Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Dat merk ik, maar dat geeft niet
    Omdat er dus geen verband is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Dit soort uitlatingen brengt uw hele betoog aan het wankelen, jammer
      Ela ela.

Ge moet niet alleen naar uw maandelijkse verloning kijken he...wij hebben ook nog een hele hoop andere voordelen!!

HAHA! Vanaf nu overal gas planché!
      Mijn Skoda

Comment

• ik had mijn nieuw rijbewijs hier welgeteld op 3 dagen

maar het is hier dan ook maar een boeregat en niet een stad als hasselt. Als er hier een rijbewijs per dag afgeleverd moet worden zal het veel zijn...

en ik vind die plastieken id kaarten wel een vooruitgang: pak kleiner, steviger (kan een wasbeurt makkelijk overleven), veel minder fraudegevoelig dan die papieren ondingen, eindelijk dezelfde foto op verschillende documenten en toch maar 1 maal moeten laten trekken en vooral geen last meer in het buitenland als je met een te oud papieren document rondrijd.

En in Hasselt toch 2 maal correct en snel geholpen geweest bij de inschrijving van de kinderen in het geboorteregister. Max 15 minuten moeten wachten in een bomvolle zaal.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          en ik vind die plastieken id kaarten wel een vooruitgang
          Ik ook hoor. Kan niet wachten tot mijn oud rijbewijs vervangen gaat worden!
          Last edited by TooTall; 10/04/2015, 13:13.
          Mijn Skoda

Comment

+1 ,volgend jaar medische zifting verlengen,dus zowiezo een nieuw aanvragen,zou al te gek zijn om dit nu te doen..

Comment

• toch wel meer een ergernis de laatste tijd:

koop je onderhoudsproducten voor de auto en die kosten toch best wat geld
              dan vraag ik me toch af waarom ze niet iets betere verpakking kunnen voorzien. Bussen die lekken, vernevelaars die afbreken,... blijkbaar allemaal normaal.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Ik kan TooTall ergens toch geen ongelijk geven. Het zou toch logischer zijn dat je op het gemeentehuis een soort tijdelijk rijbewijs krijgt en je direct kan rijden, in afwachting op dat kaartje dat ze moeten laten maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                  wij hebben dergelijke printer op het werk al meer dan 10 jaar ! voor het maken van toegangsbadges ;-)
                  1 min werk
                  Kan die printer ook hologram en UV beveiliging produceren? Een eID bv is wel iets anders dan een toegangsbadge wat enkel een foto op een magneetstrip is.

Met de huidige trend van ridicule, hersenloze besparingen bij de overheden, zal men in de toekomst nog langer mogen wachten én meer betalen voor alle diensten. Want ja, niets is gratis, toch?

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  toch wel meer een ergernis de laatste tijd:

dan vraag ik me toch af waarom ze niet iets betere verpakking kunnen voorzien. Bussen die lekken, vernevelaars die afbreken,... blijkbaar allemaal normaal.
                  Leugens! In de private sector levert men enkel hoogstaande kwaliteit!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                    Ik kan TooTall ergens toch geen ongelijk geven. Het zou toch logischer zijn dat je op het gemeentehuis een soort tijdelijk rijbewijs krijgt en je direct kan rijden, in afwachting op dat kaartje dat ze moeten laten maken.
                    Dat wachten kost hen niks, zo'n printer met hologram en beveiliging en alles des te meer. En hoe rap is zo'n printer gepikt op een gemeentehuis? Dan hebben ze pas problemen. (goed, op zo'n centrale dienst kan dat ook wel snel gepikt zijn)

ergernis van een ochtend op de fiets; een fietser in volledige koersoutfit die pal voor mij komt staan aan het rode licht en vervolgens bij groen niet direct vertrekt en ook nog eens begint te zigzaggen. Maar dat was de enige ergernis, dus ben ik gelukkig
                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Voor mij hoeft dat niet zulle. Dat papieren slonske zit opgeborgen en heb er geen last van, is trouwens van onbeperkte duur. De nieuwe kosten 25 € en zijn maar 10 jaar geldig.
                      Als iedereen zo'n rijbewijskaartje heeft, wat zal het dan worden .30 euro, 2 jaar later 40 €, 2 jaar later 50 € , ......

Ze gaan een nieuwe bron van belastingen gevonden hebben ...

De nieuwe nummerplaten waren in het begin ook 20 €, 1.5 jaar later is het plots 30 €. Is er iets verandert aan de nummerplaten die de 10 euro verschil goedpraat ?

Comment

• das waar benji

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                          Voor mij hoeft dat niet zulle. Dat papieren slonske zit opgeborgen en heb er geen last van, is trouwens van onbeperkte duur. De nieuwe kosten 25 € en zijn maar 10 jaar geldig.
                          Als iedereen zo'n rijbewijskaartje heeft, wat zal het dan worden .30 euro, 2 jaar later 40 €, 2 jaar later 50 € , ......

Ze gaan een nieuwe bron van belastingen gevonden hebben ...

De nieuwe nummerplaten waren in het begin ook 20 €, 1.5 jaar later is het plots 30 €. Is er iets verandert aan de nummerplaten die de 10 euro verschil goedpraat ?
                          Nieuwe waal aan het roer he.
                          1976 Porsche 924 (verkocht)
                          2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                          2011 Volvo V60 T6 AWD
                          2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten
                            Nieuwe waal aan het roer he.
                            Zowel die €20 als die €30 komen nog van de vorige Waal.

Comment

• Mij daarnet geërgerd aan mijne overbuur. Jonge kerel van begin de 20 die hier nog maar een half jaartje woont samen met zijn vriendin. Hij kwam aan mij vragen of ik het lampje van zijn voorste pinker kon vervangen omdat hij niet wist hoe dat moet. Ik zei ok ik kom direct.

Daar stond hij dan op zijn oprit, een beetje moedeloos te kijken naar het nieuwe lampje dat hij in zijn handen had. Ik kom daar aan en hij duwt direct dat lampje en zijn sleutels in mijn handen. "Als je klaar bent zeg het dan, ik ga mijn gazon vanachter afrijden." Dus ik zei "jama is het niet beter dat je er bij blijft, dan kan je zien hoe het moet he, en dan kun je het in het vervolg zelf doen". Zei hij van "ha ja das een goed idee hahahahaha!" .

Enfin, ik zeg tegen hem "doe uw motorkap eens open". Zijn gezicht sprak boekdelen. Dus doe ik maar zelf zijn motorkap open en heel verbaast zegt hij "amai ik wist ni dat dat zo moest, vrij gemakkelijk blijkbaar. Ik vroeg mij al af waarvoor dat hendeltje diende onder dat dashboard". Ik zei "voila daarom dat je er beter bij blijft he."
                              Dus ik kijk onder de kap maar zag niet direct hoe je aan dat lampje kon geraken. Dus vroeg aan hem of hij een handleiding had. "Euh nee dat denk ik niet, ik weet het eigenlijk niet". Hij begint te rommelen vanachter in zijn koffer en zei "ik vind geen handleiding". Ik zei "kijk eens in uw handschoenkastje". Begint hij te zoeken in zijn deurbakken . Dus dan zelf zijn handschoenkastje open gedaan en warempel, vind ik daar toch geen handleiding zeker! "Ah is dat dat boekske, ik had dat al wel zien liggen maar wist niet wat dat was."

In zijn kinderlijk enthousiasme trekt hij die handleiding uit mijn pollen en begintéén voor één erdoor te bladeren. Ik liet hem doen en nadat ik dacht dat hij de juiste pagina had zegt hij tegen mij "oei das alleen in 't Frans, daar zijn we ook weer niks mee he." Dus ik pak die handleiding over, sla die achteraan open bij de index, zoek achter het woord 'clignoteur' en binnen de 10sec had ik de juiste pagina openliggen, schoon met afbeeldingen erbij hoe je dat lampje moet vervangen. Dus ik volg de handleiding, steek een nieuw lampje, 2 minuten werk misschien... Zegt hij ineens "Ok, nu die 3 andere nog"... Enfin na veel vijven en zessen bleek dus gewoon die zekering gesprongen te zijn door vocht in dat achterlicht. Hij dacht dat alle vier de lampjes kapotgesprongen waren . Heb hem gezegd dat mijn goesting beneden alle peil zat.

Ben erna vanachter in mijn tuin gaan zitten, genietend van de zon met een pint in mijn hand, en terwijl mezelf zitten afvragen waarom wijlen Boudewijn 25 jaar terug die abortuswet niet wilde ondertekenen.

Comment

• Net goed gelachen met uw verhaal Volgende keer hang je zelf wat de clown uit. Zo van: "duw eens op uw claxon terwijl je uw rechter achterraam opendoet en zet de radio op radio Maria. Raar dat die pinker nog niet werkt... ,anders lukt dat altijd." Hij zal volgende keer wel naar de garage gaan dan.

Comment

Ben erna vanachter in mijn tuin gaan zitten, genietend van de zon met een pint in mijn hand, en terwijl mezelf zitten afvragen waarom wijlen Boudewijn 25 jaar terug die abortuswet niet wilde ondertekenen.
                                  Ja maar, in dit geval is een spuitje toch beter? Euthanasie of zoiets... Kan bij de veearts ook en kost geen bal..

Comment

Mij daarnet geërgerd aan mijne overbuur. Jonge kerel van begin de 20 die hier nog maar een half jaartje woont samen met zijn vriendin. Hij kwam aan mij vragen of ik het lampje van zijn voorste pinker kon vervangen omdat hij niet wist hoe dat moet. Ik zei ok ik kom direct.

Daar stond hij dan op zijn oprit, een beetje moedeloos te kijken naar het nieuwe lampje dat hij in zijn handen had. Ik kom daar aan en hij duwt direct dat lampje en zijn sleutels in mijn handen. "Als je klaar bent zeg het dan, ik ga mijn gazon vanachter afrijden." Dus ik zei "jama is het niet beter dat je er bij blijft, dan kan je zien hoe het moet he, en dan kun je het in het vervolg zelf doen". Zei hij van "ha ja das een goed idee hahahahaha!" .

Enfin, ik zeg tegen hem "doe uw motorkap eens open". Zijn gezicht sprak boekdelen. Dus doe ik maar zelf zijn motorkap open en heel verbaast zegt hij "amai ik wist ni dat dat zo moest, vrij gemakkelijk blijkbaar. Ik vroeg mij al af waarvoor dat hendeltje diende onder dat dashboard". Ik zei "voila daarom dat je er beter bij blijft he."
                                    Dus ik kijk onder de kap maar zag niet direct hoe je aan dat lampje kon geraken. Dus vroeg aan hem of hij een handleiding had. "Euh nee dat denk ik niet, ik weet het eigenlijk niet". Hij begint te rommelen vanachter in zijn koffer en zei "ik vind geen handleiding". Ik zei "kijk eens in uw handschoenkastje". Begint hij te zoeken in zijn deurbakken . Dus dan zelf zijn handschoenkastje open gedaan en warempel, vind ik daar toch geen handleiding zeker! "Ah is dat dat boekske, ik had dat al wel zien liggen maar wist niet wat dat was."

In zijn kinderlijk enthousiasme trekt hij die handleiding uit mijn pollen en begintéén voor één erdoor te bladeren. Ik liet hem doen en nadat ik dacht dat hij de juiste pagina had zegt hij tegen mij "oei das alleen in 't Frans, daar zijn we ook weer niks mee he." Dus ik pak die handleiding over, sla die achteraan open bij de index, zoek achter het woord 'clignoteur' en binnen de 10sec had ik de juiste pagina openliggen, schoon met afbeeldingen erbij hoe je dat lampje moet vervangen. Dus ik volg de handleiding, steek een nieuw lampje, 2 minuten werk misschien... Zegt hij ineens "Ok, nu die 3 andere nog"... Enfin na veel vijven en zessen bleek dus gewoon die zekering gesprongen te zijn door vocht in dat achterlicht. Hij dacht dat alle vier de lampjes kapotgesprongen waren . Heb hem gezegd dat mijn goesting beneden alle peil zat.

prachtverhaal ;-)

Comment

• Waarom moet alles tegenwoordig zo traag gaan? Traag optrekken, veel trager dan toegelaten rijden, traag indraaien, traag reageren op groen licht, traag reageren op alles eigenlijk, ... Dan zou je denken dat ze, aangezien ze veel trager rijden dan wat ik als normaal beschouw, ze alles goed zouden zien, maar nee, aan zebrapaden zien ze voetgangers niet, als er file staat rijden ze alle kruispunten dicht zonder te beseffen dat ze dat doen... Maar o wee als ge der iets van zegt of even claxonneert, want dan ben je de dikkenek in zijn Mercedes die denkt dat de weg van hem is, terwijl zij in hun fucking eco-opel/ford/citroën/... alles blokkeren. Toen ik begon te rijden zo'n 10-11 jaar terug, was dat toch echt niet zo, toen kon je zeggen dat als je dat rijgedrag zag dat het een bejaarde was, maar tegenwoordig rijdt verdorie iedereen op die manier zou je denken. Echt enorm frustrerend als je je gewoon aan de regels wil houden, maar je gewoon niet vooruitkomt door die asociale idioten die zichzelf goed vinden enkel en alleen omdat ze traag rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        toch wel meer een ergernis de laatste tijd:

Dan koopt gij da bij de verkeerde. :-p
                                        Vorige week nog een bestelling binnen gekregen, deftige losse vernevelaars gewoon meegeleverd. :-D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                          Waarom moet alles tegenwoordig zo traag gaan? Traag optrekken, veel trager dan toegelaten rijden, traag indraaien, traag reageren op groen licht, traag reageren op alles eigenlijk, ... Dan zou je denken dat ze, aangezien ze veel trager rijden dan wat ik als normaal beschouw, ze alles goed zouden zien, maar nee, aan zebrapaden zien ze voetgangers niet, als er file staat rijden ze alle kruispunten dicht zonder te beseffen dat ze dat doen... Maar o wee als ge der iets van zegt of even claxonneert, want dan ben je de dikkenek in zijn Mercedes die denkt dat de weg van hem is, terwijl zij in hun fucking eco-opel/ford/citroën/... alles blokkeren. Toen ik begon te rijden zo'n 10-11 jaar terug, was dat toch echt niet zo, toen kon je zeggen dat als je dat rijgedrag zag dat het een bejaarde was, maar tegenwoordig rijdt verdorie iedereen op die manier zou je denken. Echt enorm frustrerend als je je gewoon aan de regels wil houden, maar je gewoon niet vooruitkomt door die asociale idioten die zichzelf goed vinden enkel en alleen omdat ze traag rijden.
                                          't is precies door al dat eco-gedoe dat mensen hun gaspedaal niet durven indrukken. Ik heb ook niet de snelste wagen, en zelfs als ik op een normaal tempo accelereer moet ik 2sec later mijn gas lossen omdat die voor mij belachelijk traag optrekt.

Comment

Working...
                                          X