers

Comment

• En BIVV besluit ook: Hoewel brommobielen in absolute cijfers geen reëel probleem
        vormen voor de verkeersveiligheid
        , houdt het besturen ervan
        bepaalde risico’s in die inherent zijn aan de eigenschappen van dit
        type voertuig

Uit: http://bivv.be/frontend/files/userfi...cura-nl-82.pdf

De veiligheid van de inzittenden bij een eventuele aanrijding, daar hoeft onze vriend tootall niet over te klagen. Heeft niets met verkeersveiligheid op zich te maken. Hij mag blij zijn dat het blikjes op vier wielen zijn, dan is ie sneller verlost van dat soort 'volk' dat ermee rijdt.

Eén woord, waar het allemaal om draait: onverdraagzaamheid.

Comment

• Heb ook nog dit artikel van de BIVV gevonden. Ik zal dit even in ZIJN VOLLEDIGHEID quoten, om geen gekleurd beeld te geven.

Hoewel brommobielen in absolute cijfers geen reëel probleemvormen voor de verkeersveiligheid, houdt het besturen ervanbepaalde risico’s in die inherent zijn aan de eigenschappen van dittype voertuig.Hun gelijkenis met "echte" auto’s vormt het grootste gevaar. Van op een afstand zijn ze namelijk niet te onderscheiden van gewone auto’s,wat andere bestuurders kan misleiden. Op een weg waar bijvoorbeeldeen maximumsnelheid van 90 km/u geldt, kan het snelheidsverschiltussen auto’s en brommobielen (die niet sneller dan 45 km/ukunnen rijden) erg groot zijn

Overigens, doordat het bezit van een rijbewijs niet steeds verplicht is,mogen sommige personen een brommobiel besturen zonder over devereiste basiskennis en -vaardigheden te beschikken. Deze voertuigenzijn in zekere zin een "noodalternatief" voor de traditionele wagenvoor al diegenen die om verschillende redenen niet over zo’n gewonewagen kunnen beschikken: mensen wiens rijbewijs vervallen werdverklaard2, die geen rijbewijs kunnen behalen, personen met gezichtsstoornissenen dergelijke. Deze situatie is verre van ideaal voor de verkeersveiligheidDe bouw en het lichte koetswerk van de brommobiel verhogen tot slot nog de kwetsbaarheid van de inzittenden ervan. Bij een botsing met een ander voertuig, is het evident dat het verschil in gewicht steeds in het nadeel van de brommobiel zal spelen. Kortom, hoewel brommobielen in absolute cijfers geen reëel probleem vormen voor de verkeersveiligheid, brengt het besturen van dergelijke voertuigen door hun specifieke eigenschappen toch bepaalde risico’s met zich mee.
          Bron = http://bivv.be/frontend/files/userfi...cura-nl-82.pdf

Kortom, de BIVV besluit;

1. In absolute cijfers geen reëel probleem (door hun hoge kostprijs zijn er maar weinig brommobielen, dus in verhouding is hun impact gelukkig niet groot)
          2. Hun vorm en afmetingen bestuurders kan misleiden
          3. De bouw en lichte koetswerk een verhoging van het risico op letsel veroorzaakt.

Natuurlijk is reëel relatief, vertel dat maar aan de bestuurders van de Golf die zo'n ding tegengekomen zijn op de E40...
          Last edited by TooTall; 28/02/2015, 11:55.
          Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Heb ook nog dit artikel van de BIVV gevonden. Ik zal dit even in ZIJN VOLLEDIGHEID quoten, om geen gekleurd beeld te geven.

Bron = http://bivv.be/frontend/files/userfi...cura-nl-82.pdf
            Tsja, als autobestuurder moet je kunnen anticiperen. Dat leer je als je je 'volwaardige autorijbewijs' gaat halen.

Wat met vertragend verkeer? Een auto die de baan voor u op rijdt? Een wat tragere chauffeur in een gewone auto? Een fietser die de baan oversteekt? Enz... .

En kijk deze stoere jongen met zijn geoptimaliseerd VAG wonder. Die kan toch ook beestig hard inhouden voor die ongelooflijk zware snoodaard die van rechts komt?

Cijfers zeggen niets over abnormaal veel ongevallen met brommobielen.

Onverdraagzaamheid, meer is het niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              En kijk deze stoere jongen met zijn geoptimaliseerd VAG wonder

Oorspronkelijk geplaatst door niet ik
              De manier van discussiëren van Jakkel is niets meer dan proberen de geloofwaardigheid van de andere deelnemers aan de discussie te ondermijnen. Is dat nu met het veelvuldig gebruik van 'zeveraar', 'sukkelaar', of andere net niet scheldwoordjes, danwel met steeds hetzelfde argument over zijn favoriet stukje materiaal, opbouwend is het in geen geval.
              Als er in een discussie al geen wederzijds respect is voor de anderen, dan kan je evengoed stoppen met discussieren.
              Mijn Skoda

Comment

• Deze was ook goed gisteren, vrouwelijke buschauffeur van De Lijn, totaal opvallend aan het GSM'en achter het stuur...maarja die haar boete zal wel voor de vakbond zijn zeker?

Mijn Skoda

Comment

Is dat uw manier van discussiëren als de argumenten compleet op zijn, meneer de verdraagzame? Wat oude koeien uit de sloot halen over discussies waar je de oorzaak nog geeneens van weet en er enkel uithaalt wat U uitkomt? Je bent nog zieliger dan ik al dacht.

Enfin, ik zal meedoen met u, omdat je 't zo lief vraagt, ook 'niet ik': https://www.2fast4u.be/threads/9663-...274#post756274

Comment

• Haha ja! De Kawabill! meneer "9-11 was een inside job" en "de VS verstopt aliens in Area 51"

Echt iemand waar je je mee wil associeren Jakkel, evenveel zin voor realiteit als jezelf!

De nostalgie...
                    Mijn Skoda

Comment

Haha ja! De Kawabill! meneer "9-11 was een inside job" en "de VS verstopt aliens in Area 51"

Echt iemand waar je je mee wil associeren Jakkel, evenveel zin voor realiteit als jezelf!

De nostalgie...
                      Ik weet niet wie of wat kawabill is. Net zoals jij niet weet wie of wat kamikaze is, of liever was, de jongen heeft het nog even geprobeerd met een dubbelaccount, maar ook dat lukte al snel niet meer. Rarara? Enfin,... hou uw oude koetjes op stal, want het slaat op niks en heeft ook niks met de onverdraagzaamheid tegenover brommobielen te maken.

Comment

• Kawabill = Bill Nessats.

Kijk maar eens op Twitter, dan zie je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt....serieuze schroef los bij die man....
                        Mijn Skoda

Comment

• Daarstraks nog maar eens moeten anticiperen tot stilstand of mijn linker voorvleugel en rechter voorwiel velg had kaduk geweest.
                          Is dat nu zo moeilijk om bij het links afslaan op een tweerijvaksbaan je eigen rijvak te houden!
                          Bij het volgende rode licht zijn we maar even uitgestapt en gaan vragen dat ze wanneer ze niet kunnen rijden hun voertuig best laten staan. Was een man-vrouw die stokstijf bleef zitten zonder te reageren. Ik had niet de indruk dat zij wist wat ze net had uitgespookt. 😩

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                            Ik zie bijna dagelijks brommobielen. Vroeger zag je van in de verte dat het een brommobiel was, want er hing steevast een nummerplaat op met BERNADETTE ofzo. Nu met die nieuwe nummerplaten valt dat niet meer op en er zijn er tegenwoordig ook veel met hun perso-plaat op hun wagen met hun naam.

Zet daar gewoon een zwaailicht op zodat iedereen kan zien dat het om een traag voertuig gaat. Voor de rest zou ik zeggen leven en laten leven.

Los daar van snap ik echt niet dat je 15.000euro gaat uitgeven aan zoiets, daarvoor koop ik 2 Logans (voor een keer kan er niemand beweren dat een Logan niet degelijker, sneller of veiliger is ). Maar over smaken en kleuren...
                            Vorige week in Merelbeke POEDEL tegengekomen, hahaha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Daarstraks nog maar eens moeten anticiperen tot stilstand of mijn linker voorvleugel en rechter voorwiel velg had kaduk geweest.
                              Is dat nu zo moeilijk om bij het links afslaan op een tweerijvaksbaan je eigen rijvak te houden!
                              Bij het volgende rode licht zijn we maar even uitgestapt en gaan vragen dat ze wanneer ze niet kunnen rijden hun voertuig best laten staan. Was een man-vrouw die stokstijf bleef zitten zonder te reageren. Ik had niet de indruk dat zij wist wat ze net had uitgespookt. 
                              Hoonigan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                vanmorgen had ik hetzelfde. ik reed op het stuk dat naar de E40 gaat richting leuven, en op de R0 rijden een aantal autos die daarna ook naar de E40 willen. daar is een hele tijd een witte doorlopende streep.
                                vanmorgen komt er dus een grijze Renault, rijd over de volle lijn en wijkt dan ineens volledig uit naar het rechtervak waar ik dus aan 95km/h aan het rijden was. ik vol in de remmen mogen gaan (schuivende voorwielen) en aan het claxoneren. totaal geen reactie, kerel reed gewoon door zoals hij wil
                                ik reed op dit deel dus (https://www.google.be/maps/@50.88093...wGS2KarCHA!2e0) en zo een 200meter verder deed die autos zijn actie (waar daar rechts nog een straat bijgekomen was)
                                Ah ja dat stuk. Tot mijn grote verbazing houden de meesten zich daar aan de regels al moet je soms gewoon je plaats afdwingen daar. Overdag is het daar perfect berijdbaar, in spitsuren moet ik de klootzak uithangen. Soms wou ik dat ik met een hummer reed, dan zou niemand iets proberen xD
                                Last edited by Tomskii; 28/02/2015, 16:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                  Hoonigan
                                  Dat is voor binnenkort. 😊😁

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                    Ik had zijne spiegel er gaan afslagen, hij gebruikt hem toch niet ^^. Mopje uiteraard, maar sinds ik af en toe de brommer van mijn zus gebruik als de auto niet voorhanden is valt het mij ook op hoe weinig mensen in hun spiegels kijken, zelfs in de bebouwde kom. Dan is de goesting soms groot om verhaal te gaan halen, maar daar schieten we ook niets mee op.
                                    Last edited by Tomskii; 28/02/2015, 16:34.

Comment

• Vent die 50 rijdt op 70-baan. Moment dat ik begin in te halen zie ik hem in zijn spiegel kijken en gas geven. Heb hem dan maar gecoupeerd en laten uitbollen tot 70. Uiteraard een hele lichtshow achter mij gekregen. Reed al 2km lang aan 50 ipv 70 en begint dan wat agressief doen op iemand die er voorbij wil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Vent die 50 rijdt op 70-baan. Moment dat ik begin in te halen zie ik hem in zijn spiegel kijken en gas geven. Heb hem dan maar gecoupeerd en laten uitbollen tot 70. Uiteraard een hele lichtshow achter mij gekregen. Reed al 2km lang aan 50 ipv 70 en begint dan wat agressief doen op iemand die er voorbij wil.
                                        Gewoon voorbijrijden en gene fuck geven. Weer een jaar van uw leven uitgespaard :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                          Gewoon voorbijrijden en gene fuck geven. Weer een jaar van uw leven uitgespaard :p
                                          Probleem is dat je door zulk tuig wel een serieus ongeval zou kunnen krijgen. 't Was op een recht stuk tussen twee bochten, maar als die niet met een Citroën had gereden, was het mss wel krap geweest om er veilig voorbij te komen.

Comment

Working...
                                          X