Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Normaal 120 behalve aan de lichten ja. Tot in Boom. Nadien is het altijd 90 tot in Antwerpen.
    In de andere richting moet je wel even oppassen want daar is het na het 2de kruispunt in Londerzeel ook nog een 2-tal km na de lichten maar 90 meer, doch niemand die zich daar iets van aantrekt.


    Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Last edited by Metaxa; 23/03/2015, 21:05.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Normaal 120 behalve aan de lichten ja. Tot in Boom. Nadien is het altijd 90 tot in Antwerpen.
      In de andere richting moet je wel even oppassen want daar is het na het 2de kruispunt in Londerzeel ook nog een 2-tal km na de lichten maar 90 maar niemand die zich daar iets van aan trekt.


      Sent from somewhere, using Tapatalk.
      Ik kan me vergissen maar ik denk niet dat ze overal netjes aanduiden waar die zones 90 opnieuw eindigen.

      Eigenlijk vind ik dit een vreemde baan, en niet altijd veilig. Het is een drievaks autosnelweg aan 120 met lichten ertussen.
      De eerste keer vond ik dit nogal bevreemdend om te rijden, want ik ken eigenlijk geen andere gelijkaardige weg in Vlaanderne (zijnde, 3 vaks autosnelweg met lichten her en der).

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Ik kan me vergissen maar ik denk niet dat ze overal netjes aanduiden waar die zones 90 opnieuw eindigen.

        Eigenlijk vind ik dit een vreemde baan, en niet altijd veilig. Het is een drievaks autosnelweg aan 120 met lichten ertussen.
        De eerste keer vond ik dit nogal bevreemdend om te rijden, want ik ken eigenlijk geen andere gelijkaardige weg in Vlaanderne (zijnde, 3 vaks autosnelweg met lichten her en der).
        Verkeersborden F5 & F7 in de gaten houden en daar schuilt hem net het probleem in op sommige plaatsen.
        Zone 90 eindigt meestal na het/een kruispunt.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Een fietser die nog snel achter een manoeuvrerende vrachtwagen door rijdt.
          De vrachtwagen rijdt op dat moment achteruit een oprit op en de fietser was ervoor gestopt,
          als de juffrouw onder de oplegger (binnenlader) terechtkomt is het afgelopen en wordt de chauffeur met de vinger gewezen.
          Hebben zo'n mensen dan echt geen flauw benul van het gevaar?

          Comment


          • Neen . En het zijn net die mensen die dan staan te roepen dat het altijd de schuld van de automobilist is.

            Comment




            • niet echt een ergernis, maar leuk vind ik zoiets niet.
              stelt me niet echt gerust een snap het nut niet.

              Comment


              • Achteruitrijlichten die branden? Heb dat ook al eens bij iemand gezien, was een storing in zijn dashboard, moest naar de garage gaan om dat te fixen.

                Comment


                • da's de schakelaar in het pookmechanisme dat blijft hangen
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Haha... da's leuk als er zo ene in uw gat zitten boren heeft en achter jou stilstaat voor de lichten. Je zet gewoon de auto in achteruit tot als het bijna groen wordt. Wees maar zeker dat dienen achter u niet op zijn gemak is en schrik heeft dat je zo zal vertrekken lol...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                      Een fietser die nog snel achter een manoeuvrerende vrachtwagen door rijdt.
                      De vrachtwagen rijdt op dat moment achteruit een oprit op en de fietser was ervoor gestopt,
                      als de juffrouw onder de oplegger (binnenlader) terechtkomt is het afgelopen en wordt de chauffeur met de vinger gewezen.
                      Hebben zo'n mensen dan echt geen flauw benul van het gevaar?
                      Gisteren ook nog zo een gehad, ben hier bezig met achteruit inrijden als een fietser plots van achter de remork opduikt. Met de beste wil van de wereld kan ik die dus niet zien he.

                      Comment


                      • Deze morgend in de mist waren er verschillende auto's zonder lichten (is eens iets anders dan onnodig met mistlichten rijden), en de flikken in hun combi gaven het goede voorbeeld natuurlijk.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Gisteren ook nog zo een gehad, ben hier bezig met achteruit inrijden als een fietser plots van achter de remork opduikt. Met de beste wil van de wereld kan ik die dus niet zien he.
                          Ik ging deze middag mijn zoon van 12 afhalen. Nu stond er op de hoek een lange vrachtwagen (zo enen met een bak en dan nog een remorque) en mijn zoon moest oversteken. Die chauffeur moest manouvreren omdat er ne dommerik zich te kort op de hoek geparkeerd had.
                          Weet je dat ik mijn hart vasthield. Zo zouden ongevallen kunnen gebeuren he. De onwetendheid van een kind dat niet beseft dat de chauffeur hem niet kan zien en de chauffeur die niet alles rond zijn vrachtwagen kan zien.
                          Ze zouden die jonge gasten nog veel meer verkeersopleiding moeten geven. Niet alleen zoals nu hoe ze veilig kunnen oversteken en zo, maar ook rekening leren houden met vrachtwagens en bussen. Bvb de plaatsen waar ze niet zichtbaar zijn, het uitwijken van de overhang achteraan bij afdraaien,... Maar nee, muzikale opvoeding vinden ze belangrijker.

                          Comment


                          • Dat is thans toch iets wat in vele scholen net wel gedaan word tegenwoordig.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Ja, in het lagere onderwijs een paar lesuren op een schooljaar. Maar in het middelbare niets meer dacht ik. Voor mij zou verkeersveiligheid een volwaardig vak moeten zijn (of noem het verkeer en transport, dan kan je uitgebreider les geven). Ben er sterk van overtuigd dat zulke zaken het aantal doden kan doen dalen. Veel beter dan flitsen en zo. Want ergens heb ik de indruk dat de jeugd zich wel meer bewust is van het gevaar van het verkeer. Ze vinden een fietshelm vanzelfsprekend, opgedreven brommers zijn not done, als ik zonder gordel rij (gebeurt heel weinig en dan nog enkel hier in t stad eens) krijg ik direct opmerkingen,... Op dat gebied zijn ze volgens mij sterker dan de kinderen van de jaren zestig, zeventig. Maar moet zeggen dat ik als vader het vele liever zo heb

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Maar nee, muzikale opvoeding vinden ze belangrijker.
                                Geen idee waarom je dat erbij betrekt, eigenlijk. Het een sluit het ander niet uit.


                                Daarstraks in een woonwijk ingehaald door een toeterende kerel met een Leon. Even daarvoor was ik linksaf gedraaid en kwam hij uit de tegenovergestelde richting. Ik denk dat we een verschillende visie hadden over de beschikbare ruimte. Even nadat hij me voorbijgereden is, slaat hij een straatje in en zie ik dat hij zijn hand aan zijn oor heeft. Hij leek aan het bellen te zijn. Sterk bezig, in dat geval.
                                autofans.be

                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                  Geen idee waarom je dat erbij betrekt, eigenlijk. Het een sluit het ander niet uit.
                                  Jaja natuurlijk kan dit samen. Niets tegen muzikale opvoeding hoor, bijlange niet. Was het eerste wat in me opkwam. Hoop nu dat je geen leraar muziek bent en dat je hierdoor denkt dat ik je beroep als minder nuttig beschouw )

                                  Comment


                                  • Nee hoor. Muziekles ontwikkelt andere vaardigheden van de kinderen hé.

                                    Maar ik herinner me foto's met kinderen in de dodehoekzones van vrachtwagens (wat die hele achterkant uiteindelijk ook is). Scholen zijn er wel mee bezig hoor. Maar niet alle weken, zoals met de blokfluitles.
                                    autofans.be

                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                    Comment


                                    • Wat velen ook nog doen, ook volwassenen met hun auto, is op het moment dat je de trekker/vrachtwagen moet recht trekken voor de aanhanger, zich nog snel er tussen wringen. Dat zie je dus ook niet he. Of op een meter van je neus komen staan en meerijden als je achteruit rijdt, alsof ze daar tijd mee winnen. Als je dan nog eens moet rechttrekken om in een smalle ingang te raken, kan je niet meer en staat alles vast.

                                      Comment


                                      • Kan me voorstellen dat t niet altijd simpel is... Wat is het moeilijkste, een trekker met een lange aanhangwagen of een korte vrachtwagen met een aanhangwagen? Ik vermoed het tweede. Lijkt me dat je daar nog meer dode hoeken hebt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Kan me voorstellen dat t niet altijd simpel is... Wat is het moeilijkste, een trekker met een lange aanhangwagen of een korte vrachtwagen met een aanhangwagen? Ik vermoed het tweede. Lijkt me dat je daar nog meer dode hoeken hebt.
                                          Heb met beide gereden en hoe langer de aanhanger, hoe erger de dode hoek. Komt omdat een oplegger meteen achter de cabine al draait, terwijl vrachtwagen-aanhanger de aanhanger maar in een hoek gaat 8-9-10-... meter achter de cabine, waardoor de aanhanger veel minder snel de volledige spiegel bedekt. De kleine dodehoekspiegel is wel een grote hulp, maar daar zie je ook verre van alles in.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X