Oorspronkelijk geplaatst door David67
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIk reageer daar uiteraard niet op, omdat ik dat zoals de meesten gewoon ben, maar ik hou daar eigenlijk ook niet van als een motor in een rij langs me door kruipt (soms op centimeters van de auto vandaan) om dan vooraan te kunnen staan aan een licht.
Dat geeft me altijd het gevoel dat er zo ene mij op een dag gaat verrassen wanneer ik niet verwacht dat hij daar rijdt. Het gaat mij niet om het feit op zich dat hij de rij voorsteekt.
En van motors die tussen rijdend verkeer laveren hou ik om diezelfde (en eignenlijk evidente) reden eigenlijk ook niet, het is toch niet iets wat je verwacht op een tweevaksbaan.
Als je wil deelnemer zijn van rijdend verkeer, sluit dan ook gewoon aan achter een wagen hé, en wacht zoals de rest.
In volledig stilstaand verkeer zoals bij een lange file maakt me dat niet uit.
Achterste gaan staan is absolutely not done, ken al 2 mensen die daar mooie blessures aan hebben overgehouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenBij rijschool raden ze dat zelfs aan. MAar ze zeggen dan wel van even oogcontact te maken met die chauffeur om aan te geven dat je daar graag zou komen.
Achterste gaan staan is absolutely not done, ken al 2 mensen die daar mooie blessures aan hebben overgehouden.
En wat blessures betreft, ze moeten niet vanachter gaan staan, maar gewoon in de rij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenW
Dat deelnemer zijn van het verkeer en wacht zoals de rest, wat een gezever Een motor stoort toch niemand als deze, op een verantwoorde manier, naar voor rijdt? Dat is gelijk die mensen die u proberen tegen te houden wanneer je legaal wil ritsen en dus naar voor rijdt tot de samenvoeging. Maar dit is een nodeloze discussie.
En die vergelijking met ritsen gaat niet op, want ritsen is nu zelfs verplicht, dus mag je niemand hinderen die dat doet.
Is het eigenlijk wel legaal, zich tussen twee rijstroken begeven als daar niets is aangeduid?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenWat is "op een verantwoorde manier". Op de meeste tweevaksbanen is er tussen de twee rijstroken meestal geen al te grote afstand tussen de rijen wagens, dus ergens is het toch altijd een tussenwringen.
En die vergelijking met ritsen gaat niet op, want ritsen is nu zelfs verplicht, dus mag je niemand hinderen die dat doet.
Is het eigenlijk wel legaal, zich tussen twee rijstroken begeven als daar niets is aangeduid?
Maar ik volg u deels ook wel hoor. Er zijn er heel wat die echt te smal zich er gaan tussen wringen, of dit doen aan veel hogere snelheden dan die 50. Daar vind ik zelf ook dat die te veel risico's nemen/ gevaar vormen.
De tussenafstanden zijn trouwens veel beter te schatten van op een moto dan vanuit een wagen. Maar vanaf er meer dan een meter ruimte is kan de moto er zeker door. Een verantwoorde tussenafstand vind ik dan iets rond de 1,5m. Mijn stuur is 70 breed(denk ik ) en het breedste punt van mijn moto. Dus dan is er langs beide kanten nog 40cm ruimte. Voldoende om kalm er langs te rijden.
Comment
-
Kom daarstraks in Brugge de E40 op en waar de twee rijvakken overgaan op 1 vak word ik letterlijk gecoupeerd door een vrouw met een Twingo. Zat bijna door haren auto. Ik claxonneer. Uiteraard rijd ze direct zonder enige reden naar de tweede band en blijft daar hangen. Ik ga van de eerste naar de tweede en blijf nogal dicht op haar rijden. Zit ze met haar hand een zwaailicht na te doen. Ok, derde vak dan, trekt ze ne foto van mij met hare gsm. Dat had ze nu beter niet gedaan. Da's slecht voor mijnen tikker en voor mijn kort lontje. Wetteren is ver in zo'n geval.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenGauw nog eens een vraagje... ik rij achter enen die 75 rijdt waar je 90 mag en steek die voorbij. Mag je dan de max snelheid overschrijden? Wegcode zegt dat je inhalen zo kort mogelijk moet halen, maar je zit al gauw dik boven de 100. Wat dan met iemand die 85 rijdt?
Als het een zone is zonder borden zal de snelheidslimiet ook prioritair zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenMag niet, borden hebben hogere prioriteit dan de regels zelf. Volgorde is agent, licht, borden, reglement.
Als het een zone is zonder borden zal de snelheidslimiet ook prioritair zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk vermoedde dat wel, maar zo zou inhalen toch veel te lang gaan duren?
Comment
-
Het is volgens mij geen kwestie van prioriteit van de ene regel boven de andere.
De snelheidsregels gelden nu eenmaal altijd.
Van dat kort inhalen bedoelt men vooral dat je niet moet treuzelen omdat inhalen bepaalde risico's meebrengt.
En de snelheidsregels gelden gewoon altijd. Als je dus achter iemand rijdt die 85 rijdt, dan weet je dat je niet kan inhalen, als dat zou impliceren dat je daarvoor zou moeten de snelheid op méér dan 90 opdrijven.
Comment
-
Ja ok, maar een inhaalmanoever van iemand die 75 rijdt en je mag maar accelereren tot 90 duurt ook erg lang hoor. Stel je eens voor dat je zo een vrachtwagen voorbij wil. Anderzijds heb ik nog nooit geweten dat iemand een boete krijgt omdat die te snel rijdt tijdens het inhalen. (tenzij flitspalen, als die al 2 vakken kunnen flitsen?). Maar dat de politie zou optreden omdat je de max snelheid overschrijdt tijdens het inhalen hoorde ik toch nog nooit.
Een ergernis die ik bijna elke keer heb als ik daar passeer.. de N42 gaat voorbij Zottegem van 2 naar 1 vak richting Wetteren. Vlak hiervoor staan verkeerslichten. Wie kan me uitleggen waarom sommigen toch persé nog iemand voorbij moeten, die ze dan couperen om dan toch in een treintje tot Wetteren te rijden? Sommigen zetten hun pinker op en maak maar plaats. Ik pink, dus ik mag... In plaats van beginnen in te voegen van zodra ze weer beginnen rijden bij groen licht. Nu zie je daar pinkers, remlichten. Vraag me af hoeveel er ginds die paaltjes al overhoop gereden hebben.
Comment
-
Heel die N42 is sinds de veranderingen een grote ergernis. Je moet daar eens achter een tractor of erger brommobiel komen te zitten. Dan kan je in het slechste geval van in Gijzenzele tot Zottegem 45 rijden ipv 90 Dat is dan zeker 5 a 6 km dat je niet mag/kan inhalen. Verlies je echt tijd dan, zeker als je nog eens pech hebt met de lichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa ok, maar een inhaalmanoever van iemand die 75 rijdt en je mag maar accelereren tot 90 duurt ook erg lang hoor. Stel je eens voor dat je zo een vrachtwagen voorbij wil. Anderzijds heb ik nog nooit geweten dat iemand een boete krijgt omdat die te snel rijdt tijdens het inhalen. (tenzij flitspalen, als die al 2 vakken kunnen flitsen?). Maar dat de politie zou optreden omdat je de max snelheid overschrijdt tijdens het inhalen hoorde ik toch nog nooit.
Maar goed, we zijn puur theoretisch bezig hé, in de praktijk zal je inhalen, weliswaar sneller rijden dan strikt toegelaten, waarbij de kans klein zal zijn dat je net dan geflitst wordt.
Hoewel dat zeker mogelijk is, flitspalen kunnen zéker twee rijstroken flitsen.
Comment
-
Klopt, de N42 is enorm slecht geworden. Begrijp niet wat ze daar in volledig onbewoond gebied wilden bereiken. Ook de wegmarkeringen in het donker en bij regen irriteren me daar mateloos. Ze hebben zoveel verschuivingen gedaan ipv een rechte weg te behouden dat je verdorie goed moet kijken om op sommige plaatsen binnen de lijnen te blijven (bij regen en donker, en ja, ik zie toch nog goed)...
Als de camera 2 rijstroken flitst, hoe weet die dan welke wagen de snelste was? Stel dat je afremde omdat je de flitspaal zag tijdens het inhalen en de rechtse te snel reed...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenKlopt, de N42 is enorm slecht geworden. Begrijp niet wat ze daar in volledig onbewoond gebied wilden bereiken. Ook de wegmarkeringen in het donker en bij regen irriteren me daar mateloos. Ze hebben zoveel verschuivingen gedaan ipv een rechte weg te behouden dat je verdorie goed moet kijken om op sommige plaatsen binnen de lijnen te blijven (bij regen en donker, en ja, ik zie toch nog goed)...
Als de camera 2 rijstroken flitst, hoe weet die dan welke wagen de snelste was? Stel dat je afremde omdat je de flitspaal zag tijdens het inhalen en de rechtse te snel reed...
Comment
-
Dat van die straal betwijfel ik toch, lijkt me nogal flou.
Men doet dit volgens mij door het inbrengen van lussen in iedere aparte rijstrook. De wagen (van de 2 gelijktijdige wagens) die te snel rijdt zal aan de hand van het signaal van de lus waar hij over rijdt, worden geïdentificeerd. Dan is er geen enkele twijfel mogelijk.
Comment
Comment