Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Veel op de baan zitten = agressiever rijden??? Zou niet weten waarom. Beter verkeersinzicht, kennis van het wegennet en de gevaarlijke punten, ervaring, enzzzz......

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Mij interesseert het niet wat je denkt van mij man. Gij uw standpunten hé, ik de mijne. Enfin, een bachelor die begint aan 1.500 euro, die verdient na een jaar of 15 wel een pak meer dan die buschauffeur na 15 jaar hoor.
      Ik heb er geen idee van wat de mogelijkheden zijn voor een buschauffeur met 15 jaar anciënniteit.

      Ik ken één buschauffeur die tegen z'n pensioen aan zit (schandalig, op 57 al...voila, dat is mijn ergernis, zo post ik on-topic), en die heeft 2250 netto + een HOOP premies en mogelijkheden allerhande.

      Ik vind dat 'eerlijk verloond' voor een dergelijke, ongetwijfeld stresserende maar fysiek niet onmogelijk lastige job.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Veel op de baan zitten = agressiever rijden??? Zou niet weten waarom. Beter verkeersinzicht, kennis van het wegennet en de gevaarlijke punten, ervaring, enzzzz......
        En dus zekerder van z'n stuk, geroutineerder, wat dikwijls resulteert in sneller rijden, assertief tot agressief. Dat nog in combinatie met druk verkeer en een bepaalde tijdsdruk, en 't is helemaal van dat.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Veel op de baan zitten = agressiever rijden??? Zou niet weten waarom. Beter verkeersinzicht, kennis van het wegennet en de gevaarlijke punten, ervaring, enzzzz......
          Veel op de baan zitten = in mijn ogen leren dat het niet uitmaakt om te vlammen om tijd te winnen, lukt toch niet, en als het eens lukt, is de tijdswinst absoluut te verwaarlozen ten opzichte van het verhoogde risico en de verhoogde kosten/slijtage.

          --> rustiger rijden, meer anticiperen.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik wil gewoon aantonen dat veel op de baan zitten/rijden mensen aanzet tot anders/agressiever rijden. Da's de enigste vergelijking die ik meegeef.
            10jaar op de baan gezeten, ALTIJD leasebakken gehad, in men laatste projecten deed ik 3000-3500km per week.
            toen ik in het begin daar werkte, was ik nogal aggresief op de baan, u opjagen als ge eens geen 130 kunt doen (15jaar terug was dat eerder 160km/h).
            na die 10jaar reed ik gewoon nog 90-95km/h, jaagde mij nergens aan op, liet vrachtwagens altijd tussen. het boeide mij totaal niet meer, mijn tijden op de baan waren betaald, dus waarom mij daarin opjagen.

            veel op de baan zitten heeft mij totaal veranderd van aggresief/laagvlieger naar een relaxe cruizer. boetes waren zowieso bij ons ook altijd voor eigen rekening, baas kwam er niet tussen. in al die jaren op de baan denk ik 2snelheidsovertredingen en een 2-3 parkeerboetes gehad.
            sinds ik het bijhield heb ik 11leasewagens versleten op 7jaar tijd en meer dan 1 000 000km gereden.


            ivm met die verloning, 1500€ netto vind ik toch niet slecht als beginnend chauffeur bij de lijn. ik ken er genoeg die minder hebben. ik moest verdikke al veel overuren hebben om daar over te geraken. en ik werkte dan als IT specialist en had 10jaar ancienniteit (door men vele overuren en rijtijden zat ik wel dicht tegen de 2K netto toen.
            trouwens jakkel, in het leger verdient men toch ook niet veel meer hoor. en t is niet dat de verloning binnen defensie ook zo verschrikkelijk omhoog gaat met u jaren dienst

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              ivm met die verloning, 1500€ netto vind ik toch niet slecht als beginnend chauffeur bij de lijn. ik ken er genoeg die minder hebben. ik moest verdikke al veel overuren hebben om daar over te geraken. en ik werkte dan als IT specialist en had 10jaar ancienniteit (door men vele overuren en rijtijden zat ik wel dicht tegen de 2K netto toen.
              trouwens jakkel, in het leger verdient men toch ook niet veel meer hoor. en t is niet dat de verloning binnen defensie ook zo verschrikkelijk omhoog gaat met u jaren dienst
              Die 1.500 euro is ook inclusief weekendvergoedingen hé. Een beginnend soldaat bij 't leger heeft 1.450 euro netto, zonder één of andere vergoeding. Maar de werkdruk bij een soldaat ligt wel net iets lager dan bij die lijnchauffeur hé.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Veel op de baan zitten = in mijn ogen leren dat het niet uitmaakt om te vlammen om tijd te winnen, lukt toch niet, en als het eens lukt, is de tijdswinst absoluut te verwaarlozen ten opzichte van het verhoogde risico en de verhoogde kosten/slijtage.

                --> rustiger rijden, meer anticiperen.
                Daar ben ik het volledig mee eens.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Die 1.500 euro is ook inclusief weekendvergoedingen hé. Een beginnend soldaat bij 't leger heeft 1.450 euro netto, zonder één of andere vergoeding. Maar de werkdruk bij een soldaat ligt wel net iets lager dan bij die lijnchauffeur hé.
                  ik zit nogthans nog niet lang in het leger (augustus 2010) en ben daar begonnen aan 1318€. als korporaal had ik 1348€ en ben naar 1401 gegaan toen ik sergeant werd.
                  zit nu een pak hoger omdat mijn vrouw en kind ten laste staan, maar als ik dat eraf trek, ziet het ernaar uit dat ik als onder officier niet veel meer verdien dan een soldaat dan...
                  als ik dan zie wat men collega adjudanten met 25jaar dienst maar verdienen... als ze dat pensioen nu ook nog omhoog trekken tot boven de 60 zie ik mezelf terug naar de burgerij gaan. k verdien nu in t leger nog altijd minder dan 5jaar terug in de burgerij. en die job was slecht betaald !
                  Last edited by ; 28/02/2015, 21:12.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    ik zit nogthans nog niet lang in het leger (augustus 2010) en ben daar begonnen aan 1318€. als korporaal had ik 1348€ en ben naar 1401 gegaan toen ik sergeant werd
                    Ik kom de laatste tijd veel in contact met soldaten die net binnen zijn, 1.450 verdienen die. Verdien jij nu als sergeant maar 1.400 euro??

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Veel op de baan zitten = in mijn ogen leren dat het niet uitmaakt om te vlammen om tijd te winnen, lukt toch niet, en als het eens lukt, is de tijdswinst absoluut te verwaarlozen ten opzichte van het verhoogde risico en de verhoogde kosten/slijtage.

                      --> rustiger rijden, meer anticiperen.
                      punt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        ik zit nogthans nog niet lang in het leger (augustus 2010) en ben daar begonnen aan 1318€. als korporaal had ik 1348€ en ben naar 1401 gegaan toen ik sergeant werd.
                        zit nu een pak hoger omdat mijn vrouw en kind ten laste staan, maar als ik dat eraf trek, ziet het ernaar uit dat ik als onder officier niet veel meer verdien dan een soldaat dan...
                        bok de overheid is de opslag langer doorgegaan als in de prive

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          als ik dan zie wat men collega adjudanten met 25jaar dienst maar verdienen...
                          En wat verdienen die?

                          Comment


                          • Als je een bus chauffeur (met respect voor die mensen) al 1800 netto wil geven, dan moeten de medium/hogere lonen ook zoveel stijgen.

                            Een beginnend jurist heeft al met moeite zoveel. Een slaaf bij Deloitte en dergelijke begint voor veel minder.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Als je een bus chauffeur (met respect voor die mensen) al 1800 netto wil geven, dan moeten de medium/hogere lonen ook zoveel stijgen.
                              Inderdaad.

                              Comment


                              • is dat niet normaal ?

                                Comment


                                • maar dan ga je die 1800 weer 'laag' vinden, want als de andere lonen stijgen, moeten prijzen van producten ook stijgen.
                                  autofans.be

                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik wil gewoon aantonen dat veel op de baan zitten/rijden mensen aanzet tot anders/agressiever rijden. Da's de enigste vergelijking die ik meegeef.
                                    Oei, nu stel je me toch teleur.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Dan ga je er veel mogen afgooien hoor. Rij maar eens op een gewone werkdag over de ring van Antwerpen.
                                      DAT zou natuurlijk al een beginnende oplossing zijn.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • was daar nou moeilijk aan

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Veel op de baan zitten = agressiever rijden??? Zou niet weten waarom. Beter verkeersinzicht, kennis van het wegennet en de gevaarlijke punten, ervaring, enzzzz......
                                          Lijkt mij toch ook het logische gevolg...
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X