Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Bij ieder ongeval moet je tegenwoordig blazen. Na dat ongeval vroeg die agent of ik gedronken had. Uiteraard niets. Ok zei hij en deed verder aan z'n pv. We werden allemaal naar de spoed gebracht hierna en na vijf minuten stond dienen flik daar, om te blazen. Was 't vergeten. Wellicht is dat nog niet zo erg lang in voegen dat je bij elk ongeval moet blazen en was die man het vergeten?
    effectief al een paar jaar, alle betrokken partijen bij ongeval moeten blazen
    als je niet reed, kan je nog altijd boete krijgen voor openbare dronkenschap, en dan ook x aantal uren wachten om te rijden

Comment

• Dronkenschap is niet gelijk aan alcoholintoxicatie hoor zijn twee verschillende dingen
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Ik ken een hoop flikken die over een toxicomaan spreken wanneer iemand af en toe wat joints rookt.

Comment

• Fuck it, ernet pepe en meme met hunne Mitsubishi colt van voor de oorlog tegen 25/u autostrade oprijden om meteen in ene ruk naar het middenvaak te gaan.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• 14j achter 't stuur, nog nooit gecontroleerd geweest laat staan moeten blazen...

OT: onnozelaars die op 't middenvak of links blijven plakken terwijl er perfect plek is om naar rechts te gaan, of met mistlichten aanrijden terwijl er nergens in 't land mist te zien is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haroddin Bekijk Berichten
              OT: onnozelaars die op 't middenvak of links blijven plakken terwijl er perfect plek is om naar rechts te gaan, of met mistlichten aanrijden terwijl er nergens in 't land mist te zien is...
              Das om beter te kunnen zien overdag he.. de zon schijnt niet hard genoeg -_-'

Ik rij nu 3 jaar, al 4-5 keer controle gehad op die 3 jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                Fuck it, ernet pepe en meme met hunne Mitsubishi colt van voor de oorlog tegen 25/u autostrade oprijden om meteen in ene ruk naar het middenvaak te gaan.
                Perfect, zo storen ze de camions niet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haroddin Bekijk Berichten
                  14j achter 't stuur, nog nooit gecontroleerd geweest laat staan moeten blazen...

en de nieuwe borden van BIVV "blijf niet plakken ..." Heb ik al gezien op R4 en steenweg tussen Aalst en Ninove, 2 vaksbanen, nog niet gezien op E40 en E17, waar ze zeker van toepassing zijn!

Comment

• Toch wel op E17, maar veel impact maken ze blijkbaar niet.
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• moet ergens een dashboard filmpke hebben toen ik zo een bord voorbij reed op de E17, en er plakte een camion op het middenvak. die liet plaats voor een oprit.... waar geen autos op kwamen

Comment

• T was daarjuist ook weer van dat... Filevorming op de E40 richting binnenland. Accordeonfiles... En altijd willen ze uiterst links rijden. Optrekken, hard afremmen en zo heel de tijd aan een stuk. Ik rij gewoon op het rechtse vak, relaxed en heb mijn rem niet veel nodig gehad. In Wetteren reden die links bandduwers nog links en die waren gelijk of achter mij. Dus niks gewonnen en er integendeel voor gezorgd dat er files ontstaan. En dan zwijg ik nog van de helden die zigzaggen zonder ook maar iets te winnen. Soms doen mensen raar vind ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                          Toch wel op E17, maar veel impact maken ze blijkbaar niet.
                          zal wel maar ik doe maar een klein stuje E17, waasmunster gent

Comment

• Al die traagrijders jong, traag optrekken, 10-20/u onder de limiet rijden en er niet voorbij kunnen. Das tien keer stresserender dan gewoon in de file staan. Heb het daarna maar gecompenseerd door eens tot 120 door te trekken in zone 70 toen er niemand meer voor mij reed. Moesten ze allemaal eens normaal rijden he, dan zou het niet nodig zijn bij mij om zo door te trekken.

Comment

• zeker op zon en feestdagen, maar doordeweeks ook
                              steeds meer mensen die toerist zijn en centen genoeg hebben voor een auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                T was daarjuist ook weer van dat... Filevorming op de E40 richting binnenland. Accordeonfiles... En altijd willen ze uiterst links rijden. Optrekken, hard afremmen en zo heel de tijd aan een stuk. Ik rij gewoon op het rechtse vak, relaxed en heb mijn rem niet veel nodig gehad. In Wetteren reden die links bandduwers nog links en die waren gelijk of achter mij. Dus niks gewonnen en er integendeel voor gezorgd dat er files ontstaan. En dan zwijg ik nog van de helden die zigzaggen zonder ook maar iets te winnen. Soms doen mensen raar vind ik
                                Precies! Ik blijf meestal ook rechts en rij constante snelheid waardoor soms al eens gaten van 100m vallen. Altijd grappig om te zien hoe sommigen daar dan invliegen, om dan iets verder terug naar links te gaan en niks opgeschoten te zijn. Sommigen worden blijkbaar aangezogen door een paar meter vrije ruimte in een file. En altijd dat optrekken en afremmen... heel vervelend. Constant 20 km/h rijden is veel relaxter vind ik...

Comment

• Moet daar eens op letten, de camionchauffeurs die toch beroeps zijn, die rijden ook relaxed in de file. Die zal je ook niet zien bruusk optrekken en remmen maar een zo gelijk mogelijke snelheid aanhouden. Minder vermoeiend en qua tijd totaal hetzelfde. In de file rij ik liever achter een camion dan tussen twee opgefokte bestuurders die de 'snelste' weg zoeken.
                                  Wat je ook veel relaxter maakt is als je op voorhand weet hoe lang de file duurt. Daar is onderzoek naar geweest en dit wordt op sommige plaatsen toegepast. In deze auto duidt mijn GPS systeem dat ook aan, tot op de minuut correct. Awel, als je dan wet dat de file, ik zeg maar iets, 3 minuten duurt, dan zeg je bij jezelf dat 't snel gedaan zal zijn. Staat er 35 minuten, dan weet je het en kan je rustig aan aftellen. Of een afrit nemen en dikwijls verder rijden maar toch in beweging blijven als je niet wil stil staan. Ik vind het een leuk gadget in ieder geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                    en de nieuwe borden van BIVV "blijf niet plakken ..." Heb ik al gezien op R4 en steenweg tussen Aalst en Ninove, 2 vaksbanen, nog niet gezien op E40 en E17, waar ze zeker van toepassing zijn!
                                    ik heb er vandeweek ook zo eentje gepasseerd, en die keek dwaas naar mij en ikke maar wijzen naar dat 'blijf niet plakken'-bord.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    T was daarjuist ook weer van dat... Filevorming op de E40 richting binnenland. Accordeonfiles... En altijd willen ze uiterst links rijden. Optrekken, hard afremmen en zo heel de tijd aan een stuk. Ik rij gewoon op het rechtse vak, relaxed en heb mijn rem niet veel nodig gehad. In Wetteren reden die links bandduwers nog links en die waren gelijk of achter mij. Dus niks gewonnen en er integendeel voor gezorgd dat er files ontstaan. En dan zwijg ik nog van de helden die zigzaggen zonder ook maar iets te winnen. Soms doen mensen raar vind ik
                                    ik stond er ook in, in die file. Op den duur reed iedereen vlot 110 op het eerste vak, terwijl ze op het derde vak nog 90 reden.
                                    Wel lastig dat de gps in de auto eerst aangaf dat het 10 min extra was, dan was het plots 30 min extra, en op de radio zeiden ze toen net dat er een uur extra vertraging was. Tegen dat de gps dat aangaf, was het incident al opgelost. En ik kon het nergens zelf aanpassen.
                                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                      Precies! Ik blijf meestal ook rechts en rij constante snelheid waardoor soms al eens gaten van 100m vallen. Altijd grappig om te zien hoe sommigen daar dan invliegen, om dan iets verder terug naar links te gaan en niks opgeschoten te zijn. Sommigen worden blijkbaar aangezogen door een paar meter vrije ruimte in een file. En altijd dat optrekken en afremmen... heel vervelend. Constant 20 km/h rijden is veel relaxter vind ik...
                                      Het trieste is dat als de file oplost, dat er dan nog altijd tisten zijn die 20 blijven rijden...

En dat is super dat jij de file probeert te doorbreken door 100 en meer meters open te laten voor je, maar wat er voor mij als motorrijder gebeurt is dat volk achter je van rijvak wisselt om je toch voorbij te zijn... En dat maakt het voor mij gevaarlijk...

Ik rij nu al 6 jaar elke dag doorheen de file met de motorfiets, en meer dan 50 meter ruimte laten met je voorligger is absoluut zinloos en maakt het enkel gevaarlijker... Zover kan je gewoon niet kijken om te zien of de file oplost of niet, en bijgevolg van de 4 keren dat je het doet heb je 3 keren dat je toch moet vertragen omdat je de golf niet kon opvangen, en de 4e keer rij je onnodig traag want is de file voor je aan het oplossen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                        Door gaten te laten van 100m en meer zal het langer duren eer de file is opgelost.
                                        Je moet de snelheid van je voorganger aanhouden. Mocht iedereen dat doen en in zijn vak blijven zouden de files met 40% versnelt opgelost worden.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                          ik heb er vandeweek ook zo eentje gepasseerd, en die keek dwaas naar mij en ikke maar wijzen naar dat 'blijf niet plakken'-bord.

ik stond er ook in, in die file. Op den duur reed iedereen vlot 110 op het eerste vak, terwijl ze op het derde vak nog 90 reden.
                                          Wel lastig dat de gps in de auto eerst aangaf dat het 10 min extra was, dan was het plots 30 min extra, en op de radio zeiden ze toen net dat er een uur extra vertraging was. Tegen dat de gps dat aangaf, was het incident al opgelost. En ik kon het nergens zelf aanpassen.
                                          Bij mij werkt dat met de live diensten van TomTom. En ik moet zeggen dat die bijna in real time werken. Zijn er hier nog die dit hebben van TomTom en daar even enthousiast van zijn? Ze geven ook de mobiele flitsers en ook dat werkt erg goed. Maar ik denk dat enkel Nissan en Renault standaard dit van TomTom kunnen hebben of zijn er nog automerken die dit inbouwen?

Comment

Working...
                                          X