Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
    Meen je dat serieus? Er is niets verkeerd om op zo'n moment de combi (op een verantwoorde manier) voorbij te steken.
    Ik doe het ook.

Moet wel toegeven: je ziet inderdaad vaak dat er treintjes gevormd worden. Zelfs op snelwegen waar een combi bvb 105-110km/h rijdt.
    Als je tegen 125-130 de combi voorbij steekt, gaan ze je ook niet tegenhouden hoor
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
      Wachten op een bergaf?
      Ik bel altijd snel naar het KMI om te horen van waar de wind komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        we vieren dit jaar trouwens de 25ste verjaardag van wel een heel belangrijke gebeurtenis:

25 jaar geleden draaide voyager 1 zich om en maakte voor de laatste maal een reeks van foto's. Op 1 van die foto's is een kleine stip te zien: aarde. Missieleider en bekend kosmoloog Carl Sagan vat die foto mooi samen: '‘Kijk opnieuw naar die stip. Dat is hier. Dat is thuis. Dat zijn wij. Al wie je liefhebt, al wie je kent, iedereen waarvan je al ooit gehoord hebt, elke mens die ooit bestaan heeft, heeft daar zijn leven geleid. (...) Denk aan de rivieren van bloed die generaals en keizers hebben doen vloeien zodat ze, voor glorie en triomf, de tijdelijke meesters konden zijn van een fractie van een stip. (...) Er wordt wel eens gezegd dat astronomie nederigheid afdwingt en karakter bouwt. Er is misschien geen beter betoog tegen de dwaasheid van menselijke zelfingenomenheid dan deze verre foto van onze piepkleine wereld. Voor mij onderlijnt ze onze verantwoordelijkheid om vriendelijker met elkaar om te springen, om onze lichtblauwe stip in stand te houden en te koesteren, want het is het enige thuis dat we ooit gekend hebben.’

the pale blue doth

speciaal voor al wie zich belangrijker vindt dan iemand anders

we leven in een heelal dat geschat wordt op (volgens de laatste schattingen) 14.5 miljard lichtjaar groot. Dat is de snelheid van licht = 300.000 km/s X 60 seconden (voor 1 minuut) x 60 minuten (voor 1 uur) x 24 uur (voor 1 dag) x 365 dagen (voor 1 jaar) x 14.5 miljard (ofwel 14.500.000.000)
        Op basis van die cijfers kunt ge u afvragen hoeveel uw mening ertoe doet. Als ge de grootte van de cijfers begrijpt, dan begrijpt ge ook wat ge daarop moet antwoorden.
        Met elkaar wat proberen overeen te komen zou het allemaal net ietsje makkelijker maken...
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• jaja das allemaal waar maar tis een forum, en je bent niet verplicht van te lezen

Comment

• Nee, maar het is wel een leuke tegengewicht voor iedereen die denkt dat de zon uit z'n eigen aars schijnt.
            Er van uitgaande dat die zon minstens 70 km/h gaat tenminste...
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• En het was weer een fantastische dag op het forum, althans in dit topic.

Comment

• F**k!!

Mijn zuur beertjes zijn op!
                😭😭

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                  F**k!!

Mijn zuur beertjes zijn op!
                  😭😭
                  Das ni gezond man! Ik snack altijd ongezouten pinda's of cashew nootjes. Gezonde vetten.

En soms een ganse pot Häagen-Dazs met Belgian chocolate.

Comment

• Haha, heb wat gemist. Ging er hier leuk aan toe. Dus kort samengevat is er hier enen die de mensen achter hem mag kloten door veel te traag te rijden omdat hij veel wegentaks betaalde.
                    Als je het daarmee niet akkoord bent, best uitstappen en op een volwassen manier 'uitpraten'.

Toch beetje opletten dat ge de verkeerde mens niet gaat kloten en gaat uitstappen. Zou wel ne keer ene kunnen tegenkomen die maar weinig taks betaald heeft... Dan zou je wel eens het 'slachtoffer' van verkeersagressie kunnen worden. Heb daar toch dikwijls mijn bedenkingen over hoor, over die slachtoffers. Zeker als ik dienen hierboven bezig hoor die veel taks betaalde en genen baas heeft. Dat zijn potentiële 'slachtoffers'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Haha, heb wat gemist. Ging er hier leuk aan toe. Dus kort samengevat is er hier enen die de mensen achter hem mag kloten door veel te traag te rijden omdat hij veel wegentaks betaalde.
                      Als je het daarmee niet akkoord bent, best uitstappen en op een volwassen manier 'uitpraten'.

Toch beetje opletten dat ge de verkeerde mens niet gaat kloten en gaat uitstappen. Zou wel ne keer ene kunnen tegenkomen die maar weinig taks betaald heeft... Dan zou je wel eens het 'slachtoffer' van verkeersagressie kunnen worden. Heb daar toch dikwijls mijn bedenkingen over hoor, over die slachtoffers. Zeker als ik dienen hierboven bezig hoor die veel taks betaalde en genen baas heeft. Dat zijn potentiële 'slachtoffers'
                      Ik interpreteer het voorval toch iets anders: zoals ik het begreep, reed Pforever op zijn gemak aan 50, tot een gejaagd individu agressief kwam boren en de middelvinger komt opsteken om aan te geven dat hij sneller moest rijden.

Normaal versnel je dan inderdaad tot de maximale snelheid, maar als dat op die manier gevraagd wordt, dan had Pforever de reactie, gezien niets menselijks hem en ons allemaal vreemd is, om gewoon diezelfde snelheid aan te houden.

Verkeerd of niet, het is een reactie die velen onder ons vermoedelijk zouden hebben, tenminste als ze heel eerlijk voor zichzelf zijn, en er is hier niemand op dit forum die nog nooit in zijn leven op dergelijke situatie gelijkaardig heeft gereageerd.

En om die reden behoed ik mij ervoor al te snel de banbliksem uit te spreken voor die reactie in die specifieke situatie. Want ik leid ook nergens uit af dat hij in een normale situatie niet gewoon zou versneld hebben.

Wat mij na alle reacties daarbij ook opvalt, is hoe velen het kennelijk acceptabel vinden om wat te beginnen boren (laat ons de middelvinger hierbij nog weglaten), om aan te geven dat de voorligger sneller kan en moet rijden, terwijl dit uiteindelijk ook het initiërend agressief gedrag was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Wat mij na alle reacties daarbij ook opvalt, is hoe velen het kennelijk acceptabel vinden om wat te beginnen boren (laat ons de middelvinger hierbij nog weglaten),
                        Hebben wij dezelfde thread gelezen?

Velen vinden het hier ONacceptabel om NIET op te trekken in dat geval, net zoals velen het ONacceptabel vinden om te gatboren, middenvakplakken, middelvinger omhoogsteken,...

Jij bent de enige die zegt dat er "velen" gatboren als acceptabel beschouwen, of dat minder erg vinden dan traag rijden.

Het is *ALLEMAAL* even irritant en onaangepast weggedrag
                        Last edited by TooTall; 12/03/2015, 11:29.
                        Mijn Skoda

Comment

Hebben wij dezelfde thread gelezen?

Velen vinden het hier ONacceptabel om NIET op te trekken in dat geval, net zoals velen het ONacceptabel vinden om te gatboren, middenvakplakken, middelvinger omhoogsteken,...

Jij bent de enige die hier zegt dat wij allemaal gatboren als acceptabel beschouwen, of "minder erg" dan traag rijden.

Het is *ALLEMAAL* even irritant
                          Hij had het nu ook al op voorhand moeten zien?

Dus je hebt nog nooit voorgehad dat je aan het rijden was ergens op je gemak, eventueel aan iets aan het denken was, en daardoor bv 50 reed in plaats van 70.

Een beetje inleving aub, of ben je soms een robot?

Comment

Een beetje inleving aub
                            Ik vorm een mening aan de hand van de gepresenteerde feiten.

1. Ik rij traag, en ben me daarvan bewust
                            2. Iemand komt gatboren
                            3. Ik vertraag

In mijn ogen zijn BEIDEN in fout.

Trouwens, als je zo zit te dagdromen dat je 50 doet ipv. 70, en er komt sneller verkeer toeterend in je gat plakken, dan is de normale reactie "shit, ik hou het verkeer op, best optrekken naar de snelheid en me bezighouden met het verkeer in plaats van kwijlend naar de vogeltjes te zitten kijken", of "amai die is gehaast ik ga even aan de kant want ik ga niet versnellen".

Als je reactie is "NIE ME MIJ MAKKER" en je gaat afremmen, of je wacht tot hij gaat inhalen en je geeft gas mee ofzo, dan ben je gewoon niet goed bezig.

En als je dan er dit nog bijplakt;

wat verdien ik met respect voor mijn medemens? Waarom zou ik mij anders moeten gaan gedragen? Omdat een ashhole dan wat minder moet bumperkleven of wat dan ook? Ik dacht het niet. Dat het nu een straatveger, agent, advocaat, industrieel of wie dan ook is voor mijn part zijn dat enkel belachelijke wezens die ook mijn lucht inademen. Noem mij een hypocriet, een narcist, een egoïst of wat dan ook maar de dag dat ik meer naar mijn medemens dan naar mezelf moet zien dan stopt het wel.
                            Dan bewijs je gewoon dat je een (n/l)ul bent. En niet alleen op de baan
                            Last edited by TooTall; 12/03/2015, 11:39.
                            Mijn Skoda

Comment

Dus je hebt nog nooit voorgehad dat je aan het rijden was ergens op je gemak, eventueel aan iets aan het denken was, en daardoor bv 50 reed in plaats van 70.
                              Euh nee? Ik mag toch hopen van niet...

Er zijn legio gegronde redenen om 50 te doen (leswagen, zoeken, zware aanhanger,...) maar dagdromen is géén gegronde reden. Dan ben je gewoon onbekwaam. En een gevaar op de baan (op dat moment toch).
                              Last edited by TooTall; 12/03/2015, 11:40.
                              Mijn Skoda

Comment

• Bon, dan weten we dus nu dat jij een supermens bent, die nooit eens een fout begaat, nooit eens zich laat verleiden tot minder betamelijk gedrag, altijd de gepaste snelheid aanhoudt, nooit eens te traag rijdt op een weg, en zich altijd perfect kan beheersen op het agressief gedrag van iemand anders.

Fantastisch gewoon, je bent werkelijk een uniek exemplaar.

Comment

Bon, dan weten we dus nu dat jij een supermens bent, die nooit eens een fout begaat
                                  Uiterst makkelijke en goedkope manier om de discussie te eindigen.

Ik maak ook fouten. Vele zelfs. Maar achteraf ben ik wel zo eerlijk om tegenover mezelf om te zeggen "had ik dat maar niet gedaan" Heb trouwens een tijd geleden zelfs een filmpje gepost van iets waar ik véél spijt van had achteraf. Dus ik ben ook niet te beschaamd om het toe te geven, ook hier niet.

Dat meteen het grote verschil tussen mij en mensen zoals LforEver die denken dat ze de koning op de weg zijn, en dat het de taak is van anderen om zich aan te passen aan hun. We zijn allemaal koningen op de weg, en we moeten allemaal rekening houden met mekaar. En dat wilt zeggen dat je van 50 moet optrekken tot 70 als je sneller verkeer achter je hebt, maar ook dat je zonder gatplakken moet vertragen van 80 naar 70 omdat je maar 70 mag en iemand voor je dat ook effectief doet.

En ik ben inderdaad uniek. (Goddank, zullen velen zeggen)

Last edited by TooTall; 12/03/2015, 11:47.
                                  Mijn Skoda

Comment

Uiterst makkelijke en goedkope manier om de discussie te eindigen.
                                    Ah ja?

Dan moet je nog eens lezen wat je net hierboven postte, dat je nog nooit is overkomen er niet met je gedachten erbij te zijn tijdens het rijden, al was het maar even.
                                    Beself je hoe ridicuul die bewering eigenlijk is?

Als je dat meent, maak je je werkelijk iets wijs.

Comment

dat je nog nooit is overkomen er niet met je gedachten erbij te zijn tijdens het rijden, al was het maar even.
                                      Ik ben als ik in de wagen zit 100% bezig met autorijden. Ik snap niet dat mensen een conversatie kunnen voeren met hun passagier en af en toe eens opzij kijken naar die passagier, ik snap niet dat mensen kunnen bellen, lezen of eten in de auto, ik snap niet dat je niet in je achteruitkijkspiegel kijkt elke 3-5 seconden, ik snap niet dat je een rijvak opschuift zonder kijken in je spiegel + shoulder check + pinker, ik snap niet dat je kan autorijden en tegelijkertijd iets anders doen dan autorijden.

En dat is 100% eerlijk. Ik accepteer ook wel dat sommigen dat wél kunnen, autorijden combineren met iets anders, maar ik kan dat niet. Ik weiger dat. Als je met de moto onderweg bent, is dat voor mij nog intenser. Denk ook dat het voor een deel daardoor komt.

EDIT moet je maar vragen aan mijn vriendin of mijn carpoolgenoten, je moet met mij geen diepfilosofische gesprekken aangaan tijdens het rijden want daar hou ik niet van, net zoals GPS instructies altijd uitstaan bij mij, ik voor elke rit mijn ruit schoonmaak en mijn lichten check. Dat zijn allemaal (neurotische?) gewoontes.
                                      Mijn Skoda

Comment

Ah ja?

Dan moet je nog eens lezen wat je net hierboven postte, dat je nog nooit is overkomen er niet met je gedachten erbij te zijn tijdens het rijden, al was het maar even.
                                        Beself je hoe ridicuul die bewering eigenlijk is?

Als je dat meent, maak je je werkelijk iets wijs.
                                        Er even niet bij zijn met je gedachten zorgt er toch niet automatisch voor dat je trager rijdt?
                                        (Meestal dat je veel te snel rijdt )

Comment

EDIT moet je maar vragen aan mijn vriendin of mijn carpoolgenoten, je moet met mij geen diepfilosofische gesprekken aangaan tijdens het rijden want daar hou ik niet van, net zoals GPS instructies altijd uitstaan bij mij, ik voor elke rit mijn ruit schoonmaak en mijn lichten check. Dat zijn allemaal (neurotische?) gewoontes.
                                          Dat komt niet geheel verrassend over .

Comment

Working...
                                          X