Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De dashcam-rijder... Ge ziet ze meer en meer..

2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Toch niks mis mee.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Toch niks mis mee.
        Jawel, foto genomen al rijdend :o

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          Jawel, foto genomen al rijdend :o
          Ja, maar dat was niet de dashcam-rijder.

Aan het rijden met een dashcam is niks mis, in tegendeel zelfs, het kan bij ongevallen heel handig zijn.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• zijt maar zeker. de mijne zit tegen het dak, vastgezet met een beugel op het armpje van de middenspiegel.
            ik vergeet al dat die er nog zit.
            vorige week ongeluk gehad en totaal vergeten dat die er nog was. savonds pas aan gedacht en ook de beelden aan de verzekering gegeven

Comment

• Heb vandaag ergens gelezen dat hier regels omtrend bestaan. Je moet de tegenpartij onmiddellijk laten weten dat je een dashcam hebt waarmee het ongeval is gefilmd (anders heeft het geen rechtsgeldigheid) en je moet de privacycommissie verwittigen.

Comment

• De stopborden zijn hier in Ieper nu al een tijdje vervangen door "zone voorrang van rechts" borden, maar volgens mij geldt voorrang van rechts toch niet op dit soort kruisingen aangezien je over een verhoogd trottoir moet? Is in Nederland in elk geval zo.
                https://www.google.be/maps/@50.847549,2.88822,3a,75y,12.06h,66.03t/data=!3m4!1e1!3m2!1sgArvU3007Eb0BNhS8wmmtA!2e0?hl= nl

Last edited by |) ][ |V| ][; 14/05/2015, 23:17.

Comment

• in be is dat gewoon vvr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    De stopborden zijn hier in Ieper nu al een tijdje vervangen door "zone voorrang van rechts" borden, maar volgens mij geldt voorrang van rechts toch niet op dit soort kruisingen aangezien je over een verhoogd trottoir moet? Is in Nederland in elk geval zo.
                    https://www.google.be/maps/@50.847549,2.88822,3a,75y,12.06h,66.03t/data=!3m4!1e1!3m2!1sgArvU3007Eb0BNhS8wmmtA!2e0?hl= nl

Hier geld gewoon de voorang van rechts. Doorlopende stoep wijzigd de voorrang niet. Voetgangers hebben hier wel voorrang op andere verkeer aangezien het voetpad voor hen bestemd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      in be is dat gewoon vvr
                      Goed om te weten. Overal hetzelfde doen was te moeilijk waarschijnlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                        Zeer mooi

Comment

Ze hebben het zogenaamde afgeven van de voorang van rechts toch al gelijkgetrokken. Vroeger (of nog steeds) de oorzaak van veel ongevallen in de grensstreek

Comment

sorry maar nederland doet dwars in deze, vvr = vvr of dat nou een stoep is of niet, die uitzonderingen maken het alleen maar moeilijker

(niet dat ik je niet op uw woord geloof maar ik ga straks eens goegelen of het in nl uberhaupt (kots op dat woord) zo is)

Comment

sorry maar nederland doet dwars in deze, vvr = vvr of dat nou een stoep is of niet, die uitzonderingen maken het alleen maar moeilijker

(niet dat ik je niet op uw woord geloof maar ik ga straks eens goegelen of het in nl uberhaupt (kots op dat woord) zo is)
                              Voetgangers hebben in dit geval wel voorang net als fietsers bij een doorlopend fietspad en voetgangers bij een oversteekplaats. Dus bij ons is het niet veel beter en moet bekennen dat ik voorang in nl meestal duidelijker vind.

Comment

Ik heb ook nergens gezegd dat wij de rare zouden zijn he (dat zijn we nooit tegenover Hollanders).
                                Ik weet ook maar van een Nederlander dat het daar zo is en afgaande op het rijgedrag van de Nederlanders in dit soort situaties had hij gelijk, ofwel doen ze het allemaal fout. Moest je mij kunnen aantonen dat ze daar toch dezelfde regel hebben als hier, zou het handig zijn, want ik ken daar een kruispunt waar ik soms wortel sta te schieten omdat ze je er niet tussen laten.

Comment

• Steeds vaker kom ik in het straatbeeld snelheidsremmende maatregelen tegen als (optische) wegversmallingen, verkeersdrempels, minirotondes en uitritconstructies. Met betrekking tot de voorrangsrege…

zelfs de nl-ers vinden het een raar, onduidelijk gegeven (uitzicht uitritconstructie )...en het is ook gelijk het enige ik snel kon goegelen

Comment

• voor de 2e keer deze week...en het gebeurt vaak, staan alle spoorwegovergangen in de waaslandhaven op rood sinds een uur of 4...en mits het spoor de rijbaan hier erg vaak kruist loopt de mogelijke boete erg hoog op
                                    brave collega's geraken niet op hun werk, de shiften geraken niet tijdig afgelost en de mensen snakken naar hun bed na een nachtje werken

Comment

• Om 8h weer richting Brussel, ben benieuwd of de ergernissen zich weer gaan opstapelen zoals dinsdag. Maar zal vandaag wel wat beter gaan zeker, zullen velen de brug maken, dus minder volk op de baan?

Dinsdag:
                                      Vrachtwagen zit in te halen, gaat naar rechts dus de auto's die achter hem zaten beginnen te versnellen, maar door een andere trage vrachtwagen komt die onmiddellijk terug naar links terwijl er 2 auto's langs hem rijden

Stuk verder, wij rijden links om een rij vrachtwagens in te halen, plots komt er eentje uit die rij naar links terwijl wij met onze voorwielen ter hoogte van zijn achterwielen zaten.

Beide hierboven zonder gebruik van richtingaanwijzers.

Dan nog een BMW rijdster heel rare stoten zien uitsteken in de file.

Comment

• Geen ergernis vanmorgen..
                                        Zalig om te rijden naar het werk op een brugdag... Amper volk op de baan!
                                        (Al is het in Ranst weer prijs blijkbaar)
                                        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Working...
                                        X