Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    dat die andere een eikel is moogt ge denken, maar geeft u geen enkel recht om zelf maar op de één of andere manier die andere aan te zetten tot sneller rijden.
    Ik moet jammer genoeg vaststellen in de dagdagelijkse praktijk dat zelfs het rijden van de geldende snelheid aanleiding geeft tot vaak gevaarlijk gedrag van achterliggend verkeer. Chauffeurs nemen zichzelf als referentie voor wat kan en niet kan. Iemand die trager rijdt dan uzelf is een taffelaar, iemand die sneller rijdt is een halve gare. Ongeacht wat de cijfers aan de rand van de weg zeggen.
    Inderdaad, dat is ook mijn ervaring.
    Het aan de geldende snelheid rijden verhindert absoluut niet dat men alsnog komt boren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
      Ik denk dat ik pakken meer verkeersbelasting ed. betaal dan u. Maar buiten dat : een openbare weg = openbaar. En als ik 50 rij is dat omdat ik tijd heb. En dan ga ik niet 70 rijden omdat mensen te laat zijn opgestaan en nu agressief gaan bumperkleven omdat ze ander van hun baa naar hun kloten krijgen.
      Dus die mensen die 70 willen rijden omdat ze 70 mogen krijgen anders van hun baas naar hun kloten?
      Ik heb ook geen baas en wil toch graag de maximumsnelheid rijden.

Ik weet zelfs niet hoeveel verkeersbelasting ik betaal en ik voel me niet beter als iemand anders moest ik er meer betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Je hebt duidelijk de conversatie niet gevolgd hé.
        We zijn nu bezig over het topic van Pforever, niet dat van jou.
        Jij quote mijn post???
        Dan kan ik toch aannemen dat je reageert op hetgeen ik post?

Comment

Ik denk dat ik pakken meer verkeersbelasting ed. betaal dan u. Maar buiten dat : een openbare weg = openbaar. En als ik 50 rij is dat omdat ik tijd heb. En dan ga ik niet 70 rijden omdat mensen te laat zijn opgestaan en nu agressief gaan bumperkleven omdat ze ander van hun baa naar hun kloten krijgen.
          Chapeau dat je meer verkeersbelasting betaalt, nu heb ik echt respect voor je! Not. Everybody is a hero on the internet?

Al de 27e keer dat je zegt "ik heb geen baas, ik heb tijd genoeg, bla bla". Who gives a f*ck [IMG]file:///C:/Users/BRECHT~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG]

Als jij 50 rijdt in een een zone 70, dan moet jij niet liggen wenen dat mensen je ofwel voorbijsteken ofwel komen drukken om je duidelijk te maken dat je veel te traag rijdt.

"mensen moeten respect hebben dat ik maar 50 rij ipv 70". Akkoord, maar respect werkt langs twee kanten.

Als jij gelijk een pipo op mijn baan 50 gaat rijden waar je 70 mag, net wanneer ik naar kantoor vertrek of gehaast ben: zijt maar zeker dat ik ga drukken

Oh, en vermits dat blijkbaar bijdraagt tot jouw posts zal ik het ook zeggen: ik heb geen baas.
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
            Toffe mens...
            trager rijden omdat JIJ tijd hebt.
            Hoffelijk in het verkeer betekent ook rekening houden met je medeweggebruikers!
            Dus als ik ook maar wat ga bumperkleven dan houd ik rekening met de medeweggebruikers? trouwens waarom moet ik mij aanpassen? Lees eens hieronder mijn reactie op wooter. Moet iedereen die eens wat trager rijdt zich gaan aanpassen? Beetje arrogante zakje die zoiets wil

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            PforEver gewoon negeren... Als hij niet met dergelijk gedrag aan het trollen is op de openbare weg, is hij het hier op het forum aan het doen...
            Dus ik ben het die nu aan het trollen is? Omdat ik hier gewoon het standpunt verdedig dat mensen op de openbare weg gelijk zijn. Wat ga je dan met al die ouderen die veel trager dan toegelaten rond rijden doen? Allemaal maar als trollen veroordelen? Ik ben al blij dat ik niet veel op de openbare weg moet rijden. En dat ik dan een deftige planning heb gemaakt zodat ik tijd heb en niet als een wacko moet bumperkleven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
              Jij quote mijn post???
              Dan kan ik toch aannemen dat je reageert op hetgeen ik post?
              Jouw reactie op mijn eerdere post was een verkeerde lezing van de situatie die ik voor ogen had, en die ik al duidelijk uiteen had gezet (vandaar dus dat ik zeg: àlle posts eerst lezen).
              En dus was je reactie gestoeld op een verkeerde interpretatie en dus een beetje nutteloos.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Ik heb het afgeleerd.

De laatste 3 keren in het weekend dat ik vanuit Brussel naar huis onderweg was met de auto, had ik mensen die volgden... Gewoon om een reactie uit te lokken. De eerste keer maak je dan de fout om daarop te reageren maar zo een mensen kan je pas afschudden als je onverwacht op de pechstrook gaat stil staan. Enkel door ze compleet te negeren steken ze je na 10km voorbij of laten ze zich zakken om een andere idioot te gaan irriteren...
                Het afleren is zéker het meest verstandige, maar eenvoudig is het niet altijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                  Chapeau dat je meer verkeersbelasting betaalt, nu heb ik echt respect voor je! Not. Everybody is a hero on the internet?

Al de 27e keer dat je zegt "ik heb geen baas, ik heb tijd genoeg, bla bla". Who gives a f*ck [IMG]file:///C:/Users/BRECHT~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG]

Als jij 50 rijdt in een een zone 70, dan moet jij niet liggen wenen dat mensen je ofwel voorbijsteken ofwel komen drukken om je duidelijk te maken dat je veel te traag rijdt.

"mensen moeten respect hebben dat ik maar 50 rij ipv 70". Akkoord, maar respect werkt langs twee kanten.

Als jij gelijk een pipo op mijn baan 50 gaat rijden waar je 70 mag, net wanneer ik naar kantoor vertrek of gehaast ben: zijt maar zeker dat ik ga drukken

Oh, en vermits dat blijkbaar bijdraagt tot jouw posts zal ik het ook zeggen: ik heb geen baas.
                  Buiten al uw gezever -dat vanwege uw jonge puberleeftijd vergeven is- is het feit dat jij dus zegt ik ben oppermachtig dus ik mag en ga bumperkleven. Wel dan ben ik voor u blij dat je geen baas hebt. Want moest die het lezen en weten dat jij het bent hij zou er niet mee kunnen lachen.

Comment

Buiten al uw gezever -dat vanwege uw jonge puberleeftijd vergeven is- is het feit dat jij dus zegt ik ben oppermachtig dus ik mag en ga bumperkleven. Wel dan ben ik voor u blij dat je geen baas hebt. Want moest die het lezen en weten dat jij het bent hij zou er niet mee kunnen lachen.
                    Haha, blijf maar arrogant. Gaat je ver brengen.

Als je me zou kennen, zou je niet zo'n grote mond hebben. Maar goed, ik hou je niet tegen
                    Veel plezier in de rest van je leven, met mensen gelijk jou discussieer ik niet eens
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Ik heb het afgeleerd.

De laatste 3 keren in het weekend dat ik vanuit Brussel naar huis onderweg was met de auto, had ik mensen die volgden... Gewoon om een reactie uit te lokken. De eerste keer maak je dan de fout om daarop te reageren maar zo een mensen kan je pas afschudden als je onverwacht op de pechstrook gaat stil staan. Enkel door ze compleet te negeren steken ze je na 10km voorbij of laten ze zich zakken om een andere idioot te gaan irriteren...
                      Met welke reden volgeden die u dan? Om een accident te veroorzaken en geld te trekken, of ben ik hier verkeerd? Ook gezellig...
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Lol, die 50/70 discussie doet mij denken aan de examinator die mij hiervoor gebuist heeft.

Ik weet het nog heel goed.

Ik bleef 2 straten 50 rijden in zone 70.
                        Niet geslaagd jongen.
                        Ah, waarom? Vroeg ik.
                        50 blijven rijden in zone 70, duidelijk geen inzicht in het verkeer.

Kon hem toen in brand steken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                          Lol, die 50/70 discussie doet mij denken aan de examinator die mij hiervoor gebuist heeft.

Niet geslaagd jongen.
                          Ah, waarom? Vroeg ik.

Pas op, da was bij mij ook nog het geval hoor. Bij de rijschool zeiden ze "ge moet laten zien dat ge zo snel durft te rijden en weet dat ge hier zoveel moogt".

Mss dat PForEver niet sneller dan 50 durft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                            Lol, die 50/70 discussie doet mij denken aan de examinator die mij hiervoor gebuist heeft.

Niet geslaagd jongen.
                            Ah, waarom? Vroeg ik.

Ben wel benieuwd naar de reacties op dit verhaal.

Comment

Haha, blijf maar arrogant. Gaat je ver brengen.

Als je me zou kennen, zou je niet zo'n grote mond hebben. Maar goed, ik hou je niet tegen
                              Veel plezier in de rest van je leven, met mensen gelijk jou discussieer ik niet eens
                              Stop want ik begin al te bibberen van schrik Jongetje, blaffende honden bijten niet. Het eerste wat mijn vader mij geleerd heeft. En tot nu toe is dat telkens ook zo geweest

Comment

Dus als ik ook maar wat ga bumperkleven dan houd ik rekening met de medeweggebruikers? trouwens waarom moet ik mij aanpassen? Lees eens hieronder mijn reactie op wooter. Moet iedereen die eens wat trager rijdt zich gaan aanpassen? Beetje arrogante zakje die zoiets wil
                                Klopt, iedereen die onnodig trager rijdt, moet zich aanpassen. Net zoals mensen die te snel rijden, zich ook moeten aanpassen.

Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
                                Dus ik ben het die nu aan het trollen is? Omdat ik hier gewoon het standpunt verdedig dat mensen op de openbare weg gelijk zijn.
                                Als je overtuigd bent dat mensen op de openbare weg gelijk zijn, dan moet je ook onderkennen dat de regels ook voor jou van tel zijn. De bumperklever mag niet bumperkleven, maar jij mag ook niet onnodig 50 rijden.

Een oudere chauffeur die maar 50 durft is dan ook niet geschikt meer om deel te nemen aan het wegverkeer als automobilist...

Comment

Kijk, het enige wat eigenlijk telt is wat, puur wettelijk gezien, of je verplicht bent telkens de maximale snelheid aan te houden.
                                  Je eigen afweging, "ik ben gehaast want moet naar kantoor dus ga jij nu ook 70 of sneller rijden" is eigenlijk van geen tel wanneer de wet je geen gelijk heeft.
                                  En tussen haakjes, zelfs dan rechtvaardigt dit uiteraard agressief gedrag niet goed.

Ik heb uit nog geen hier aangehaald artikel uit het verkeersreglement kunnen afleiden dat men die zou verplichting zou hebben.

Er staat hierboven inderdaad "snelheid mag geen oorzaak zijn om anderen te hinderen", maar dit betekent volgens mij dat je enerzijds niet té snel mag rijden (uiteraard), maar ook dat je niet zodanig traag mag rijden dat dit andere bestuurders in hun verwachtingspatroon volledig zou kunnen verrassen, en dus mogelijks tot een aanrijding kan leiden.

Bv. op een baan van 90 maar 40 rijden.

Ik ben er niet van overtuigd dat 50 rijden op een baan waar in principe 70 mag noodzakelijk en in ieder geval een dergelijk hinderende en gevaarlijke situatie tot stand brengt die een veilig en ordentelijk verkeer in gevaar brengt. Dit alles is zeer feitelijk uiteraard, en hangt af an de concrete situatie.

Waardoor ik dus denk dat er geen wettelijke basis bestaat die een bestuurder zou verplichten telkens de maximale snelheid aan te houden.

Comment

• En mannen, chillen wat betreft bedreigingen. En de grootte van je piet en wegenbelasting.

Comment

• Net voor t eerst enkele bladzijden van dit topic gelezen...
                                      dit ganse topic is voor mij DE grootste ergernis vrees ik.
                                      En dat 7 delen lang al zie ik ... Mekaar de huid volschelden om toch maar allemaal ons gelijk te halen. Pffff.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Ik ben er niet van overtuigd dat 50 rijden op een baan waar in principe 70 mag noodzakelijk en in ieder geval een dergelijk hinderende en verkeerde situatie tot stand brengt die een veilig en ordentelijk verkeer in gevaar brengt. Dit alles is zeer feitelijk uiteraard, en hangt af an de concrete situatie.

Waardoor ik dus denk dat er geen wettelijke basis bestaat die een bestuurder zou verplichten telkens de maximale snelheid aan te houden.
                                        Alles hangt af van het oordeel van een rechter op basis van vaststellingen van bevoegde personen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                          Net voor t eerst enkele bladzijden van dit topic gelezen...
                                          dit ganse topic is voor mij DE grootste ergernis vrees ik.
                                          En dat 7 delen lang al zie ik ... Mekaar de huid volschelden om toch maar allemaal ons gelijk te halen. Pffff.....
                                          En dan vragen ze me waarom ik nog zo weinig op dit forum kom...

Comment

Working...
                                          X