Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kameraad van me reed eens op de binnenring op z'n achterwiel gedurende paar honderd meters. Aan de lichten stopte een zwaantje naast hem die teken deed dat z'n voorwiel beneden moest blijven. Licht springt op groen, zwaantje vertrekt op achterwiel. Echt gebeurd... was tijdperk pre dashcams en al die andere dingen. Toen kon er nog gelachen worden.
    Dat dienen kerel daar op zijn achterwiel rijdt... tja, ik zou het mij niet aantrekken. Hij kan het blijkbaar goed, heeft z'n moto beter onder controle dan de meeste zomerrijders en als hij valt zal hij het meeste pijn hebben. Kweet het, het mag niet, hij is in overtreding...Ne zatterik die met zijnen auto rijdt zouden ze duizend keer erger moeten bestraffen dan zoiets. Maar sociaal lijkt dat meer aanvaard te worden dan iets dat er extreem uitziet maar toch minder risico inhoudt voor anderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Toen kon er nog gelachen worden.
      Nu ook nog hoor!

Er is natuurlijk ook een verschil;

1. Op een parkeerterrein wat zitten oefenen, of ergens op een afgelegen weg, op een Zaterdag namiddag? Ga je in principe niet veel last veroorzaken denk ik. Denk dat de politie dan U vriendelijk gaat vragen om uw beide wielen op de grond te houden en het af te trappen (zonder boete)

2. Een kilometer op je achterwiel rijden, op de Brusselse ring, om 1800 op een vrijdag avond in volle avondspits voor een druk weekend, in het tijdperk van de dashcam en van de GSM? Dat is gewoon erom vràgen om een (terechte) bekeuring te krijgen.
      Last edited by TooTall; 05/05/2015, 11:12.
      Mijn Skoda

Comment

Kameraad van me reed eens op de binnenring op z'n achterwiel gedurende paar honderd meters. Aan de lichten stopte een zwaantje naast hem die teken deed dat z'n voorwiel beneden moest blijven. Licht springt op groen, zwaantje vertrekt op achterwiel. Echt gebeurd... was tijdperk pre dashcams en al die andere dingen. Toen kon er nog gelachen worden.
        Dat dienen kerel daar op zijn achterwiel rijdt... tja, ik zou het mij niet aantrekken. Hij kan het blijkbaar goed, heeft z'n moto beter onder controle dan de meeste zomerrijders en als hij valt zal hij het meeste pijn hebben. Kweet het, het mag niet, hij is in overtreding...Ne zatterik die met zijnen auto rijdt zouden ze duizend keer erger moeten bestraffen dan zoiets. Maar sociaal lijkt dat meer aanvaard te worden dan iets dat er extreem uitziet maar toch minder risico inhoudt voor anderen.
        Dat heb ik ook nog voorgehad in centrum Gent begin jaren '90. Een eind op het achterwiel met een lawaaierige Maico enduro moto. Politie aan de lichten, stoppen. "Is dat normaal weggedrag? Euh nee... Rijbewijs en identiteitskaart aub. Euh... Niet mee, ligt thuis. Het is de laatste keer dat ik dat gezien heb in de stad, als ge dat wilt doen, doe het op een akker. Ja meneer." En ik mocht doorrijden zonder boete. De politie is niet de slechtste als je beleefd bent. Heb het wel niet meer gedaan, lol!
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Aan 120 zo lang op je achterwiel rijden... Lijkt me niks mis mee... Er bestaat niet een regel dat je met beide wielen tegelijk op de rijbaan moet blijven (de meeste normale motorfietsen, zelfs met ABS, doen zelfs stoppies bij een noodstop).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Wat, chippen mag van U niet, maar stunten op de openbare weg wel? Dubbele standaard much, omdat gij het 1 niet aandurft maar het andere wel misschien?
            Chippen mag van mij hoor, spijtig genoeg niet van de wetgever, constructeur,... . Iets anders heb ik nooit gezegd. En ik ga niemand gaan verlinken die z'n kar chipt hoor. En ik chippen niet aandurven?? Laat me niet lachen man, en hou die veronderstellingen voor jezelf. Ik hoef dat niet aan te durven. Wil ik bepaalde Pk's, dan koop ik mij simpelweg een kar met die Pk's. 5.000 euro extra voor 70 originele pk's extra, tsja dan is het zo hé. Dat jij de extra centjes niet kunt opbrengen en liever alle risico's van het chippen erbij neemt door je kar te laten doperen, da's uw probleem m'n beste. En zeg ik dat stunten op de openbare weg mag? Nee toch? Ik vind alleen dat die mens niet aan de schandpaal genageld dient te worden door gewone burgers. Er zijn officiële instanties die zulke inbreuken kunnen constateren en eventueel verbaliseren. Moest ie ongelooflijk zwaar in de fout gaan en mensen in gevaar brengen, tot daar toe. Maar op een niet drukke snelweg gecontroleerd op één wiel rijden? Nee. Ik zie constant ergere dingen op de ring van Antwerpen hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Ach, tis tenminste eens iets anders dan filmkes van bezwete venten in spandex pakskes en speelgoedgeweerkes he man.
            Sport is belangrijk, in mijn job en functie alvast toch. Enfin, ik heb ook nog recente filmpjes van echte recente geweren en pistolen. Jij niet hé? Raar op zo'n jonge leeftijd, en spijtig eigenlijk. Maar daar gaat onze minister zeker werk van gaan maken!

Groetjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Maar daar gaat onze minister zeker werk van gaan maken!
              Ik beaam dat het inderdaad een spannende tijd is om aan het begin van een carrière bij Defensie te staan. Zoveel kanten die ge uitkunt...En al helemaal al ge totaal niet regiogebonden zijt.

Maar pas op he, voor hun die al aan het uitbollen zijn het misschien ook niet slecht, hopelijk kunt ge binnenkort al VOPpen! Kunt ge verder "sporten" door op plastieken flessen te schieten in uwe tuin met kermisgeweerkes

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Aan 120 zo lang op je achterwiel rijden... Lijkt me niks mis mee... Er bestaat niet een regel dat je met beide wielen tegelijk op de rijbaan moet blijven (de meeste normale motorfietsen, zelfs met ABS, doen zelfs stoppies bij een noodstop).
              Bwa, welk effect heeft het op uw remafstand als ge eerst nog naar beneden moet met uw voorwiel? Met mijne Super Tenere is het alleszins toch wel enkele meters extra denk ik...in meneer zijn geval gewoon een kwestie van op de verkeerde plaats en tijd, en gat verbranden = blaren zitten!
              Mijn Skoda

Comment

• Ik doe enkel power wheelies.
                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Ik beaam dat het inderdaad een spannende tijd is om aan het begin van een carrière bij Defensie te staan. Zoveel kanten die ge uitkunt...En al helemaal al ge totaal niet regiogebonden zijt.

Maar pas op he, voor hun die al aan het uitbollen zijn het misschien ook niet slecht, hopelijk kunt ge binnenkort al VOPpen! Kunt ge verder "sporten" door op plastieken flessen te schieten in uwe tuin met kermisgeweerkes

Is geen kermisgeweer, enfin soit. En dat is niet sporten, dat is skills onderhouden (ik schiet niet alleen op fleskes hoor) die ik nodig heb, jij als jong element bizar genoeg niet. Voorlopig toch nog niet. En dat gaat perfect met een luchtkarabijn. ik kan moeilijk m'n BRNO gaan bovenhalen in den hof hé.

Comment

Bwa, welk effect heeft het op uw remafstand als ge eerst nog naar beneden moet met uw voorwiel? Met mijne Super Tenere is het alleszins toch wel enkele meters extra denk ik...in meneer zijn geval gewoon een kwestie van op de verkeerde plaats en tijd, en gat verbranden = blaren zitten!
                    Bij de geavanceerdere cursussen wordt altijd gezegd dat je eerst je vering moet 'zetten' door de achterrem eerst aan te raken. Wat denk je dat dat geeft als je op je achterwiel aan het rijden was? En de mens reed 120...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                      Ik doe enkel power wheelies.
                      Bij mij lift het sporadisch ook eens op, maar ik doe het niet bewust. Kameraad van me (ex-motorcrosser), met een repsol blade zit constant met z'n wiel in de lucht. Ik heb er nog een filmpje van, maar 'k zal 't maar niet posten.

Comment

Is die Tenere niet verkocht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Wat denk je dat dat geeft als je op je achterwiel aan het rijden was? En de mens reed 120...
                          Bij een noodstop? Ik denk eerst een zwarte streep, overgaande in een bruine, en dan een rode?

And now for something completely different;

Kleptomaan steelt bus van gevangenis in Veenhuizen

Een 27-jarige man heeft een busje gestolen van de inrichting die hem behandelde voor zijn dwangmatige diefstallen.
                          BRON

Tsja...kunnen we hem toch niet kwalijk nemen
                          Last edited by TooTall; 05/05/2015, 12:03.
                          Mijn Skoda

Comment

And now for something completely different;
                            Da's natuurlijk ook een manier... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Da's natuurlijk ook een manier... .
                              Wat scheelt er?
                              Mijn Skoda

Comment

• Ik persoonlijk vind, als ik zo vrij mag zijn, dat al die camera's zorgen voor een verzuring en een klikmaatschappij. Vroeger werd op school aangeleerd dat je niet mocht klikken, nu lijkt het wel in te zijn. Ik weet toch niet of dit vooruitgang is.
                                Is beetje dubbel bij mij, in sommige gevallen zoals vluchtmisdrijf en zo kan het zeer nuttig zijn, in andere gevallen is de middeleeuwse schandpaal heruitgevonden door de sociale media. Kun je je voorstellen dat scholen nu niet alleen meer moeten ingrijpen bij pestgedrag maar ook al bij onlinepesten. Wat als die kinderen ouder gaan zijn? Zal het anonieme onlinegedrag niet leiden tot zaken die we eigenlijk niet willen?

Comment

Heb daar al een paar keer naar gekeken maar die bekabeling houdt me tegen. Moet je steeds weer zoals vroeger met een Tomtom met een kabel in je aansteker rondrijden.
                                  ik heb de mijne aan de binnenspiegel met een beugel hangen, usb kabeltje langs de binnenverlichting in het dak, en daar zit een klein usb omvormertje van 12 naar 5V op de binnenverlichting aangesloten. springt aan als contact aanzet. ik gebruikte vroeger men gsm daarvoor, maar je moet de software al manueel starten, EN je moet op record drukken. heb vaak gehad dat de gsm aan het filmen is, maar niet aan het opnemen. ben je er niks mee natuurlijk

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Kameraad van me reed eens op de binnenring op z'n achterwiel gedurende paar honderd meters. Aan de lichten stopte een zwaantje naast hem die teken deed dat z'n voorwiel beneden moest blijven. Licht springt op groen, zwaantje vertrekt op achterwiel. Echt gebeurd... was tijdperk pre dashcams en al die andere dingen. Toen kon er nog gelachen worden.
                                  toen ik de allereerste keer met mijn fireblade de straat opreed, zette ik die in 1e, liet koppeling zacht los, en gaf een beetje gas. toen ik naar 2de schakelde voelde ik het voorwiel neerkomen op de asfalt. was een paar cm omhoog gekomen zonder dat ik het wist, met een voorlopig rijbewijs en de eerste keer op diene moto.
                                  waar gaan ze de grens trekken hoever u voorwiel van de grond mag? met die recente lichtere en krachtige machientjes, mag je al niks meer doen of ze komen van de grond

Comment

Ik persoonlijk vind, als ik zo vrij mag zijn, dat al die camera's zorgen voor een verzuring en een klikmaatschappij. Vroeger werd op school aangeleerd dat je niet mocht klikken, nu lijkt het wel in te zijn. Ik weet toch niet of dit vooruitgang is.
                                    Is beetje dubbel bij mij, in sommige gevallen zoals vluchtmisdrijf en zo kan het zeer nuttig zijn, in andere gevallen is de middeleeuwse schandpaal heruitgevonden door de sociale media.
                                    Is ook hoor. Dat is helaas de prijs die we betalen voor de "vooruitgang". Klikken of niet klikken is eerder afhankelijk van opvoeding en respect (maar niet van leeftijd) dan van wel of niet een camera hebben. het is gewoon veel eenvoudiger geworden om snel met je GSM iets te filmen, en dat online te gooien voor iedereen om te zien.

Is dat nadelig? Soms wel. Maar denk dat voor rechtspraak het wél een vooruitgang is. En niet alleen om mensen zoals Curd V. te bestraffen, denk maar aan slachtoffers van nodeloos politiegeweld. "Vroeger" was dat allemaal normaal en "wat gaat ge eraan doen?". Tegenwoordig is men daar al een pak voorzichtiger mee. En terecht.
                                    Last edited by TooTall; 05/05/2015, 12:34.
                                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      met die recente lichtere en krachtige machientjes, mag je al niks meer doen of ze komen van de grond
                                      Meer McDonalds eten?
                                      Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        toen ik de allereerste keer met mijn fireblade de straat opreed, zette ik die in 1e, liet koppeling zacht los, en gaf een beetje gas. toen ik naar 2de schakelde voelde ik het voorwiel neerkomen op de asfalt. was een paar cm omhoog gekomen zonder dat ik het wist, met een voorlopig rijbewijs en de eerste keer op diene moto.
                                        waar gaan ze de grens trekken hoever u voorwiel van de grond mag? met die recente lichtere en krachtige machientjes, mag je al niks meer doen of ze komen van de grond
                                        Er is een verschil tussen een powerwheelie van enkele tientallen meters en een balancerende, al dan niet gecontroleerde wheelie van ne km. Die gast in het filmpje, dat is een balancerende gecontroleerde wheelie over een lange afstand. Powerwheelies gebeuren dikwijls (niet altijd) spontaan en onbewust, door vol op het gas te gaan. Dat is toch net iets anders, en ik denk dat de gemiddelde flik daar wel rekening mee houdt.

Comment

Ik persoonlijk vind, als ik zo vrij mag zijn, dat al die camera's zorgen voor een verzuring en een klikmaatschappij.
                                          Ik vind dat dus ook.

Comment

Working...
                                          X