Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Ik heb dat wel eens gehad, zo'n 15j. geleden, tussen Merelbeke en Wetteren een S70 TDI van de WPR ingehaald die 120 reed op teller. Ik er traagjes voorbij aan 125-130. Net voor de Shell in Wetteren kwam die terug voorbij en kreeg ik het bordje STOP POLITIE. Had al meteen door hoe de situatie zat toen ze beiden uitstapten. Chauffeur was een oudere man, een typische ex-rijkswachter met snor. Bijrijdster was een jong mieke die aan haar stage bij de politieschool bezig was (uniform met 1 sterretje dus nog aspirant). De knar wou duidelijk indruk maken op dat mieke en zijn 'gezag' tonen. Gaf me een uitbrander dat max. snelheid 120 was en dat zij er niet waren om mee te lachen en ingehaald te worden. Ik antwoordde dat ik nooit boven 126 op GPS was geweest (bijna 130 op teller dus), wat trouwens ook klopte, en dat dit na correctie nog altijd maar 120 was. Vroeg ook of hij een meting had die aantoonde dat ik te snel reed. De snor is gewoon zonder verder iets te zeggen ingestapt en terug verder gereden. Zijn operatie "indruk maken op mieke" was een gigantische FAIL
    Haha held! Je hebt al de juiste reflex om mijn job te kunnen doen
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Pas op, ze kunnen dat bij gebrek aan effectieve meting ook op een creatievere manier aanpakken, bv. PV met "onaangepaste snelheid" of iets dergelijks.
      Hoewel dat in dat geval misschien niet toepasselijk zal zijn geweest.
      Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
      Nope kan niet, in rechtbank is zoiets snel verworpen.
      Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Hangt af van de bewoording van de PV.

Indien er staat, "reed 130 km per uur" zonder enige officiële vaststelling, zal dit verworpen worden omdat dat precieze getal niet door een meting gestaafd kan worden.

Indien er staat "reed een onaangepaste snelheid ongeschikt aan de concrete omstandigheden" met nog wat omstandige uitleg erbij, dan is dit wel een officiële vaststelling door een inspecteur.

Je hebt dan weliswaar geen PV voor 130 km per uur te rijden, maar op een andere basis, onaangepast rijgedrag of iets dergelijks.
      Louter "onaangepaste snelheid" als tenlastelegging.. Zoiets houdt niet staande in deze situatie voor de rechtbank hoor.

Onaangepast =/= te snel. Onaangepast is eerder dat je 120 km/u rijdt op de autostrade terwijl er serieuze mist is dat je niet ver kan zien.
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
        Louter "onaangepaste snelheid" als tenlastelegging.. Zoiets houdt niet staande in deze situatie voor de rechtbank hoor.

Onaangepast =/= te snel. Onaangepast is eerder dat je 120 km/u rijdt op de autostrade terwijl er serieuze mist is dat je niet ver kan zien.
        Zoals ik dus eerder zei, vermoedelijk niet toepasselijk in deze situatie.

Mijn punt is dat, afhankelijk van de omstandigheden, ze ook een andere inbreuk kunnen formuleren, indien bepaalde omstandigheden aanwezig zijn die die inbreuk schragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Zoals ik dus eerder zei, vermoedelijk niet toepasselijk in deze situatie.

Mijn punt is dat, afhankelijk van de omstandigheden, ze ook een andere inbreuk kunnen formuleren, indien bepaalde omstandigheden aanwezig zijn die die inbreuk schragen.
          Ah excuseer, ik dacht dat je vond dat het wel toepasselijk was Ik ben met teveel tegelijk bezig.

& nee, dat is net het hele punt van de tenlastelegging. Ik kijk altijd waarvoor mijn cliënt wordt vervolgd. Tot op de letter.

Eén dag verkeerd? Pech. Het gaat zelfs zo ver dat de verkeerde omschrijving van het verboden middel hadden geschreven: ook pech.

Ze moeten precies weergeven wat er fout is gebeurd: vb: Erendriel reed op 12.03.15 omstreeks 12u15 op de E314 ter hoogte van km-paal 25 (weet ik veel ) aan een snelheid van 180 km/u.

Mij kunnen ze enkel daarom tegenhouden dan. Niet "omdat het leek alsof hij te snel reed". Ze moeten een meting doen (owv ijking/afwijking en toestanden).

Je moet blij zijn als ze een andere inbreuk formuleren, dan ben je vrij.

Het zelfs persoonlijk 1x zo ver gekomen dat ik werd verhoord omdat ik vééééél te snel reed en meemoest. Na mijn verklaring kreeg ik het voorgelegd en zij hadden al ondertekend, ik moest nog ondertekenen. Uiteraard gaf ik de feiten niet toe, maar belangrijker: de beschrijving van mijn wagen was verkeerd (nummerplaat + kleur).

Wanneer ze het wouden aanpassen heb ik hen even vriendelijk gewezen op het feit dat het mss wel eens problemen zou kunnen geven niets meer gehoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Dat was via een wedstrijd, je kon een weekend lang beschikken over een Twizzy. Rijervaring was heel bijzonder, optrekken was niet slecht, maar ik vond het wel serieus ongemakkelijk rijden. Ik ben 2 meter lang, je zit "in tandem" achter mekaar, en dat was verre van ideaal.

Dat model had ook niet de optionele ramen, en het was toen 5 graden buiten ofzo...Zat te rijden met mijn moto-uitrusting aan (minus helm)
            Schijnt ook erg hard op de baan te liggen. Ik ben er 't oud voor lol. Intussen mijn Espace zijn onderhoud laten doen (zag er tegenop, was mijn ergernis voor vandaag). Maar ben er nu weer voor een jaar vanaf. Prijs viel goed mee, 180 Euro, met pollenfilter ook vervangen (actieve kool staat erbij, is dat iets nieuws, weten jullie dat?) en 7,4 liter olie 5W30 en oliefilter.
            Mag ook eens iets goeds gezegd worden in dit topic he Vind da'k goedkoop gesoigneerd ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

kzal het je kunnen vertellen op 8 mei... gedagvaard voor te snel rijden terwijl er geen enkel bewijs is.
              ze proberen de volgende feiten aan te smeren:A) snelheid niet te hebben geregeld zoals vereist was wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers (lol er was niemand behalve ver achter me een flikkenwagen)
              B) verzuimd te hebben zich zo te gedragen dat hij geen hinder of gevaar veroorzaakte voor de andere weggebruikers.
              Terwijl het eerste PV nog snelheidscijfers had hebben ze deze nu laten vallen
              lets have some more member berries

Comment

• ik las wooter ergens typen, waarom ik niet meer op af kom is vanwille dit gekibbel...of ik verstond dat zo

op een incestforum heb je dat idd minder
                nix mis met gekibbel zolang je ni in de wagen zit want dan moet je opletten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ik las wooter ergens typen, waarom ik niet meer op af kom is vanwille dit gekibbel...of ik verstond dat zo

op een incestforum heb je dat idd minder
                  nix mis met gekibbel zolang je ni in de wagen zit want dan moet je opletten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ik las wooter ergens typen, waarom ik niet meer op af kom is vanwille dit gekibbel...
                    'k Zou er haast voor gaan kibbelen ...

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Erendriel,

"Nope kan niet, in rechtbank is zoiets snel verworpen" ? En jij bent advocaat ofzo ??

Als de dienstdoende agent "onder ede verklaart" dat je te hard reed, bv hij reed 120 en je kwam hem voorbij hang je. Meting of niet.

Dat zou jij toch moeten weten.

B

Comment

• Ik heb dat eigenlijk ook altijd horen zeggen eigenlijk, als ne flik zegt dat ge te snel reed (onaangepast of roekeloos) dan is dat zo en kan je er niets tegen inbrengen. Zelfs zonder dat hij getuigen heeft weegt zijn woord altijd meer door dan degene die opgeschreven wordt. Denk dat je enkel nog naar comité P kan gaan en zeggen dat die flik je treitert. Of dat zal helpen?
                        Ik ben altijd beleefd tegen flikken en moet zeggen dat ik nog nooit op een slechte manier behandeld ben. Als 't te rap was, dan was het zo. U excuseren brengt dikwijls meer op dan te discussieren. Je krijgt wat je geeft doorgaans.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                          Erendriel,

"Nope kan niet, in rechtbank is zoiets snel verworpen" ? En jij bent advocaat ofzo ??

Als de dienstdoende agent "onder ede verklaart" dat je te hard reed, bv hij reed 120 en je kwam hem voorbij hang je. Meting of niet.

B
                          Tot bewijs van het tegendeel

Agent oproepen en onder eed laten verklaren in de rechtbank, doen ze niet zo graag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                            Erendriel,

B
                            Als hij met een geijkte teller rijdt heeft hij inderdaad bewijs dat je te hard reed. Om te bewijzen hoe hard moet hij zelfs een aantal km's achter je rijden denk ik , niet zo eenvoudig.
                            Als hij onder ede verklaart dat jij te hard reed (en hij reed 120) dan kan jij nog zeggen dat't 121 was he, voor die 50€ wil ik ook wel eens naar de rechter

Comment

• Daarjuist zelf ne steek laten vallen. Op de E34 oprit Lille zijn ze dus aan het werken waardoor deze extra kort is. Ik was dus al snelheid aant maken en in mijn linkse spiegel aan het kijken om in te voegen omdat ik niet graag vanuit stilstand wil vertrekken. Hierdoor had ik niet gezien dat de BMW voor mij nog niet ingevoegd was. Waardoor ik wreed hard naar links moest uitwijken en ik bijna een Volvo mee nam . Dus was wel ff goed verschoten

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Dienen met zijne BMW zal denken dat je het hem vrijwillig lapte denk ik. Is inderdaad wel een korte oprit. Die BMW had beter ook wat snelheid gemaakt, maar ja, een ongeval is dikwijls een samenloop van omstandigheden. Iedereen die op de baan is heeft soms eens wat geluk nodig hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                  Ik ga dit zeggen (en het is echt niet kwaad bedoeld ofzo); Kan het zijn dat door jou beroep (ik denk dat jij rij-instructeur bent?) dat je een "afkeer" hebt voor snelheden die tegen de VMAX aanliggen? Als een leerling bij jou de naald op 70 zet, heb jij dan iets van "vertraag maar wat want je bent bijna te snel aan het rijden"?

Nog iets, omdat een instructeur dag in dag uit op de baan is met "tragere" bestuurders als chauffeur, wen jij dan niet aan zo'n rijgedrag? Ga jij dan iemand die 75 gaat rijden meteen beschouwen als een "slechte" chauffeur, omdat tijdens het leren rijden (en dus tijdens jou werk) er een absolute nultoleratie is voor te snel rijden?
                                  dan zou ik mezelf een slechte chauffeur vinden vermits ik zelden rijd volgens de geldende normen... en dat voor een rijinstructeur, tssss. Alhoewel, ik pas mijn snelheid aan aan de omstandigheden. Dus ik kan evengoed te traag rijden volgens wat hier blijkbaar de eeuwige norm is.
                                  Leerlingen moeten bij mij rijden naar wat er aan de zijkant van de weg al dan niet vermeld staat. Staat er 70 dan moedig ik hen aan tot het halen van die snelheid, maar enkel als ze zich er voldoende veilig bij voelen. Iemand die een eerste keer autosnelweg doet vind 120 km/h best wel snel. We proberen die aan te tikken maar vaak zie je dat de leerling de snelheid laat zakken tot 100 à 110 km/h omdat het gewoon voor hen op dat moment comfortabeler aanvoelt.
                                  Maar ik ben ook wel de eerste om hen het verschil tussen relatieve en absolute snelheid aan te geven, aan te geven dat je bij een blinde bocht je snelheid moet aanpassen, opletten voor fietsers en je snelheid daar eventueel voor moet aanpassen, enzovoort enzovoort. Ik bied de leerling zoveel mogelijk aan als ik kan, liefst als het kan in de praktijk maar je hebt niet altijd de kans (in de zomer is er geen sneeuw of ijzel) om alles mee te laten maken.
                                  Dus ja, als ik naar mezelf kijk dan laat ik de leerling best wel veel doen. Leren door ervaring. En elke les moeten ze op de toppen van hun tenen staan, zodanig zelfs dat ze na de les mentaal moe zijn. Maar net omdat het in een leswagen is met dubbele bediening kan je dit veilig doen.
                                  Na elke les volgt er een moment van zelfevaluatie. En vaak is hun eigen evaluatie gelijk met hetgeen ik als opmerkingen heb. Maar ik begin altijd met hetgeen ze goed gedaan hebben, waar ze vooruitgang hebben geboekt. De aandachtspunten komen als laatste.
                                  Zelfevaluatie is iets wat de routinechauffeur vaak niet meer doet. 'ik rijd al zo lang zonder ongeval dus het zal wel goed zijn', 'ik rijd goed de anderen rijden slecht',...
                                  en dan krijg je als resultaat topics als dit
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Vrouwen zouden nooit zo'n topic aanmaken... die hebben die geldingsdrang van mannen niet. Daarom ook dat ik eerder op vrouwen val

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                      Daarjuist zelf ne steek laten vallen. Op de E34 oprit Lille zijn ze dus aan het werken waardoor deze extra kort is. Ik was dus al snelheid aant maken en in mijn linkse spiegel aan het kijken om in te voegen omdat ik niet graag vanuit stilstand wil vertrekken. Hierdoor had ik niet gezien dat de BMW voor mij nog niet ingevoegd was. Waardoor ik wreed hard naar links moest uitwijken en ik bijna een Volvo mee nam . Dus was wel ff goed verschoten

Man man, waarom die Bmw daar zit te remmen ipv op te trekken? Kan ik me ook zo aan ergeren, mensen die tegen 50 per uur te oprit afrijden en dan invoegen tegen 70 per uur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                        Man man, waarom die Bmw daar zit te remmen ipv op te trekken? Kan ik me ook zo aan ergeren, mensen die tegen 50 per uur te oprit afrijden en dan invoegen tegen 70 per uur.
                                        Soms kan uwe auto niet sneller
                                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Het grote ergernis topic deel VII

Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                          Daarjuist zelf ne steek laten vallen. Op de E34 oprit Lille zijn ze dus aan het werken waardoor deze extra kort is. Ik was dus al snelheid aant maken en in mijn linkse spiegel aan het kijken om in te voegen omdat ik niet graag vanuit stilstand wil vertrekken. Hierdoor had ik niet gezien dat de BMW voor mij nog niet ingevoegd was. Waardoor ik wreed hard naar links moest uitwijken en ik bijna een Volvo mee nam . Dus was wel ff goed verschoten

Scheelde niets.. ( afgaand op de beelden) En je zou mi zeker in fout zijn geweest als je die Volvo had geraakt..

Mi had je gewoon moeten remmen toen die bmw erop kwam.. Jullie maken allebei een manoeuvre..

Ik doe het soms ook, ( voorligger bij een oprit ineens voorbij schieten, maar dan ga ik direct naar linkse vak.. ) hier weet je dat die naar links gaat gaan en toch probeer je die de pas af te snijden.. = vragen om problemen

Trouwens die bmw gaat in de remmen omdat die ziet dat het een korte oprit is en die vrachtwagen net naast hem zit

Eind goed al goed

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                          Last edited by germinal; 13/03/2015, 01:24.
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

Comment

Working...
                                          X