Veel op de baan zitten = agressiever rijden??? Zou niet weten waarom. Beter verkeersinzicht, kennis van het wegennet en de gevaarlijke punten, ervaring, enzzzz......
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMij interesseert het niet wat je denkt van mij man. Gij uw standpunten hé, ik de mijne. Enfin, een bachelor die begint aan 1.500 euro, die verdient na een jaar of 15 wel een pak meer dan die buschauffeur na 15 jaar hoor.
Ik ken één buschauffeur die tegen z'n pensioen aan zit (schandalig, op 57 al...voila, dat is mijn ergernis, zo post ik on-topic), en die heeft 2250 netto + een HOOP premies en mogelijkheden allerhande.
Ik vind dat 'eerlijk verloond' voor een dergelijke, ongetwijfeld stresserende maar fysiek niet onmogelijk lastige job.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVeel op de baan zitten = agressiever rijden??? Zou niet weten waarom. Beter verkeersinzicht, kennis van het wegennet en de gevaarlijke punten, ervaring, enzzzz......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVeel op de baan zitten = agressiever rijden??? Zou niet weten waarom. Beter verkeersinzicht, kennis van het wegennet en de gevaarlijke punten, ervaring, enzzzz......
--> rustiger rijden, meer anticiperen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk wil gewoon aantonen dat veel op de baan zitten/rijden mensen aanzet tot anders/agressiever rijden. Da's de enigste vergelijking die ik meegeef.
toen ik in het begin daar werkte, was ik nogal aggresief op de baan, u opjagen als ge eens geen 130 kunt doen (15jaar terug was dat eerder 160km/h).
na die 10jaar reed ik gewoon nog 90-95km/h, jaagde mij nergens aan op, liet vrachtwagens altijd tussen. het boeide mij totaal niet meer, mijn tijden op de baan waren betaald, dus waarom mij daarin opjagen.
veel op de baan zitten heeft mij totaal veranderd van aggresief/laagvlieger naar een relaxe cruizer. boetes waren zowieso bij ons ook altijd voor eigen rekening, baas kwam er niet tussen. in al die jaren op de baan denk ik 2snelheidsovertredingen en een 2-3 parkeerboetes gehad.
sinds ik het bijhield heb ik 11leasewagens versleten op 7jaar tijd en meer dan 1 000 000km gereden.
ivm met die verloning, 1500€ netto vind ik toch niet slecht als beginnend chauffeur bij de lijn. ik ken er genoeg die minder hebben. ik moest verdikke al veel overuren hebben om daar over te geraken. en ik werkte dan als IT specialist en had 10jaar ancienniteit (door men vele overuren en rijtijden zat ik wel dicht tegen de 2K netto toen.
trouwens jakkel, in het leger verdient men toch ook niet veel meer hoor. en t is niet dat de verloning binnen defensie ook zo verschrikkelijk omhoog gaat met u jaren dienst
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenivm met die verloning, 1500€ netto vind ik toch niet slecht als beginnend chauffeur bij de lijn. ik ken er genoeg die minder hebben. ik moest verdikke al veel overuren hebben om daar over te geraken. en ik werkte dan als IT specialist en had 10jaar ancienniteit (door men vele overuren en rijtijden zat ik wel dicht tegen de 2K netto toen.
trouwens jakkel, in het leger verdient men toch ook niet veel meer hoor. en t is niet dat de verloning binnen defensie ook zo verschrikkelijk omhoog gaat met u jaren dienst
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenVeel op de baan zitten = in mijn ogen leren dat het niet uitmaakt om te vlammen om tijd te winnen, lukt toch niet, en als het eens lukt, is de tijdswinst absoluut te verwaarlozen ten opzichte van het verhoogde risico en de verhoogde kosten/slijtage.
--> rustiger rijden, meer anticiperen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDie 1.500 euro is ook inclusief weekendvergoedingen hé. Een beginnend soldaat bij 't leger heeft 1.450 euro netto, zonder één of andere vergoeding. Maar de werkdruk bij een soldaat ligt wel net iets lager dan bij die lijnchauffeur hé.
zit nu een pak hoger omdat mijn vrouw en kind ten laste staan, maar als ik dat eraf trek, ziet het ernaar uit dat ik als onder officier niet veel meer verdien dan een soldaat dan...
als ik dan zie wat men collega adjudanten met 25jaar dienst maar verdienen... als ze dat pensioen nu ook nog omhoog trekken tot boven de 60 zie ik mezelf terug naar de burgerij gaan. k verdien nu in t leger nog altijd minder dan 5jaar terug in de burgerij. en die job was slecht betaald !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik zit nogthans nog niet lang in het leger (augustus 2010) en ben daar begonnen aan 1318€. als korporaal had ik 1348€ en ben naar 1401 gegaan toen ik sergeant werd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenVeel op de baan zitten = in mijn ogen leren dat het niet uitmaakt om te vlammen om tijd te winnen, lukt toch niet, en als het eens lukt, is de tijdswinst absoluut te verwaarlozen ten opzichte van het verhoogde risico en de verhoogde kosten/slijtage.
--> rustiger rijden, meer anticiperen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik zit nogthans nog niet lang in het leger (augustus 2010) en ben daar begonnen aan 1318€. als korporaal had ik 1348€ en ben naar 1401 gegaan toen ik sergeant werd.
zit nu een pak hoger omdat mijn vrouw en kind ten laste staan, maar als ik dat eraf trek, ziet het ernaar uit dat ik als onder officier niet veel meer verdien dan een soldaat dan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenals ik dan zie wat men collega adjudanten met 25jaar dienst maar verdienen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls je een bus chauffeur (met respect voor die mensen) al 1800 netto wil geven, dan moeten de medium/hogere lonen ook zoveel stijgen.
Comment
-
maar dan ga je die 1800 weer 'laag' vinden, want als de andere lonen stijgen, moeten prijzen van producten ook stijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk wil gewoon aantonen dat veel op de baan zitten/rijden mensen aanzet tot anders/agressiever rijden. Da's de enigste vergelijking die ik meegeef.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDan ga je er veel mogen afgooien hoor. Rij maar eens op een gewone werkdag over de ring van Antwerpen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVeel op de baan zitten = agressiever rijden??? Zou niet weten waarom. Beter verkeersinzicht, kennis van het wegennet en de gevaarlijke punten, ervaring, enzzzz......Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment