Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• pffft, zo'n marathon...daar is toch maar een beperkt deel van de bevolking mee bezig ?

en van het deel dat er mee bezig is, staat nog een gedeelte achter zo'n initiatief ook ! natuurlijk is de verhouding op een autoforum wat anders dan de doorsnee

Comment

• Vanmiddag ben ik als voetganger aangereden geweest. Niet door een auto maar zo'n scootmobiel (elektrische driewieler, meestal gebruikt door mensen die niet meer goed te been zijn, je kent het wel). Ik stond te wachten om over te steken en die reed los tegen mijn benen. Ik draaide mij om en in plaats van dat die zich excuseerde begon die te roepen tegen mij en keek erg verward in het rond. Totaal onverstaanbaar wat hij probeerde te zeggen. Alsof dat het mijn schuld was dat hij tegen mij reed. Hij reed dan door maar bleef ondertussen maar verder brabbelen.
      Maar ik herkende die mens. Is een hoogbejaarde (denk al in de 90 jaar) die een straat verder van mij woont en die rijdt ook nog steeds met de auto. Dat zijn nu de mensen waar ik echt schrik voor heb. Als je met zo'n scootmobiel tegen 5/u al niet op tijd kunt stoppen voor een voetganger, wat moet dat met de auto dan niet zijn. Gaat die ook zo reageren als die met de auto een voetganger omver rijdt ?

Comment

• Kan je euthanasie voor iemand anders aanvragen?

Comment

• je kan het altijd eens voorstellen. :-)
          Last edited by Ralphke; 29/03/2015, 03:05.

Comment

• He, was niet echt serieus bedoeld hoor, was reactie op de vorige post

Comment

• vandaag reed ik in de gietende regen richting het ei van kortrijk. we rijden met een 5tal autos aan 90km/h op de rijstrook richting het ei. tamelijk hard aan het regenen. vliegt ons ineens een dikke volvo voorbij (het soort terreinwagens, door de spray niet gezien welk model het was). hij vlamt iedereen voorbij, dan over de gearceerde strook vol in de remmen en schiet zich tussen de autos voor bij (hij geraakte net de eerste niet voorbij). heel de rij mogen remmen natuurlijk.
              op het ei zelf zit die echt te bumperkleven aan men voorligger. toegelaten snelheid 50, ik reed 60 en ze reden weg van mij. t is dus niet dat we traag gingen daar.
              die volvo zijn stoplichten gingen elke 5sec eens aan. die zat dus zo dicht te bumperkleven dat hij elke keer eens op de rem moest... da zijn toch echt mensen die hun rijbewijs eens moeten kwijtraken.

toen ik gisterenavond men vrouw naar haar werk voerde, plakte een grijze wagen (dacht bmw) tegen een verlichtingspaal op de E17 vlak na een oprit (nietver van het ei ook). auto goed geplooid en de verlichtingspaal was er langs de chauffeurskant in gegaan. zag er niet goed uit. weer een gevalletje van de oprit te hard te nemen en dan weg te schuiven...

Comment

• hoeft geen uitleg. 5karakter nr plaat... zegt genoeg.
                oprit E17 in deerlijk en dan moet ik nog aan 90 geraken op da klein stukske

Comment

• Misschien een door velen herkende ergernis: je gaat op een 2-vaks baan (autostrade of expresweg) naar rechts om een 'snellere' achterligger door te laten maar die haalt dan zo traag in dat je zelf vast komt te zitten achter het trager verkeer rechts. Ik heb het vanmorgen 2 keer voorgehad en dit weekend nog een keer. Als iemand voor mij naar rechts gaat en verder op het rechtervak rijdt er een vrachtwagen, dan zorg ik ervoor zo snel mogelijk voorbij te zijn dat die mens terug naar links kan en niet moet afremmen. Maar neen, dat is voor velen precies te veel gevraagd. Verkeersinzicht nul komma nul. Als je dat een paar keer tegenkomt dan zou je op de duur gewoon links blijven rijden. Zo creëer je linksplakkers...
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Met 50 invoegen op de autosnelweg.

Comment

• Gebeurt dagelijks, E40 oprit Loppem, strook van zo'n 150 meter juist na een 90° bocht, veel vrachtwagens halen daar zelfs niet eens 50
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Vrachtwagen ok, maar die Saab had wat meer snelheid mogen maken alvorens in te voegen.

Comment

• Heb je helemaal gelijk in David, ik bedoel alleen dat de situatie op zich niet zo uitzonderlijk is
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• die afrit is MEEER dan lang genoeg. ik neelm die bocht normaal al aan een 60-70km/h (en geen 45 zoals die kerel). en dan op het rechte stuk haal ik al 90-95 voor ik aan het einde van de oprit ben (dat zijn die opritten waar ik geen vrachtwagen voorbij geraak als die naast mij hangen. zelfde snelheid haal ik wel, maar genoeg om er voor te gaan niet).
                            in mijn filmpje gaat die kerel aan 45km/h door de lange bocht, trekt dan op naar 50km/h, pinker op en voegt in. daar ramt hem dan bijna een auto die zowat 100-110km/h reed. en de auto erachter mocht naar het middenvak uitwijken omdat die kerel aan 50 rechts rijd.

als ik dan op dat laatste stukje van 55 naar 86km/H geraak met mijn O ZO trage golf 1.6D die volgens sommigen 'te traag is voor het huidige verkeer', dan scheelt er iets serieus aan de rijstijl van die oude vent. zowieso alweer een gevaar op de baan die ofwel eens rijcursus moet volgen, of moet wegblijven van de autosnelwegen (=> brommobiel aanschaffen???). hoe snel hem uiteindelijk reed weet ik niet, heb hem niet meer terug gezien op de autosnelweg terwijl ik max 100km/h rijd

Comment

• In Merelbeke heb je dat bij de oprit van de E40 ook, vrachtwagens halen in de bochten daar met wat geluk 40. Daarnet reed ik daar aan 40 door achter een koekendoos en die vond het nog nodig om eens te brake checken ook Dan smijt die zich ook aan een dikke 50 op het eerste vak, direct wanneer de volle lijn stopte. Wat een idioten toch

Comment

• Op de ring in Antwerpen gisteren een auto met Franse nummerplaat tegen 50kmh zien rijden. Levensgevaarlijk. Iedereen maar teken doen maar hij reed gewoon zo verder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  hoeft geen uitleg. 5karakter nr plaat... zegt genoeg.

das echt de nieuwe mode, ik heb ervoor naar het bivv gebeld overlaatst dat door alle affiches van trager verkeer en eco-rijden de mensen nergens nog snelheid durven maken terwijl dat op 1 plek - de oprit - nog wél moet

Comment

• ....wat was hun antwoord?

Comment

• ...zet het in mail

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        hoeft geen uitleg. 5karakter nr plaat... zegt genoeg.

Dat kom je tegenwoordig wel meer tegen, het aantal senioren op de baan neemt dan ook zienderogen toe.

Inderdaad wel wat klote, ik steek meestal dan ook snel langs rechts voorbij. Maar plezant is anders.

Comment

• Dat zijn niet alleen senioren. Ik zie ook veel jongere mensen die precies geen gas durven geven tijdens het invoegen.
                                          Tijd geleden nog, jonge vrouw met kind op de achterbank in zo' Daewoo Matiz en die voegde ook traag in. Ik weet dat zo'n Matiz meestal maar een 0.9l is met weinig pk. Maar ge moet gewoon gas durven geven. Dan kun je zelfs met zo'n traag ding nog deftig invoegen.

Comment

Working...
                                          X