precies ene die enkel in zijn spiegels kijkt. ziet een auto in zijn spiegel (links achter) en wijkt niet uit. moment je naast hem komt, ziet hij niks in de spiegel en wijkt uit?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenInderdaad, en de fout ligt ook bij sommige autobestuurders die stoppen voor de fietsers terwijl ze dat niet moeten.
Op die manier gaan de fietsers denken dat elke autobestuurder dat gaat doen waardoor ze gewoon niet meer stoppen.
goed opgemerkt, meestal als fietsoversteek vlak naast een zebrapad ligt ... verwarring alom door vele (te veel) niet consequent en stomme regels in B
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtengoed opgemerkt, meestal als fietsoversteek vlak naast een zebrapad ligt ... verwarring alom door vele (te veel) niet consequent en stomme regels in B
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenInderdaad, en de fout ligt ook bij sommige autobestuurders die stoppen voor de fietsers terwijl ze dat niet moeten.
Op die manier gaan de fietsers denken dat elke autobestuurder dat gaat doen waardoor ze gewoon niet meer stoppen.
Ik doe minimum 2x per week m'n 20km woon-werk traject met de fiets. Als fietser weet je niet waar je aan toe bent aan zo'n rondpunt of kruispunt. Ik ga er altijd van uit dat ik zal moeten stoppen. 50% van de auto's gebruikt geen pinker dus je weet nooit of die afslaan of rondrijden. De helft van de auto's stopt als je stopt/vertraagt aan haaientanden. Dan moet je 1à2 seconden wachten om zeker te zijn dat die effectief bedoelt om je over te laten, dat werkt dan weer op de zenuwen van de achterliggers.
Ik steekt trouwens altijd een handje omhoog als dank.
Het creëert verwarring, op z'n minst.
En ook al is het soms frustrerend. Ik denk dat we gewoon moeten aanvaarden dat 12-20 jarigen nonchalant rondrijden. Als ik denk hoe ik als gastje naar huis koerste van school... Akkoord, 20 jaar geleden was er de helft minder verkeer, maar dan nog. Het roekeloze/nonchalante hoort gewoon bij de jeugd.Last edited by Hayes; 25/04/2015, 10:58.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Ik ervaar als woonwerkfietserhetzelfde als Hayes. Op plaatsen waar je geen voorrang verwacht te krijgen, geven ze hun voorrang af en omgekeerd. Ik steek ook het handje op als iemand me doorlaat, in de hoop dat ze dat onthouden voor een volgende keer.
Ergeren doe ik er mij niet meer aan, tenzij ze me echt afsnijden. Kijken, me zien en toch doorrijden, dat vindt ik het ambetantst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenKlopt.
Ik doe minimum 2x per week m'n 20km woon-werk traject met de fiets. Als fietser weet je niet waar je aan toe bent aan zo'n rondpunt of kruispunt. Ik ga er altijd van uit dat ik zal moeten stoppen. 50% van de auto's gebruikt geen pinker dus je weet nooit of die afslaan of rondrijden. De helft van de auto's stopt als je stopt/vertraagt aan haaientanden. Dan moet je 1à2 seconden wachten om zeker te zijn dat die effectief bedoelt om je over te laten, dat werkt dan weer op de zenuwen van de achterliggers.
Ik steekt trouwens altijd een handje omhoog als dank.
Het creëert verwarring, op z'n minst.
En ook al is het soms frustrerend. Ik denk dat we gewoon moeten aanvaarden dat 12-20 jarigen nonchalant rondrijden. Als ik denk hoe ik als gastje naar huis koerste van school... Akkoord, 20 jaar geleden was er de helft minder verkeer, maar dan nog. Het roekeloze/nonchalante hoort gewoon bij de jeugd.
Kortom de verwarring is gewoon groot bij fietsers zoals gezegd is. Een klein beetje opvoeding van iedereen zijn ouders zou al veel helpen (en ik plan dat later ook zelf te doen wanneer ik ooit kinderen zou hebben)
Comment
-
rij eens op de binnenring van hasselt en je komt verschillende situaties tegen als automobilist omtrent het al dan niet voorrang geven op fietsers. Niet. goed natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenEn ook al is het soms frustrerend. Ik denk dat we gewoon moeten aanvaarden dat 12-20 jarigen nonchalant rondrijden. Als ik denk hoe ik als gastje naar huis koerste van school... Akkoord, 20 jaar geleden was er de helft minder verkeer, maar dan nog. Het roekeloze/nonchalante hoort gewoon bij de jeugd.
Het zijn net de wat oudere mensen die zich niet aan de regels houden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Wel, ik ervaar het ook zo. Mijn kinderen panikeren bvb als ze eens hun helm vergeten. Ook in de auto, een gordel niet aandoen is volledig not done volgens hen. (daarjuist nog toen ik hem wegbracht om uit te gaan, die piep zou nog vele luider moeten zijn zei hij... slechte opvoeding van mij)
Comment
-
Dan zeker 's morgen of 's avonds niet in de buurt van een school passeren
Goh, ik weet heel goed dat ikzelf niet veel beter was, dus uitgezonderd een kleine "grmbl" binnensmonds kan ik er mee leven.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDie regels zijn in het buitenland over het algemeen dezelfde. In Nederland zie je ook heel vaak zebrapaden naast fietsoversteekplekken, maar de fietsers nemen er geen voorrang en auto's verlenen er maar zelden. Dat ligt volgens mij toch vooral aan de opleiding, misschien dat er daar meer over dat soort situaties gesproken wordt tijdens de lessen.
gisteren te weten gekomen dat je in NL op 16,5 theorie mag doen en dus rijden met begeleider
vanaf 17 kan je onder voorwaarden rijden, begeleider ernaast, maar ook andere passagiers toegelaten, ...
idem US, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenrij eens op de binnenring van hasselt en je komt verschillende situaties tegen als automobilist omtrent het al dan niet voorrang geven op fietsers. Niet. goed natuurlijk.
idem met vv rechts, geen enkele stad doet dit consequent, zelfde opm als Tomskii
fietspad aan rotonde, verschil of deze "aanligend" zijn of afgescheiden, heel verwarrend
Comment
-
het probleem is ook dat fietsers met de gedachte zitten: ik ben zwakke weggebruiker en autos moeten kunnen stoppen voor mij. ik heb ooit de discussie zo gehad met ene die ouder was dan ik. toen ik die zei dat hij ook de verkeersregels moet volgen, antwoorde die doodleuk: ik heb geen rijbewijs dus hoef de regels niet te kennen.
mijn antwoord was dan ook: in de wet staat dan ook dat gij begeleid moet zijn door mama of papa als gij de regels niet voldoende kent... en toen was het stil
Comment
-
Het grote ergernis topic deel VII
Mensen met een DACIA. Je verwacht daar toch wat nederigheid van in het verkeer, maar neen hoor, geen voorrang verlenen en komen bumperkleven?
Ik zou alle DACIA's van de baan kunnen rijden... Lelijke hokkenprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenMensen met een DACIA. Je verwacht daar toch wat nederigheid van in het verkeer, maar neen hoor, geen voorrang verlenen en komen bumperkleven?
Enkel mensen met (minstens) een BMW hebben het recht om de lul in het verkeer uit te hangen.
Wat een pretentie zeg, die Dacia's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, maar zonder M pack heb je ook weinig rechten zulle
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, maar zonder M pack heb je ook weinig rechten zulleprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDan zeker 's morgen of 's avonds niet in de buurt van een school passeren
Goh, ik weet heel goed dat ikzelf niet veel beter was, dus uitgezonderd een kleine "grmbl" binnensmonds kan ik er mee leven.
Met de kinderen / jongeren over het algemeen geen enkel probleem, de ouders en grootouders daarentegen ...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment