Oorspronkelijk geplaatst door KdF
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenInderdaad wel wat klote, ik steek meestal dan ook snel langs rechts voorbij. Maar plezant is anders.
1) zelf ook invoegen aan 50km/h en dan achteraan als bokskal dienen door uwe trage voorligger
2) zelf invoegen en diene beginnen dubbelen (en wie dat dat absurd en gestoord vind, kijk naar volgende filmke)
2 vrachtwagens komen met veel witte damp (tankstation, dus koude motor) de oprit op en terwijl ze elk ongeveer 60 rijden, beslist de achterste van direct te gaan dubbelen. kijk maar eens hoe snel ik ze nog voorbij ga terwijl ik maar 86km/h meer rijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtener is niet veel andere optie dan rechts voorbij gaan. de enige andere oplossingen zijn
1) zelf ook invoegen aan 50km/h en dan achteraan als bokskal dienen door uwe trage voorligger
2) zelf invoegen en diene beginnen dubbelen (en wie dat dat absurd en gestoord vind, kijk naar volgende filmke)
Er is nog een derde optie (en daar moet je maar een heel klein beetje helderziende voor zijn ):
3) In de aanloop naar de oprit extra ruimte laten ten opzichte van je voorligger, zodat je niet verplicht bent om aan dezelfde snelheid als je voorligger de snelweg op te rijden.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Sommige opritten lenen er zich beter voor dan andere.
Maar als ik in het filmpje fcapri was geweest, had ik toch veel meer afstand gehouden (al is dat natuurlijk extra moeilijk aan zo'n lage snelheid ) van zodra ik merkte dat de voorligger traag reed. En dat is zeker geen verwijt, zelfs van iemand die traag de bocht neemt verwacht je niet dat die aan 50 km/u gaat invoegen!Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Het grote ergernis topic deel VII
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenMisschien een door velen herkende ergernis: je gaat op een 2-vaks baan (autostrade of expresweg) naar rechts om een 'snellere' achterligger door te laten maar die haalt dan zo traag in dat je zelf vast komt te zitten achter het trager verkeer rechts. Ik heb het vanmorgen 2 keer voorgehad en dit weekend nog een keer. Als iemand voor mij naar rechts gaat en verder op het rechtervak rijdt er een vrachtwagen, dan zorg ik ervoor zo snel mogelijk voorbij te zijn dat die mens terug naar links kan en niet moet afremmen. Maar neen, dat is voor velen precies te veel gevraagd. Verkeersinzicht nul komma nul. Als je dat een paar keer tegenkomt dan zou je op de duur gewoon links blijven rijden. Zo creëer je linksplakkers...
Inderdaad echt hatelijk... Dan zitten ze in uw gat te boren en als ze dan kunnen voorbijsteken rijden ze amper sneller en zetten ze U vast ?????
Die mensen zorgen ervoor dat anderen gewoon maar links blijven plakken om deze situatie te vermijden..
Met wederom een ergernis tot gevolg....
Sent from my using TapatalkLast edited by germinal; 30/03/2015, 19:48.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendie afrit is MEEER dan lang genoeg. ik neelm die bocht normaal al aan een 60-70km/h (en geen 45 zoals die kerel). en dan op het rechte stuk haal ik al 90-95 voor ik aan het einde van de oprit ben (dat zijn die opritten waar ik geen vrachtwagen voorbij geraak als die naast mij hangen. zelfde snelheid haal ik wel, maar genoeg om er voor te gaan niet).
in mijn filmpje gaat die kerel aan 45km/h door de lange bocht, trekt dan op naar 50km/h, pinker op en voegt in. daar ramt hem dan bijna een auto die zowat 100-110km/h reed. en de auto erachter mocht naar het middenvak uitwijken omdat die kerel aan 50 rechts rijd.
als ik dan op dat laatste stukje van 55 naar 86km/H geraak met mijn O ZO trage golf 1.6D die volgens sommigen 'te traag is voor het huidige verkeer', dan scheelt er iets serieus aan de rijstijl van die oude vent. zowieso alweer een gevaar op de baan die ofwel eens rijcursus moet volgen, of moet wegblijven van de autosnelwegen (=> brommobiel aanschaffen???). hoe snel hem uiteindelijk reed weet ik niet, heb hem niet meer terug gezien op de autosnelweg terwijl ik max 100km/h rijd
Zolang hij 70 reed is alles ok
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Als ik zie dat ik mezelf een paar honderd meter verder dreig vast te rijden door naar rechts te gaan, dan doe ik het gewoonweg niet. De snellere jongens moeten dan maar even wachten. Hangt ook af van het snelheidsverschil waarmee ze naderen maar no way dat ik mezelf ga blokkeren als er een treintje aankomt dat maar 5 per uur sneller rijdt...2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet zou zo zalig zijn moest iedereen gewoon 120 rijden en niet de ene 122 andere 123 en die snelle perfors 126 moet
Wel oppassen als je dan lekkere grote porno velgen laat steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenDacht al.. Waarom rijdt fcapri nu zo traag voorbij die slak voor hem
Zolang hij 70 reed is alles ok
ik vond het irritant dat diene trage auto al heeeeeeeel diene bocht voor mij zat, maar het ergerlijke is dat die gewoon de snelweg opreed zonder kijken. je ziet trouwens hoe dicht de eerste auto hem voorbij vlamt.
ik zag die autos in men spiegel aankomen, en zag dan die pinker aan gaan. ik dacht op die moment echt: 'diene gaat hier ineens de vangrail in gedrukt worden' en ik ga ook brokken hebben. was al content dat de 2de auto het middenvak opging (toch nog ene met verkeersinzicht). door de regen zouden ze die trage auto zijn snelheid serieus verkeerd inschatten.
om daar nog tussenruimte te houden zou ik 30 ofzo moeten rijden in de bocht. dan zou ik diene op het filmke zijn die men achterligger gefilmt heeft . en van 30 geraak ik niet meer tot 90 op de oprit.
PS: ik rijd dus WEL eco hé, maar traag rijden op een oprit... nee, doe ik niet aan mee. ff doorduwen naar 90 en dan gewoon op rechtervak blijven. het maakt volgens mij echt NIKS van verschil of je nu op 100meter naar 90 trekt en 5km aan 90 blijven, of dat je op 2km naar 90 optrekt en 3km kan cruizen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenEr is nog een derde optie (en daar moet je maar een heel klein beetje helderziende voor zijn ):
3) In de aanloop naar de oprit extra ruimte laten ten opzichte van je voorligger, zodat je niet verplicht bent om aan dezelfde snelheid als je voorligger de snelweg op te rijden.
Niet echt een ergernis maar gewoon onbegrijpelijk.
'k Zat daarnet achter een dame in een ssangyong korando. Ze reed de hele tijd 70-80-65-75--75-80-... Maar de hele tijd (zeker 10 minuten) met haar spiegels toegeklapt.
Wil dat echt zeggen dat ze 10 minuten lang niet één keer de neiging had om haar spiegels te gebruiken? I don't get it. 'k Vraag me dan af of ze die hele tijd doorhad dat ik achter haar reed.Last edited by Hayes; 30/03/2015, 22:37.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Als er enen in mijn gat komt op het derde vak pink ik naar links, ga dan even een gat in en zet mijn pinker dan terug op naar rechts. Meestal begrijpen ze wel dan dat ze even gas moeten geven, dat ik hem wil doorlaten maar toch graag niet vastgereden word. Alleen sommigen begrijpen niks natuurlijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAls er enen in mijn gat komt op het derde vak pink ik naar links, ga dan even een gat in en zet mijn pinker dan terug op naar rechts. Meestal begrijpen ze wel dan dat ze even gas moeten geven, dat ik hem wil doorlaten maar toch graag niet vastgereden word. Alleen sommigen begrijpen niks natuurlijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenAls ik zie dat ik mezelf een paar honderd meter verder dreig vast te rijden door naar rechts te gaan, dan doe ik het gewoonweg niet. De snellere jongens moeten dan maar even wachten. Hangt ook af van het snelheidsverschil waarmee ze naderen maar no way dat ik mezelf ga blokkeren als er een treintje aankomt dat maar 5 per uur sneller rijdt...
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenMisschien een door velen herkende ergernis: je gaat op een 2-vaks baan (autostrade of expresweg) naar rechts om een 'snellere' achterligger door te laten maar die haalt dan zo traag in dat je zelf vast komt te zitten achter het trager verkeer rechts. Ik heb het vanmorgen 2 keer voorgehad en dit weekend nog een keer. Als iemand voor mij naar rechts gaat en verder op het rechtervak rijdt er een vrachtwagen, dan zorg ik ervoor zo snel mogelijk voorbij te zijn dat die mens terug naar links kan en niet moet afremmen. Maar neen, dat is voor velen precies te veel gevraagd. Verkeersinzicht nul komma nul. Als je dat een paar keer tegenkomt dan zou je op de duur gewoon links blijven rijden. Zo creëer je linksplakkers...
Heb je dan niet teveel ruimte om naar rechts te gaan, dan doe je dat gewoon niet he.
Ook dat is een kwestie van verkeersinzicht he.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin engeland begrijpen ze dat beter
Eigenlijk rijden ze er veel hoffelijker, maar ook veel slechter ( te voorzichtig) in België dan weer te risicovol..previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMeestal zie je dat al aan de snelheid waarmee ze achter je aangereden komen, komt die snel af dan zal die ook snel voorbij zijn, nadert die traag dan zal die ook traag voorbij gaan.
Heb je dan niet teveel ruimte om naar rechts te gaan, dan doe je dat gewoon niet he.
Ook dat is een kwestie van verkeersinzicht he.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenIk vraag mij dan alleen af, al die bestuurders die zeggen blijf maar links rijden... ( waar ik perfect kan inkomen) Wat vinden ze er dan van als ze rechts worden ingehaald ??
Het ging hiet net om situaties waarbij er niet voldoende ruimte is om iemand voorbij te laten zonder je vast te gaan rijden, in dat geval zal er ook niet voldoende ruimte zijn om rechts te gaan inhalen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment