Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ergernis van de dag.
    Onnozelaars die hun vuilzakken voor hun brievenbus zetten
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• En maar blijven strijden overtuigd van zijn gelijk, deze ridder... jij sluit door defensief rijden zulke situaties uit Proficiat, u bent de beste.
      Nooit gezegd geïrriteerd te zijn door die oudere man in zijn Kangoo. Die had gewoon een reflex. Als je dat ergens anders gelezen hebt zie ik het graag. Had hij koelbloedig geweest kon hij wat opschuiven, maar ik neem hem dat niet kwalijk. Iedereen kan panikeren.
      Wel lichtjes geïrriteerd door de camionchauffeur die niks deed om iemand te helpen. Maar dat begrijp jij niet, wellicht omdat je een visie hebt zoals de camionchauffeur... (zoals je zelf zegt, je mag niet op het fietspad rijden, hij moest niet uitwijken, het was mijn eigen fout en wat weet ik nog allemaal, genoeg redenen die je aangeeft waarom je onverstoord zou blijven verder rijden).
      Als een ander een stommiteit doet zal ik er alles aan doen om hem te helpen. Zelfs al was het oerstom.
      Ik vind uw manier van denken ongepast, gevaarlijk tot zelfs crimineel. Typisch gedrag voor iemand die zich denkt te moeten bewijzen.
      Inderdaad, had ik op die Kangoo gereden, diene mens was dood. Zeker weten. Mijn schuld? Volledig ja. Camionchauffeur gaat vrijuit maar indien eerlijk tov zichzelf zou die zich ook een beetje schuldig moeten voelen. Als mens toch.

Comment

• Een ergernis dit weekend... Reed op het eerste vak, was vrij druk toen. Komen aan een oprit en er wil enen de snelweg op. Hij hangt naast mij, maar door de drukte kan ik niet naar links opschuiven. Ik vertraag, hij komt voor mij op de inrijstrook en ik pink eens ten teken dat hij ertussen kan. Remt hij niet en doet hij teken dat ik zot ben. Wellicht dacht hij dat ik pinkte om hem te zeggen dat hij er niet op mocht...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Een ergernis dit weekend... Reed op het eerste vak, was vrij druk toen. Komen aan een oprit en er wil enen de snelweg op. Hij hangt naast mij, maar door de drukte kan ik niet naar links opschuiven. Ik vertraag, hij komt voor mij op de inrijstrook en ik pink eens ten teken dat hij ertussen kan. Remt hij niet en doet hij teken dat ik zot ben. Wellicht dacht hij dat ik pinkte om hem te zeggen dat hij er niet op mocht...
          Eigen schuld, een autostrade is een voorrangsweg. Jij moet niet opschuiven, maar gewoon verder rijden op het eerste rijvak. De persoon die de autostrade wil oprijden moet zich aanpassen en voorrang verlenen, snelheid maken en zorgen dat hij er tussen geraakt. Dan hoef je je geen zorgen te maken van wat hij of jij denkt.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Ja, in feite wel... Maar je ziet die sukkelen en wil dan goed doen. Maar dat snapte hij dan niet. Ne vrachtwagenchauffeur zou direct weten wat het pinken betekende. En dan nog, hij heeft toch spiegels waarin hij kon zien dat er afstand was. Maar nee, hij remde en kwam nog meer in de chit. (twas ne Dacia Logan, wil dat ook iets zeggen?)

Comment

Ja, in feite wel... Maar je ziet die sukkelen en wil dan goed doen. Maar dat snapte hij dan niet. Ne vrachtwagenchauffeur zou direct weten wat het pinken betekende. En dan nog, hij heeft toch spiegels waarin hij kon zien dat er afstand was. Maar nee, hij remde en kwam nog meer in de chit. (twas ne Dacia Logan, wil dat ook iets zeggen?)
              Als je iemand ziet sukkelen moet je in jezelf eens lachen en voor de rest is dat zijn probleem.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

En maar blijven strijden overtuigd van zijn gelijk, deze ridder... jij sluit door defensief rijden zulke situaties uit Proficiat, u bent de beste.
                Nooit gezegd geïrriteerd te zijn door die oudere man in zijn Kangoo. Die had gewoon een reflex. Als je dat ergens anders gelezen hebt zie ik het graag. Had hij koelbloedig geweest kon hij wat opschuiven, maar ik neem hem dat niet kwalijk. Iedereen kan panikeren.
                Wel lichtjes geïrriteerd door de camionchauffeur die niks deed om iemand te helpen. Maar dat begrijp jij niet, wellicht omdat je een visie hebt zoals de camionchauffeur... (zoals je zelf zegt, je mag niet op het fietspad rijden, hij moest niet uitwijken, het was mijn eigen fout en wat weet ik nog allemaal, genoeg redenen die je aangeeft waarom je onverstoord zou blijven verder rijden).
                Als een ander een stommiteit doet zal ik er alles aan doen om hem te helpen. Zelfs al was het oerstom.
                Ik vind uw manier van denken ongepast, gevaarlijk tot zelfs crimineel. Typisch gedrag voor iemand die zich denkt te moeten bewijzen.
                Inderdaad, had ik op die Kangoo gereden, diene mens was dood. Zeker weten. Mijn schuld? Volledig ja. Camionchauffeur gaat vrijuit maar indien eerlijk tov zichzelf zou die zich ook een beetje schuldig moeten voelen. Als mens toch.
                Ach het is dus inderdaad vechten tegen de bierkaai en als je het niet meer kunt hebben dan maar wat persoonlijk worden, ik achte U toch echt wel groter in dan dat.
                Maar laat mij U helpen uw beeld over mij wat bij te stellen lees eens wat ik schreef in post nr 2343:
                Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                ...En ja als ik kan zal ik ook aan de kant gaan (en zelfs het fietspad nemen als dat mogelijk is) ...
                en in post nr 2353 heb ik dat ook nog eens herhaald maar ja blijkbaar kent U mij zeer goed om te weten dat ik nooit uit de weg zou gaan om fouten van anderen op te lossen.
                In post 2353 schreef ik ook nog:
                Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                ... Mocht ik er zo één zijn dan kon ik waarschijnlijk elke dag een afspraak maken om m'n wagen te laten herstellen, neen ik ben dus niet zo één ik tracht het op te lossen. ... Dus NEEN als ik het kan oplossen dan zal ik het zeker niet laten om dat te doen zelfs al moet ik daarvoor helemaal uitwijken en volledig tot stilstand komen want ook afremmen kan soms helpen om een ongeval te vermijden.
                ...
                Dus voor dat u mij wilt verwijten dat ik er één ben die iemand bewust zou in de vernieling rijden omdat ik in mijn recht ben, zou je er beter aan doen eens goed te lezen wat ik geschreven heb.

Als je mij wilt verwijten een moraalridder te zijn omdat ik vind dat men zich niet moet ergeren omdat anderen mijn of jouw fouten niet wenst op te lossen dan geef ik je volmondig gelijk maar noem me dan wel een moraalridder om de gepaste reden.

En ja ik neem er aanstoot aan dat U mijn manier van denken en handelen crimineel, gevaarlijk of ongepast vindt
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                ...Ik vind uw manier van denken ongepast, gevaarlijk tot zelfs crimineel. Typisch gedrag voor iemand die zich denkt te moeten bewijzen...
                Het gevoel mij te moeten bewijzen heb ik toch al een paar jaar achter mij gelaten hoor.

Dus nogmaals als U mij wenst te verwijten doe het dan tenminste om de gepaste reden, dan zal ik trots mijn scheldnaam dragen want dan weet ik tenminste waarom en zal ook trots zijn op het feit dat ik hem verdien.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Je hebt me duidelijk te hoog ingeschat

Comment

• Wat ik niét nodig heb als ik mijn lekke fietsband onderweg aan het maken ben: nen ouwe tandeloze vent die zegt dat ik eerst mijn wiel volledig moet losmaken ("ah ge hebt zo geen sleutelke?") en de pipet niet mag vergeten uitdoen ("anders gadem kapotscheuren").
                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Tuub :

"Moesten er niet zoveel traagrijders zijn zou er ook niet zoveel ingehaald moeten worden."

Dat verdient een "prijs" jongen, goed bezig. Wijze woorden.

B

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                        Tuub :

"Moesten er niet zoveel traagrijders zijn zou er ook niet zoveel ingehaald moeten worden."

Dat verdient een "prijs" jongen, goed bezig. Wijze woorden.

B
                        Hij heeft nochtans gelijk. Als ik achter iemand hang en de naald rààkt nog het streepje van de vmax dan ben ik al blij (ook al hangt de naald tegen de onderkant van de 70 en doen we 66 op de GPS ipv. de toegestane 70 bijvoorbeeld). En dan denk ik ook niet eens aan inhalen. Helaas is dit tegenwoordig al de uitzondering.

Heb ik daarentegen iemand voor mij met de naald op 65 (of lager) en ik kan veilig inhalen, ga ik erover. Laat ze dan maar verder taffelen in hun eigen veilige droomwereld...

En dat heeft niets te maken met een prijs winnen of "OMGEENAGRESSIEVEINHALENDEJONGESNULDIEMISTMIJNERVA RINGENVERKEERSINZICHT!!!", ik heb gewoon geen zin om mij inefficiënt en traag voort te bewegen. Als die persoon dat wil, mag die dat van mij. Liefst niet voor mij, maar dan haal ik hem wel in als ik kan.

Daarenboven, wil jij achter zo iemand blijven hangen dan is dat ook geen probleem. Dan haal ik jullie beiden wel in.

Conclusie; Moesten die mensen de snelheid rijden (of zelfs maar een halfslachtige poging doen tot) dan haal ik hun niet in.

Wat mij ook opvalt is dat je vaak een treintje van 3/4 auto's tegenkomt met helemaal vooraan iemand aan 60-65. Ga je die dan allemaal inhalen en kijk je daarna in je achteruitkijkspiegel zie je ze ineens allemaal die trage voorbijsteken...waarom ze daarvoor wachten tot er iemand hun dat voordoet, nog zo'n raadsel...
                        Last edited by TooTall; 10/03/2015, 10:29.
                        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                          Hij heeft nochtans gelijk. Als ik achter iemand hang en de naald rààkt nog het streepje van de vmax dan ben ik al blij (ook al hangt de naald tegen de onderkant van de 70 en doen we 66 op de GPS ipv. de toegestane 70 bijvoorbeeld). En dan denk ik ook niet eens aan inhalen. Helaas is dit tegenwoordig al de uitzondering.

Heb ik daarentegen iemand voor mij met de naald op 65 (of lager) en ik kan veilig inhalen, ga ik erover. Laat ze dan maar verder taffelen in hun eigen veilige droomwereld...

En dat heeft niets te maken met een prijs winnen of "OMGEENAGRESSIEVEINHALENDEJONGESNULDIEMISTMIJNERVA RINGENVERKEERSINZICHT!!!", ik heb gewoon geen zin om mij inefficiënt en traag voort te bewegen. Als die persoon dat wil, mag die dat van mij. Liefst niet voor mij, maar dan haal ik hem wel in als ik kan.

Daarenboven, wil jij achter zo iemand blijven hangen dan is dat ook geen probleem. Dan haal ik jullie beiden wel in.

Conclusie; Moesten die mensen de snelheid rijden (of zelfs maar een halfslachtige poging doen tot) dan haal ik hun niet in.

Wat mij ook opvalt is dat je vaak een treintje van 3/4 auto's tegenkomt met helemaal vooraan iemand aan 60-65. Ga je die dan allemaal inhalen en kijk je daarna in je achteruitkijkspiegel zie je ze ineens allemaal die trage voorbijsteken...waarom ze daarvoor wachten tot er iemand hun dat voordoet, nog zo'n raadsel...
                          😁
                          Uit het dagelijkse leven gegrepen. 😬

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Wat ne kindertuin is me dat hier zeg als je dan die leeftijden ziet.

Comment

• Moet zo eens op de berucht N42 rijden tussen Zottegem en Wetteren. Als ze 70 halen mag je blij zijn, maar meestal zit er één of ander kieken tussen dat het bij 55 a 60 houdt. Leuk hoor, over heel die afstand is het een witte lijn. Ik overschrijd ze niet, maar begrijp wel dat sommigen dit uiteindelijk wel doen. Of toch, als ik daar achter een tractor hang, dan ga ik, net zoals alle anderen wel over de witte lijn. Ben echt kwaad op wat ze daar uitgespookt hebben. En denken dat het initieel de bedoeling was om 4 vakken te voorzien tot Wetteren, de bedding ligt er al heel vele jaren...

Comment

• vroeger mocht je daar wel inhalen zeker?

Comment

Moet zo eens op de berucht N42 rijden tussen Zottegem en Wetteren. Als ze 70 halen mag je blij zijn, maar meestal zit er één of ander kieken tussen dat het bij 55 a 60 houdt. Leuk hoor, over heel die afstand is het een witte lijn. Ik overschrijd ze niet, maar begrijp wel dat sommigen dit uiteindelijk wel doen. Of toch, als ik daar achter een tractor hang, dan ga ik, net zoals alle anderen wel over de witte lijn. Ben echt kwaad op wat ze daar uitgespookt hebben. En denken dat het initieel de bedoeling was om 4 vakken te voorzien tot Wetteren, de bedding ligt er al heel vele jaren...
                                  De 4 vakken tot in Wetteren lukt niet omdat er bepaalde mensen moeten onteigend worden. Dat krijgen ze niet gedaan. Vooral dan op het laatste stuk Gijzenzele. Maar het is zoals je zegt, zo frustrerend dat ze dat daar gemaakt hebben.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                  vroeger mocht je daar wel inhalen zeker?
                                  Jips, is nog maar een jaar ofzo dat het niet meer mag. Frustrerend. Vroeger was dat echt tof rijden met de moto, kon je makkelijk over. Nu gaat dat niet meer. Qua interpretatie, die baan is makkelijk 4 vakken breed. Nu hebben ze daar dus 2 vakken van gemaakt, met aan beide zeiden een vluchtstrook en in het midden een 'berm' getekend met 2 volle lijnen van ook een meter breed. Echt absurd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

En 5 kilometer verder staan ze aan het rode licht terug mooi naast u. Maar u doet maar als je dan niet voorbij geraakt ga ik niet afremmen of opzij gaan.

Deze morgen in Begijnendijk nog zo een mooie. Een blauwe mini 1-EDE ... zit zigzaggend iedereen voorbij te vlammen. Zelfs een tegenligger moest op het fietspad uitwijken of vlamde er op. Enkele kilometers verder was het prijs. De mini werd mooi op de foto vastgelegd. Ze zal de rekening wel thuis krijgen. Mijn dag en waarschijnlijk van alle andere bestuurders die daar toen reden kon al niet meer stuk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
                                      En 5 kilometer verder staan ze aan het rode licht terug mooi naast u.
                                      En dan? Heb ik *totaal* geen problemen mee. Net zoals sommigen ineens hun gaspedaal wél weten te vinden als je ze voorbij bent, des te beter voor het achterliggend verkeer.

Ik ga niet wakkerliggen van wat mensen rondom mij doen. Ik wil gewoon aan mijn tempo kunnen rijden, zonder voor mij iemand te hebben die alle tijd heeft van de wereld, of die zit te twijfelen tussen 50/55/60/65.

Trouwens, in uw voorbeeld gaat het over een dubbelvaksbaan, deze beginnen een rariteit te worden in Vlaanderen. Overal waar ik kom hebben ze deze allemaal de nek omgewrongen, en krijg je dit in de plaats, ik citeer het Agentschap Wegen en Verkeer;

Sommige kruispunten zijn onoverzichtelijk en her en der heeft de weg 2 x 2 rijstroken, waardoor er vaak te snel gereden wordt.
                                      Daarom:
                                      • De weg wordt grotendeels ingericht als 2 x 1 met in enkele zones inhaalstroken.
                                      Met andere woorden, steek voorbij waar je kan, die mooie dubbelvaksbaan waar je zegt "oh ik ga achter deze traagrijder blijven hangen want als ik deze ga inhalen sta ik straks er toch terug langs aan een rood licht en dan lijk ik een debiel" gaat héél rap versmallen naar een enkelvaksbaan en dan zit je erachter vast...

Maar weeral, mij niet gelaten!
                                      Mijn Skoda

Comment

• En wat krijg je dan op die die eenvaksbaan met van die inhaalzones?

Eerst kilometerslang zit er een in je gat te boren, tot aan de zone, om je dan als een pijl voorbij te schieten.

Of net voor het einde van de inhaalzone kom er ene achter je nog net voor je neus ingeschoven, om je toch maar voorbij te zijn.

Comment

• Inderdaad.

Ik ben voorstander van of een 1-vaks met gewone stippellijn waar je mag (en kan!) inhalen, OF een volledige 2vaksbaan zover mogelijk. Maar zeker niet van die inhaalstroken, dat is gewoon een bron van ergernissen.
                                          Mijn Skoda

Comment

Working...
                                          X