Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Nog nooit langs nieuwe asfaltwerken gereden in Nederland dan? DAAR zie je tientallen, asfalteerders, borstelwagens, sproeiwagens, minstens 50 man, enz...
    Daar kunnen ze (als er niet te veel onverwachte problemen opduiken) 1KM/uur asfalt leggen. Na een weekendje wordt een snelweg over X-aantal km's vrijgegeven en klaar is kees.
    Kees is dan klaar, maar dat betekent niet dat de weg weer in gebruik genomen wordt. Vanuit kantoor kijk ik op de A1, bij Amersfoort-Noord. De weg is hier nu zeker 2 maanden versmald (drie rijstroken), er wordt zelden gewerkt en de opstoppingen zullen nog wel even duren ook. Volgens vananaarbeter.nl gaat het tot september duren: http://www.vananaarbeter.nl/werkzaam...x#.VNz4-KNgW70

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Tis simpel: Belgen die zoveel uren willen werken willen daar dik betaald voor worden, wat fiscaal onbetaalbaar is voor de werkgever, en de concurrentie brengt offertes binnen gebaseerd op het loon van Polen en Bulgaren, die wel zo lang willen werken, maar als schijnzelfstandige. De E40 in Bertem is ook zo gebouwd door een leger Polen en Bulgaren, en ben er zeker van dat elke dag barbecue op de werf van het station in Mechelen niet Belgen zijn die daar in die koten blijven overnachten.
      Detacheringsfraude en schijnzelfstandigheid.

      In Roemenië een firma oprichten, personeel aanwerven, onmiddellijk naar België sturen. Hier de minimumlonen niet respecteren en noch in België noch in Roemenië sociale zekerheid betalen. Classic.

      Nieuwste trend is een tros schijnzelfstandigen sturen. Bouwwerf met 10 "zelfstandige" vloerders bv.

      Oneerlijke concurrentie voor Belgische aannemers. Ware het niet dat zowel burgers als aannemers (voor onderaanneming) gebruik maken van de lage offertes.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Detacheringsfraude en schijnzelfstandigheid.

        In Roemenië een firma oprichten, personeel aanwerven, onmiddellijk naar België sturen. Hier de minimumlonen niet respecteren en noch in België noch in Roemenië sociale zekerheid betalen. Classic.

        Nieuwste trend is een tros schijnzelfstandigen sturen. Bouwwerf met 10 "zelfstandige" vloerders bv.

        Oneerlijke concurrentie voor Belgische aannemers. Ware het niet dat zowel burgers als aannemers (voor onderaanneming) gebruik maken van de lage offertes.

        terecht opgemerkt, HEEL veel mensen kijken enkel naar laatste regel op een offerte, deze met de prijs, inhoud van de offerte is bijzaak geworden, heel spijtig voor goede vakmensen die eerlijk hun geld willen verdienen.

        Comment


        • komt ook omdat alles hier ZOOO DUUR is.
          ik heb een prijs gevraagd om chape te gieten: 2400€!!! 800€ voor de chape zelf, 1600€ voor het leggen.

          ik ben van plan het eerst zelf te proberen doen, maar ge moet voor de fun eens hetzelfde vragen aan buitenlanders die op 2de hands hun diensten aanbieden voor verbouwingsklusjes.

          voor men verbouwing in hangaar + dak te vervangen idem, het bestek voor alles te laten doen: 158 000€ (oa in de lijst: plaatsen budget WC: 1000€. alles ligt al, t is gewoon de oude wc eraf, nieuwe uit de hubo erop en waterleiding aansluiten - 2 schildersdeuren voor 600€, men tuinhuis + overgang naa de huisgevel maken zou 18 000€ kosten...)
          Last edited by ; 30/04/2015, 10:02.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            komt ook omdat alles hier ZOOO DUUR is.
            ik heb een prijs gevraagd om chape te gieten: 2400€!!! 800€ voor de chape zelf, 1600€ voor het leggen.

            ik ben van plan het eerst zelf te proberen doen, maar ge moet voor de fun eens hetzelfde vragen aan buitenlanders die op 2de hands hun diensten aanbieden voor verbouwingsklusjes.

            voor men verbouwing in hangaar + dak te vervangen idem, het bestek voor alles te laten doen: 158 000€ (oa in de lijst: plaatsen budget WC: 1000€. alles ligt al, t is gewoon de oude wc eraf, nieuwe uit de hubo erop en waterleiding aansluiten - 2 schildersdeuren voor 600€, men tuinhuis + overgang naa de huisgevel maken zou 18 000€ kosten...)
            Niet op jou bedoeld, maar enerzijds zijn mensen gigantisch verontwaardigd als ze horen dat mensen sjoemelen met hun uitkering (bv onwettig samenwonen), maar anderzijds staan ze zelf te springen om allerhande zaken in het zwart te laten doen (eventueel door buitenlanders) .

            Hierdoor benadeel je de bonafide ondernemers (die dan failliet gaan of mensen moeten ontslaan) en ontneem je de staat inkomsten. Dat laatste klinkt als muziek in de oren voor velen, maar de staat heeft inkomsten nodig en zal die dan wel langs andere kanalen moeten innen.

            Comment


            • ik sjoemel niet, ik ga de chape ook zelf proberen doen en eventueel helpt men broer ff (heeft het al eens laten doen, dus heeft veel gezien).
              2400€ budget voor dat stukske chape heb ik niet. voor men verbouwing heb ik ook maar een klein deel geleend en ga ook alles proberen doen.
              de graafwerken doe ik met de hand, beton gieten met een paar broers op te trommelen, muur metsen en ramen steken zelf.
              moet ik enkel het plat dak nog laten doen (24K€).
              voor men tuinhuis ga ik bij makro zo een groot tuinhuis kopen, de voorste meter gebruiken aan mijn hangaar, de rest van de planken voor de afwerken van de gevel te maken (tuinhuis die 18K kost bij aannemer zal er mij zo nog maximaal 2K kosten).
              die wc, schildersdeuren, beplinting, en ander klein spul doe ik gewoon zelf.

              in belgie is gewoon de loonlast veel te hoog, en iets aannemer moet zowieso al een aantal mensen in dienst hebben voor toch grotere projecten te kunnen aannemen. jammer genoeg is die zijn loonkost te hoog, die hij moet doorrekenen aan de klant waardoor hij voor kleine klanten te duur uitvalt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                Kees is dan klaar, maar dat betekent niet dat de weg weer in gebruik genomen wordt. Vanuit kantoor kijk ik op de A1, bij Amersfoort-Noord. De weg is hier nu zeker 2 maanden versmald (drie rijstroken), er wordt zelden gewerkt en de opstoppingen zullen nog wel even duren ook. Volgens vananaarbeter.nl gaat het tot september duren: http://www.vananaarbeter.nl/werkzaam...x#.VNz4-KNgW70
                Ik denk niet dat jullie mogen klagen. Daar wordt tenminste nog iets gedaan aan wegeninfrastructuur. Hier komen ze niet verder dan wat putjes vullen, max. 50 m vervangingsasfalt en het uitslijpen van zettingsvoegen.
                A1 is inderdaad al een hele tijd k*t.
                Nu ja, je kan in Hoevelaken nog steeds linksaf voor de Polonaise....😁
                Ik denk/vrees dat we er maandag trouwens nog gaan moeten passeren als we naar Denekamp moeten. 😉


                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  ik sjoemel niet, ik ga de chape ook zelf proberen doen en eventueel helpt men broer ff (heeft het al eens laten doen, dus heeft veel gezien).
                  2400€ budget voor dat stukske chape heb ik niet. voor men verbouwing heb ik ook maar een klein deel geleend en ga ook alles proberen doen.
                  de graafwerken doe ik met de hand, beton gieten met een paar broers op te trommelen, muur metsen en ramen steken zelf.
                  moet ik enkel het plat dak nog laten doen (24K€).
                  voor men tuinhuis ga ik bij makro zo een groot tuinhuis kopen, de voorste meter gebruiken aan mijn hangaar, de rest van de planken voor de afwerken van de gevel te maken (tuinhuis die 18K kost bij aannemer zal er mij zo nog maximaal 2K kosten).
                  die wc, schildersdeuren, beplinting, en ander klein spul doe ik gewoon zelf.

                  in belgie is gewoon de loonlast veel te hoog, en iets aannemer moet zowieso al een aantal mensen in dienst hebben voor toch grotere projecten te kunnen aannemen. jammer genoeg is die zijn loonkost te hoog, die hij moet doorrekenen aan de klant waardoor hij voor kleine klanten te duur uitvalt.

                  Respect!
                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    ik sjoemel niet, ik ga de chape ook zelf proberen doen en eventueel helpt men broer ff (heeft het al eens laten doen, dus heeft veel gezien).
                    2400€ budget voor dat stukske chape heb ik niet. voor men verbouwing heb ik ook maar een klein deel geleend en ga ook alles proberen doen.
                    de graafwerken doe ik met de hand, beton gieten met een paar broers op te trommelen, muur metsen en ramen steken zelf.
                    moet ik enkel het plat dak nog laten doen (24K€).
                    voor men tuinhuis ga ik bij makro zo een groot tuinhuis kopen, de voorste meter gebruiken aan mijn hangaar, de rest van de planken voor de afwerken van de gevel te maken (tuinhuis die 18K kost bij aannemer zal er mij zo nog maximaal 2K kosten).
                    die wc, schildersdeuren, beplinting, en ander klein spul doe ik gewoon zelf.

                    in belgie is gewoon de loonlast veel te hoog, en iets aannemer moet zowieso al een aantal mensen in dienst hebben voor toch grotere projecten te kunnen aannemen. jammer genoeg is die zijn loonkost te hoog, die hij moet doorrekenen aan de klant waardoor hij voor kleine klanten te duur uitvalt.
                    Ik zei dan ook dat het niet tegen jou was.

                    Die zever van de loonlasten is ook propaganda door VOKA en nva. Akkoord ze zijn hoog, maar het verschil met de omliggende landen daalt.

                    Je hebt in de bouw minimumlonen, maar veel werkgevers betalen wel wat meer. Je moet je de vraag stellen wie in België bij een vloerder wil werken voor 5 euro per uur.

                    Comment


                    • Auto's waarvan de remlichten niet gaan, geen enkel ging. En was dan natuurlijk ne chauffeur die tot op de laatste seconde wacht om te vertragen en dan vol op de rem gaat.

                      Heb mij wijselijk van kant gezet en de achterligger (camion) laten passeren en volgend roodlicht was het prijs. Camion zat erin. Ben wel blijven staan om eventueel te getuigen dat die pipo zijn remlichten van geen kanten gingen.
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                        Momenteel is het in nederland niet al te druk in de bouw, vandaar dat ze naar hier komen.
                        Is al een hele tijd zo... vorig jaar best veel op een grote werf in Mechelen gezeten ( nieuwe Spar distributiecentrum ) , bij bepaalde werfbezoeken telde ik ruim 50 Nederlandse bestelwagens en amper een 5 tal Belgische... Ik heb daar in die hele tijd niks dan Nederlanders gezien... ( ook voor de technieken enzo )

                        Comment


                        • Apense anti quad borden... ook nl_ers

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                            Is al een hele tijd zo... vorig jaar best veel op een grote werf in Mechelen gezeten ( nieuwe Spar distributiecentrum ) , bij bepaalde werfbezoeken telde ik ruim 50 Nederlandse bestelwagens en amper een 5 tal Belgische... Ik heb daar in die hele tijd niks dan Nederlanders gezien... ( ook voor de technieken enzo )
                            Ben ook op een werf bezig met NL nrplaat, ruwbouw
                            binnenkort afwerking zullen ook veel PL platen komen !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                              Auto's waarvan de remlichten niet gaan, geen enkel ging. En was dan natuurlijk ne chauffeur die tot op de laatste seconde wacht om te vertragen en dan vol op de rem gaat.

                              Heb mij wijselijk van kant gezet en de achterligger (camion) laten passeren en volgend roodlicht was het prijs. Camion zat erin. Ben wel blijven staan om eventueel te getuigen dat die pipo zijn remlichten van geen kanten gingen.
                              ja of knipperlichten die remlichten worden.. valt mij vooral bij VW op (golfkes) en oudere renault clio's hebben er ook vaak last van. Maar het geraakt wel allemaal door de keuring ze..

                              EDIT: mijn ergernis gisteren:

                              Ik rij in Haasrode op, daar was een ongeval gebeurd met verschillende wagens. Je zou denken dat mensen dan iets verstandiger gaan rijden. Bon ik rij door en kom thv bertem (knooppunt E314) in een lange rij auto's terecht op de linkerbaan. Verschillende wagens laten mij door na hun inhaalmanoevre tot ik achter een oude mercedes kom met daarvoor een rode oude clio (of iets in die aard). Bon ik wacht, wacht wacht. Na 2 minuten hingen we nog altijd achter die pipo aan.

                              Ik langs rechts er voorbij ik zet mij voor de mercedes (ik weet het niet koosjer) en achter die rode clio. Ik wou nu toch echt dat hij opzij ging (hij was immers 10-15 auto's achter mij ook aan het ophouden, dus effkes wat lichten. Zit die kerel doodleuk met zijn gsm te bellen. Toen ik in Sterrebeek aan het knooppunt met de R0 in de file stond kwam hij mij terug voorbij, nog steeds aan het bellen. Ik stond ervan versteld dat hij nog niet in de vangrail stak. En op die drukke momenten heeft de WPR VL-BR wel betere dingen te doen (idioten in de vangrail gaan helpen bvb ) dan iemand die belt tegen te houden.

                              I
                              Last edited by Tomskii; 01/05/2015, 14:24.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Dat is zo, maar ach, als we eerlijk zijn, gebeurt het niet ons niet allemaal dat we nog vlug aansluiten bij het treintje?
                                Nog nooit gedaan hoor.
                                Als ik uit de richting kom die voorrang heeft, dan moeten ze wel allemaal aan de kant, ik ga echt niet stoppen daarvoor (alleen zorgen dat ik een uitwijkmogelijkheid heb, maar tot nu toe nooit nodig gehad).

                                Comment


                                • Schandelijke toestanden alweer deze ganse namiddag op de E40 Brussel > kust tussen Drongen & Aalter.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • In Drongen 19 jarig meisje dood. Vrachtwagen zag de file niet en vloog drop.

                                    Zij was keurig gestopt en schoof gewoon aan in de file. Die vrachtwagen achter haar dus niet.

                                    En, idd, als je daar nu 70Km/u rijdt, zoals aangegeven, zit er dus gewoon een vrachtwagen op je bumper.

                                    RIP

                                    B

                                    Comment


                                    • Triest - sterkte aan de nabestaanden!


                                      Sent from over-priced mobile device
                                      U hoeft dit niet te lezen.

                                      Comment


                                      • M'n vrouw passeerde daar. Er bleef niet veel over van het autootje...
                                        Dat doe ik nu nooit als ik het kan vermijden. Stoppen achter een vrachtwagen. geeft nooit een veilig gevoel.
                                        Brr, krijg er soms rillingen van.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment


                                        • Vandaag kan ik weer kort zijn: linksplakkers -> Expressweg -> haasrode.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X