Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
want anders zou een brommobiel, oldtimer en dergelijke ook niet zijn toegelaten op de openbare weg. Het begrip is inderdaad zeer rekbaar zoals er nog andere bepalingen van die aard zijn.
Het zou ook een verkeerd signaal naar de weggebruikers kunnen sturen doordat zij daardoor te weinig rekening houden met de concrete omstandigheden die een bepaalde snelheid niet altijd toelaten.
Ik begrijp ook niet waarom iemand het leuk zou vinden om 50 te rijden waar je 70 mag, tenzij je geen doel hebt in je leven en je staat s'morgen op met als doel andere mensen te irriteren. (Er zijn uitzonderingen)
Ik doe het omgekeerde (waar het veilig kan)
70 => doe ik 90
90 => doe ik 110
120 => doe ik 140
Ik begrijp ook niet waarom iemand het leuk zou vinden om 50 te rijden waar je 70 mag, tenzij je geen doel hebt in je leven en je staat s'morgen op met als doel andere mensen te irriteren. (Er zijn uitzonderingen)
Ik ga er wel vanuit dat iemand in dat geval dat niet louter doet om een ander te irriteren.
Vorige week meegemaakt dat er een 40 km reed waar je 70km mocht. Al die wagens achter mij op elkaar gekleefd en voor haar waren er 500m geen auto's te bespeuren. K heb het nog op m'n dashcam staan. En ze was ook geen huisnr aan het zoeken ofzoiets.
Daarom staat er ook in mijn uitleg "in een bepaalde situatie"
Niemand zegt hier dat je als er 0.1 meter zichtbaarheid is, en er ligt 50cm sneeuw, dat je dan 70 moet beginnen vlammen "omdat het kan"
Waar we hier op doelen, is het volk dat ZONDER ENIGE AANLEIDING tegen 50-60% van de VMAX zit te rijden. Ik heb begrip als ze een huisnummer aan het zoeken zijn (liever dat ze hun langs de kant zetten maarkom), ik heb begrip als ze de verkeersituatie niet kennen of verkeerd inschatten (bvb verkeersbord overgang VMAX 50 => 70 gemist en ze doen nog altijd maar 50), zelfs dat is voor mij geen probleem. Een oldtimer of een cabriolet voor mij tijdens zonnig weer in het weekend tegen 60? Geen probleem, geniet ervan!
Het zijn de zondagsrijders, de vogelgapers, de "omdat het kan" bestuurders waar we het over hebben, mijn beste. Volk dat beter kàn, maar het vertikt omdat ze a. onbekwaam zijn b. express mensen willen ophouden.
En dan is er categorie c., mensen die BEWUST gaan vertragen omdat er achter hun iemand sneller wil rijden, en ze dat niet kunnen verkroppen...
Voor die mensen, is er een extra trap voorzien in de hel.
(als ge goed kijkt op die foto van Flappy hierboven, ziet ge die trap!)
Ik begrijp ook niet waarom iemand het leuk zou vinden om 50 te rijden waar je 70 mag, tenzij je geen doel hebt in je leven en je staat s'morgen op met als doel andere mensen te irriteren. (Er zijn uitzonderingen)
Ik doe het omgekeerde (waar het veilig kan)
70 => doe ik 90
90 => doe ik 110
120 => doe ik 140
Iedereen tevreden tot nu toe
Allee zal dan toch maar reageren (verveel me toch anders). Ik doe dat niet om te irriteren. En ik rij ook meestal wel 70 waar 70 mag (en 90, 120 ..). Mijn punt is als ik ergens 50 rij waar je 70 mag en er komt iemand bumperkleven, met zijn lichten flashen en ik zie van in mijn spiegel hem zijn middelvinger opsteken: waarom zou ik dan moeten gaan versnellen tot 70 en zelfs nog veel meer? Dat jij het omgekeerde doet is jouw recht. Wel driemaal een snelheidsovertreding maar dat is dan uw probleem. Maar u rijdt dus 90 waar je 70 mag. Dus als ik daar 70 rij, jij komt achter mij aangereden, er zijn tegenliggers dus voorsteken kan niet direct: bumperkleven want je wil 90 rijden?
Daarom staat er ook in mijn uitleg "in een bepaalde situatie"
Niemand zegt hier dat je als er 0.1 meter zichtbaarheid is, en er ligt 50cm sneeuw, dat je dan 70 moet beginnen vlammen "omdat het kan"
Waar we hier op doelen, is het volk dat ZONDER ENIGE AANLEIDING tegen 50-60% van de VMAX zit te rijden. Ik heb begrip als ze een huisnummer aan het zoeken zijn (liever dat ze hun langs de kant zetten maarkom), ik heb begrip als ze de verkeersituatie niet kennen of verkeerd inschatten (bvb verkeersbord overgang VMAX 50 => 70 gemist en ze doen nog altijd maar 50), zelfs dat is voor mij geen probleem. Een oldtimer of een cabriolet voor mij tijdens zonnig weer in het weekend tegen 60? Geen probleem, geniet ervan!
Het zijn de zondagsrijders, de vogelgapers, de "omdat het kan" bestuurders waar we het over hebben, mijn beste. Volk dat beter kàn, maar het vertikt omdat ze a. onbekwaam zijn b. express mensen willen ophouden.
En dan is er categorie c., mensen die BEWUST gaan vertragen omdat er achter hun iemand sneller wil rijden, en ze dat niet kunnen verkroppen...
Voor die mensen, is er een extra trap voorzien in de hel.
Haha
(als ge goed kijkt op die foto van Flappy hierboven, ziet ge die trap!)
Een oldtimer of een cabriolet voor mij tijdens zonnig weer in het weekend tegen 60? Geen probleem, geniet ervan!
Hier bewijst u heel duidelijk dat u subjectief denkt. Dus als ik met stel een Ferrari mondial cabriolet op een zondagnamiddag tegen 60 per uur rond tuf dan vindt u dat prachtig (zegt u zelf). Doet iemand dat in stel een dacia logan doet dan vindt u die persoon onbekwaam.
Een normale mens geeft dan gas bij tot 70 (zonder schrik om geflitst te worden). Die achter U moet daar maar genoegen mee nemen of voorbijsteken.
Waarom moet ik dan gas bijgeven? Beetje wereld op zijn kop. Ik blijf tegen 50 verder rijden en je tweede deel is dan correct. Die achter mij moet er maar genoegen mee nemen of voorbij steken. Maar neen ze gaan dan maar wat de asociale lul uithangen en wat gaan bumperkleven. Dat durven ze dan weer wel.
Allee zal dan toch maar reageren (verveel me toch anders). Ik doe dat niet om te irriteren. En ik rij ook meestal wel 70 waar 70 mag (en 90, 120 ..). Mijn punt is als ik ergens 50 rij waar je 70 mag en er komt iemand bumperkleven, met zijn lichten flashen en ik zie van in mijn spiegel hem zijn middelvinger opsteken: waarom zou ik dan moeten gaan versnellen tot 70 en zelfs nog veel meer? Dat jij het omgekeerde doet is jouw recht. Wel driemaal een snelheidsovertreding maar dat is dan uw probleem. Maar u rijdt dus 90 waar je 70 mag. Dus als ik daar 70 rij, jij komt achter mij aangereden, er zijn tegenliggers dus voorsteken kan niet direct: bumperkleven want je wil 90 rijden?
In je vorige posts zei je dat je bewust 50 reed was 70 was toegelaten? Als iemand achter jou komt dan kan je tenminste 70 rijden. Niemand zegt dat je meer moet rijden. Als die andere nog altijd blijft plakken dan is dat zijn schuld. Dan verwijt ik jou niks. ik rij soms te hard als de omstandigheden het toelaten en niemand voor mij is. Als ik 90 wil rijden waar 70 mag en er is iemand voor mij dan rij ik ook netjes 70.(zonder te bumperkleven)
Vorige week meegemaakt dat er een 40 km reed waar je 70km mocht. Al die wagens achter mij op elkaar gekleefd en voor haar waren er 500m geen auto's te bespeuren. K heb het nog op m'n dashcam staan. En ze was ook geen huisnr aan het zoeken ofzoiets.
Wat doe jij dan bij druk verkeer en de diftar vuilniswagen die elke 5 meter stopt en heel het baanvak in beslag neemt?
In je vorige posts zei je dat je bewust 50 reed was 70 was toegelaten? Als iemand achter jou komt dan kan je tenminste 70 rijden. Niemand zegt dat je meer moet rijden. Als die andere nog altijd blijft plakken dan is dat zijn schuld. Dan verwijt ik jou niks. ik rij soms te hard als de omstandigheden het toelaten en niemand voor mij is. Als ik 90 wil rijden waar 70 mag en er is iemand voor mij dan rij ik ook netjes 70.(zonder te bumperkleven)
Dan blijf ik de vraag stellen waarom moet ik dat doen? Of ik zal het anders stellen. Een voorbeeld dat iedereen al heeft meegemaakt. Een baan waar je 70 mag en opeens een combi die daar tegen 50 verder tuft. Wat ga je doen? En iedereen die nu zegt voorbijsteken is een dikke leugenaar!!!!!!!!!!!
als ik met stel een Ferrari mondial cabriolet op een zondagnamiddag tegen 60 per uur rond tuf dan vindt u dat prachtig (zegt u zelf). Doet iemand dat in stel een dacia logan doet dan vindt u die persoon onbekwaam.
Ik geniet liefst zolang mogelijk van het uitzicht en soundtrack van die Ferrari, die Dacia ben ik liefst zo snel mogelijk voorbij
De mens is van nature subjectief, dat is ook de reden waarom ik geniet van sommige van uw bijdragen, maar anderzijds enkele andere beschouw als een hoop onwelriekende organische materie.
En uw obsessie met bumperklevers....het is nu eenmaal dat om traag verkeer voorbij te steken op Belgische wegen het sneller achterliggend verkeer dichter moet komen om de schaarse inhaalmomenten te kunnen benutten. En dan komen ze dichter bij uw achterbumper, ja...
Anders moet ge een grote ballon rond uw autooke doen, uw "bubble" waar niemand in mag komen want als daar iemand inkomt dan verliest ge het gaspedaal (letterlijk).
Nu eens iets anders....jij hebt precies wel veel last van bumperklevers....hoe vaak zo ongeveer? 1 keer per week? Meerdere keren per week? Elke keer je buitenkomt met je stootkar?
Dan blijf ik de vraag stellen waarom moet ik dat doen? Of ik zal het anders stellen. Een voorbeeld dat iedereen al heeft meegemaakt. Een baan waar je 70 mag en opeens een combi die daar tegen 50 verder tuft. Wat ga je doen? En iedereen die nu zegt voorbijsteken is een dikke leugenaar!!!!!!!!!!!
IK ZOU DIE DIRECT VOORBIJSTEKEN????? WTF waarom niet? Omdat het een politieauto is? Hahaha ok nu heb ik jou een beetje door.
Ik geniet liefst zolang mogelijk van het uitzicht en soundtrack van die Ferrari, die Dacia ben ik liefst zo snel mogelijk voorbij
De mens is van nature subjectief, dat is ook de reden waarom ik geniet van sommige van uw bijdragen, maar anderzijds enkele andere beschouw als een hoop onwelriekende organische materie.
Waarom? Uit VERKEERSINZICHT, daarom!
En uw obsessie met bumperklevers....het is nu eenmaal dat om traag verkeer voorbij te steken op Belgische wegen moet het sneller verkeer dichter komen om de schaarse inhaalmomenten te kunnen benutten. En dan komen ze dichter, ja...
Anders moet ge een grote ballon rond uw autooke doen, uw "bubble" waar niemand in mag komen want als daar iemand inkomt dan verliest ge het gaspedaal (letterlijk)
Nu eens iets anders....jij hebt precies wel veel last van bumperklevers....hoe vaak zo ongeveer? 1 keer per week? Meerdere keren per week? Elke keer je buitenkomt met je stootkar?
Misschien......ligt het aan jou!
Ik heb geen obsessie met bumperklevers of wat dan ook. Want ik lig er niet van wakker dat er iemand achter zijn stuur bijna een infarct van stress krijgt. En gelukkig voor mij kom ik meestal buiten de spitsuren op de weg. En bumperkleven zie je meer en meer. Maar daar stoor ik mij niet aan. Als ze natuurlijk dan beginnen met obscene gebaren dan krijg ik spontaan kramp in mijn rechtervoet en los ik mijn gas. Misschien helpt het om die gast dan nog sneller zijn laatste adem te laten uitblazen. En zo is dan de wereld weer wat mooier
Comment