Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Vent die 50 rijdt op 70-baan. Moment dat ik begin in te halen zie ik hem in zijn spiegel kijken en gas geven. Heb hem dan maar gecoupeerd en laten uitbollen tot 70. Uiteraard een hele lichtshow achter mij gekregen. Reed al 2km lang aan 50 ipv 70 en begint dan wat agressief doen op iemand die er voorbij wil.
    Ge vraagt U toch serieus af wat zo'n mensen nu denken te bereiken met gas bij te geven...
    Mijn Skoda

    Comment


    • Ik heb dikwijls de indruk dat veel mensen er niet tegen kunnen dat ze ingehaald worden. Paar weken terug ook ene ingehaald (bejaarde vent die ook dik onder de limiet reed) en die begon ook gas bij te geven en gebaren maken met zijn handen. Heb mij niet laten doen, versnelling lager geschakeld en volgas doorgetrokken. Al een geluk op een lang recht stuk en geen tegenliggers.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
        Deze was ook goed gisteren, vrouwelijke buschauffeur van De Lijn, totaal opvallend aan het GSM'en achter het stuur...maarja die haar boete zal wel voor de vakbond zijn zeker?

        Die mannen/vrouwen houden zich toch nergens aan de regels.
        Vraag me vaak af of ze de regels eigenlijk wel kennen.

        Om van de chauffeurs van schoolbussen nog maar te zwijgen, die zijn even erg, zo niet nog erger.
        En dat met een verantwoordelijkheid voor al die schoolkinderen op hun bus, onbegrijpelijk.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • de vakbond betaalt hun boetes

          maar verder ben ik het niet met je eens, over het algemeen nemen ze hun voorrang en rekenen ze op begrip

          Comment


          • Ze nemen inderdaad hun voorrang, ook als ze die NIET hebben.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              de vakbond betaalt hun boetes
              Al maar goed, met weekendpremies bij komt een beginnende chauffeur van De Lijn op ongeveer een 1.500 eurokes netto. Een paar boetes en je houdt niks meer over.

              Comment


              • ik rij ook geen boetes en ga ervanuit dat zij hopelijk hun traject kennen of aangeleerd kregen

                indien anders, moeten ze maar hun ogen openhouden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Al maar goed, met weekendpremies bij komt een beginnende chauffeur van De Lijn op ongeveer een 1.500 eurokes netto. Een paar boetes en je houdt niks meer over.
                  Gij zijt echt ne groene socialist hé, niet te doen. Uit 50% van uw postings kan iemand dit afleiden.

                  Kan me niet schelen dat je (zogezegd) maar 1500 netto over hebt. Ik ben ooit begonnen aan 1305 netto, nog niet zo lang geleden. Ik doe 25 a 30000 km, al 8 jaar lang, en heb nog maar één verkeersboete in al die km's. Het kan dus weldegelijk zonder of met weinig boetes!

                  edit: wat zeg ik, 't is al 11 jaar dat ik mijn rijbewijs heb (jaartje voorlopig meegerekend dan), ik schat toch al 300.000 km gereden te hebben, zonder enig ongeval en met één flitsboete van 50 euro (72 in zone 70 na correctie, net ingehaald en dan geflitst).
                  Last edited by timothy; 28/02/2015, 20:11.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ik rij ook geen boetes en ga ervanuit dat zij hopelijk hun traject kennen of aangeleerd kregen

                    indien anders, moeten ze maar hun ogen openhouden
                    Ik weet niet of het allemaal zo simpel is. Ganser dagen op de baan zijn doet rare dingen met mensen. Kijk maar eens wat de gemiddelde 'voyageur' met z'n zwaarbeladen diesel leasebreak zoal uitsteekt.

                    Comment


                    • jakkel, ongelooflijk respect met puntjes tss, voor die mannen en vrouwen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Gij zijt echt ne groene socialist hé, niet te doen. Uit 50% van uw postings kan iemand dit afleiden.

                        Kan me niet schelen dat je (zogezegd) maar 1500 netto over hebt. Ik ben ooit begonnen aan 1305 netto, nog niet zo lang geleden. Ik doe 25 a 30000 km, al 8 jaar lang, en heb nog maar één verkeersboete in al die km's. Het kan dus weldegelijk zonder of met weinig boetes!
                        Ik vind gewoon dat de (zeer) lage lonen gerust wat opgetrokken zouden mogen worden. Als dat een groen socialistisch iets is volgens u, mij niet gelaten. Geef die buschauffeur 1.800 euro en laat 'm z'n boetes zelf betalen. En dat het kan zonder boetes zal ik niet ontkennen, ik rij al meer dan 20 jaar met de auto, als ik op al die tijd 5 boetes heb gehad zal het al veel zijn.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Ik weet niet of het allemaal zo simpel is. Ganser dagen op de baan zijn doet rare dingen met mensen. Kijk maar eens wat de gemiddelde 'voyageur' met z'n zwaarbeladen diesel leasebreak zoal uitsteekt.
                          Vergelijking gaat niet op, buschauffeur heeft vast loon, hoe traag hij ook gaat rijden
                          + hij moet er in eerste plaats voor zorgen dat alle passagiers heelhuids aankomen

                          dat voyageur zijn leasebak tegen boom knalt of zijn baas alle boetes gaat betalen, gaat ons toch niets aan?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Gij zijt echt ne groene socialist hé, niet te doen. Uit 50% van uw postings kan iemand dit afleiden.

                            Kan me niet schelen dat je (zogezegd) maar 1500 netto over hebt. Ik ben ooit begonnen aan 1305 netto, nog niet zo lang geleden. Ik doe 25 a 30000 km, al 8 jaar lang, en heb nog maar één verkeersboete in al die km's. Het kan dus weldegelijk zonder of met weinig boetes!

                            edit: wat zeg ik, 't is al 11 jaar dat ik mijn rijbewijs heb (jaartje voorlopig meegerekend dan), ik schat toch al 300.000 km gereden te hebben, zonder enig ongeval en met één flitsboete van 50 euro (72 in zone 70 na correctie, net ingehaald en dan geflitst).
                            Ik denk dat ik op ongeveer 500.000 km zit, alles in totaal, inclusief motokilometers. Ik denk een vijftal boetes, meer gaat het niet zijn.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik vind gewoon dat de (zeer) lage lonen gerust wat opgetrokken zouden mogen worden. Als dat een groen socialistisch iets is volgens u, mij niet gelaten. Geef die buschauffeur 1.800 euro en laat 'm z'n boetes zelf betalen. En dat het kan zonder boetes zal ik niet ontkennen, ik rij al meer dan 20 jaar met de auto, als ik op al die tijd 5 boetes heb gehad zal het al veel zijn.
                              1500 een laag loon?

                              Dat is wat je bij ons ongeveer krijgt als je binnenkomt als starter met een bachelordiploma.

                              Ik wil de kost niet geven aan alle mensen die dagelijks de trein pakken naar god weet waar voor 1200 maand. Dat is een laag loon.

                              1500 (en zéker als starter) is écht geen slecht loon...

                              Ik bedoel, uit je andere posts kan je veel afleiden je was een van de enige die de stakingen steunde eind vorig jaar, je was de enige die tegen een afschaffing van't kindergeld was (weet je wel, dat ik zei dat niemand iemand anders verplicht om kinderen te maken en dat je er vooral volledig zelf zou voor moeten opdraaien, en dat onderwijs tegen kostprijs moet, enz...), je zegt nu dat je begrijpt dat de vakbond de boetes zomaar voor zich neemt van chauffeurs van De Lijn (ik zou de vakbonden per direct vanaf morgen verbieden), ...

                              Mijn meningen staan gewoon telkens HAAKS op die van jou, ook op't gebied van fietsers, ...

                              Wat niet wegneemt dat het IRL waarschijnlijk leuk zou zijn om samen een pint te pakken, want ik ben ne zeer vriendelijke jongen!
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                Vergelijking gaat niet op, buschauffeur heeft vast loon, hoe traag hij ook gaat rijden
                                + hij moet er in eerste plaats voor zorgen dat alle passagiers heelhuids aankomen
                                Gebeurt dat misschien frequent dat passagiers van De Lijn niet heelhuids aankomen? Nee... toch?



                                Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                dat voyageur zijn leasebak tegen boom knalt of zijn baas alle boetes gaat betalen, gaat ons toch niets aan?
                                Ik wil gewoon aantonen dat veel op de baan zitten/rijden mensen aanzet tot anders/agressiever rijden. Da's de enigste vergelijking die ik meegeef.

                                Comment


                                • ik ben voorstander trouwens van schelden op een forum, met het klavier, als irl

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik wil gewoon aantonen dat veel op de baan zitten/rijden mensen aanzet tot anders/agressiever rijden. Da's de enigste vergelijking die ik meegeef.
                                    Als dat zo is, dan zijt ge niet gemaakt om veel op de baan te zitten.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      1500 een laag loon?

                                      Dat is wat je bij ons ongeveer krijgt als je binnenkomt als starter met een bachelordiploma.

                                      Ik wil de kost niet geven aan alle mensen die dagelijks de trein pakken naar god weet waar voor 1200 maand. Dat is een laag loon.

                                      1500 (en zéker als starter) is écht geen slecht loon...

                                      Ik bedoel, uit je andere posts kan je veel afleiden je was een van de enige die de stakingen steunde eind vorig jaar, je was de enige die tegen een afschaffing van't kindergeld was (weet je wel, dat ik zei dat niemand iemand anders verplicht om kinderen te maken en dat je er vooral volledig zelf zou voor moeten opdraaien, en dat onderwijs tegen kostprijs moet, enz...), je zegt nu dat je begrijpt dat de vakbond de boetes zomaar voor zich neemt van chauffeurs van De Lijn (ik zou de vakbonden per direct vanaf morgen verbieden), ...

                                      Mijn meningen staan gewoon telkens HAAKS op die van jou, ook op't gebied van fietsers, ...

                                      Wat niet wegneemt dat het IRL waarschijnlijk leuk zou zijn om samen een pint te pakken, want ik ben ne zeer vriendelijke jongen!
                                      Mij interesseert het niet wat je denkt van mij man. Gij uw standpunten hé, ik de mijne. Enfin, een bachelor die begint aan 1.500 euro, die verdient na een jaar of 15 wel een pak meer dan die buschauffeur na 15 jaar hoor.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Als dat zo is, dan zijt ge niet gemaakt om veel op de baan te zitten.
                                        Dan ga je er veel mogen afgooien hoor. Rij maar eens op een gewone werkdag over de ring van Antwerpen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Dan ga je er veel mogen afgooien hoor. Rij maar eens op een gewone werkdag over de ring van Antwerpen.
                                          Daar kom ik gelukkig weinig, maar je ziet het eigenlijk wel overal.
                                          Feit is wel dat agressieve chauffeurs grotere brokkenpiloten zijn dan rustige chauffeurs.

                                          Alleen al bij mij op het werk is dat heel duidelijk.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X