Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    dan kan ik met mijn leswagen beter langs de kant blijven staan
    Lesauto's (zowel officiële als gewone met een "L") zijn zeker en vast 1 van de vele uitzondering waar a-typisch rijgedrag te verwachten is. Als er zo eentje voor mij 40 doet, heb ik daar helemaal geen problemen mee. Net zoals een vuilkar, tractor, postbedelingsauto's en dergelijke is dat totaal aanvaardbaar. Hoe superdeluxegehaast ik ook ben, van zodra ik een L zie of een lesauto dan gaat de rem erop en geef ik alle tijd en ruimte. Iemand die een leerling gaat treiteren (kort achter rijden, toeteren,...) is gewoon een achterlijke malloot. Iemand die zo'n leerling die 40 doet gaat inhalen waar het veilig kan, doet toch niets mis?

Het gaat om mensen die niét behoren tot zo'n uitzonderingsgroep zoals leerling bestuurders, die géén excuus hebben, die 40 doen, en die dan grote ogen opentrekken als er ineens iemand achter hun zit die voorbij wil, en die dan op de rem gaan staan. Dat is puur onaangepast rijgedra, net zoals het onaangepast rijgedrag is om aan een rood licht op een helling op 1 cm van de achterbumper van een lesauto te gaan staan.

Ik ga dit zeggen (en het is echt niet kwaad bedoeld ofzo); Kan het zijn dat door jou beroep (ik denk dat jij rij-instructeur bent?) dat je een "afkeer" hebt voor snelheden die tegen de VMAX aanliggen? Als een leerling bij jou de naald op 70 zet, heb jij dan iets van "vertraag maar wat want je bent bijna te snel aan het rijden"?

Nog iets, omdat een instructeur dag in dag uit op de baan is met "tragere" bestuurders als chauffeur, wen jij dan niet aan zo'n rijgedrag? Ga jij dan iemand die 75 gaat rijden meteen beschouwen als een "slechte" chauffeur, omdat tijdens het leren rijden (en dus tijdens jou werk) er een absolute nultoleratie is voor te snel rijden?
    Last edited by TooTall; 11/03/2015, 16:45.
    Mijn Skoda

Comment

Als ik dit topic lees zijn er al genoeg die zich ergeren aan 65 km/h in zone 70 km/h...
      Ik erger mij al als mensen op hun wijzerplaat de snelheidslimiet aanhouden terwijl ik op mijn GPS zie dat er nog 6 km over schiet. Maar wat ik vind, is niet relevant in deze discussie.

Wat relevant is, is wat een beedigd ambtenaar vast stelt. Dus als iemand altijd 50 rijdt waar 70 mag, moet ie dat vooral blijven doen als ie niet wakker ligt van de reacties achter hem.

Er zijn verschillende redenen waarom ik mijn pendel-kilometers met een motorfiets doe. Het getaffel van veel van mijn medeweggebruikers is daar de grootste van. Dat is dan niet alleen de 65 km/u rijders waar je 70 mag, maar ook en vooral de 80 km/u rijders op het linkervak wanneer de file is opgelost...

Comment

autoweg =/= autosnelweg. Op een autoweg geldt geen minimumsnelheid.
        En vermits gij ook graag met wetteksten zwaait: haal mij die wettekst eens tevoorschijn hoeveel te traag nu eigenlijk is? Waar ligt de grens? Als ik dit topic lees zijn er al genoeg die zich ergeren aan 65 km/h in zone 70 km/h...
        Maak van die 65 maar gerust 69,9 en dan nog.. Als mensen bij mij bumperkleven dan verdubbel ik de afstand tot mijn voorligger, dat is niet om die achter mij te pesten maar om de remafstand van die persoon in deze van mezelf te verwerken.

Als ik dit hier allemaal lees begin ik te begrijpen waarom ze gans Vlaanderen vol planten met bordjes 70 en tegenwoordig zelfs 50, wat ik erg jammer vind maar als je blijkbaar overal buiten bebouwde kom strikt 90 zou moet rijden omdat je anders een grote asso bent dan is het zo maar.

Dat je tijdens je examen wel moet tonen dat je kan schakelen, de borden kan lezen en vooral het andere verkeer kan inschatten lijkt mij hier niets mee te maken hebben. Trouwens als je tijdens een examen steeds tegen max snelheid blind voorrangswegen passeerd zal dat ook niet helpen.

pforever, ik zou nog enige sympathie kunnen hebben voor je stelling maar vind je taalgebruik erg ongepast, zeker zoals je zelf al aanhaalde dat er ook kinderen dit kunnen lezen en die geen zaken hebben met je traumatische ervaringen met bazen.. Als je echt veel trager wil rijden dan anderen of zogenaamd wil genieten van je wagen op een rustige zondag dan is dat in meeste gevallen wel toegelaten denk ik maar een gentleman zou dan toch bij iedere gelegenheid zorgen dat de achterliggenden kunnen inhalen..
        Last edited by ; 11/03/2015, 17:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
          Als ik dit hier allemaal lees begin ik te begrijpen waarom ze gans Vlaanderen vol planten met bordjes 70 en tegenwoordig zelfs 50, wat ik erg jammer vind
          Ik vind het vooral redelijk nutteloos, aangezien ongeveer de helft van het verkeer gewoon overal 60 doet

Want "veilig" en "ervaren" en "die achter mij hebben ongelijk" en "ik doe mijn 5.000km per jaar al 20 jaar ongevalvrij!", weetjewel...

Vraag me wel af wat die mensen eigelijk denken als ze bijvoorbeeld zo'n bord passeren met een 7 en een 0 op...."70 wat? 70 uur? Het is toch maar 10 uur?"
          Mijn Skoda

Comment

• Geduld is een schone deugd. Je hierover druk maken is echt nutteloos, dan ben je toch moegetergd aan het einde van de dag?
            Soms kan het me ook irriteren, maar ik kan het wel gemakkelijk relativeren... want het heeft in mijn ervaring geen nut om 'perfect' 70 op de GPS te rijden ipv 65. Voor hetzelfde sta je op een gegeven ogenblik voor het rode licht en komt die traagrijder achter je aansluiten. Heb dat al genoeg meegemaakt, zowel als gehaaste zijnde, of wanneer ik op m'n gemak rijd. Vijf auto's verderop rijden, wat zou dat in absolute tijd betekenen? Niks, noppes.

Als ik Pmans aan 50 tegenkom, krijgt 'ie van mij echt wel voldoende tijd om te doen waarmee hij bezig is, misschien het zoeken van een adres? En als ik veilig kan inhalen, zal ik dat wel doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Voor hetzelfde sta je op een gegeven ogenblik voor het rode licht en komt die traagrijder achter je aansluiten.
              Inderdaad. Achter je. Doel bereikt. Inhalen doe ik om iemand voor te zijn, niet om daarna afstand te creëeren. Als die persoon daarna 10 auto's achter me zit of vlak erachter, maakt mij geen bal uit. Maar hij gaat me niet meer ophouden, dat is voor mij het belangrijkste.

En dat heeft niets te maken met "winnen", gewoon dat je niet het risico loopt om nog -tig kilometer tegen hersendodende snelheden te moeten taffelen achter zo iemand.

(en dan halen we nog niet aan dat zo iemand vaak ook begint te variëren van 60 naar 65 naar 62 naar 50 naar 65 naar 60...héél ontspannend om achter zo iemand te zitten...dan ga je rap wensen "had ik die maar ingehaald toen ik de kans had"...)

Maar des te beter voor jou, als jou filosofie ervoor zorgt dat je sereen en kalm kan rijden, perfect. De mijne zorgt ervoor dat ik ook sereen en kalm kan rijden (op de uitzonderlijke ergernis na )
              Last edited by TooTall; 11/03/2015, 17:27.
              Mijn Skoda

Comment

• ""Hersendodende snelheid""??..iemand die slechts 65 op de gps waar 70 kan, of iemand die 50 rijdt waar 70 is hersendodend? En dan noem je jezelf nog sereen?

Wooter die zich ergert aan iemand die 70 op de snelheidsmeter rijdt, terwijl dit volgens de gps slechts 65 is, er dus nog "marge" is....

Ik hoop dat ik geen van deze nerveuze chauffeurs ooit achter me krijg, want anders ben ik ferm gezien, ik durf namelijk al eens 60 rijden waar de volle 70 mag, of ik rij de maximaal toegleaten snelheid zoals aangeduid door de naald op mijn snelheidsmeter. Bij deze excuses dus daarvoor.
                Last edited by Vitus; 11/03/2015, 17:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                  Ik vind het vooral redelijk nutteloos, aangezien ongeveer de helft van het verkeer gewoon overal 60 doet

Want "veilig" en "ervaren" en "die achter mij hebben ongelijk" en "ik doe mijn 5.000km per jaar al 20 jaar ongevalvrij!", weetjewel...

Vraag me wel af wat die mensen eigelijk denken als ze bijvoorbeeld zo'n bord passeren met een 7 en een 0 op...."70 wat? 70 uur? Het is toch maar 10 uur?"
                  Lol straks komen ze nog af met een bord 60

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    En dan noem je jezelf nog sereen?
                    ?

Ja?

Inhalen met mijn auto is voor mij niet iets waarvan ik spontane hartkloppingen of woedeuitbarstingen krijg...Ik kan dat perfect doen zonder mij ook maar 1 tel op te jagen. Integendeel, ik haal er (soms) zelfs voldoening uit. Als ik wil inhalen maar het kan niet, meh, so be it. Is nu eenmaal de realiteit van ons wegennet.

Ik heb trouwens ook geen probleem als iemand mij gaat voorbijsteken. Of als ik iemand anders zie voorbijsteken. Of als ik iemand anders zie voorbijgestoken worden.

De enige die een adertje hebben in hun oogbal dat springt elke keer als er iemand gaat inhalen zijn precies de mensen die het niet durven of kunnen. Of het gewoon niet kunnen aanvaarden.
                    Mijn Skoda

Comment

• Als je de aangehaalde, kleine snelheidsverschillen al hersendodend vindt, dan kan je je toch daar alleen maar in opjagen van binnen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        Geduld is een schone deugd. Je hierover druk maken is echt nutteloos, dan ben je toch moegetergd aan het einde van de dag?
                        Soms kan het me ook irriteren, maar ik kan het wel gemakkelijk relativeren... want het heeft in mijn ervaring geen nut om 'perfect' 70 op de GPS te rijden ipv 65. Voor hetzelfde sta je op een gegeven ogenblik voor het rode licht en komt die traagrijder achter je aansluiten. Heb dat al genoeg meegemaakt, zowel als gehaaste zijnde, of wanneer ik op m'n gemak rijd. Vijf auto's verderop rijden, wat zou dat in absolute tijd betekenen? Niks, noppes.

Als ik Pmans aan 50 tegenkom, krijgt 'ie van mij echt wel voldoende tijd om te doen waarmee hij bezig is, misschien het zoeken van een adres? En als ik veilig kan inhalen, zal ik dat wel doen.
                        Blij dit te lezen, tussen al die gefrustreerde praat hier.

Comment

Als je de aangehaalde, kleine snelheidsverschillen al hersendodend vindt, dan kan je je toch daar alleen maar in opjagen van binnen?
                          Verzuurd zijn, noemt dat.

Comment

Als je de aangehaalde, kleine snelheidsverschillen al hersendodend vindt, dan kan je je toch daar alleen maar in opjagen van binnen?
                            Nee hoor. Opjagen doe ik niet rap, er zijn dingen in het verkeer die véél erger zijn dat zo'n snelheidsverschil.

Als je op een werkweek tijd 5 keer achter zo'n trage voorligger hangt, en je 5 keer een linksplakker hebt, en je 5 keer een GSMer achter het stuur hebt gezien, en je 5 keer een nutteloos rood licht hebt gehad, dan ga je na een tijdje berusten. Gewoon aanvaarden dat al die mensen totaal *niet* bezig zijn met autorijden, zorgen dat je zelf ondanks al hun grootste moeite veilig op je bestemming geraakt, is dan al een hele prestatie. Iets om blij van te zijn!
                            Mijn Skoda

Comment

• Als je zonder reden meer dan 10km/u te traag gaat rijden dan ben je toch een trol. Ik ga toch ook niet 5km/u gaan rijden omdat ik die dag veel tijd heb ofzo he. Degene die gaat bumperkleven is trouwens evengoed een trol.

Wat me wel opvalt is dat ik vroeger bijna nooit moest voorbijsteken, terwijl je dit nu continu moet doen om toch in de buurt van de toegestane snelheid te komen. Dit ondanks dat de toegestane snelheid overal lager geworden is. In Vlaanderen kan je alle opgegeven snelheden gerust halen zonder schrik te hebben dat je uit de bocht vliegt ofzo.

Dan spreek ik nog niet over de uilen die remtesten gaan uitvoeren als je er op 20m (ruim voldoende afstand) achter gaat rijden zonder te provoceren. Dit louter omdat ze zagen dat je sneller afkwam. Die zouden graag een bumperklever hebben ofzo? Of muppets die 40km/u rijden in zone 70 en dan in elke lauwe bocht alles toegooien (stel je voor dat ze uit de bocht vliegen). Of petjes die hun gaspedaal terugvinden net op het moment dat je aan het inhalen bent... Als je er dan terug achter zit dan gaan ze weer traag rijden...

Comment

• Mannekes, hoe lang gaat dit gezever nog duren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                  Als je zonder reden meer dan 10km/u te traag gaat rijden dan ben je toch een trol.
                                  Die trager rijdt heeft altijd wel zo zijn reden(en). Ik vind het soms ook wel wat vervelend die tragere rijders, maar ik maak er mij niet echt druk in. Als het kan, pedaal tot het metaal en de van nature aanwezige 184 paarden doen de rest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Die trager rijdt heeft altijd wel zo zijn reden(en). Ik vind het soms ook wel wat vervelend die tragere rijders, maar ik maak er mij niet echt druk in. Als het kan, pedaal tot het metaal en de van nature aanwezige 184 paarden doen de rest.
                                    Ik heb maar 75 pony's he ;-)

Comment

Bwa, als 't niet lukt om erover te gaan. Blijf er dan gewoon achter hé. Muziekje op, leuning lichtjes achteruit en chillen maar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Misschien tijd voor nieuwe verkeersregels.

1 Geen verkeersregels, iedereen is vrij zich hoe dan ook te gedragen in het verkeer
                                        2 Verplichte wapendracht om geschillen op te lossen
                                        3 Geen politie

Mvg
                                        Je hebt net Rusland beschreven
                                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Wachten op een bergaf?
                                          Mijn Skoda

Comment

Working...
                                          X