Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    En uw obsessie met bumperklevers....het is nu eenmaal dat om traag verkeer voorbij te steken op Belgische wegen het sneller achterliggend verkeer dichter moet komen om de schaarse inhaalmomenten te kunnen benutten. En dan komen ze dichter bij uw achterbumper, ja...
    Ja, want al bumperklevend heb je echt wel de beste positie om een inhaalmanoeuvre in te zetten.

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
      Natuurlijk
      50forEver, wat zou jij doen als je in een zone 70 tegen 50 zit te rijden, en achter je een prioritair voertuig mét zwaailichten en mét sirene. Links en rechts van je zijn 15cm hoge borduren waar je niet opkan.

Versnel je voor deze bumperklever? Of ga je subjectief zijn en toch versnellen?

VMAX = 70, geen mist, geen sneeuw, geen regen, geen vuurspuwende draak boven je hoofd.
      Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
        Geef mij een rede waarom ik dat niet zou doen? aub ik ben echt benieuwd. Rij je rond met gesloten auto? of met 100 kg coke in de koffer?
        Het zou de eerste keer zijn dat ik dat iemand zie doen. Een heel lang treintje achter de combi maar niemand die voorbij steekt, gaat bumperkleven, met zijn lichten gaat flashen of wat dan ook. En dat heeft niets te maken met een gestolen auto of 100 kg coke (minder actiefilms zien helpt ook)

Comment

Mijn laatste reactie voor vandaag. Want nog een aantal andere dingen te doen. En ik ben hier toch niet populair dus bij deze : wat verdien ik met respect voor mijn medemens? Waarom zou ik mij anders moeten gaan gedragen? Omdat een ashhole dan wat minder moet bumperkleven of wat dan ook? Ik dacht het niet. Dat het nu een straatveger, agent, advocaat, industrieel of wie dan ook is voor mijn part zijn dat enkel belachelijke wezens die ook mijn lucht inademen. Noem mij een hypocriet, een narcist, een egoïst of wat dan ook maar de dag dat ik meer naar mijn medemens dan naar mezelf moet zien dan stopt het wel. En tuningkid ken ik niet en het zal mij een zorg zijn hoe het met hem is afgelopen. De naam alleen zegt al genoeg. Tuningkid
          Que???

Comment

50forEver, wat zou jij doen als je in een zone 70 tegen 50 zit te rijden, en achter je een prioritair voertuig mét zwaailichten en mét sirene. Links en rechts van je zijn 15cm hoge borduren waar je niet opkan.

VMAX = 70, geen mist, geen sneeuw, geen regen, geen vuurspuwende draak boven je hoofd.
            hij rijdt niet te traag
            hij moet gewoon zijn weg vervolgen tot hij op een wettelijk correcte manier opzij kan.
            geldt dus evengoed als de politie achter een brommobiel zit
            www.peugeotforum.be

Comment

Je kan altijd opzij gaan. En anders toch een stuk. tegenliggers gaan ook automatisch helemaal opzij gaan en prioritair voertuig kan door zonder dat ik of anderen ik weet niet wat voor heksentoeren hebben moeten uithalen. Trouwens wat zou versnellen tot 70 verhelpen? Dat prioritair voertuig gaat veel harder dan 70 willen rijden. Dus de versnelling haalt geen bal uit. Jij en tegenligger wat opzij gaan en plaats maken is dan de beste en aangewezen oplossing.

Comment

Allee zal dan toch maar reageren (verveel me toch anders). Ik doe dat niet om te irriteren. En ik rij ook meestal wel 70 waar 70 mag (en 90, 120 ..). Mijn punt is als ik ergens 50 rij waar je 70 mag en er komt iemand bumperkleven, met zijn lichten flashen en ik zie van in mijn spiegel hem zijn middelvinger opsteken: waarom zou ik dan moeten gaan versnellen tot 70 en zelfs nog veel meer? Dat jij het omgekeerde doet is jouw recht. Wel driemaal een snelheidsovertreding maar dat is dan uw probleem. Maar u rijdt dus 90 waar je 70 mag. Dus als ik daar 70 rij, jij komt achter mij aangereden, er zijn tegenliggers dus voorsteken kan niet direct: bumperkleven want je wil 90 rijden?
                Je plaatst actie voor reactie.

Die achterligger zal bumperkleven om je aan te manen te versnellen. Als dat niet werkt, dan gaat ie met zijn lichten beginnen flitsen, en als dat niets geeft dan verwenst ie je allerlei lelijks toe met zijn middenvinger. Maar dan zit je al lang voorbij het punt waar je probleemloos had kunnen versnellen om de reactie van je achterligger te vermijden.

In casu, ik krijg soms een bumperklever, maar nooit grootlichtflitsers laat staan middenvingerzwaaiers achter mij als ik me aan de snelheidslimiet hou. En de bumperklever gaat me vaak na een tijdje toch voorbij.

Bottom line: zoek de confrontatie niet op, maar begeef je in het verkeer zoals iedereen, binnen de wettelijk gegeven. Sluit dus netjes aan, volg de voorrangsregels en treuzel niet onnodig. Dan zoek je het ook niet tov anderen die om de 1 of andere reden gehaast zijn en zich al dan niet ook binnen die wetten willen begeven. Want iemand die aan 50 taffelt waar je 70 mag en met moeite en een lange aanloop 70 haalt waar je 90 mag, dat telt wel op bij die achterligger die tevoren al 5 minuten was kwijt gespeeld achter een sliert auto's die een tractor niet durfden inhalen, en nu achter jou zit te kutten en witheet wordt omdat je er overal met maximum 20 km/u onder de snelheidslimiet op je teller door gaat...

Comment

Het zou de eerste keer zijn dat ik dat iemand zie doen. Een heel lang treintje achter de combi maar niemand die voorbij steekt, gaat bumperkleven, met zijn lichten gaat flashen of wat dan ook. En dat heeft niets te maken met een gestolen auto of 100 kg coke (minder actiefilms zien helpt ook)
                  Meen je dat serieus? Er is niets verkeerd om op zo'n moment de combi (op een verantwoorde manier) voorbij te steken.
                  Ik doe het ook.

Moet wel toegeven: je ziet inderdaad vaak dat er treintjes gevormd worden. Zelfs op snelwegen waar een combi bvb 105-110km/h rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    hij moet gewoon zijn weg vervolgen tot hij op een wettelijk correcte manier opzij kan.
                    Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
                    Trouwens wat zou versnellen tot 70 verhelpen?
                    Jammer voor dat oud vrouwtje dat een hartaanval had en aan het wachten was op de ambulance...

Tot zover het medeleven, compassie en menselijkheid van jullie, "ik ik ik, al de rest telt niet"

Zielig...
                    Mijn Skoda

Comment

• neen dat heeft daar niets mee te maken
                      mensen een schuldgevoel aanpraten nog veel minder net zoals via bumperkleven andere chauffeurs aanzetten tot sneller rijden
                      www.peugeotforum.be

Comment

Jammer voor dat oud vrouwtje dat een hartaanval had en aan het wachten was op de ambulance...

Tot zover het medeleven, compassie en menselijkheid van jullie, "ik ik ik, al de rest telt niet"

Zielig...
                        Of de man die eigenlijk niet meer dan een appelflauwte had. Als je al zorgen moet maken over wie er misschien in een ambulance ligt dan raad ik vrijwilligerswerk bij het rode kruis of zo aan

Comment

Zielig...
                          Ge moet nu ook niet beginnen overdrijven.

Hou het on topic en niet ad hominem, daar hebben we niets aan.

Comment

• Als ex-ambulancechauffeur wil ik wel zeggen dat die taffelaars altijd voor de grootste problemen zorgden... Niet alleen had je de troep automobilisten erachter die 1 voor 1 bewust werden van een ambulance achter hen, maar het moeilijkste was de taffelaar wakker te maken met wat er achter hem gebeurde...

Heb zo eentje, een koppige linksplakker, ooit aan 60 de middenberm zien inrijden omdat hij plots de ambulance merkte die al even achter hem hing op een gewestweg 2x2 met middenberm...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Je plaatst actie voor reactie.

Die achterligger zal bumperkleven om je aan te manen te versnellen. Als dat niet werkt, dan gaat ie met zijn lichten beginnen flitsen, en als dat niets geeft dan verwenst ie je allerlei lelijks toe met zijn middenvinger. Maar dan zit je al lang voorbij het punt waar je probleemloos had kunnen versnellen om de reactie van je achterligger te vermijden.

In casu, ik krijg soms een bumperklever, maar nooit grootlichtflitsers laat staan middenvingerzwaaiers achter mij als ik me aan de snelheidslimiet hou. En de bumperklever gaat me vaak na een tijdje toch voorbij.

Bottom line: zoek de confrontatie niet op, maar begeef je in het verkeer zoals iedereen, binnen de wettelijk gegeven. Sluit dus netjes aan, volg de voorrangsregels en treuzel niet onnodig. Dan zoek je het ook niet tov anderen die om de 1 of andere reden gehaast zijn en zich al dan niet ook binnen die wetten willen begeven. Want iemand die aan 50 taffelt waar je 70 mag en met moeite en een lange aanloop 70 haalt waar je 90 mag, dat telt wel op bij die achterligger die tevoren al 5 minuten was kwijt gespeeld achter een sliert auto's die een tractor niet durfden inhalen, en nu achter jou zit te kutten en witheet wordt omdat je er overal met maximum 20 km/u onder de snelheidslimiet op je teller door gaat...
                              Conclusie : de bumperklever zit al gefrustreerd in zijn wagen en had beter niet met zijn wagen gaan rijden. Als bumperkleven veroorlooft is om iemand sneller te laten gaan rijden dan scheelt er iets in het verstand. En ik zoek de confrontatie niet op maar de bumperklever zoekt die. Ik volg de voorrangsregels en treuzel niet. Wat scheelt het tijd? 1 minuut? 2 minuten? 3 minuten? Als die tijd zo kostbaar is dan scheelt er weer iets compleet anders. Bij de bumperklever en niet bij mij. En als die dan zit te kutten en witheet wordt dan is dat enkel voor zijn tikker slecht en niet voor die van mij. Dus nogmaals ik zoek de confrontatie niet op maar als ze denken mij te gaan confronteren dan zal ik ze niet uit de weg gaan. En dan hopen dat mensen daarna snel voor het prioritair voertuig opzij gaan zeker. Wie er ook mogen inliggen

Comment

• ge moet een prioritair voertuig niet hinderen, maar ge moet er ook geen verkeersregels voor gaan breken om ze toch maar te willen doorlaten.
                                Dus staat ge aan een rood licht en ge kunt alleen maar door het rode licht rijden om de ambulance door te laten... dan moet ge toch blijven staan. Elk gevolg dat uit die handeling zou kunnen voortkomen is voor uw rekening.
                                www.peugeotforum.be

Comment

ROFL, jij hebt problemen vriend

Ik kan die zelfs voorbijgaan met 90kmh. en dan?? Wat gaan ze doen? Mijn auto's zijn in orde, verzekering,belasting enz enz enz. Waarom zou ik in godsnaam achter een politieauto blijven die te traag rijdt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    ge moet een prioritair voertuig niet hinderen, maar ge moet er ook geen verkeersregels voor gaan breken om ze toch maar te willen doorlaten.
                                    Tegen 50 in een zone 70, en weigeren optrekken voor een ambulance? Welke inbreuk bega je door op te trekken tot 70 als je niet 1-2-3 aan de kant kan?

'mijn principes boven alles, zelfs iemand anders zijn leven'
                                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      Ge moet nu ook niet beginnen overdrijven.
                                      Dit is het ergernis topic, alles is overdreven ;-)
                                      Mijn Skoda

Comment

En ik zoek de confrontatie niet op maar de bumperklever zoekt die.
                                        Het feit dat je hier fier komt verklaren dat je 50 rijdt waar je 70 mag.

Die bumperklever zoekt geen confrontatie. Die bumperklever de beschikbare toegelaten snelheid benutten. Jij staat daar tussen.

Comment

Tegen 50 in een zone 70, en weigeren optrekken voor een ambulance? Welke inbreuk bega je door op te trekken tot 70 als je niet 1-2-3 aan de kant kan?

'mijn principes boven alles, zelfs iemand anders zijn leven'
                                          gij hebt rare hersenkronkels... misschien mijn post nog eens lezen over die foto. Grondig deze keer...
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X