Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
    Wanneer was dat? Dat had ik nu toch wel met mijn eigen ogen willen zien. Hoe loemp kunt ge zijn, zelfs al kent ge het daar niet zijn die trappen nog obvious :p
    Dat is al van even geleden, foto gisteren toevallig teruggevonden
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

    2007 BMW E91 318d - 122pk

    Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
      De controle verliezen bij 45 per uur. Dan moet je de baan niet op van mij.
      Ik verloor vroeger soms de controle te voet!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        ah ja? dat staat nergens in de wet...
        Vroeger zo geleerd met autorijschool
        blijkbaar niet meer van toepassing

        ik begin ook oud te worden :-(
        maar niet traag ;-)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Euhm... meen je dat eigenlijk? Mag je geen sliert auto's in 1 keer passeren?
          Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
          Er staat nergens in de wet dat je niet meerdere auto's tegelijk mag inhalen. Stef zit fout.
          mag NIET. enkel op een 4vaks of meer baan met 2 richtingen, of als je op een rijbaan met 1 richtingsverkeer rijd.
          bij gewone banen MOET je na het inhaalmanoeuvre ONMIDDELIJK naar rechts terug invoegen alvorens een nieuw inhaalmanoeuvre te starten (tenzij je bij 1 van die 2 uitzonderingen zit). heb ik duidelijk geleerd op de rijschool vroeger en wist dat het in de wet staat

          16.6. Geschiedt het inhalen links, dan moet de bestuurder zijn plaats rechts opnieuw innemen, zodra hij zulks zonder bezwaar kan doen, na zijn voornemen kenbaar gemaakt te hebben door middel van de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.
          Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing uitgevoerd is.
          De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen :
          op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;
          op rijbanen met éénrichtingsverkeer.
          dat poloke mocht eigenlijk wel niet inhalen wegens punt C
          16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder : zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :
          a) dat de weg over een voldoende afstand vrij is om alle gevaar voor ongevallen te vermijden;
          b) dat geen achterligger reeds begonnen is in te halen;
          c) dat hij zijn plaats rechts opnieuw kan innemen, zonder de andere bestuurders te hinderen;
          d)
          dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.
          Last edited by ; 07/05/2015, 21:58.

          Comment


          • En hoe definieer je 'inhaalmanoeuvre' en waar staat dat dat slechts over één voertuig gaat?
            autofans.be

            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Je weet nooit wat de oorzaak is waarom ie van de baan gesukkeld is. Collega van me is onlangs ook op een op het eerste zicht heel domme manier van de baan geraakt. Achteraf bleek ie een epilepsie aanval gehad te hebben.
              Uw collega zal mogen een geldbeugel bovenhalen als de verzekering daarover valt. Mensen die lijden aan epilepsie mogen wettelijk geen gemotoriseerd voertuig besturen, tenzij ze minstens 2 jaar geen aanval meer hebben gehad en gekeurd zijn door CARA.

              Comment


              • artikel 16.6 waar gij naar verwijst is bijvoorbeeld van toepassing op een autosnelweg: je mag daar voor langere tijd op een ander rijvak rijden dan het meest rechtse zolang je maar voertuigen aan het inhalen bent

                in het andere geval: je haalt op een rijbaan met 2 rijstroken, elk in 1 elke rijrichting, dan mag je meerdere voertuigen na elkaar inhalen mits je dat veilig kan doen. Het is dan vanzelfsprekend dat je na het inhaalmaneuver terug komt op je eigen rijstrook omdat je anders op een rijstrook blijft rijden van het tegemoetkomend verkeer. Duh, logisch dus. Maar je mag daar blijven rijden zolang je aan het inhalen bent EN het op een veilige manier gebeurd zonder ander verkeer te hinderen. Van zodra er voldoende ruimte is tussen 2 voertuigen moet je terug naar je eigen rijstrook komen.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                  Uw collega zal mogen een geldbeugel bovenhalen als de verzekering daarover valt. Mensen die lijden aan epilepsie mogen wettelijk geen gemotoriseerd voertuig besturen, tenzij ze minstens 2 jaar geen aanval meer hebben gehad en gekeurd zijn door CARA.
                  dan moet ge dat al in de eerste plaats weten. Er zijn mensen genoeg die pas op latere leeftijd met zulke aanvallen geconfronteerd worden, zelfde met hartaanval, hersenbloeding enzovoort. Ge kunt zelfs door een niesbui in de problemen geraken...
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    artikel 16.6 waar gij naar verwijst is bijvoorbeeld van toepassing op een autosnelweg: je mag daar voor langere tijd op een ander rijvak rijden dan het meest rechtse zolang je maar voertuigen aan het inhalen bent

                    in het andere geval: je haalt op een rijbaan met 2 rijstroken, elk in 1 elke rijrichting, dan mag je meerdere voertuigen na elkaar inhalen mits je dat veilig kan doen. Het is dan vanzelfsprekend dat je na het inhaalmaneuver terug komt op je eigen rijstrook omdat je anders op een rijstrook blijft rijden van het tegemoetkomend verkeer. Duh, logisch dus. Maar je mag daar blijven rijden zolang je aan het inhalen bent EN het op een veilige manier gebeurd zonder ander verkeer te hinderen. Van zodra er voldoende ruimte is tussen 2 voertuigen moet je terug naar je eigen rijstrook komen.

                    als het autosnelwegdeel nu net bij één van de uitzonderingen staat, waarom zou 16.6 dan enkel voor autosnelwegen zijn?
                    mij werd HEEEL DUIDELIJK met de rijschool geleerd dat je slechts 1 auto mag inhalen bij de volgende voorwaarden:
                    -je moet dit veilig kunnen doen zonder tegenliggers de hinderen
                    -je moet zeker zijn dat je voor dat voertuig ook weer direct naar rechts kan (als er 2 in treintje rijden mocht je NIET inhalen)

                    als je nu dat artikel dan terugleest, staat er dat je onmiddelijk opnieuw mag inhalen onder 1 van die 2 voorwaarden. in alle andere situaties is het dus verboden:

                    16.6. Geschiedt het inhalen links, dan moet de bestuurder zijn plaats rechts opnieuw innemen, zodra hij zulks zonder bezwaar kan doen, na zijn voornemen kenbaar gemaakt te hebben door middel van de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.
                    Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing uitgevoerd is.
                    De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen :
                    1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;
                    2° op rijbanen met éénrichtingsverkeer.
                    en hier ene zijn tekst die de ervaring heeft gehad:
                    Last edited by ; 07/05/2015, 22:24.

                    Comment


                    • nogmaals: waar staat daar dat het gaat om 1 en enkel en alleen 1 voertuig?

                      het is toch normaal dat je je plaats terug rechts moet innemen als je inhaalbeweging gedaan is? tenzij op een rijbaan met meerdere rijstroken in dezelfde richting als je een vrachtwagen die nog ietsje verder rijdt toch nog wilt inhalen. Op een normale rijbaan met tegenliggers zou je daar mits er voldoende plaats was tussen die twee vrachtwagens terug opschuiven naar rechts. Als die dicht genoeg tegen elkaar rijden, mag je beide voertuigen in 1 beweging inhalen.

                      en ja, ik weet ook goed waarover ik praat...
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • dan werd hij mij toch verkeerd aangeleerd in de rijschool, en aan stef zijn reactie hierboven te zien heeft hij het ooit zo ook geleerd.
                        als er dus een tractor aan 25km/h rijd met 4 autos erachter die niet dubbelen, mag je die ook in 1keer alle 5 voorbij zolang je dus onder de maximum snelheid blijft.
                        denk toch dat je het veel gaat mogen uitleggen als verkeersagenten dit zien

                        Comment


                        • ja dat mag, maar ge moet wel zeker zijn van uw zaak omtrent het inhaalmaneuver. Maar da's met elk inhaalmaneuver en houdt de beschrijving in die gij gegeven hebt. In 't kort gezegd: breng niemand in gevaar.

                          officiële uitspraken hierover vindt ge hier:

                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • flappy heeft gelijk. Meerdere auto's tegelijk inhalen is op zich niet verboden. Toch niet volgens het Hof van Cassatie ...

                            "Uit de door art. 16.6 Wegcode aan de links inhalende bestuurder opgelegde verplichting zijn plaats rechts opnieuw in te nemen zodra hij zulks zonder bezwaar kan doen, vloeit niet voort dat het in een enkele rijbeweging links inhalen van meer dan één voertuig verboden is."
                            (Cass. 16 september 1986)



                            Edit: blijkbaar heeft cassatie haar rechtspraak nog eens bevestigd in 1992 ...
                            Last edited by Smilin' Jack; 07/05/2015, 22:51.
                            Smilin' Jack - Speed Pilot

                            Comment


                            • en da's synchroon posten

                              we hebben het al besproken gekregen tijdens de juridische lessen die we van tijd krijgen

                              ja er is discussie over, maar als de rechter zegt dat het mag, dan mag het.

                              Maar!! Het eindverdict blijft hetzelfde bij elk inhaalmaneuver: dat je dit veilig kan doen zonder andere weggebruikers in gevaar te brengen. Is dat niet het geval, dan had je niet moeten inhalen. Of dat nu 1 auto was, of meerdere tegelijk.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • 't Was mijn week niet, zowaar 3 serieuze ergernissen gehad.
                                - Eerst in Duitsland, treintje rijden tegen 65km/h want je mocht er maar 60, komt plots een bus inhalen, ziet dat hij het niet haalt en dwingt mijn voorligger tot noodstop want hij duwt die gewoon de weg af, waardoor ik ook vrij kort mocht remmen.
                                - Nederland, ik moet op een drukke weg links achteruit een klant zijn koer oprijden, maar tegenliggers blijven maar komen dus ik kan niet, trucker achter mij begint claxonneren. Ben die toch eens gaan vragen wat het probleem was, maar "ja sorry, had het niet gezien, doe maar rustig" was alles wat er uit kwam. Toen ik er eindelijk in geraakt was stak hij nog zijn hand op. Lul.
                                - Nog eens Nederland. Treintje rijden tegen 83km/h want inhaalverbod, komt tourbus de hele rij voorbij, maar als hij naast mij zit met zijn achterwiel drukt hij me gewoon de pechstrook op. Met een volle bus dus. Claxonneren mocht niet baten, geen flauw idee wat die vent bezielde, persoonlijk was het niet, wat hij deed net hetzelfde met de camion die voor me reed. Dat is dan professioneel en moet mensen veilig vervoeren ...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Is belachelijk als het treintje zo ver reikt als je kan zien. Spreken hier over 30 tal auto's of meer die achter elkaar rijden zo ver je kan zien....(en was 70 per uur baan)... En dan telkens het kleine gaatje in waardoor degene die je voorbij stak moet remmen omdat jij je er tussenwringt. Tegenliggers die van het gas moeten of ook moeten remmen. Telkens weer mensen hinderen. Weinig respect voor zulle, integendeel.
                                  70 waar je 70 mocht is geen probleem. 70 waar je 90 mag is volk dat niet wil/durft in te halen. En vaak heb je er dan nog helden tussen zitten die dan voorrangplichtig verkeer voorrang gaat geven, zodat de boel nog meer opgehouden wordt...

                                  Comment


                                  • Ze hebben hier net de eenrichting in mijn straat komen veranderen, moet ik nu in achteruit de straat uit?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      Ze hebben hier net de eenrichting in mijn straat komen veranderen, moet ik nu in achteruit de straat uit?
                                      ja :-)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                        ja :-)
                                        Welja, serieuze vraag he, hoe zit dat? Ik heb de verplichte rijrichting gevolgd tijdens het inrijden van de straat en ben de laatste kruising voorbij, dus ik ga nergens een verbodsbord negeren moest ik gewoon rechtdoor rijden.

                                        Het is ook weer typisch, rijrichting zou maandag veranderen voor wegwerkzaamheden op de hoofdweg, mijn klein straatje wordt de omleidingsroute. Dat is al 1 ergernis, maar bon, niets aan te doen, het is ook maar tijdelijk. Maar nu veranderen ze het dus op vrijdag, heb al verschillende mensen de foute richting zien nemen (want borden lezen is moeilijk!) en das hier nu al sinds half vijf een claxonconcert voor mijn deur tussen mensen die het goed doen en zij die denken dat ze het goed doen.

                                        Comment


                                        • belt de flikken op

                                          vraag hen hoe ge dat moet oplossen en zoniet moeten zij maar komen het verkeer even tegenhouden dat nu vanuit de andere komt
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X