Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Ik heb dikwijls de indruk dat veel mensen er niet tegen kunnen dat ze ingehaald worden. Paar weken terug ook ene ingehaald (bejaarde vent die ook dik onder de limiet reed) en die begon ook gas bij te geven en gebaren maken met zijn handen. Heb mij niet laten doen, versnelling lager geschakeld en volgas doorgetrokken. Al een geluk op een lang recht stuk en geen tegenliggers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenDeze was ook goed gisteren, vrouwelijke buschauffeur van De Lijn, totaal opvallend aan het GSM'en achter het stuur...maarja die haar boete zal wel voor de vakbond zijn zeker?
Vraag me vaak af of ze de regels eigenlijk wel kennen.
Om van de chauffeurs van schoolbussen nog maar te zwijgen, die zijn even erg, zo niet nog erger.
En dat met een verantwoordelijkheid voor al die schoolkinderen op hun bus, onbegrijpelijk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ze nemen inderdaad hun voorrang, ook als ze die NIET hebben.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende vakbond betaalt hun boetes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAl maar goed, met weekendpremies bij komt een beginnende chauffeur van De Lijn op ongeveer een 1.500 eurokes netto. Een paar boetes en je houdt niks meer over.
Kan me niet schelen dat je (zogezegd) maar 1500 netto over hebt. Ik ben ooit begonnen aan 1305 netto, nog niet zo lang geleden. Ik doe 25 a 30000 km, al 8 jaar lang, en heb nog maar één verkeersboete in al die km's. Het kan dus weldegelijk zonder of met weinig boetes!
edit: wat zeg ik, 't is al 11 jaar dat ik mijn rijbewijs heb (jaartje voorlopig meegerekend dan), ik schat toch al 300.000 km gereden te hebben, zonder enig ongeval en met één flitsboete van 50 euro (72 in zone 70 na correctie, net ingehaald en dan geflitst).Last edited by timothy; 28/02/2015, 20:11.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik rij ook geen boetes en ga ervanuit dat zij hopelijk hun traject kennen of aangeleerd kregen
indien anders, moeten ze maar hun ogen openhouden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenGij zijt echt ne groene socialist hé, niet te doen. Uit 50% van uw postings kan iemand dit afleiden.
Kan me niet schelen dat je (zogezegd) maar 1500 netto over hebt. Ik ben ooit begonnen aan 1305 netto, nog niet zo lang geleden. Ik doe 25 a 30000 km, al 8 jaar lang, en heb nog maar één verkeersboete in al die km's. Het kan dus weldegelijk zonder of met weinig boetes!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk weet niet of het allemaal zo simpel is. Ganser dagen op de baan zijn doet rare dingen met mensen. Kijk maar eens wat de gemiddelde 'voyageur' met z'n zwaarbeladen diesel leasebreak zoal uitsteekt.
+ hij moet er in eerste plaats voor zorgen dat alle passagiers heelhuids aankomen
dat voyageur zijn leasebak tegen boom knalt of zijn baas alle boetes gaat betalen, gaat ons toch niets aan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenGij zijt echt ne groene socialist hé, niet te doen. Uit 50% van uw postings kan iemand dit afleiden.
Kan me niet schelen dat je (zogezegd) maar 1500 netto over hebt. Ik ben ooit begonnen aan 1305 netto, nog niet zo lang geleden. Ik doe 25 a 30000 km, al 8 jaar lang, en heb nog maar één verkeersboete in al die km's. Het kan dus weldegelijk zonder of met weinig boetes!
edit: wat zeg ik, 't is al 11 jaar dat ik mijn rijbewijs heb (jaartje voorlopig meegerekend dan), ik schat toch al 300.000 km gereden te hebben, zonder enig ongeval en met één flitsboete van 50 euro (72 in zone 70 na correctie, net ingehaald en dan geflitst).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk vind gewoon dat de (zeer) lage lonen gerust wat opgetrokken zouden mogen worden. Als dat een groen socialistisch iets is volgens u, mij niet gelaten. Geef die buschauffeur 1.800 euro en laat 'm z'n boetes zelf betalen. En dat het kan zonder boetes zal ik niet ontkennen, ik rij al meer dan 20 jaar met de auto, als ik op al die tijd 5 boetes heb gehad zal het al veel zijn.
Dat is wat je bij ons ongeveer krijgt als je binnenkomt als starter met een bachelordiploma.
Ik wil de kost niet geven aan alle mensen die dagelijks de trein pakken naar god weet waar voor 1200 maand. Dat is een laag loon.
1500 (en zéker als starter) is écht geen slecht loon...
Ik bedoel, uit je andere posts kan je veel afleiden je was een van de enige die de stakingen steunde eind vorig jaar, je was de enige die tegen een afschaffing van't kindergeld was (weet je wel, dat ik zei dat niemand iemand anders verplicht om kinderen te maken en dat je er vooral volledig zelf zou voor moeten opdraaien, en dat onderwijs tegen kostprijs moet, enz...), je zegt nu dat je begrijpt dat de vakbond de boetes zomaar voor zich neemt van chauffeurs van De Lijn (ik zou de vakbonden per direct vanaf morgen verbieden), ...
Mijn meningen staan gewoon telkens HAAKS op die van jou, ook op't gebied van fietsers, ...
Wat niet wegneemt dat het IRL waarschijnlijk leuk zou zijn om samen een pint te pakken, want ik ben ne zeer vriendelijke jongen!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk BerichtenVergelijking gaat niet op, buschauffeur heeft vast loon, hoe traag hij ook gaat rijden
+ hij moet er in eerste plaats voor zorgen dat alle passagiers heelhuids aankomen
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtendat voyageur zijn leasebak tegen boom knalt of zijn baas alle boetes gaat betalen, gaat ons toch niets aan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk wil gewoon aantonen dat veel op de baan zitten/rijden mensen aanzet tot anders/agressiever rijden. Da's de enigste vergelijking die ik meegeef.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten1500 een laag loon?
Dat is wat je bij ons ongeveer krijgt als je binnenkomt als starter met een bachelordiploma.
Ik wil de kost niet geven aan alle mensen die dagelijks de trein pakken naar god weet waar voor 1200 maand. Dat is een laag loon.
1500 (en zéker als starter) is écht geen slecht loon...
Ik bedoel, uit je andere posts kan je veel afleiden je was een van de enige die de stakingen steunde eind vorig jaar, je was de enige die tegen een afschaffing van't kindergeld was (weet je wel, dat ik zei dat niemand iemand anders verplicht om kinderen te maken en dat je er vooral volledig zelf zou voor moeten opdraaien, en dat onderwijs tegen kostprijs moet, enz...), je zegt nu dat je begrijpt dat de vakbond de boetes zomaar voor zich neemt van chauffeurs van De Lijn (ik zou de vakbonden per direct vanaf morgen verbieden), ...
Mijn meningen staan gewoon telkens HAAKS op die van jou, ook op't gebied van fietsers, ...
Wat niet wegneemt dat het IRL waarschijnlijk leuk zou zijn om samen een pint te pakken, want ik ben ne zeer vriendelijke jongen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAls dat zo is, dan zijt ge niet gemaakt om veel op de baan te zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDan ga je er veel mogen afgooien hoor. Rij maar eens op een gewone werkdag over de ring van Antwerpen.
Feit is wel dat agressieve chauffeurs grotere brokkenpiloten zijn dan rustige chauffeurs.
Alleen al bij mij op het werk is dat heel duidelijk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment