Ergernis van dit weekend is dat mijn vrouw hare auto nog maar een goei maand heeft en er al iemand het gepresteerd heeft om zijn deur in de achterflank te zetten. De lakschade heb ik kunnen wegwerken, maar hij heeft er wel een licht verticaal neepje aan overgehouden. Ge ziet t bijna niet, tenzij onder een hoek in het licht, maar ik weet dat het er is en het ergert mij mateloos. Ffs, ik stamp toch ook mijn deur niet open als een halve hooligan...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Azgard Bekijk BerichtenErgernis van dit weekend is dat mijn vrouw hare auto nog maar een goei maand heeft en er al iemand het gepresteerd heeft om zijn deur in de achterflank te zetten. De lakschade heb ik kunnen wegwerken, maar hij heeft er wel een licht verticaal neepje aan overgehouden. Ge ziet t bijna niet, tenzij onder een hoek in het licht, maar ik weet dat het er is en het ergert mij mateloos. Ffs, ik stamp toch ook mijn deur niet open als een halve hooligan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Azgard Bekijk BerichtenErgernis van dit weekend is dat mijn vrouw hare auto nog maar een goei maand heeft en er al iemand het gepresteerd heeft om zijn deur in de achterflank te zetten. De lakschade heb ik kunnen wegwerken, maar hij heeft er wel een licht verticaal neepje aan overgehouden. Ge ziet t bijna niet, tenzij onder een hoek in het licht, maar ik weet dat het er is en het ergert mij mateloos. Ffs, ik stamp toch ook mijn deur niet open als een halve hooligan...
Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk BerichtenTjah hierdoor krijg ik soms zin om mij over 2 parkeerplaatsen te zetten.
Zodra je je wagen gebruikt heb je risico hierop vrees ik...
Comment
-
Ik zet mijn auto dikwijls op een uithoek van de parking waar niemand staat. Maar gedomme, hoeveel keer ik niet buitenkom en dat er een krel op dertig cm naast de mijne staat. Onbegrijpelijk. Als er veel plaats is op de uithoek van de parking zet ik me tegenwoordig ook op twee plaatsen. Ik hinder niemand omdat er plaats genoeg is. Sommigen zullen het arrogant vinden. Maar je deur tegen iemand zijn auto slagen of nog erger, (echt al gezien), je boodschappen zetten op de auto naast jou, da's arrogant. En die ouwe peekes die achteruit inparkeren en dan met hun vol karreke tussen de auto's moeten manoevreren, dat zijn egoisten.
Heb nu een invalidenkaart, die parkings zijn breder. Maar nu krijg ik soms commentaren van ouwe mensen omdat ik daar sta en er toch nog normaal uitzie. Onlangs ook zo'n bedweterig gepensionneerd madammeke dat het niet kon laten commentaar te geven. Probleem is dat ik niet weet hoe te reageren omdat ik dan boos zou worden. Dus laat ik het maar zo. Maar ben wel gekrenkt, zij hebben verdomme een volledig leven kunnen genieten zonder dat ze zo'n kaart nodig hebben en ik zit er toch mee sinds mijn 38ste. Als ze willen ruilen...k geef met veel plezier mijn gehandicaptenkaart af zulle. De tijd dat je ze makkelijk krijgt ligt al ver achter ons. Moetje voor naar de controle en echt makkelijk zijn ze daar niet.(wat maar normaal is)
Comment
-
Heb dat ook al voorgehad, plaats ik mijn auto schoon tussen de lijntjes, komt er zo'n kakmadam naast mij staan. Zweert er zo'n snotneus de deur open....ja u raad het al
Toen ik die madam erover aansprak zag ze daarin geen enkel probleem, t'was toch maar ne otto.....
Heb toen bij het wegrijden (madam was bezig met de kleine z'n jasje aan te doen) even over haar Delveaux sjakoske gereden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHeb nu een invalidenkaart, die parkings zijn breder. Maar nu krijg ik soms commentaren van ouwe mensen omdat ik daar sta en er toch nog normaal uitzie. Onlangs ook zo'n bedweterig gepensionneerd madammeke dat het niet kon laten commentaar te geven. Probleem is dat ik niet weet hoe te reageren omdat ik dan boos zou worden. Dus laat ik het maar zo. Maar ben wel gekrenkt, zij hebben verdomme een volledig leven kunnen genieten zonder dat ze zo'n kaart nodig hebben en ik zit er toch mee sinds mijn 38ste. Als ze willen ruilen...k geef met veel plezier mijn gehandicaptenkaart af zulle. De tijd dat je ze makkelijk krijgt ligt al ver achter ons. Moetje voor naar de controle en echt makkelijk zijn ze daar niet.(wat maar normaal is)
Als ze mij dan uit zien stappen op zo een plaats kijken ze maar raar, tot ze mijne pa aan de passagierskant zien.
Ik gebruik de kaart trouwens niet als hij d'r niet bij is (ken mensen die op die manier hun kaart al kwijt hebben gespeeld)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik stond een paar maanden geleden in de ondergrondse garage van de lokale delhaize, er was 1 METER (1 METER HE) tussen mijn auto en mijn parkeerbuur zijn auto, is die stomme kut er toch wel ni in geslaagd zijn of haar deur in mijn achterportier te zetten. En natuurlijk net op de plaats waar in de carrosserie zo'n accentlijntje zit (Ford focus kijk maar ff na). Conclusie, ik weet ook dat het er is en ik moet mijn ogen er vanaf halen of ik word er ambetant van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenHeb dat ook al voorgehad, plaats ik mijn auto schoon tussen de lijntjes, komt er zo'n kakmadam naast mij staan. Zweert er zo'n snotneus de deur open....ja u raad het al
Toen ik die madam erover aansprak zag ze daarin geen enkel probleem, t'was toch maar ne otto.....
Heb toen bij het wegrijden (madam was bezig met de kleine z'n jasje aan te doen) even over haar Delveaux sjakoske gereden
Comment
-
Ik probeer mij ook altijd op een uithoekje van een parking te zetten, en als dat niet gaat kijk ik of ik mij niet naast iemand kan zetten dat ook zijn auto in ere houdt. In mijne Citroën heb ik er ook al op 2 plaatsen van. En op ne zwarte zie je t zeker (als m proper is). Ge kunt nen auto natuurlijk niet nieuw houden, zeker niet als je m dagelijks gebruikt, maar als ge zelf zuinig zijt op uwen auto is t wel zuur als een ander er niet naar kijkt.
Comment
-
Dat met de parkeerplaatsen en arrogante medemensen is hier ook een bekend verhaal. Toen ik het beu was om in de flank van mijn wagen voor de zoveelste keer een extra deukje vast te stellen en mij consequent op twee plaatsen begon te parkeren, identiek verhaal zoals hierboven: briefjes onder de ruitenwisser en kwade blikken "want dat is toch wel ongepast"... Een beetje respect voor andermans goed is helaas vaak ver te zoeken.
Ergernis van de dag: vandaag op de weg van Oostduinkerke-dorp richting Wulpen gemerkt dat de weg nu plots van 90 km/u overal 70 km/u is geworden. Er is aan die weg NIETS veranderd, de fietsers rijden gescheiden van de rijweg (met een haag), er zijn daar quasi nooit voetgangers, er wonen quasi geen mensen (weg tussen de velden) en er gebeuren quasi nooit ongevallen. Wie o wie beslist zoiets eigenlijk? Is dat dan een kwast van de politie die denkt van: goh, mooie baan, als we daar de snelheid onopvallend verlagen naar 70 km/u kunnen we er daar veel pakken met een mobiele flitser? Dat heeft dus werkelijk niets met verkeersveiligheid te maken, je maakt mij dat niet wijs.
Ik wil gerust 30 km/u rijden in de omgeving van scholen/woonwijken, ik doe dat ook consequent (en krijg dan steevast geïrriteerde weggebruikers achter mij aan...) en kan daar in de meeste gevallen ook inkomen (hoewel ik geen begrip heb voor hele steden die zone 30 worden...maar soit). Maar snelheidsbeperkingen die werkelijk geen enkel nut hebben, daar erger ik mij steeds blauwer aan.BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk BerichtenDat met de parkeerplaatsen en arrogante medemensen is hier ook een bekend verhaal. Toen ik het beu was om in de flank van mijn wagen voor de zoveelste keer een extra deukje vast te stellen en mij consequent op twee plaatsen begon te parkeren, identiek verhaal zoals hierboven: briefjes onder de ruitenwisser en kwade blikken "want dat is toch wel ongepast"... Een beetje respect voor andermans goed is helaas vaak ver te zoeken.
Ergernis van de dag: vandaag op de weg van Oostduinkerke-dorp richting Wulpen gemerkt dat de weg nu plots van 90 km/u overal 70 km/u is geworden. Er is aan die weg NIETS veranderd, de fietsers rijden gescheiden van de rijweg (met een haag), er zijn daar quasi nooit voetgangers, er wonen quasi geen mensen (weg tussen de velden) en er gebeuren quasi nooit ongevallen. Wie o wie beslist zoiets eigenlijk? Is dat dan een kwast van de politie die denkt van: goh, mooie baan, als we daar de snelheid onopvallend verlagen naar 70 km/u kunnen we er daar veel pakken met een mobiele flitser? Dat heeft dus werkelijk niets met verkeersveiligheid te maken, je maakt mij dat niet wijs.
Ik wil gerust 30 km/u rijden in de omgeving van scholen/woonwijken, ik doe dat ook consequent (en krijg dan steevast geïrriteerde weggebruikers achter mij aan...) en kan daar in de meeste gevallen ook inkomen (hoewel ik geen begrip heb voor hele steden die zone 30 worden...maar soit). Maar snelheidsbeperkingen die werkelijk geen enkel nut hebben, daar erger ik mij steeds blauwer aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenHeb toen bij het wegrijden (madam was bezig met de kleine z'n jasje aan te doen) even over haar Delveaux sjakoske gereden
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
De toestand op de E34/N49 in Assenede. En dat blijft daar maar duren. Kilometers afgesloten om af & toe te zien werken aan......500meter.....wie verzint dit toch altijd.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDe toestand op de E34/N49 in Assenede. En dat blijft daar maar duren. Kilometers afgesloten om af & toe te zien werken aan......500meter.....wie verzint dit toch altijd.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
ik reed richting eeklo, dus niet echt zoveel last, maar richting Antwerpen was het KM's aanschuiven, stapvoets
Comment
-
Zojuist op de linkerstrook was er een paar 100 meter voor mij een L een hoopje auto's aan het inhalen. Ik reed wat sneller en tot mijn plezier plaatste de L zich even tussen het treintje auto's om mij door te laten, respect! Overkomt me niet vaak.
Als het goed is mag het ook eens gezegd worden
Comment
-
laatst passeerde hier een dashfilmpje van die hollandse golf vs de vrachtwagen
hier wat gelijkaardigs...sommige mensen smijten er zich gewoon voor en trekken zich blijkbaar van (blik)schade geen kloten aan
had het ooit eens hier over de gevolgen van toxoplasmose in het verkeer (minder angst hebben vanwege de kattenziekte, 30 tot 60% van de mensen heeft het in zich) maar in be is er geen onderzoek naar
The parasite Toxoplasma gondii infects 30–60% of humans worldwide. Latent toxoplasmosis, i.e., the life-long presence of Toxoplasma cysts in neural and muscular tissues, leads to prolongation of reaction times in infected subjects. It is not known, ...
Moderator Dennis Wilms nimmt die Zuschauer mit auf Entdeckungsreise: in die Tiefen der Ozeane, in die geheimnisvolle Welt des Körpers, in die entlegenen Winkel des Weltraums.
duits en engels onderzoek
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenDie baan van ODK richting autostrade, das ook aan 70.. ik rij er altijd 90. Er zijn wel stukken richting Diksmuide dat ge wat moet oppassen voor eventuele controle maar aan de zee valt dat nog wel meer zeker? Aan de zee gaat het vooral over parkeren maar das dan niet de politie.
@ bobo: niet dat ik weet eigenlijk... Maar goed. Ik kan er ook over gekeken hebben.BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk BerichtenIk rij ook wel wat meer waar de baan dat toelaat. Maar meevallen; tja. Ik passeer beroepshalve vrij veel in de Politierechtbank in Veurne en moet toegeven dat er meer (en op soms vrij verrassende locaties) wordt geflitst in de Westhoek dan ik vroeger aannam . Al staan ze nog altijd meer te flitsen in regio's Kortrijk en Brugge, in Veurne en omstreken staan ze ook meer en meer. Verkeersveiligheid wellicht. Terwijl ik ondertussen sinds ik mijn rijbewijs heb meer dan 100.000km heb afgelegd en nog geen enkele keer heb mogen blazen. Terwijl ik nooit drink als ik nog moet rijden. En terwijl alcohol m.i. nog een pak zwaarder doorweegt op de verkeers(on)veiligheid in het land. Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening.
@ bobo: niet dat ik weet eigenlijk... Maar goed. Ik kan er ook over gekeken hebben.
En ik dan maar rond de eindejaarsperiode extra rondrijden in de hoop eens te kunnen blazen. Helaas.
Comment
Comment