Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Ik heb dit ongeval zien gebeuren, stonden vlak naast hun.
    Die vrachtwagen nam echt aanstalte om de pechstrook te pakken en er stopte nog een wagen. Dus leek me niet nodig om ook te stoppen.

    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.



    Dag later ben ik zelf slachtoffer geworden van vluchtmisdrijf.
    De politie hun antwoord: Ja meneer, het gebeurt elke dag en hebben de tijd niet om alles uit te zoeken.

    Daar sta je dan

    Oei dat is minder

    hier PV 165 € in de bus, ook niet weinig maar herstellingen zijn meestal pak duurder
    veel succes met vinden dader

    Comment


    • Maandag en gisteren waren ze inderdaad aan het werken op de E40. Vandaag waren de betonblokken weg en was er niets te doen. Gezellig tuffen aan 70 per uur, pfffffffffffff

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
        deze ochtend is er geflitst ter hoogte van de werken!
        Dat mag hé, zouden ze overal moeten doen. Van mij zouden ze daar zelfs (mobile?)trajectcontroles mogen uitvoeren, maar dan wel tegen een aanvaardbare 90 en...als er ook effectief gewerkt wordt uiteraard.

        Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
        vorige week ook al, toen waren in beide richtingen 2 vakken afgesloten, iedereen over de pechstrook, ... en richting Antw was het zwaar file, gelukkig reed ik naar Eeklo ;-)

        ik heb ALLE begrip voor veilig verkeer als mensen aan het werk zijn, maar max 40 uur per week met een paar man daar werken en de hele bevolking 24/24 uur "pesten" met traag rijden !!! 70 ipv 120 is wel HEEL groot verschil in weekend en nacht !!!
        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
        http://www.verkeerscentrum.be/verkee...Number=1706471

        Ze werken telkens maar op een klein stukje van het traject Beernem-Aalter.
        Vermoedelijk is het te lastig/tijdrovend/duur om telkens de andere stukken waar niet (meer) wordt gewerkt volledig vrij te maken.
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        een flessehals is natuurlijk een flessehals, of die nu 10 km lang is of 500m

        maar 10 km 70 per uur rijden is natuurlijk 50 per uur te weinig over 10 km
        "lastig/tijdrovend/duur"...
        Denk dat je het precies omschrijft met wat ze NU bezig zijn.

        Is niet de eerste keer, ze moeten hier toch eens dringend in de les gaan bij onze noorderburen hoor en hun amateurisme aan de kant zetten. Goed, alle werken of locaties zullen niet hetzelfde zijn maar zeker weten dat zoiets bij "de Hollanders" absoluut niet kan.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          Maar het zou toch niet mis zijn om 6/7 10 uur per dag te werken, op zo een belangrijke weg?
          Nee, maar maandag waren ze aant asfalteren. Als ik me niet vergis kun je dan een dag of twee niets meer doen omdat dat asfalt moet 'settelen'. Logischerwijze zou er morgen terug gewerkt moeten worden, maar ik ken werkelijk niet genoeg over wegenwerken om daar een goed antwoord op te geven.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            Maar het zou toch niet mis zijn om 6/7 10 uur per dag te werken, op zo een belangrijke weg?
            Dan zal de aannemer eerst de nodige mensen moeten vinden die deze uren willen/kunnen/mogen invullen......
            Tegenwoordig vind je makkelijker een universitair geschoolde dan een "gewone" werkmens

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
              Toen ik daar maandag voorbij kwam waren ze daar anders wel druk aan het werk.
              Vanochtend tussen 08:00h & 08:30h althans niet...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Dat mag hé, zouden ze overal moeten doen. Van mij zouden ze daar zelfs (mobile?)trajectcontroles mogen uitvoeren, maar dan wel tegen een aanvaardbare 90 en...als er ook effectief gewerkt wordt uiteraard.
                We zijn in België. Vanaf het technisch mogelijk is mag je er dus gif op innemen dat men trajectcontroles in werken gaat invoeren, vanaf het eerste bord 70 tot het laatste. Die snelheid van 70 km/u is overigens wettelijk bepaald, een aannemer kan er niet lukraak 90 zetten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                  Nee, maar maandag waren ze aant asfalteren. Als ik me niet vergis kun je dan een dag of twee niets meer doen omdat dat asfalt moet 'settelen'. Logischerwijze zou er morgen terug gewerkt moeten worden, maar ik ken werkelijk niet genoeg over wegenwerken om daar een goed antwoord op te geven.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                  Dan zal de aannemer eerst de nodige mensen moeten vinden die deze uren willen/kunnen/mogen invullen......
                  Tegenwoordig vind je makkelijker een universitair geschoolde dan een "gewone" werkmens
                  Nog nooit langs nieuwe asfaltwerken gereden in Nederland dan? DAAR zie je tientallen, asfalteerders, borstelwagens, sproeiwagens, minstens 50 man, enz...
                  Daar kunnen ze (als er niet te veel onverwachte problemen opduiken) 1KM/uur asfalt leggen. Na een weekendje wordt een snelweg over X-aantal km's vrijgegeven en klaar is kees.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                    Dan zal de aannemer eerst de nodige mensen moeten vinden die deze uren willen/kunnen/mogen invullen......
                    Tegenwoordig vind je makkelijker een universitair geschoolde dan een "gewone" werkmens
                    Tis simpel: Belgen die zoveel uren willen werken willen daar dik betaald voor worden, wat fiscaal onbetaalbaar is voor de werkgever, en de concurrentie brengt offertes binnen gebaseerd op het loon van Polen en Bulgaren, die wel zo lang willen werken, maar als schijnzelfstandige. De E40 in Bertem is ook zo gebouwd door een leger Polen en Bulgaren, en ben er zeker van dat elke dag barbecue op de werf van het station in Mechelen niet Belgen zijn die daar in die koten blijven overnachten.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      We zijn in België. Vanaf het technisch mogelijk is mag je er dus gif op innemen dat men trajectcontroles in werken gaat invoeren, vanaf het eerste bord 70 tot het laatste. Die snelheid van 70 km/u is overigens wettelijk bepaald, een aannemer kan er niet lukraak 90 zetten.
                      Ha hier sé, dat is lang geleden.
                      Dat weet ik, zijn ze aan't werken 70, zijn ze niet aan't werken 90, dit laatste dus alleen maar omdat de werken er zijn en er een onveilige situatie zou kunnen gecreëerd worden.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Tis simpel: Belgen die zoveel uren willen werken willen daar dik betaald voor worden, wat fiscaal onbetaalbaar is voor de werkgever, en de concurrentie brengt offertes binnen gebaseerd op het loon van Polen en Bulgaren, die wel zo lang willen werken, maar als schijnzelfstandige. De E40 in Bertem is ook zo gebouwd door een leger Polen en Bulgaren, en ben er zeker van dat elke dag barbecue op de werf van het station in Mechelen niet Belgen zijn die daar in die koten blijven overnachten.
                        Zouden er door de een of de andere reden geen Europese aanbestedingen kunnen zijn om die Hollanders naar hier te halen? Lijkt mij DE oplossing te zijn voor deze stompzinnige toestanden hier ten landen.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Nog nooit langs nieuwe asfaltwerken gereden in Nederland dan? DAAR zie je tientallen, asfalteerders, borstelwagens, sproeiwagens, minstens 50 man, enz...
                          Daar kunnen ze (als er niet te veel onverwachte problemen opduiken) 1KM/uur asfalt leggen. Na een weekendje wordt een snelweg over X-aantal km's vrijgegeven en klaar is kees.
                          Dan zou Kees beter naar hier komen om nieuwe asfalt te leggen
                          (die hollanders zijn hier wel aanwezig om een nieuwe gasleiding te leggen)

                          Comment




                          • Hier se, 24 u op 24 u 7 dagen op 7, das nog wat anders dan kees hé
                            Last edited by ; 29/04/2015, 22:07.

                            Comment


                            • Niet enkel daarvoor.
                              Aan bijna elk groot bouwproject tussen Knokke en Oostende staat het vol bestel- en vrachtwagens op Nederlands kenteken. Willen of kunnen de Belgen dat niet doen of zijn de Hollanders gewoon goedkoper en beter vraag ik me dan af...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                Niet enkel daarvoor.
                                Aan bijna elk groot bouwproject tussen Knokke en Oostende staat het vol bestel- en vrachtwagens op Nederlands kenteken. Willen of kunnen de Belgen dat niet doen of zijn de Hollanders gewoon goedkoper en beter vraag ik me dan af...
                                Momenteel is het in nederland niet al te druk in de bouw, vandaar dat ze naar hier komen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Zouden er door de een of de andere reden geen Europese aanbestedingen kunnen zijn om die Hollanders naar hier te halen? Lijkt mij DE oplossing te zijn voor deze stompzinnige toestanden hier ten landen.
                                  Dat wordt vakkundig tegengehouden door afwijkende voorwaarden op te leggen. Gaande van signalisatie tot gebruikte materialen. Zo had men in NL veel goedkopere en doorontwikkelde portieken kunnen kopen voor rijstrooksignalisatie, maar onze overheid wilt natuurlijk portieken die je kan servicen zonder gebruik van een kraan...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Nog nooit langs nieuwe asfaltwerken gereden in Nederland dan? DAAR zie je tientallen, asfalteerders, borstelwagens, sproeiwagens, minstens 50 man, enz...
                                    Daar kunnen ze (als er niet te veel onverwachte problemen opduiken) 1KM/uur asfalt leggen. Na een weekendje wordt een snelweg over X-aantal km's vrijgegeven en klaar is kees.
                                    Kerel ge spreekt over Nederland. Daar ligt bijna elke weg er als satijn bij.. hier hebben we het over Belgie...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                      Kerel ge spreekt over Nederland. Daar ligt bijna elke weg er als satijn bij.. hier hebben we het over Belgie...
                                      Oeps, was ik vergeten dat ze hier de gelden gebruiken voor andere putten mee te vullen. Mea Culpa. 😁


                                      Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Ik heb er geen idee van wat de mogelijkheden zijn voor een buschauffeur met 15 jaar anciënniteit.

                                        Ik ken één buschauffeur die tegen z'n pensioen aan zit (schandalig, op 57 al...voila, dat is mijn ergernis, zo post ik on-topic), en die heeft 2250 netto + een HOOP premies en mogelijkheden allerhande.

                                        Ik vind dat 'eerlijk verloond' voor een dergelijke, ongetwijfeld stresserende maar fysiek niet onmogelijk lastige job.

                                        Comment


                                        • vanmorgen was het weer erg op de baan. had ik niet opgelet, men golf had 3keer kapot geweest.

                                          t begon op de E40 vlak voor groot bijgaarden. een rij vrachtwagens reed op het rechtse vak en vertraagde. op het middenvak reed niemand, dus ik zet de pinker op en ga naar het middenvak.
                                          terwijl ik dus half op het middenvak zit en de vrachtwagen zijn bumper naast mijn koplamp krijgt, haalt er mij een grijze VW snel in vanop het linkse vak, maar die wijkt uit naar het middenvak (die komt van achter mij en had toch mijn pinker moeten zien en mij al zien uitwijken).
                                          bijna mijn voorbumper eraf, had ik niet heel dicht naar die vrachtwagen terug gekeerd.

                                          een kleine 300meter verder ga ik van de E40 de afrit op om naar de ring te gaan. die grijze VW rijd op dat moment links van mij richting koekelberg.
                                          toen de witte DOORLOPENDE lijn de 2vakken koekelberg en 2vakken richting R0 scheid, beslitst die VW om zijn pinker op te zetten en gewoon zonder kijken de volle lijn te kruisen. (ik mogen remmen ).
                                          en dan de schoonste (ik plakte goed achter zijn bumper toen en nr plaat goed op dashcam gezet). we komen de ring op en VW gaat onmiddelijk naar middenvak. nog geen 100meter verder pinkertje op en naar het linkse vak (er zat niks voor hem de komende 100meter, dus weet niet waarom die uitwijkte).
                                          die BMW die op het linkse vak sneller afkwam ging naar middenvak en ging die VW rechts gewoon voorbij... duidelijk ene die zen rijbewijs eens mag afgeven. die heeft op 40seconden tijd 3 ergernissen gedaan bij 2 personen.

                                          15min later rijd ik op de ring en naderen we evere. rechtervak zit en vrachtwagen, ik dubbel die op middenvak. in evere is het altijd druk omdat er een hoop vol van links toch eraf moet, en een hoop volk die op de ring komt en snel naar links wil.
                                          terwijl ik naast die vrachtwagen zijn achterwiel zit, komt een ford transit links naast mij, pinker op en snijd mij gewoon de pas af (wringt zich gewoon tussen mij en mijn voorligger). en dan...
                                          gaat die op de remmen want die wil natuurlijk de afrit evere op en wil dat doen ACHTER de vrachtwagen die ik aan het dubbelen was.

                                          t is precies of ze dat allemaal express doen bij een oud golfke. bij men dodge had ik dat echt niet voor.
                                          in bevekom dan als laatste zit ik op een baan in bebouwde kom en we naderen een wegversmalling. ik heb voorang op de andere (blauw bord met witte pijl). ik nader gelijk met een tegenligger van de andere kant (die dus een rood bord heeft met een rode pijl voor zijn richting). rijd die gewoon door de versmalling. heb ik vol mogen remmen daar (nogmaals, IK MIS MEN DODGE)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X