Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb gisteren ene met ne Zafira in mijn gat gehad van Bertem tot bijna aan de ring. En maar duwen en wringen terwijl ik ook gewoon tegen 100/u het verkeer volgde. Uiteindelijk is ie me rechts voorbijgegaan, een paar auto's rechts ingehaald en daar zich terug naar links gewrongen waardoor iedereen bruusk op de rem moest. Natuurlijk terwijl ie mij voorbijkwam nog allerlei tekens doen.

Vraag me dan af of ie zo'ne Zafira heeft om in't week-end met de kindjes rond te rijden op dezelfde manier.

Comment

• Is al enkele dagen oud, maar frustrerend is dat een ouder koppel doodgereden wordt door enkele jonge gasten die onverantwoord snel reden. Ze liggen nog niet in hun graf en het juridische spelletje is al bezig wie zal opdraaien voor de kosten. Zoals ik het nu lees zal dit puur menselijk keihard gespeeld worden door de advocaten..
      Tja, wie is hier in fout, diene zot die buitensporig hard reed of die mensen die hem niet gezien hebben? Blij geen rechter te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
        Das gene van de fedpol, gewoon oranje helm volgens mij

@Motorman: zilveren (BMW?) Motor toevallig? Denk wel dat ik je voorbij heb zien komen
        Een paar weken geleden bij een klant geweest en een werknemer kwam daar juist met zijn moto toe. Moto met windscherm zoals de zwaantjes hebben, orange helm, blauwe vest met fluo's en emblemen op die op die van de zwaantjes gelijken en zwarte motobroek met fluo's op. Ik zeg tegen hem dat ik dacht dat er een zwaantje aan kwam. Hij lachte eens en liet zijn orange fluo band zien om rond zijn arm te doen en zijn blauw zwaailicht + orange lichtgevende zwaaistok dat in een motobak zat. Handig in de files zei hij

Er zijn er wel meer die in een outfit genre zwaantjes rond rijden. Blijkbaar verkopen ze zelfs identieke oufits maar dan zonder politie op of echte emblemen.

Comment

• Heb me ooit zelf laten verrassen door een kerel op een witte Peugeot scooter met blauwe vest en rooie helm.

Ik heb enkel de rooie helm. Mijn motorpak is zwart, mijn motor is blauw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
            Ik heb gisteren ene met ne Zafira in mijn gat gehad van Bertem tot bijna aan de ring. En maar duwen en wringen terwijl ik ook gewoon tegen 100/u het verkeer volgde. Uiteindelijk is ie me rechts voorbijgegaan, een paar auto's rechts ingehaald en daar zich terug naar links gewrongen waardoor iedereen bruusk op de rem moest. Natuurlijk terwijl ie mij voorbijkwam nog allerlei tekens doen.

Vraag me dan af of ie zo'ne Zafira heeft om in't week-end met de kindjes rond te rijden op dezelfde manier.
            Ik vraag me eerder af hoe je erin slaagt om achterliggers te hebben. Ik heb daar nooit last van. Maar ik rij dan ook geen 100 op het linkervak, en ga naar rechts wanneer dat kan.

Comment

• Tja, dat was in de drukte op de E40 's morgens. Vertraagd daar tot +/- 100km op dat uur (ge weet wel, als gij nog in uwe nest ligt ). Er zijn dan ne hoop kerels die dan beginnen slalommen.

Ik reed daar niet als linksplakker he, was gewoon in druk verkeer. Ik reed op een normale (had zelfs nog liever iets meer afstand) afstand van mijn voorligger.

Comment

• Als iedereen 100 doet op de E40, slalom ik daar idd tussendoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  ik had er rekening mee gehouden dat die 1h rijden tijdens de spits wel vlot kon uitlopen tot 2-2,5uur. maar dat was nog niet voldoende...
                  k had zo een 30min verlies gerekent van aalst tot grootbijgaarden, en dan van GB tot vilvoorde ook een 30-40min extra vertraging meegerekend.
                  ik vertrek thuis normaal om 5h10, ben om 5h35 in gent, om 5:55 aalst, 6h05 in GB, 6h20neem ik de afrit naar leuven en om 6h45ben ik op het werk in bevekom.

als ze dan afkomen dat ik om 9h in evere moet zijn, das totale ramp. gent zat al 45min vast, brusselse ring had paar defecte wagens (ene op linkse vak en andere op rechtse), machelen diene camion met tomaten omgevallen om 4h...
                  Ik wil geen reclame maken maar: Waze gebruiken (gratis social navigatie app voor uw smartphone)

Comment

Ik wil geen reclame maken maar: Waze gebruiken (gratis social navigatie app voor uw smartphone)
                    Werkt dat ondertussen al een beetje?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Vanmorgen bejaarde vent die geparkeerd stond die ineens zijn deur opensmeet toen ik er kwam aangereden. Al een geluk dat dat een zone 30 was en ik direct stilstond, of hij was zijn deur (en mss zelfs zijn arm) kwijt.

Comment

• Vanmorgen een geit in een Fiat 500 die haar achterste mistlicht opzette terwijl je nog ver kon kijken. Man man.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Als iedereen 100 doet op de E40, slalom ik daar idd tussendoor
                          En daarom is't straf dat ik wel middenvingers krijg en gij niet .

Normaal doe ik dat ook maar het ging zo lekker vlot gisteren dat ik't niet nodig vond.

Comment

• Geen middenvingers, geen grootlicht, niks...

Maar ik rij dan ook niet in de mensen hunne 'weg'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              En daarom is't straf dat ik wel middenvingers krijg en gij niet .

Normaal doe ik dat ook maar het ging zo lekker vlot gisteren dat ik't niet nodig vond.
                              Dat krijg je met hybrides!

Comment

Het was een kopstaart-ongeval met lichte blikschade, maar mensen zijn geconditioneerd dat er dan politie moet bijkomen en dat ze op dat rijvak moeten wachten tot de politie er is...

eerste regel als er geen gewonden zijn : rijweg vrijaken !!!

Comment

Als iedereen 100 doet op de E40, slalom ik daar idd tussendoor
                                  En dan maar afgeven op alles wat niet de letter van de wet volgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Ik ben gestopt me daar over op te jagen. Je kan je daarin opjagen, al dat volk dat op het linkervak en middenvak zit te slapen, of er gewoon rechts voorbij gaan. In dat laatste geval ben ik ook sneller thuis, en jaag ik me minder op. Zelfs inhalende vrachtwagens hinderen me nauwelijks

Als de rest terug volgens de regels gaat rijden, dan wil ik me wel terug gaan aanpassen. Maar tegen dan hebben ze ook al automatisch rijdende auto's dus ga ik lekker op de achterbank wat slapen terwijl mijn auto het uitzoekt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Werkt dat ondertussen al een beetje?

Kaart in België is vrijwel perfect ondertussen. UI is nog niet echt wow, maar ze zouden eraan bezig zijn alles een grondige makeover te geven. Tegenwoordig zijn er zoveel gebruikers in België dat het de fileomzeilingsfunctie ook echt ten goede komt. Maar zoals bij elk gps systeem kan er wel eens een kaartfoutje inkruipen. verschil is dat dat bij ons binnen max 2 dagen in de kaartupdate zit. Bij andere navigatiesystemen is dat niet zo.

Swat, genoeg reclame gemaakt. Test het uit, en oordeel zelf. (voorlopig wordt windows phone niet meer ondersteunt, app bestaat nog maar al ff niet meer geupdate. Android en iOS uiteraard wel)
                                      Last edited by Tomskii; 20/03/2015, 20:24.

Comment

Kaart in België is vrijwel perfect ondertussen. UI is nog niet echt wow, maar ze zouden eraan bezig zijn alles een grondige makeover te geven. Tegenwoordig zijn er zoveel gebruikers in België dat het de fileomzeilingsfunctie ook echt ten goede komt. Maar zoals bij elk gps systeem kan er wel eens een kaartfoutje inkruipen. verschil is dat dat bij ons binnen max 2 dagen in de kaartupdate zit. Bij andere navigatiesystemen is dat niet zo.

Swat, genoeg reclame gemaakt. Test het uit, en oordeel zelf. (voorlopig wordt windows phone niet meer ondersteunt, app bestaat nog maar al ff niet meer geupdate. Android en iOS uiteraard wel)
                                        Ik moet zowat bij de eersten geweest zijn die dit gebruikte in België maar kon mij er niet meer toezetten om verbeteringen aan te brengen.
                                        Nu ja, des te beter voor de anderen maar we gaan het toch niet weer installeren. Als je in je auto zit moet je je met het rijden bezighouden en niet met iets wat ander voor jou zouden moeten ontwikkelen en up to date houden.
                                        Alvast veel plezier met Waze! 😉

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                          Ik ondervind dat bij drukte het heel weinig opbrengt om steeds van vak te veranderen. Ik blijf dan dikwijls op het eerste vak, soms naar tweede. En na 10 km zie ik op de derde band nog altijd dezelfde auto's rijden, een paar honderd meter verder dan. Maar ze hebben wel heel de tijd goed moeten uitkijken, gas bijgeven, gas lossen, remmen,... Kost geen tijd en is veel veiliger om bij drukte ook relax te rijden.
                                          Als er geen verkeer is mag het wel een beetje vooruitgaan natuurlijk.

Comment

Working...
                                          X