Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    En waarom is het bijna ongeval de schuld van de Kangoo die niet genoeg wou opschuiven (men mag wettelijk niet op het fietspad rijden of stoppen) of de schuld van de vrachtwagen die niet naar rechts wou (U stelt dat de bestuurder U gezien heeft maar zeker weet je dat pas mocht je het hem kunnen gevraagd hebben...)
    Omdat het wss niet zo goed over komt wanneer je je tegenligger en jezelf vermoord 'omdat het niet wettelijk was om op een fietspad te rijden'.
    Wa voor een ei zijt ge dan...

Gisteren ook 1ste x met de moto naar buiten, op't gemakske, want motorrijden verleert ge niet, het correct inschatten van bepaalde situaties daarentegen soms wel.
    Geen enkel probleem gehad, ook niet bij het voorbijsteken van een file aan de lichten btw .
    Oud madammeke dat vooraan stond kwam zelfs wat dichter rijden (dacht 1st ook dat het was om te klagen), bleek om te zeggen dat mijn achterzakje open stond (rits kapot, maar zit nog extra spanband in om gerief vast te zetten), super vriendelijk dus!
    Last edited by ; 09/03/2015, 11:03.

Comment

• Niet mijn ergernis maar die van iemand achter mij. In 't stad zat ik efkens vast achter een fietser, en terwijl ik wachtte om de tegenligger te laten passeren begon die achter mij toch aan te dringen en met de lichten te flikkeren, en probeerde ie zelfs mij te passeren, wat niet mogelijk was. Tegenligger was gepasseerd, ik weer door, en dan bleef die achter mij ineens een heel eind achterop. Ik denk dat die toen pas de fietser opmerkte en gegeneerd afstand hield
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
        Omdat het wss niet zo goed over komt wanneer je je tegenligger en jezelf vermoord 'omdat het niet wettelijk was om op een fietspad te rijden'.
        Wa voor een ei zijt ge dan...
        En wat voor een EI zijt ge dan als op een tegenligger blijft afrijden tijdens het inhalen aan 120km/u (op een baan waar dat niet mag) zonder vol in de ankers te gaan als je je fout bemerkt en hem (je tegenligger) niet uitermate dankbaar bent om niet vol op je in te rijden... je mag toch niet verwachten dat tegenliggers plaats gaan maken voor je omdat jij wat sneller wilt dan het overige verkeer.
        En ja als ik kan zal ik ook aan de kant gaan (en zelfs het fietspad nemen als dat mogelijk is) maar je mag niet verwachten dat iedereen dat doet, het zal maar een leerling wezen die z'n eerste keer alleen de baan op mag na z'n uurtjes rijschool...
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

En wat voor een EI zijt ge dan als op een tegenligger blijft afrijden tijdens het inhalen aan 120km/u (op een baan waar dat niet mag) zonder vol in de ankers te gaan als je je fout bemerkt en hem (je tegenligger) niet uitermate dankbaar bent om niet vol op je in te rijden... je mag toch niet verwachten dat tegenliggers plaats gaan maken voor je omdat jij wat sneller wilt dan het overige verkeer.
          En ja als ik kan zal ik ook aan de kant gaan (en zelfs het fietspad nemen als dat mogelijk is) maar je mag niet verwachten dat iedereen dat doet, het zal maar een leerling wezen die z'n eerste keer alleen de baan op mag na z'n uurtjes rijschool...
          Heeft de poster niet duidelijk aangegeven dat hij in fout was en een verkeerde beslissing had genomen, iets wat iedereen van ons wel al eens is overkomen denk ik.
          Iedereen direct uitmoorden die een foutje maakt?

Comment

Heeft de poster niet duidelijk aangegeven dat hij in fout was en een verkeerde beslissing had genomen, iets wat iedereen van ons wel al eens is overkomen denk ik.
            Neen niet uitmoorden, zeker mijn bedoeling niet, en ja iedereen kan FOUTEN maken en ja hij gaf duidelijk toe dat hij fout was maar waar ik vooral over viel was:
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            ... Reflex van die tegenligger was ook niet de beste, die stopte een klein beetje naar rechts ipv het fietspad op te rijden...
            ..Verdorie, dan wordt het smal zulle aan 120 met ne Espace tussen een vrachtwagen die niet opzij gaat en een Kangoo die maar een klein beetje op kant ging...
            ...Volledig mijn fout, maar toch een beetje geïrriteerd omdat die vrachtwagen het zag aankomen en niks wou doen...
            Nergens schrijft hij dat hij ook had kunnen remmen en terug invoegen na de wagens (of zelfs terug na de vrachtwagen te komen want wagens zijn soms smaller dan vrachtwagens, neen hij schreef doorrijden en dan maar wat geïrriteerd zijn omdat de anderen zijn fout niet naar zijn zin oplossen en dat is wat mij ertoe aanzette om een antwoord te schrijven.

Comment

• 96R maakt geen fouten... Da's ne piloot zoals geen andere...
              Ik zeg toch dat het volledig mijn fout was, dat ik die tegenligger totaal niet gezien had. Volledig verkeerd.
              Maar eens in zo'n situatie zou het niet verkeerd zijn, mochten de andere weggebruikers ook een beetje toegeefelijk zijn om een ongeval te voorkomen. Vrachtwagen kon makkelijk een meter opschuiven en de Kangoo ook. Van die Kangoo begrijp ik het, dat was een paniekreflex. Die vrachtwagenchauffeur zei gewoon foert en dat vind ik niet erg mooi. Ik schuif op wanneer zoiets gebeurt. Heb dat ook al meegemaakt hoor dat iemand mij voorbijkwam en er niet geraakte. Wees galant en schuif op, rem een beetje en laat dienen mens toch door.
              96R is wellicht ook zo enen die denkt 'ik ben in mijn recht, dus fuck the rest'... Niet erg slim, maar ja, er rijden alle soorten mensen op de weg. 96R is te vergelijken met de camionchauffeur jammer genoeg.
              En dan het geniale idee van hem om te remmen, duidelijk weinig inzicht. Als je ter hoogte bent van de cabine van de vrachtwagen en de tegenligger is ongeveer vlak voor jou, dan zijn er inderdaad stommeriken die hun ogen dichtdoen en remmen wat ze kunnen zonder ook maar naar een vluchtweg te zoeken.
              De fout was gebeurd, dus ze moest opgelost worden. In zo'n geval door de kleine opening...

Comment

Voila... zo is het en niet anders. De mentaliteit van sommige mensen is zodanig verzuurd en als ze zich daar bovenop nog eens superieur gaan voelen, wordt het pas echt gevaarlijk. En die tendens merk je jammer genoeg meer en meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  DHL, heb ik ook eens voorgehad,
                  was op de baan van brakel naar ronse.
                  Ook zo'n gevaarlijke weg. Mijn pa heeft daar ook een frontaal accident gehad. Iemand die ook van achter een vrachtwagen kwam en hem niet gezien had. Geen tijd meer om uit te wijken. Alhoewel ze beiden toch zeker 90 reden vielen de verwondingen goed mee. De ene had niets, mijn pa borstbeen gebroken en retina losgekomen van de slag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ook zo'n gevaarlijke weg. Mijn pa heeft daar ook een frontaal accident gehad. Iemand die ook van achter een vrachtwagen kwam en hem niet gezien had. Geen tijd meer om uit te wijken. Alhoewel ze beiden toch zeker 90 reden vielen de verwondingen goed mee. De ene had niets, mijn pa borstbeen gebroken en retina losgekomen van de slag.
                    Zo een gebroken borstbeen is anders wel een bijzonder vervelende breuk.

Comment

• Ja dat wel, maar ge moet u voorstellen dat hij 90 reed en de tegenligger minstens 90 reed en dat met een Mazda 626 van 91, dus zonder airbags, gordelspanners, krachtbegrenzers, enz... En dat zonder te kunnen remmen of uitwijken. Zo gezien viel dat wel nog mee he. Die retina dat loskomt is uw ooglens die gewoon van de slag van je oog komt. Schijnt dat op zo'n moment je oogbollen een stuk eruit komen. Zou dat waar zijn?

Comment

• Leuven richting kapucijnevoer net voor het viaduct die oversteek plaats voor voetgangers en fietsers. Ik zie mensen wachten en niemand laat ze door dus ik stop, Mr fattie boom boom achter mij in zijn chevrolet Tahoe (SUV) zinde dat blijkbaar niet en hij toetert eff. Ik doe mijn ruit omlaag en kijk naar achter en doe teken van wtf is het probleem eigenlijk? Kerel doet teken van door te rijden. Ik vermoed dat hij te druk bezig was zijn ego te strelen en dus niet gezien had dat ik afremde (mijn remlichten werken nochtans allemaal ) en daarom geschrokken was. Hij had mij bijna een nieuwe koffer kunnen betalen vermoed ik.

Comment

Ik zou het niet helemaal zo verwoorden maar ben hier wel mee eens.
                          Als je inhaalt en merkt dat het niet zal lukken, kan je perfect vertragen/afremmen en weer achter invoegen. Maar de eerste reactie van velen is MORE POWEEEEERRR! (om het op z'n Jeremy Clarksons te zeggen).

DHL's geval: iedereen maakt fouten en het is straf, zelfs bijna misdadig, dat de trucker niet opzij gaat ALS hij je gezien heeft.
                          Als je inderdaad 3/4 voorbij de truck bent, zou je inderdaad best doorzetten. Maar ik vind het bizar dat je een tegenligger pas ziet als hij vlak voor je is, zeker als je inhaalt. Maar dan nog, als je merkt dat iemand in de problemen is - toeval of eigen fout - probeer je die te helpen. Was da nu??
                          Maar wel bizar dat je je dan boos maakt op de tegenligger. Da's de omgekeerde wereld.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

96R maakt geen fouten...
                            Waar heb ik dat ooit gesteld? Neen ik maak waarschijnlijk zelfs meer fouten dan de gemiddelde bezoeker hier, daarom ook dat je van mij zeer weinig commentaar zult vinden over zij die een fout maken waar ik bij betrokken was. En als je een naam wilt gebruiken doe het dan volledig hé dan weet iedereen over wie het gaat.
                            ... Da's ne piloot zoals geen andere...
                            En weeral ben je verkeerd ik heb nog nergens ooit geschreven dat ik beter ben dan de gemiddelde Belg en ik weet dat die zeer weinig kunnen in het verkeer en besef dat ook van mezelf.
                            ...Ik zeg toch dat het volledig mijn fout was, dat ik die tegenligger totaal niet gezien had. Volledig verkeerd.
                            Maar eens in zo'n situatie zou het niet verkeerd zijn, mochten de andere weggebruikers ook een beetje toegeefelijk zijn om een ongeval te voorkomen. Vrachtwagen kon makkelijk een meter opschuiven en de Kangoo ook. Van die Kangoo begrijp ik het, dat was een paniekreflex. Die vrachtwagenchauffeur zei gewoon foert en dat vind ik niet erg mooi. ...
                            Ik heb nergens geschreven dat jij je verantwoordelijkheid uit de weg zou gegaan zijn, en ik heb ook duidelijk aangegeven waarom ik het niet kunnen vind dat je geïrriteerd bent omdat dat die vrachtwagen bestuurder niet wou aan de kant gaan, in m'n eerste commentaar heb ik al geschreven dat jij niet zeker kan weten dat die vrachtwagen bestuurder jou gezien heeft, je zou dit enkel kunnen weten mocht je het hem gevraagd hebben na de feiten, jij schrijft zelf dat je je tegenligger pas gezien hebt als je ter hoogte van de cabine van die vrachtwagen was waarom zou die vrachtwagenbestuurder jou dan moeten gezien hebben?
                            Ik schuif op wanneer zoiets gebeurt. Heb dat ook al meegemaakt hoor dat iemand mij voorbijkwam en er niet geraakte. Wees galant en schuif op, rem een beetje en laat dienen mens toch door...
                            En lees dan mijn ander commentaar maar eens erop na daar heb ik ook gesteld dat mocht dit mij overkomen zijn dat ik zou het fietspad oprijden,
                            Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            ...En ja als ik kan zal ik ook aan de kant gaan (en zelfs het fietspad nemen als dat mogelijk is)...
                            maar ja alles goed lezen is ook moeilijk hé
                            ...96R is wellicht ook zo enen die denkt 'ik ben in mijn recht, dus fuck the rest'... Niet erg slim, maar ja, er rijden alle soorten mensen op de weg. 96R is te vergelijken met de camionchauffeur jammer genoeg...
                            Mocht ik er zo één zijn dan kon ik waarschijnlijk elke dag een afspraak maken om m'n wagen te laten herstellen, neen ik ben dus niet zo één ik tracht het op te lossen. Want wat ben je ermee als ze je 1,80 meter diep moeten steken dan kunnen ze nog zoveel op je buik schrijven hij was in z'n recht, je bent niets met in je recht zijn. Zelfs enkel bij blikschade is het nog jij (of ik, of wie dan ook die in z'n recht was) die er verlies aan doet want een wagen die in een ernstig ongeval betrokken was is voor mij niet meer dezelfde wagen als voordien, en X aantal dagen moeten rondrijden met een kleinere vervangwagen zie ik nu éénmaal ook niet als iets positief. Dus NEEN als ik het kan oplossen dan zal ik het zeker niet laten om dat te doen zelfs al moet ik daarvoor helemaal uitwijken en volledig tot stilstand komen want ook afremmen kan soms helpen om een ongeval te vermijden.
                            ...En dan het geniale idee van hem om te remmen, duidelijk weinig inzicht. Als je ter hoogte bent van de cabine van de vrachtwagen en de tegenligger is ongeveer vlak voor jou, dan zijn er inderdaad stommeriken die hun ogen dichtdoen en remmen wat ze kunnen zonder ook maar naar een vluchtweg te zoeken...
                            Waar schreef jij in je eerste verhaal dat jij al ter hoogte was van de cabine bij het opmerken van de tegenligger?
                            ... toen ik 2 auto's en een vrachtwagen voorbij ging. Deed het vrij rustig, maar kwam verdorie ne tegenligger die ik totaal niet gezien had. Volledig miskeken, volledig mijn schuld. Had ofwel niet mogen voorbij steken ofwel plankgas moeten geven vanaf het begin...
                            Ik kan hieruit niet opmaken waar ten opzichte van welk voertuig je je zou bevinden, maar ja dat is waarschijnlijk omdat ik te stom ben om te kunnen lezen hé en omdat ik duidelijk 0,0 verkeersinzicht heb, en daarbij stel ik mij dan ook de vraag met wat je bezig was als je al twee wagens en bijna een volledige vrachtwagen voorbij was om dan pas een tegenligger op je baanvak te zien, ofwel duidelijk inhalen op een plaats waar je geen overzicht op de baan had (bocht, helling,...) ofwel heb je toch echt een aantal seconden niet voor je gekeken (en een aantal seconden leid ik af uit het feit dat jij schreef dat je het rustig deed), in het eerste geval zou ik nog willen aannemen dat je een kleine misrekening gemaakt hebt, in het tweede geval heb je nog veel minder recht om geïrriteerd te zijn.
                            ...De fout was gebeurd, dus ze moest opgelost worden. In zo'n geval door de kleine opening...
                            Ja inderdaad, situatie is opgelost door jou en doordat die Kangoo toch wat wou opschuiven. Ik heb ook nergens geschreven dat jij die situatie niet goed zou opgelost hebben, enkel dat je in mijn ogen verkeerd was om geïrriteerd te zijn en dat je niet mag verwachten dat anderen jou probleem oplossen, wat jij duidelijk wel deed...

Comment

• Euhm... wie maakt zich boos op de tegenligger? Leuk is het om reacties te lezen van iemand die het topic volgt

Ook weer een voorbeeld van weinig ervaring hier, als de weg zachtjes glooit naar rechts en je zit net tussen cabine en aanhanger zie je je tegenligger niet. Voor je begon voorbij te steken had je volledig zicht (helaas niet goed gekeken) maar eenmaal ernaast is je zicht weg.
                              Soms kan remmen niet, helpt het niet en is het zelfs gevaarlijk. Maar het is inderdaad de simpele oplossing voor bestuurders die weinig of geen ervaring hebben met een mogelijke noodsituatie.
                              De eerste les die je krijgt bij eender welke cursus doorgedreven autorijden is zoeken en kijken naar de uitweg. Eenmaal die gevonden kijk je naar niets anders meer, want daar waar je kijkt zal je ook naartoe rijden. Jammer te lezen aan sommige reacties dat die lessen niet verplicht zijn.
                              De fout die mensen maken is panikeren en remmen, dan rij je recht op je doelwit af. Jammer dat door onwetendheid accidenten moeten gebeuren... Je ziet dat ook bij ijzel, ze slippen, duwen de rem in en beginnen als een dolle aan dat stuur te draaien. En dan zeggen ze, ik heb nog tegengestuurd zulle lol

Comment

• Weet heel goed dat die vrachtwagenchauffeur me zag, hij keek naar me in zijn zijspiegel. Zie ik omdat ik hoger zit... En ja, daar ben ik kwaad om. Zelfs al veroorzaakte ik bijna een ongeval. De man in de Kangoo was een oudere man en deed wat velen zouden doen. Ogen dicht en alles dicht smijten waardoor hij een beetje ongelukkig op de baan stond. Ware hij rustig gebleven zou er eigenlijk niets heel ergs gebeurd zijn.

Comment

• Moesten er niet zoveel traagrijders zijn zou er ook niet zoveel ingehaald moeten worden.

Comment

Euhm... wie maakt zich boos op de tegenligger? Leuk is het om reacties te lezen van iemand die het topic volgt
                                    Ok. je was niet boos, maar ook niet blij. Heb ik het zo helemaal correct gezegd?

Ook weer een voorbeeld van weinig ervaring hier, als de weg zachtjes glooit naar rechts en je zit net tussen cabine en aanhanger zie je je tegenligger niet. Voor je begon voorbij te steken had je volledig zicht (helaas niet goed gekeken) maar eenmaal ernaast is je zicht weg.
                                    Soms kan remmen niet, helpt het niet en is het zelfs gevaarlijk. Maar het is inderdaad de simpele oplossing voor bestuurders die weinig of geen ervaring hebben met een mogelijke noodsituatie.
                                    De eerste les die je krijgt bij eender welke cursus doorgedreven autorijden is zoeken en kijken naar de uitweg. Eenmaal die gevonden kijk je naar niets anders meer, want daar waar je kijkt zal je ook naartoe rijden. Jammer te lezen aan sommige reacties dat die lessen niet verplicht zijn.
                                    De fout die mensen maken is panikeren en remmen, dan rij je recht op je doelwit af. Jammer dat door onwetendheid accidenten moeten gebeuren... Je ziet dat ook bij ijzel, ze slippen, duwen de rem in en beginnen als een dolle aan dat stuur te draaien. En dan zeggen ze, ik heb nog tegengestuurd zulle lol
                                    Remmen helpt wel tenzij je al zo ver bent dat het inderdaad geen zin meer heeft. Na 20 jaar rijden ben ik nog nooit in die situatie terecht gekomen. Je kan altijd in situaties terecht komen waar er geen andere mogelijkheid meer is, maar defensief rijden voorkomt 99% van die situaties.

Uit de toon van je berichten, en hoe je onder andere op mij reageert, ga ik er van uit dat je in de auto ook niet de meest rustige en vergevende mens bent (sorry al sik verkeerd zit) en jezelf bij de top 5% van bekwame chauffeurs acht.

En dat zijn helaas gevaarlijke chauffeurs.

En dit is meteen mijn laatste reactie over dit geval. Niets ergerlijker (en tegelijk grappiger) dan over en weer smijten met quotes.

Dat is exact d ereden dat ik in dit fijne topic weinig reageer
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Goh, is niet mijn intentie om hier ruzie te maken, maar ik wou gewoon maar zeggen dat iedereen een fout kan maken. Zelfs de meest defensieve rijder (thuisblijven is bvb zeer defensief, of nooit voorbij steken,..)
                                      Ik wist op voorhand dat er zeker en vast de enen of de anderen het beter zou weten en zou gaan beweren dat hij dat nooit zou tegenkomen, die een vermanend vingertje opsteekt enz... En dat is natuurlijk ook een beetje de zin van zoiets te schrijven en het amusement. Bepaalde ridders uit hun kot lokken hahaha.

Ik ben vrij rustig hoor in de wagen mocht dat je gerust stellen. Ik euhm zeg nooit tot de beste chauffeurs te behoren, anders vertel je zoiets niet. Vergeven doe ik inderdaad niet makkelijk, vooral mensen die veroordelen zonder alles te weten en die zichzelf net als een ander in juist dezelfde situatie kunnen werken. Maar ik durf wel stellen dat bijkomende cursussen die ik volgde in zo'n geval dubbel en dik hun geld waard zijn! Binnenkort leert de oudsten hier rijden, die moet en zal minstens 2 bijkomende cursussen volgen. Dat is een investering voor het ganse leven.

Je moet er eens op letten hoeveel ongevallen gebeuren waar bvb 1 boom staat en ze rijden net op die boom. Of achteraan op een stilstaande wagen terwijl rechts of links plaats is. Dat zijn dingen die je niet zomaar kan leren. Iedereen heeft de natuurlijke reflex om te remmen en zich te fixeren op hetgeen waar hij zeker niet wil tegen rijden. En net door die fixatie rij je ertegen.
                                      Ben ik daarom een betere chauffeur? K weet het niet, er zijn er die sneller door de bochten durven dan ik. Waaraan weeg je zoiets af? Zelfs Senna maakte al eens een misrekening.
                                      Ik denk dat, als iedereen hier eerlijk is, iedereen wel ooit iets deed waar hij niet echt fier op kan zijn. Moest dit echt enkel mij overkomen, vraag ik me af waarom ik soms moet uitwijken voor een ander.

Comment

Goh, is niet mijn intentie om hier ruzie te maken, maar ik wou gewoon maar zeggen dat iedereen een fout kan maken. Zelfs de meest defensieve rijder (thuisblijven is bvb zeer defensief, of nooit voorbij steken,..)
                                        Ik wist op voorhand dat er zeker en vast de enen of de anderen het beter zou weten en zou gaan beweren dat hij dat nooit zou tegenkomen, die een vermanend vingertje opsteekt enz... En dat is natuurlijk ook een beetje de zin van zoiets te schrijven en het amusement. Bepaalde ridders uit hun kot lokken hahaha...
                                        En wie heeft er geschreven dat hij nooit een fout maakt, of nooit in zo'n situatie zou kunnen terecht komen? Wie heeft jou veroordeeld omdat je in die situatie zat?
                                        Of wie vond het nodig om zich te verlagen en te proberen anderen te beschimpen?
                                        Ik denk dat uw poging om de ridders uit hun tent te lokken uitgedraaid is op iets wat je niet had kunnen voorzien want niemand heeft uw actie veroordeeld enkel uw reactie achteraf.
                                        ...Ik ben vrij rustig hoor in de wagen mocht dat je gerust stellen. Ik euhm zeg nooit tot de beste chauffeurs te behoren, anders vertel je zoiets niet. Vergeven doe ik inderdaad niet makkelijk, vooral mensen die veroordelen zonder alles te weten en die zichzelf net als een ander in juist dezelfde situatie kunnen werken...
                                        Misschien dan in het vervolg het volledige verhaal vanaf de eerste keer vertellen en niet steeds uw eigen gedrag proberen te verantwoorden en de anderen verwijten van fout te zijn, want ik blijf erbij je mag niet verwachten dat anderen jouw fouten oplossen je kunt enkel dankbaar zijn als ze het wel doen.
                                        G... Maar ik durf wel stellen dat bijkomende cursussen die ik volgde in zo'n geval dubbel en dik hun geld waard zijn! Binnenkort leert de oudsten hier rijden, die moet en zal minstens 2 bijkomende cursussen volgen. Dat is een investering voor het ganse leven.

Je moet er eens op letten hoeveel ongevallen gebeuren waar bvb 1 boom staat en ze rijden net op die boom. Of achteraan op een stilstaande wagen terwijl rechts of links plaats is. Dat zijn dingen die je niet zomaar kan leren. Iedereen heeft de natuurlijke reflex om te remmen en zich te fixeren op hetgeen waar hij zeker niet wil tegen rijden. En net door die fixatie rij je ertegen.
                                        Ben ik daarom een betere chauffeur? K weet het niet, er zijn er die sneller door de bochten durven dan ik. Waaraan weeg je zoiets af? Zelfs Senna maakte al eens een misrekening.
                                        Ik denk dat, als iedereen hier eerlijk is, iedereen wel ooit iets deed waar hij niet echt fier op kan zijn. Moest dit echt enkel mij overkomen, vraag ik me af waarom ik soms moet uitwijken voor een ander.
                                        Kijken waar men heen wilt zou de eerste les moeten zijn die men krijgt als men leert deelnemen aan het verkeer (niet alleen met de wagen), inderdaad je niet fixeren op het obstakel maar op de oplossing, wat in dit geval de opening was tussen de vrachtwagen en de Kangoo. Over het afremmen of niet, afremmen kan ook zonder dat de wagen onbestuurbaar wordt, ik doe dat dagelijks, niet elke remactie moet eindigen in een onbestuurbare wagen.
                                        En dus nogmaals het gaat mij niet erom dat je je in de nesten gewerkt had, maar dat je het niet kon hebben dat de anderen niet reageerden zoals jij het zou gedaan hebben of zoals jij het zou gewenst hebben. Wees dankbaar dat de Kangoo gestopt is, en WAT opgeschoven heeft.
                                        Wat zou er gebeurd zijn mocht die dat niet gedaan hebben, mocht de bestuurder van de Kangoo dan onverhoopt toch gekwetst geweest zijn (of erger) zou je dan ook stellen dat het zijn schuld was hij moest maar op het fietspad rijden, of dat het de schuld was van de vrachtwagenbestuurder die moest maar remmen en uitwijken om jou er tussen te laten?
                                        En nogmaals neen ik verwijt je dus niet om in die situatie verzeild geraakt te zijn, en ja ik ben er mij zeker van bewust dat telkens ik deelneem aan het verkeer met een potentieel moordwapen onderweg te zijn en dat de kans bestaat dat ik anderen schade kan berokkenen door mijn gedrag, en als ik dan een fout maak ben ik dankbaar dat anderen het voor mij opgelost hebben maar ik raak niet geïrriteerd mochten ze dat niet doen want dat kan ik niet van hen eisen...

Comment

• Daarnet op de E40 een bompa aan minder dan 80 op de teller. Dus waarschijnlijk net 70. Serieus schrikken, want dat komt heeeeeel snel dichter aan 125 op cc. Was effe niet aan het opletten en vol in de remmen moeten gaan.

In mijn spiegels dan gezien dat er iemand naast ging rijden met de pinkers op. Was gelukkig niet zo druk.

Comment

Working...
                                          X