Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    omg dus als er ene een nieuwe fiets wil smijt die zichzelf maar eens voor een auto en tis gebakken.
    Ik heb vorige lente een verkeerd uitwijkmanoeuver gemaakt en ben face-first in een voorruit terechtgekomen.
    Paar littekens (elleboog,gezicht), beetje plastische chirurgie, niks dramatisch. Mijn Merckxke perte-total.

Tegenpartij is gewoon vergoed door mijn familiale, ikzelf heb een bedrag getrokken voor geleden schade (vooral voor de blijvende littekens) waarmee ik de medische kosten en een nieuwe deftige koersfiets heb kunnen betalen... maar zo mooi als ik vroeger was zal ik nooit meer zijn .
    Als ge geen littekens hebt is't juiste de medische kosten betaald denk ik, daar moet ge't niet voor doen

Comment

omg dus als er ene een nieuwe fiets wil smijt die zichzelf maar eens voor een auto en tis gebakken.
      Neen,

Er is een verschil ook bij een ongeval met een fietser tussen in fout en niet in fout. Als die fietser u geen voorrang verleend en hij schade heeft zal jij enkel voor de lichamelijke schade moeten opdraaien (dit moet de verzekeraar altijd doen). Indien je wel in fout bent moet je zowel materiële als lichamelijke schade vergoeden (door verzekeraar)

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      als het ooit zo ver komt dat ik een aanrijding met een fietser heb zorg ik er wel voor dat er meer dan dat kapot is. dan hoeven ze eigenlijk niet eens meer een nieuwe fiets te betalen
      Doe is normaal jong, moest het uw kind zijn bvb zou ge zo'n dingen niet zeggen. Zelfs al zouden ze in fout zijn.

Anyways mijn ergernis vd dag: ik rij richting Korbeek-Lo op de Expressweg regio Leuven. Had ene van Ninatrans er ni beter op gevonden om aan de lichten op de expressweg gewoon te stoppen op de linker afslag strook om in de middenberm te pissen. Dat terwijl hij dus net van zijn firma 1km verder vertrokken was.

EDIT: hier dus op dit punt (niet aan de lichten zelf maar echt waar google street view staat op de kaart) https://goo.gl/maps/7rPC8
      Last edited by Tomskii; 03/04/2015, 19:37.

Comment

• Toch vreemd dat de autobestuurder nog steeds aansprakelijk is voor de lichamelijke letsels van de fietser die niet in voorrang was of wat dan ook van overtreding doet. Reed laatst 's avonds door het centrum van mijn stadje met zeer slecht weer en rijdt daar plotseling een fietser zonder te kijken voor m'n neus. Geen verlichting en pikzwarte kleding. Had die totaal niet gezien. Heb ff mijn raam geopend en (vriendelijk) m'n mening gezegd. Kreeg een scheldtirade als antwoord.

Comment

als het ooit zo ver komt dat ik een aanrijding met een fietser heb zorg ik er wel voor dat er meer dan dat kapot is. dan hoeven ze eigenlijk niet eens meer een nieuwe fiets te betalen
          Ik vermoed dat je zelf denkt dat dit grappig is.
          It's not.

Go ... yourself.
          Man toch.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ergernis en vooral ook shock van de dag: petjes die bijna zichzelf en een tegenligger de dood injagen. Voor mij draait er zo eentje gezwind een straat in, tot daar geen erg. Rijdt erna iets meer dan 70 maar komt vast te zitten achter 2 wagens die 60 rijden. Haalt de eerste wagen in zonder te veel problemen, wel duurt het redelijk lang. Begint dan aan het 2e inhaalmanoeuvre voor een bocht. Van de andere kant kwam wel een camionnette die ook goed door reed. Ik had ze gezien maar petje blijkbaar niet.

Had die in zijn bestelwagen niet de kant ingereden schoot er van beide niet veel meer over denk ik. Debiel rijgedrag

Comment

• Dat zijn daarom niet alleen "petjes", debiel rijgedrag zie je bij alle soorten mensen.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Wat moet ik me voorstellen bij een "petje"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Wat moet ik me voorstellen bij een "petje"?
                  Zo ene

Als je zo ene ziet rijden is de kans groot dat ze meer met hun lul dan hun verstand rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Dat zijn daarom niet alleen "petjes", debiel rijgedrag zie je bij alle soorten mensen.
                    Dat is waar
                    Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Wat moet ik me voorstellen bij een "petje"?
                    Gastje van 18 a 20 jaar met een getuned bakje met platte zetels en het typische petje op. Ook vaak airmaxen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                      Dat is waar

Gastje van 18 a 20 jaar met een getuned bakje met platte zetels en het typische petje op. Ook vaak airmaxen
                      En dikwijls in Golfkes.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Hehe. Ok, da's duidelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                          Zo ene

Als je zo ene ziet rijden is de kans groot dat ze meer met hun lul dan hun verstand rijden.
                          Buiten het feit dat hij achter het stuur filmt doet hij niet veel mis imo :p (als ge zijn filmpjes bekijkt).

Comment

• Vanmorgen nog een briljante geest tegengekomen. Ik sta aan stopbord aan een T-splitsing met pinker op naar links. Verkeer op de hoofdweg dus even wachten als plots een auto links naast me komt staan, op vak van tegenliggers dus. Op het ogenblik dat de weg vrij is vertrek ik, maar hij ook, waarna hij alles dichtklopt en aan zijn gezicht te zien hard geschrokken gewoon achter mij rijdt. Thuis nog eens gecontroleerd of mijn pinkers wel correct werken, je weet nooit, maar ze gaan perfect, dus geen idee waar die met zijn gedachten zat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Vanmorgen nog een briljante geest tegengekomen. Ik sta aan stopbord aan een T-splitsing met pinker op naar links. Verkeer op de hoofdweg dus even wachten als plots een auto links naast me komt staan, op vak van tegenliggers dus. Op het ogenblik dat de weg vrij is vertrek ik, maar hij ook, waarna hij alles dichtklopt en aan zijn gezicht te zien hard geschrokken gewoon achter mij rijdt. Thuis nog eens gecontroleerd of mijn pinkers wel correct werken, je weet nooit, maar ze gaan perfect, dus geen idee waar die met zijn gedachten zat.
                              Vermoedelijk érg verstrooid (als je al op de baan voor tegemoetkomend verkeer afslaat LOL).

Gisteren op de aansluiting E40 Sterrebeek naar buitenring brussel reed ik op de linkerrijstrook achter auto's wachtende tot ik voorbij kon. Komt er eentje met haar Kia C'eed in mijn gat plakken en begon te toeteren. Ik doe mijn ruit omlaag en steek mijn hand uit van, bol het is af jong. En dan was ze gekalmeerd. Om één of andere reden is ze mij niet voorbij durven steken met haar stomme kop, mijn hand moet blijkbaar groot zijn dat het zoveel indruk maakt

Comment

• ik heb ooit eens spookgereden zonder dat ik het wist

Comment

• Ahja, gisteren ook nog een madam tegengekomen tijdens een rondrit. We waren met een nogal luide 930 aan 't deelnemen en kwamen op een gegeven moment een ongeval tegen. Even gestopt om te vragen of ze hulp nodig hadden, maar ambulance was onderweg en iedereen was al uit de auto, dus zei die man dat we gewoon mochten verder rijden (was iemand die ook was gestopt). Nu, we vertrekken weer, erg rustig en opschakelen rond 2500rpm want in de verte loopt een madam met haar kroost. Die draait zich om en blijft ostentatief in 't midden van de baan staan. Raam open en gevraagd wat er scheelde, begint die: "Vinden jullie dat eigenlijk gepast om hier zo luid langs te rijden als er net een ongeval gebeurd is?" Zegt mijn piloot: "Vinde gij da gepast om in 't midden van de weg te lopen als ik afkom?" Die begon daar een hele parlé af te steken tegen ons, maar we hebben er niet veel van gemerkt, want op dat moment wel iets minder rustig vertrokken. Denk dat ze thuisgekomen is, ruikend naar Porsche.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  ik heb ooit eens spookgereden zonder dat ik het wist
                                  Ik in mijn eigen straat. Ze hadden de eenrichting omgedraaid zonder dat ik van iets wist.
                                  Boze Marokkaan die het wel wist en van andere kant kwam was boos. Toen ik hem zei dat de borden er pas stonden, ik er niet op gelet had (geef toe, als je ergens elke dag indraait, let je niet meer op de borden op de hoek) en ik mij ging draaien, was die plots vriendelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Ahja, gisteren ook nog een madam tegengekomen tijdens een rondrit. We waren met een nogal luide 930 aan 't deelnemen en kwamen op een gegeven moment een ongeval tegen. Even gestopt om te vragen of ze hulp nodig hadden, maar ambulance was onderweg en iedereen was al uit de auto, dus zei die man dat we gewoon mochten verder rijden (was iemand die ook was gestopt). Nu, we vertrekken weer, erg rustig en opschakelen rond 2500rpm want in de verte loopt een madam met haar kroost. Die draait zich om en blijft ostentatief in 't midden van de baan staan. Raam open en gevraagd wat er scheelde, begint die: "Vinden jullie dat eigenlijk gepast om hier zo luid langs te rijden als er net een ongeval gebeurd is?" Zegt mijn piloot: "Vinde gij da gepast om in 't midden van de weg te lopen als ik afkom?" Die begon daar een hele parlé af te steken tegen ons, maar we hebben er niet veel van gemerkt, want op dat moment wel iets minder rustig vertrokken. Denk dat ze thuisgekomen is, ruikend naar Porsche.
                                    Dat was waarschijnlijk zo een vrouwmens die alleen bij een Oxfam wereldwinkel eten koopt en vanachter aan haar fiets zo'n plaatje heeft met "Weer een auto minder".

Comment

• Dat er ne tandenloze met getrokken gezicht met zijnen scooter vollen bak van achter op de scenic gereden is. Vrouw wist niet wat doen, dus ik er naar toe, tandenloze had geen identiteitskaart, papieren of verzekeringsbewijs bij.
                                      Tja, wa doede dan... flikken bellen he. Het eerste wat hem zegt is dat hij nie gedronken heeft lol...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Dat er ne tandenloze met getrokken gezicht met zijnen scooter vollen bak van achter op de scenic gereden is. Vrouw wist niet wat doen, dus ik er naar toe, tandenloze had geen identiteitskaart, papieren of verzekeringsbewijs bij.
                                        Tja, wa doede dan... flikken bellen he. Het eerste wat hem zegt is dat hij nie gedronken heeft lol...
                                        Had die geen tanden meer na de aanrijding of was dat niet daarvoor al geregeld?
                                        1976 Porsche 924 (verkocht)
                                        2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                        2011 Volvo V60 T6 AWD
                                        2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Dat er ne tandenloze met getrokken gezicht met zijnen scooter vollen bak van achter op de scenic gereden is. Vrouw wist niet wat doen, dus ik er naar toe, tandenloze had geen identiteitskaart, papieren of verzekeringsbewijs bij.
                                          Giesbaargs scootervolk dikken.

Comment

Working...
                                          X