Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gisteren ging ik om de descendant op de opvang. Dat is een klein straatje in met auto's aan 1 kant geparkeerd zodat er net voldoende plaats is voor 1 wagen. Er stonden er dus 2 neus tegen neus en geen van beide wou toegeven... Heel de straat geblokkeerd. Na 10 minuten reed er toch eentje achteruit. Al de auto's ook manoeuvreren. Een van de twee passeert mij en ik gebaar dat hij een klein pietje heeft. Ramen omlaag. Bleek dat die jongen dus opzettelijk werd aangereden door de andere partij.

Note to self: niet te rap meer oordelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      \en ik gebaar dat hij een klein pietje heeft.
      Hoe doet ge zoiets :p

Comment

• Comment

• mijn ergernis: ouders die vinden dat de school de verkeersregels moet uitleggen. Neen, de ouders moeten dat doen en de school kan aanvulling bieden.
          't is bijvoorbeeld al niet moeilijk om uw kinderen eens duidelijk te maken dat ze bij het oversteken van een straat (zebrapad of niet) eens moeten kijken of er geen verkeer aankomt. Die van mij moeten dat altijd doen en ik maak hen daar ook op attent. Dus ook kijken als ik erbij ben. 't is niet omdat ik oversteek dat het veilig is, ik ben ook maar mens en maak soms ook een inschattingsfout.
          Op parkings hetzelfde: altijd laten kijken of er een auto niet achteruit rijdt. De auto zou moeten stoppen, maar die ziet kinderen niet altijd. Dus auto in beweging, dan wachten en kijken naar de bestuurder of die u gezien heeft.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
            Hoe doet ge zoiets :p
            zelfde teken als een pint vragen op café.
            uwe pink omhoogsteken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              mijn ergernis: ouders die vinden dat de school de verkeersregels moet uitleggen. Neen, de ouders moeten dat doen en de school kan aanvulling bieden.
              't is bijvoorbeeld al niet moeilijk om uw kinderen eens duidelijk te maken dat ze bij het oversteken van een straat (zebrapad of niet) eens moeten kijken of er geen verkeer aankomt. Die van mij moeten dat altijd doen en ik maak hen daar ook op attent. Dus ook kijken als ik erbij ben. 't is niet omdat ik oversteek dat het veilig is, ik ben ook maar mens en maak soms ook een inschattingsfout.
              Op parkings hetzelfde: altijd laten kijken of er een auto niet achteruit rijdt. De auto zou moeten stoppen, maar die ziet kinderen niet altijd. Dus auto in beweging, dan wachten en kijken naar de bestuurder of die u gezien heeft.
              Ok, de ouders hebben hierin een grote verantwoordelijkheid. Maar als je zegt dat die verantwoordelijkheid enkel bij hen ligt vervallen alle voordelen van scholingen op gebied van verkeersveiligheid.
              Ik ben zeker dat een uurtje per week of veertien dagen de verkeersveiligheid drastisch kan verhogen. Die zou dan gegeven worden door professionelen. Als de verkeersopvoeding volledig bij de ouders zou liggen dan moeten ze hun kinderen ook leren rijden. Dan heeft de rijschool geen meerwaarde als je het zo stelt.
              Verkeersopvoeding vanaf het lagere en doorzetten in het middelbare, en dit aangepast aan hun leeftijd. Eerst hoe ze zich moeten gedragen te voet, daarna met de fiets, daarna met de wagen,...
              Hoeveel kinderen worden er niet dood gereden door dodehoeksongevallen? Je kan als ouder je kind raad geven hierin, maar ik weet echt niet waar alle dode hoeken van een vrachtwagen zijn. Van sommigen kan ik het wel denken natuurlijk. Verkeersveiligheid in het onderwijs zou een prachtig initiatief zijn, misschien een beetje ten nadele van de rijscholen. Tenzij die rijscholen zo slim zijn en zich gaan scholen tot lesgever in het onderwijs, dan is er weer win win.

Comment

• rijscholen geven al les in de scholen

moet ge zelfs een speciaal brevet voor hebben

waar ik op doel is het volgende: wij krijgen vaak leerlingen over de vloer die zich nog nooit in het verkeer hebben begeven. Enkel als voetganger... en dan nog (overal voor de deur afgezet). Dus quasi nooit met de fiets gereden, laat staan met een scooter of iets anders.
                Die hebben dus 0% verkeersinzicht waarbij dat stuk van de leerstof dan enorm veel tijd opslokt. En als de leerling dan ook niet zo handig is, dan krijgt ge de situatie waar je al na de derde les kunt zeggen: ge gaat er nooit geraken met uw 20 uur rijles.
                Een school moet al genoeg aanleren. Zelfs teveel. Ze moeten bijna tegenwoordig de opvoedende rol van de ouders gaan overnemen voor tal van zaken terwijl dat ten koste gaat van tal van andere zaken die kinderen op school wel moeten leren. Het is in de eerste plaats de taak van de ouders om hun kinderen klaar te maken voor de maatschappij.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Zonet op weg naar de yoga rij ik rustig 70. Ik passeer een hele rij auto's en vanuit het niets schiet er zich eentje vlak voor mijn neus een straatje in. Er was geen enkele uitweg (links stoet auto's en rechts een gracht) behalve keihard de ankers in... Was enkel dankzij snelle reflexen dat ik niet in z'n flank zat.

Weer zo een leasemiddenkadertje van de kust mijn kl... met z'n lease A6 2 liter dieseltje die denkt met een RS6 te rijden.

Ik heb nog maar zelden zo hard op m'n tanden moeten bijten om niet rechtsomkeer te maken om z'n gezicht te gaan verbouwen. Ik was serieus woest.

Comment

• Gij yoga?
                    Bon, dan had de yogales z'n nut dus nadien.

Hoe heb je gereageerd op het moment zelf?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                      Gij yoga?
                      Bon, dan had de yogales z'n nut dus nadien.

Hoe heb je gereageerd op het moment zelf?
                      Keihard moeten remmen want geen plaats om te ontwijken, nog tijd om stevig te claxoneren en zelfs met m'n lichten te doen. Jammer geen 3de hand om hem de middelvinger te schenken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Zonet op weg naar de yoga rij ik rustig 70. Ik passeer een hele rij auto's en vanuit het niets schiet er zich eentje vlak voor mijn neus een straatje in. Er was geen enkele uitweg (links stoet auto's en rechts een gracht) behalve keihard de ankers in... Was enkel dankzij snelle reflexen dat ik niet in z'n flank zat.

Weer zo een leasemiddenkadertje van de kust mijn kl... met z'n lease A6 2 liter dieseltje die denkt met een RS6 te rijden.

Ik heb nog maar zelden zo hard op m'n tanden moeten bijten om niet rechtsomkeer te maken om z'n gezicht te gaan verbouwen. Ik was serieus woest.
                        Afmaken, vertrappelen, verdelgen... Dat is de minimumstraf voor zo'n zaken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          rijscholen geven al les in de scholen

moet ge zelfs een speciaal brevet voor hebben

waar ik op doel is het volgende: wij krijgen vaak leerlingen over de vloer die zich nog nooit in het verkeer hebben begeven. Enkel als voetganger... en dan nog (overal voor de deur afgezet). Dus quasi nooit met de fiets gereden, laat staan met een scooter of iets anders.
                          Die hebben dus 0% verkeersinzicht waarbij dat stuk van de leerstof dan enorm veel tijd opslokt. En als de leerling dan ook niet zo handig is, dan krijgt ge de situatie waar je al na de derde les kunt zeggen: ge gaat er nooit geraken met uw 20 uur rijles.
                          Een school moet al genoeg aanleren. Zelfs teveel. Ze moeten bijna tegenwoordig de opvoedende rol van de ouders gaan overnemen voor tal van zaken terwijl dat ten koste gaat van tal van andere zaken die kinderen op school wel moeten leren. Het is in de eerste plaats de taak van de ouders om hun kinderen klaar te maken voor de maatschappij.
                          Is wel zo Flappy dat als je echt stelt dat verkeersopvoeding de volledige taak van de ouders is, dat je dan het nut van de rijscholen ook in vraag moet stellen. Ouders zouden dan hun kinderen ook perfekt kunnen leren rijden...
                          Als men op school echter een professioneel les laat geven, zal die de kinderen veel meer kunnen bijbrengen dan de ouders zelf. Bvb welk kind weet in godsnaam alle dode hoeken van een vrachtwagen? of gewoon de dagelijkse gevaren op de weg die men leert door deel te nemen aan het verkeer. Een prof leraar kan dit alles in versneld tempo aanleren.
                          Maar ik hoor van mijn zoon net dat ze in het aso een opleiding krijgen voor hun theoretisch examen van de wagen. Is dit overal tegenwoordig? In ieder geval een aan te moedigen initiatief.

Comment

• dodehoek ? als jij het gezicht van de chauffeur kan zien, ziet die jou he...oogcontact leren zoeken

Comment

• HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Ze zijn er weer mee daar
                              1976 Porsche 924 (verkocht)
                              2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                              2011 Volvo V60 T6 AWD
                              2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten
                                Dan gaan we weer collectief chillen hé.

Comment

• ze hebben weer geld nodig blijkbaar
                                  lets have some more member berries

Comment

• Ja, ma liever dat dan de diesel verdubbelen van prijs
                                    Zou nu plots superkankerverwekkend zijn, maar wie drinkt er nu diesel???
                                    Ik vind dat er tegenwoordig veel zaken in de lucht geblazen worden om de bevolking op stang te jagen. Denk aan die affaire van de bedrijfswagens, de diesel waarover telkens weer discussies zijn (terecht al dan niet), pensioenen, enz enz. G hebt verdorie anti depressiva nodig als je het allemaal gelooft lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      ze hebben weer geld nodig blijkbaar
                                      Die hebben altijd geld nodig.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• allemaal trukjes om de aandacht weg te trekken van het slechte werk die de politiekers doen
                                        lets have some more member berries

Comment

• Zou best kunnen, want het is maar sinds deze nieuwe regering dat er zoveel geruchten rond gedragen worden

Comment

Working...
                                          X