Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten1) Rij niet 50 maar 70. 50 is nodeloos traag rijden.
2) De snelheidslimiet is 70, je mag dus niet harder rijden.
De bumperklever veroorzaakt voor hemzelf een probleem want hij loopt in op veiligheidsafstand, hoewel hij moet kunnen remmen om een aanrijding te vermijden als jij moet remmen om een beweging te doen of een aanrijding te vermijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenZeg ik toch niet? Stront in je ogen?
Je zegt letterlijk, "daarmee los je de ongeduldige chauffeur niet op".
Alsof ik plots de door een ander gecreeërde situatie zou moeten oplossen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk BerichtenEn als ik mij nu juist comfortabel voel als ik 50 rij? Of ga je iedereen op zijn vingers tikken die ergens 20 km/uur onder de maximum toegelaten snelheid rond rijdt? Je gaat uw werk hebben
Comment
-
je mag ook rijplezier hebben op de openbare weg. Ik zeg nergens dat dit inhoudt dat je de verkeersregels met de voeten moet treden.
Voor 90% is hun auto een middel om van A naar B te geraken. Maar daar zitten evengoed agressieve chauffeurs bij dan bij die andere 10%. Mensen met stress stappen beter niet in een auto. Stress geeft tunnelvisie en in het verkeer heb je net een zo groot mogelijk gezichtsveld nodig.
En een auto is ook geen tijdmachine (op een enkele delorean met time flux capacitator na). Vertrekt ge te laat, haalt ge die tijd nooit meer in. Dan kunt ge beter de personen op uw bestemming verwittigen dat je wat later gaat zijn en kan je op een normale manier naar je bestemming rijden. Ze weten er toch van, het kwaad is al geschied.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk BerichtenEn als ik mij nu juist comfortabel voel als ik 50 rij? Of ga je iedereen op zijn vingers tikken die ergens 20 km/uur onder de maximum toegelaten snelheid rond rijdt? Je gaat uw werk hebben
Ik kan en mag enkel gebruik maken van mijn claxon en grootlichten om je te verwittigen dat ik ga inhalen
10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.33.3. Tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, behalve bij dreigend gevaar, moeten de geluidssignalen vervangen worden door het kortstondig en afwisselend aansteken van de grootlichten en de dimlichten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenGeen probleem. Arbe heeft 2 camera's, waaronder eentje naar achteren, waar haarfijn zal op staan hoeveel afstand je hield en een remmende motorrijder dus een voorzienbare hindernis was.
Ik ben al 2 keer achter aangereden. Altijd netjes vergoed geweest. Tweede keer had ik nauwelijks schade, maar wel 300€ getrokken. En mijn premie ging niet omhoog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJa maar zo werkt het niet. Ja, in jouw hoofd wel, maar actie -> reactie - > reactie -> escalatie -> ...
En waar sta je dan? Mekaar op de vuist gaan? Was het dat waard?
Ik pleit ook niet als tegenreactie om zelf gevaarlijk beginnen te doen.
Bovendien, laat ons eerlijk zijn, niemand in dit topic is zo'n heilig boontje, dat hij nog nooit eens als reactie op onterecht onhoffelijk of agressief gedrag in het verkeer zich heeft laten verleiden tot een gematigde tegenreactie. Dat moet je me niet wijsmaken.
Comment
-
Sorry, maar als je 30km/h minder gaat rijden dan de max snelheid (en om die max te halen moet je niet echt F1-coureur reflexen hebben hé, nog lager en de fietsen steken je voorbij), dan ben je een eikel, point final. Ik ga ook niet duwen bij iemand die de wettelijke snelheid rijdt, dat is not done, maar als je daar tegen 40km/h bolt waar je 70 mag, neem dan je fiets en ga geen andere mensen irriteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenJij wel duidelijk.
Je zegt letterlijk, "daarmee los je de ongeduldige chauffeur niet op".
Alsof ik plots de door een ander gecreeërde situatie zou moeten oplossen.
Ik zeg niet dat het normaal is dat iemand anders dan gaat bumperkleven, maar de kans wordt wel een stuk groter!
Waarom zou je ook 50 gaan rijden in zone 70???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenBlijf dan in de bebouwde kom. Bompa .
Comment
-
iedereen is maar mens (enfin hopen we toch) en maakt fouten
de kunst is weten wanneer ge moet stoppen met te reageren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk BerichtenIk denk dat ik pakken meer verkeersbelasting ed. betaal dan u. Maar buiten dat : een openbare weg = openbaar. En als ik 50 rij is dat omdat ik tijd heb. En dan ga ik niet 70 rijden omdat mensen te laat zijn opgestaan en nu agressief gaan bumperkleven omdat ze ander van hun baa naar hun kloten krijgen.
trager rijden omdat JIJ tijd hebt.
Hoffelijk in het verkeer betekent ook rekening houden met je medeweggebruikers!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenJe bent zelf deels verantwoordelijk voor de situatie door een te trage snelheid aan te houden...
Ik zeg niet dat het normaal is dat iemand anders dan gaat bumperkleven, maar de kans wordt wel een stuk groter!
Waarom zou je ook 50 gaan rijden in zone 70???
Wanneer je al 70 reed, en mén dan nog komt boren, dan kan je niet zeggen dat je deels verantwoordelijk bent voor de situatie, want je kon al niet sneller.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenWanneer je al 70 reed, en mén dan nog komt boren, dan kan je niet zeggen dat je deels verantwoordelijk bent voor de situatie, want je kon al niet sneller.
Het ging over mensen die trager rijden (staat ook duidelijk in mijn post)
Uw reactie is dus nogal nutteloos.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenAkkoord, reactie leidt tot verdere reactie, eventueel escalatie. De moeite waard dan? Zeker niet.
Ik pleit ook niet als tegenreactie om zelf gevaarlijk beginnen te doen.
Bovendien, laat ons eerlijk zijn, niemand in dit topic is zo'n heilig boontje, dat hij nog nooit eens als reactie op onterecht onhoffelijk of agressief gedrag in het verkeer zich heeft laten verleiden tot een gematigde tegenreactie. Dat moet je me niet wijsmaken.
De laatste 3 keren in het weekend dat ik vanuit Brussel naar huis onderweg was met de auto, had ik mensen die volgden... Gewoon om een reactie uit te lokken. De eerste keer maak je dan de fout om daarop te reageren maar zo een mensen kan je pas afschudden als je onverwacht op de pechstrook gaat stil staan. Enkel door ze compleet te negeren steken ze je na 10km voorbij of laten ze zich zakken om een andere idioot te gaan irriteren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenSorry, maar als je 30km/h minder gaat rijden dan de max snelheid (en om die max te halen moet je niet echt F1-coureur reflexen hebben hé, nog lager en de fietsen steken je voorbij), dan ben je een eikel, point final. Ik ga ook niet duwen bij iemand die de wettelijke snelheid rijdt, dat is not done, maar als je daar tegen 40km/h bolt waar je 70 mag, neem dan je fiets en ga geen andere mensen irriteren.
Ik moet jammer genoeg vaststellen in de dagdagelijkse praktijk dat zelfs het rijden van de geldende snelheid aanleiding geeft tot vaak gevaarlijk gedrag van achterliggend verkeer. Chauffeurs nemen zichzelf als referentie voor wat kan en niet kan. Iemand die trager rijdt dan uzelf is een taffelaar, iemand die sneller rijdt is een halve gare. Ongeacht wat de cijfers aan de rand van de weg zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenMja zo blijft de discussie duren.
Het ging over mensen die trager rijden (staat ook duidelijk in mijn post)
Uw reactie is dus nogal nutteloos.
We zijn nu bezig over het topic van Pforever, niet dat van jou.
Comment
Comment