Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gij hebt voorrang omdat ge groen licht had. waarschijnlijk heeft de tramchauffeur zijn verkeerslicht (met de andere tekens dan de normale verkeerslichten) niet opgemerkt en is die doorgereden.
    www.peugeotforum.be

Comment

• deze middag aan de schoolpoort van de jongste: een fietser op mountainbike die het nodig vond om de rij met kinderen toch te doorkruisen, ook al stond er een begeleider met een C3 bord op het voetpad. De juffrouw van het derde vond dat het niet kon en heeft de man staande gehouden en voor heel de menigte die op hun kinderen stonden te wachten een uitbrander van jewelste gegeven.
      Daarna bij de dochter aan het school: voor het plein waar men kan parkeren had een kleine vrachtwagen zich letterlijk midden op de weg gezet en dan ook nog midden voor de oprit van het pleintje. Ik ben gewoon over zijn laadplaat gereden omdat mijnheer blijkbaar te lui was om 2 meter verder te parkeren. Ik was niet de enigste trouwens die dat gedaan heeft.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Gisteren avond op een kalme baan waar 70 mag. Ik wou de enige wagen voorbij gaan om zo tegen 80 naar huis te rijden. Flikkert hij met zijn groot licht en laat die vervolgens aanstaan. Kon het blijkbaar niet hebben dat hij voorbij gereden werd... een 15 min eerder werd ik voorbij geknald tegen 100 per uur, alsof mij dat dan wat kan boeien.

Het irriteert mij omdat het niet de eerste keer is dat me het overkomt. Was misschien dezelfde kerel

Comment

• Kettingbotsing op de Brusselse buitenring ter hoogte van Machelen met zes wagens.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Kettingbotsing op de Brusselse buitenring ter hoogte van Machelen met zes wagens.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
            File gegarandeerd dus :p
            2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
            2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
            2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
            dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
            http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Zo'n paljas ben ik ook eens tegengekomen.

Comment

• Stond vandaag in de file in de Craeybeckxtunnel door ongeval. Linkse vak was groen, 2e kruis, 3e en 4e terug groen.

Hoeveel mensen er toch niet op het vak reden met dat kruis, zielig.

Een xc60 reed op dat vak (kruis) en wilde naar rechts maar de bmw liet hem niet in. Gevolg: de xc60 duwde gewoon de bmw van het vak en reden mm's van elkaar...... man nog nooit gezien.

Mensen in de file...

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150306_01566056

Zo'n paljas ben ik ook eens tegengekomen.
                Zot!

Moet toch eens dringend een dashcam aanschaffen, het kan niet meer zijn.

Comment

• Dashcam is geweldig. Ik heb sinds kort ne cam vanachter op de topkoffer met extra veel rode knipperende leds (vanvoor op helm heb ik al lang), gatkruipers zijn verdwenen. Ze komen nog wel maar ze nemen heel snel afstand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                    Dashcam is geweldig. Ik heb sinds kort ne cam vanachter op de topkoffer met extra veel rode knipperende leds (vanvoor op helm heb ik al lang), gatkruipers zijn verdwenen. Ze komen nog wel maar ze nemen heel snel afstand.
                    Ik rijd vaak rond met de moto met een lege gopro case op mijn helm, dan heb ik veel minder last van gatplakkers en zotten voor mij. Vandaag nog eens zonder gereden en het was weer van dat, gatplakkers en mensen die versnellen als je ze dubbelt omdat zij te traag rijden. Van mijn part rijden die pipo's 65 op een 70 baan, maar ga niet versnellen als ik er voorbij ga. Dan rijd ik er voor wel weer rustig 70 zonder die pummels voor mij

Comment

• Geen ergernis maar wel wat verwonderd. Daarstraks met de moto aan een verkeerslicht rij ik tot gans vooraan en zet mij voor de eerste wagen, ik stond nog mooi achter de stopstreep. Begint die achter mij te claxonneren als een gek, gewoon niet op gereageerd. Licht op groen en ik trek vlot op, hoor ik die achter mij met gierende banden vertrekken met z'n Kia. Gewoon aan m'n snelheid gehouden en komt ie me voorbij gestoken. Ik heb eens even vriendelijk gewuifd, het ventje begon haast te flippen achter z'n stuur. Toch echt wel zalig zo van die gefrustreerde eikeltjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Geen ergernis maar wel wat verwonderd. Daarstraks met de moto aan een verkeerslicht rij ik tot gans vooraan en zet mij voor de eerste wagen, ik stond nog mooi achter de stopstreep. Begint die achter mij te claxonneren als een gek, gewoon niet op gereageerd. Licht op groen en ik trek vlot op, hoor ik die achter mij met gierende banden vertrekken met z'n Kia. Gewoon aan m'n snelheid gehouden en komt ie me voorbij gestoken. Ik heb eens even vriendelijk gewuifd, het ventje begon haast te flippen achter z'n stuur. Toch echt wel zalig zo van die gefrustreerde eikeltjes.
                        Ik snap die echt niet Hoort voor mij in dezelfde klasse als die pummels die naar links opschuiven als ze u zien komen in de spiegels. Vooral ergerlijk aan de lichten of als er ergens file is

Comment

• Ik reageer daar uiteraard niet op, omdat ik dat zoals de meesten gewoon ben, maar ik hou daar eigenlijk ook niet van als een motor in een rij langs me door kruipt (soms op centimeters van de auto vandaan) om dan vooraan te kunnen staan aan een licht.

Dat geeft me altijd het gevoel dat er zo ene mij op een dag gaat verrassen wanneer ik niet verwacht dat hij daar rijdt. Het gaat mij niet om het feit op zich dat hij de rij voorsteekt.

En van motors die tussen rijdend verkeer laveren hou ik om diezelfde (en eignenlijk evidente) reden eigenlijk ook niet, het is toch niet iets wat je verwacht op een tweevaksbaan.

Als je wil deelnemer zijn van rijdend verkeer, sluit dan ook gewoon aan achter een wagen hé, en wacht zoals de rest.

In volledig stilstaand verkeer zoals bij een lange file maakt me dat niet uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Zoals aan een rood licht?
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Heb vooral problemen met motorrijders die uw spiegel eraf rijden of met hun koffer ff langs uw carrosserie gaan en dan natuurlijk doorrijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                Zoals ik dus zei: een lange stilstaande file.
                                Aan een rood licht verwacht je ieder moment opnieuw te kunnen rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Heb vooral problemen met motorrijders die uw spiegel eraf rijden of met hun koffer ff langs uw carrosserie gaan en dan natuurlijk doorrijden.
                                  Dat is het ook, deels althans, je ziet ze niet altijd afkomen, en meestal pas als ze je voorbij zijn, en het is dat gevoel dat je niet kan anticiperen dat het ongemakkelijk maakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Heb vooral problemen met motorrijders die uw spiegel eraf rijden of met hun koffer ff langs uw carrosserie gaan en dan natuurlijk doorrijden.
                                    ik heb het ooit meegemaakt als motard en ben toch mooi gestopt om de papieren in te vullen.
                                    maar heb van collega motards jammer genoeg al andere dingen gehoord.

Comment

• Daarnet met de dochter op een klein boerebaantje aan het fietsen. M'n dochter is 9 dus we reden 10-15 per uur. Ik hoor iemand afkomen achter ons en kijk om. Die zit nog 50 m achter ons. Op dat moment moeten wij nog 20 meter tot aan het kruispunt, dus ik blijf naast m'n dochter rijden. Mister White Van Man rijdt nog geen twee seconden achter ons en begint te claxonneren. En geen klein beetje. Ik ga niet uit de kant en doe teken dat het wat kalmer mag. Heel wat heftige gebaren achter het stuur als gevolg. Mijnheer rijd half in de graskant, steekt voorbij, slaat links af en parkeert 50m verder... Die 5 seconden tijdverlies moeten hem hoog gezeten hebben.

Wij moesten ook links, passeren hem 10 sec nadat hij uit z'n auto gestapt was. De jongeheer durfde ons plots niet aankijken toen ik passeerde terwijl ik ostentatief maar vriendelijk wel naar hem keek.

M'n dochter wist niet wat ze er van moest denken.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• ge had toevallig geen molotov cocktail bij...
                                        ...jammer
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Ik reageer daar uiteraard niet op, omdat ik dat zoals de meesten gewoon ben, maar ik hou daar eigenlijk ook niet van als een motor in een rij langs me door kruipt (soms op centimeters van de auto vandaan) om dan vooraan te kunnen staan aan een licht.

Dat geeft me altijd het gevoel dat er zo ene mij op een dag gaat verrassen wanneer ik niet verwacht dat hij daar rijdt. Het gaat mij niet om het feit op zich dat hij de rij voorsteekt.

En van motors die tussen rijdend verkeer laveren hou ik om diezelfde (en eignenlijk evidente) reden eigenlijk ook niet, het is toch niet iets wat je verwacht op een tweevaksbaan.

Als je wil deelnemer zijn van rijdend verkeer, sluit dan ook gewoon aan achter een wagen hé, en wacht zoals de rest.

Wat u nu beschrijft is inderdaad ergerlijk en niet zoals het zou moeten. Ik zal dat ook nooit doen. Niet iedereen is zo. Ik zal persoonlijk enkel naar voor rijden als er plek genoeg is, dit wil zeggen zonder tegenliggers of met minstens 1m ruimte. Vaak rijd ik dan op het tegemoetkomende vak of soms een voorsorteerstrook. Ik rijd ook niet tot helemaal vooraan, wel zo ver mogelijk. Vaak wil dat zeggen tot er 2 auto's naast elkaar staan. Ik ga mij daar echt niet tussen wringen. Daar is dat inderdaad soms wat smal. De belangrijkste reden waarom ik dat doe is simpel, ik sta niet graag als laatste stil met de moto.

Dat deelnemer zijn van het verkeer en wacht zoals de rest, wat een gezever Een motor stoort toch niemand als deze, op een verantwoorde manier, naar voor rijdt? Dat is gelijk die mensen die u proberen tegen te houden wanneer je legaal wil ritsen en dus naar voor rijdt tot de samenvoeging. Maar dit is een nodeloze discussie.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Zelf 1 keer een spiegel mee gehad omdat er ene expres opzij kwam. Zelfs dan ben ik gestopt om mijn gegevens achter te laten, maar er was niets te zien.

Comment

Working...
                                          X