Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Dat van die straal betwijfel ik toch, lijkt me nogal flou.

Men doet dit volgens mij door het inbrengen van lussen in iedere aparte rijstrook. De wagen (van de 2 gelijktijdige wagens) die te snel rijdt zal aan de hand van het signaal van de lus waar hij over rijdt, worden geïdentificeerd. Dan is er geen enkele twijfel mogelijk.
    Vaste kan door lussen, maar niet altijd. Er zijn ook types die werken met radar straling en het dopplereffect, of dus frequentie wijziging na weerkaatsing.

Mobiele werken meestal via straling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
      Heel die N42 is sinds de veranderingen een grote ergernis. Je moet daar eens achter een tractor of erger brommobiel komen te zitten. Dan kan je in het slechste geval van in Gijzenzele tot Zottegem 45 rijden ipv 90 Dat is dan zeker 5 a 6 km dat je niet mag/kan inhalen. Verlies je echt tijd dan, zeker als je nog eens pech hebt met de lichten
      En waarom is een brommobiel erger dan een tractor?
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Het probleem met die mensen op motors, of liever hun probleem, is dat veel automobilisten amper in hun achteruitkijkspiegels kijken. Ik laat motors altijd wel passeren door even plaats te maken. Eerst in de spiegel kijken zodat die mens weet dat je hem ziet en dan wat uitwijken. Iedereen blij.

Ik haat de N42 waar 70 het nieuwe 90 is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Ja ok, maar een inhaalmanoever van iemand die 75 rijdt en je mag maar accelereren tot 90 duurt ook erg lang hoor.
          Op het rijexamen moto heb ik dat gedaan en was er mooi door. Even naar 100 en dan invoegen en snelheid weer 'normaliseren'.
          Het verkeer interpreteren en daar veilig op reageren is belangrijker dan een paar seconden de snelheid overschrijden.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Ik reageer daar uiteraard niet op, omdat ik dat zoals de meesten gewoon ben, maar ik hou daar eigenlijk ook niet van als een motor in een rij langs me door kruipt (soms op centimeters van de auto vandaan) om dan vooraan te kunnen staan aan een licht.

Dat geeft me altijd het gevoel dat er zo ene mij op een dag gaat verrassen wanneer ik niet verwacht dat hij daar rijdt. Het gaat mij niet om het feit op zich dat hij de rij voorsteekt.

En van motors die tussen rijdend verkeer laveren hou ik om diezelfde (en eignenlijk evidente) reden eigenlijk ook niet, het is toch niet iets wat je verwacht op een tweevaksbaan.

Als je wil deelnemer zijn van rijdend verkeer, sluit dan ook gewoon aan achter een wagen hé, en wacht zoals de rest.

In volledig stilstaand verkeer zoals bij een lange file maakt me dat niet uit.
            Niet akkoord, op ASW tussen 2e en 3e vak ruimte laten voor moto bij stapvoetsverkeer vind ik heel normaal
            je kan die mannen toch niet tegenhouden, bij houden met wagen, dus beter een veilige doorgang laten, beter voor iedereen

idem aan roodlicht, toch beter om ze hier voor te laten dan ze 100 meter verder een ( gevaarlijk ) inhaalbeweging doen maken?

PS : ik ben GEEN motorrijder

Comment

• als het veilig gebeurd dan is iedereen ermee gebaad

jammer dat ik moet vaststellen dat toch meer dan de helft van de motards er dik zijn botten aan veegt en zichzelf daardoor in een gevaarlijke situatie plaatst. Ik spreek dan wel van gedrag dat ik zie op de autosnelweg.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                En waarom is een brommobiel erger dan een tractor?
                Omdat een tractor zelden tot nooit de volledige afstand aflegt daar. Een brommobiel wel.
                Last edited by ; 08/03/2015, 11:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                  De 'straal' die de snelheid meet zal anders weerkaatsen op beide wagens. Zo zal men wanneer deze gedetecteerd wordt perfect gelinkt worden aan de juiste wagen en de juiste snelheid
                  Als er twee wagens op de foto staan en er wordt maar 1 foto gemaakt (er zijn kasten die 2 beelden maken, dan is het uiteraard direct zichtbaar) is de meting ongeldig. Verder is er een sjabloon waar de foto aan moet voldoen om geldig te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                    Als er twee wagens op de foto staan en er wordt maar 1 foto gemaakt (er zijn kasten die 2 beelden maken, dan is het uiteraard direct zichtbaar) is de meting ongeldig. Verder is er een sjabloon waar de foto aan moet voldoen om geldig te zijn.
                    Oke, my bad. Theoretisch kan het nochtans volgens mij.

Comment

• Het is weer zondag en mooi weer zenne

Op een afstand van 5 km 3 wanna be coureurs tegen gekomen die zomaar even schuin oversteken en wat op de tegenliggende baan gaan rijden. En dan maar met hun handen zwaaien en roepen dak maar moest opschuiven voor hen. Maar owee als ge der dan tegen rijdt. Dan ist kot te klein

En dan de gebruikelijke traag/zondagsrijders uiteraard. Gezellig als ge zo moet pendelen tussen huis en ziekenhuis.
                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Het is weer zondag en mooi weer zenne

Op een afstand van 5 km 3 wanna be coureurs tegen gekomen die zomaar even schuin oversteken en wat op de tegenliggende baan gaan rijden. En dan maar met hun handen zwaaien en roepen dak maar moest opschuiven voor hen. Maar owee als ge der dan tegen rijdt. Dan ist kot te klein

En dan de gebruikelijke traag/zondagsrijders uiteraard. Gezellig als ge zo moet pendelen tussen huis en ziekenhuis.
                        Kalm kefkie! Jaag u zo niet op, vanaf je aankomt vergeet je dat toch

Comment

• Amai derjust zo hard ambras gehad op de a12.. Ne mongool da in men gat komt hangen.. Ik kon niet naar rechts.. Blijven plakken.. Ik druk zachtjes op menne rem zo da men remlichten aangaan.. Begintem te flashen.. Wanneer ik naar rechts kan ga ik naar rechts komtem voorbij en remtem ales dicht voor menne neus.. Tot 80.. Aan afrit hoevenen der toch maar wijselijk afgegaan... Hij wou er mee af maar kon niet omdat het gat ad dichtgeremt .. nadien hem tegengekomen langs de andere kant.. 1bpj.. Ne bmw 5 reeks e60 model break.. Me een kleine nummerplaat vooraan zoals bij de jeeps..

Comment

• Das dien eigenaar van die put waar ge zat
                            BMW X5 45e

Comment

... Maar dat de politie zou optreden omdat je de max snelheid overschrijdt tijdens het inhalen hoorde ik toch nog nooit.
                              Een ergernis die ik bijna elke keer heb als ik daar passeer.. ...
                              maat van mij zijn moeder is zo beboet geweest. dat menske rijd ALTIJD op haar gemak.
                              op de grote weg (70km/h) rijd een tractor. zij gaat er voorbij en voegt dan naar rechts. waren ze daar toch niet achter ne struik aan het flitsen. geflitst en iets verder tegengehouden geweest.
                              dat ze net een inhaalmanoevre gedaan had telde niet. te snel is te snel en boete betaal je

Comment

• In ieder geval, wet of geen wet, hou ik het inhalen nu zo kort mogelijk. Ooit eens ne hele stomme stoot gedaan toen ik 2 auto's en een vrachtwagen voorbij ging. Deed het vrij rustig, maar kwam verdorie ne tegenligger die ik totaal niet gezien had. Volledig miskeken, volledig mijn schuld. Had ofwel niet mogen voorbij steken ofwel plankgas moeten geven vanaf het begin. Reflex van die tegenligger was ook niet de beste, die stopte een klein beetje naar rechts ipv het fietspad op te rijden. Verdorie, dan wordt het smal zulle aan 120 met ne Espace tussen een vrachtwagen die niet opzij gaat en een Kangoo die maar een klein beetje op kant ging. Vrachtwagen zag me in zijn spiegel en die wou ook niet een beetje opschuiven. Begrijp niet waarom, iedereen kan een situatie volledig verkeerd inschatten. En moet zeggen dat, moest ik op diene Kangoo gereden hebben de gevolgen altijd zeer ernstig geweest zouden zijn. Volledig mijn fout, maar toch een beetje geïrriteerd omdat die vrachtwagen het zag aankomen en niks wou doen.
                                Was op de baan Brakel Oudenaarde, dus geen al te brede weg daar. Hoop zo geen stoten meer uit te steken want heeft wel even indruk gemaakt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Das dien eigenaar van die put waar ge zat
                                  Haha nee da was hier in ekeren:p

Comment

• DHL, heb ik ook eens voorgehad,
                                    was op de baan van brakel naar ronse.
                                    ik begon ene te dubbelen, en die begon gewoon mee te versnellen. zat er geen andere optie op dan ook die voor hem nog tegelijk mee te dubbelen.
                                    ik kreeg ineens een tegenligger te zien, dus moest wel volgas gaan. toen ik van 3de naar 4de wou schakelen, lukte het niet en kreeg hem niet in versnelling. dan heb je natuurlijk problemen. tegenligger ging aan kant. de auto waar ik toen naast zat, heeft het waarschijnlijk in zijn spiegel ook gezien en ging aan kant.

de zot die mee versnelde zat erachter. als je jong bent, reageer je duidelijk anders. nu zou ik die meeversneller die berm in gedrukt hebben en niet zijn voorligger + tegenligger in gevaar brengen.
                                    was toen met mijn ascona 1.6. de auto erna was een capri 2.0 en heb dat probleem niet meer gehad, power genoeg om alles voorbij te kunnen vliegen
                                    Last edited by ; 09/03/2015, 05:29.

Comment

In ieder geval, wet of geen wet, hou ik het inhalen nu zo kort mogelijk. Ooit eens ne hele stomme stoot gedaan toen ik 2 auto's en een vrachtwagen voorbij ging. Deed het vrij rustig, maar kwam verdorie ne tegenligger die ik totaal niet gezien had. Volledig miskeken, volledig mijn schuld. Had ofwel niet mogen voorbij steken ofwel plankgas moeten geven vanaf het begin. Reflex van die tegenligger was ook niet de beste, die stopte een klein beetje naar rechts ipv het fietspad op te rijden. Verdorie, dan wordt het smal zulle aan 120 met ne Espace tussen een vrachtwagen die niet opzij gaat en een Kangoo die maar een klein beetje op kant ging. Vrachtwagen zag me in zijn spiegel en die wou ook niet een beetje opschuiven. Begrijp niet waarom, iedereen kan een situatie volledig verkeerd inschatten. En moet zeggen dat, moest ik op diene Kangoo gereden hebben de gevolgen altijd zeer ernstig geweest zouden zijn. Volledig mijn fout, maar toch een beetje geïrriteerd omdat die vrachtwagen het zag aankomen en niks wou doen.
                                      Was op de baan Brakel Oudenaarde, dus geen al te brede weg daar. Hoop zo geen stoten meer uit te steken want heeft wel even indruk gemaakt...
                                      En waarom is het bijna ongeval de schuld van de Kangoo die niet genoeg wou opschuiven (men mag wettelijk niet op het fietspad rijden of stoppen) of de schuld van de vrachtwagen die niet naar rechts wou (U stelt dat de bestuurder U gezien heeft maar zeker weet je dat pas mocht je het hem kunnen gevraagd hebben...), neen een andere reactie van U had ook kunnen zijn ik smijt alles dicht en voeg terug in na die twee wagens en de vrachtwagen, of gelukkig schoof die bestuurder van de Kangoo wat op en kwam die vrachtwagen niet wat meer naar het midden... neen men mag niet verwachten van anderen dat zij onze fouten oplossen, als ze het doen mag je je gelukkig prijzen als ze dat niet doen kun je ze niets verwijten.

En wat flitsen na een inhalen zou betreffen wel ik kan uit eerste hand vertellen dat het mogelijk is en dat je mag betalen, binnen de bebouwde kom een tractor ingehaald en geflitst aan 70km/u (of 70 gecorrigeerd ik weet het niet zeker meer) maar het heeft mij wel 2100 oude frankjes gekost en het ergste van het verhaal was dat ik wist dat ze daar dikwijls stonden om te flitsen
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                        En een ander ergernis: die vulpistolen aan tankstations. Daar zit altijd zo'n palletje aan om het pistool te blokkeren zodat je die trekker niet ingedrukt moet houden. Bij mij werkt dat in 9/10 gevallen dus niet he! Ik weet niet hoe het bij de dieselpistolen zit, maar die van de E98 werkt dat bij mij zelden.
                                        Het is raar, maar sinds ik dit heb gepost lijken ze wel terug te werken .

Comment

• Dat had ik ook voor aan het Shellstation hier in de buurt waardoor er af en toe iets uit kwam.

Was dat dusdanig beu dat ik een of ander servicenummer gebeld had en kwam uit bij een callcenter in Zuid-Afrika. Ik dacht, dat gaat lang duren eer dat ze dat gaan vervangen, maar een week later alles in orde.

Comment

Working...
                                          X