Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vroeger ook goede ervaring gehad met TT, wel een topmodel MET TMC-antenne erbij, ...
    nu ingebouwd in de Mazda en werkt ook goed, alle wegenwerken aangegeven, max 24 uur na start, meestal vroeger, durft wel eens wegenwerken laten staan als deze al paar dagen opgelost zijn, GEEN flitsweergave

Comment

• Waze heeft dat tegenwoordig ook met hun "Traffic Bar": http://blog.waze.com/2015/04/great-n...r-android.html
      Last edited by Seth; 26/05/2015, 10:18.
      2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

• Probleem met de TMC is dat die vaak traag is. De livediensten zijn heel accuraat. Om de x aantal minuten worden berekeningen gemaakt van de snelheid van de wagens. Je reistijd wordt hierdoor aangepast. Bvb als er geen file is maar de gemiddelde snelheid is slechts 70 op de snelweg, zal hij dit niet aanduiden als file of zo, maar als extra reisminuten. Ook leuk eraan is dat je, eens in de file, kan kijken hoe lang het nog duurt. Het telt je minuten file af.
        Vermits er ook liveweergave is van mobiele flitsers vroeg ik me af of er veel mensen zijn die hiervan gebruik maken. Voor mij is dit het beste systeem dat ik ooit had (niet het meest vooruitstrevende met touch screen en zo, dat niet)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Bij mij werkt dat met de live diensten van TomTom. En ik moet zeggen dat die bijna in real time werken. Zijn er hier nog die dit hebben van TomTom en daar even enthousiast van zijn?
          Yep, en ben er even enthousiast over. Bijzonder accuraat, wat alleen maar kan betekenen dat er veel andere gebruikers zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Probleem met de TMC is dat die vaak traag is. De livediensten zijn heel accuraat. Om de x aantal minuten worden berekeningen gemaakt van de snelheid van de wagens. Je reistijd wordt hierdoor aangepast. Bvb als er geen file is maar de gemiddelde snelheid is slechts 70 op de snelweg, zal hij dit niet aanduiden als file of zo, maar als extra reisminuten. Ook leuk eraan is dat je, eens in de file, kan kijken hoe lang het nog duurt. Het telt je minuten file af.
            Vermits er ook liveweergave is van mobiele flitsers vroeg ik me af of er veel mensen zijn die hiervan gebruik maken. Voor mij is dit het beste systeem dat ik ooit had (niet het meest vooruitstrevende met touch screen en zo, dat niet)
            tot voor kort altijd gebruikt(TT-live) en nu met ingebouwd toestel met TMC erger ik mij aan't gemis, binnenkort eens beugeltje bestellen om de TT ook erin te plaatsen
            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Of waze, dat is gratis. Maar dan moet je ook een houdertje hebben natuurlijk.

Comment

• Kom ik aan een T-splitsing waar ik links wil afslaan en er een auto van rechts komt. Die stopt om een fietser over te laten steken en vertraagt. De motorrijder die erachter reed had hier geen zin in en gaat over het fietspad voorbij en mist op een haar na de fietster.

Mijn vooroordelen tov motorrijders zijn hierbij weer bevestigd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Kom ik aan een T-splitsing waar ik links wil afslaan en er een auto van rechts komt. Die stopt om een fietser over te laten steken en vertraagt. De motorrijder die erachter reed had hier geen zin in en gaat over het fietspad voorbij en mist op een haar na de fietster.

Mijn vooroordelen tov motorrijders zijn hierbij weer bevestigd.
                  Natuurlijk want alle motorrijders doen dat...

Comment

• Dat zou ik niet durven zeggen. Eerder een schatting van 8 op de 10. Dagelijks zie ik nu motorrijders stunten uithalen waarvan ik mij afvraag waarom die nog niet 1,5 meter onder de grond liggen. Gisteren kon ik kiezen : ofwel hard op de rem gaan staan en hopen dat de achterligger niet op mij knalt ofwel een motorrijder er niet tussen laten en op een tegemoetkomende vrachtwagen zien knallen. De motorrijder had en de afstand en de snelheid van het tegemoet komend verkeer compleet verkeerd ingeschat. Hij of zij was dan ook al een hele tijd zigzaggend aan het inhalen. Gas open, 1 wagen inhalen en dan hard afremmen. Dat moet wel eens fout lopen. En dit is geen ergernis voor mij maar kom dan ook niet zeuren dat wagens beter moeten opletten!!!

Comment

• Inderdaad, er zijn wel motorrijders die het soms gortig maken. Maar 8 op de 10 is wel wat veel, ik (ook motorrijder) zou eerder 3 à 4 op de 10 zeggen. Voordelen van een moto zijn dat je heel snel kan accelereren, remmen en gemakkelijk ergens kunt invoegen (door de geringe grootte van een moto). En die drie dingen komen al snel vrij agressief over, ook al is dat niet altijd zo. En als een moto het gortig maakt en het loopt fout, dan is ie meestal zelf de pineut. Twee wielen en vallen of botsten komt zelden goed.

Comment

• 't is gelijk met de BMW rijders, de slechten verpesten het voor de goei
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                          't is gelijk met de BMW rijders, de slechten verpesten het voor de goei
                          Vooral dan die sportpakketrijderkes met platte moteurkes onder de kap.

Comment

• Ik rij intussen al 8j. niet meer met de moto maar het is idd. heel verleidelijk om wat de hooligan uit te hangen. Je hebt ook een groot gevoel van controle maar niet-motards weten dat natuurlijk niet altijd. Soms komt het over dat je als een zot rijdt terwijl dat eigenlijk totaal niet zo is. Zoals Jakkel zegt, door de voordelen kan je beter anticiperen en dus meer risico nemen, op voorwaarde dat je wat rijervaring hebt. Moest ik nu opnieuw beginnen rijden dan zou ik extreem voorzichtig zijn.
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                              't is gelijk met de BMW rijders, de slechten verpesten het voor de goei
                              Skodarijders kunnen er tegenwoordig ook wat van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Skodarijders kunnen er tegenwoordig ook wat van
                                Wet van de grote getallen

Ik ben vooral extra aandachtig als er een Duster of een Sandero Stepway in mijn buurt komt...
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Motorrijders, tja je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren maar ik ben zeker dat er procentueel een pak meer motorhooligans zijn dan autohooligans… Was toch nog onlangs in de media iets wat betreft verkeersdoden en motorrijders, statistieken zeggen genoeg zeker, en ja , ok veel ongevallen met motorrijders zijn bvb een wagen die de weg opkomt en de voorang hebbende motorrijder in de flank gaat, wat er echter zelden bijstaat is hoe snel die motorrijder ging, wees maar zeker dat in heel veel gevallen de motorrijder bij dergelijke ongevallen ruim tot extreem de toegelaten snelheden te boven gaat… dan is het als autobestuurder niet simpel om in te schatten hoe snel die er aankomen…
                                  Nu ik erger me daar eigenlijk niet aan, ik heb hoedanook maar weinig compassie met eentje die zichzelf de dood in gaat rijden, jammer voor de vele motorrijders die het wel verantwoord aan de dag leggen…
                                  Het enige waar ik me aan erger bij motorrijders zijn die zondagvoormiddag crosmotorbende die hier steevast iedere week door de straat vliegen en bewust naast de verharde betonweg door het gras en de kiezelstenen van de hele straat vliegen en heel de voortuin naar de vaantjes rijden , en leuk dat dat is… bende onverantwoorde klein kinders… Politie is op de hoogte en zeggen er iets aan te doen, alleen zijn ze al twee keer toe gewoon van de flikken weggereden , niet ééntje heeft een nummerplaat en in veel gevallen zitten ze van boven tot onder in de modder… dat spelleke is nu al bezig van begin dit jaar…

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Vooral dan die sportpakketrijderkes met platte moteurkes onder de kap.
                                    deze middag tegengekomen,
                                    zetel plat, klakske op de kop en mistlichten vooraan branden :o

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Motorrijders, tja je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren maar ik ben zeker dat er procentueel een pak meer motorhooligans zijn dan autohooligans… Was toch nog onlangs in de media iets wat betreft verkeersdoden en motorrijders, statistieken zeggen genoeg zeker
                                      Als ik uit de bocht vlieg of frontaal ergens tegen bots met m'n auto, dan word ik opgevangen door m'n gordel en een hoop airbags. Ik heb een ganse kooi rond mij en de kreukelzones doen de rest. Met een moto vlieg ik er gegarandeerd af. De enige bescherming die ik heb is m'n helm en m'n pak. Daarom vallen er zoveel zwaargewonden en doden onder de motorrijders.

Comment

• In mijn 4j als motard 2 ongevallen gehad, 2x had't serieus erg kunnen aflopen.
                                        Eerste keer bij filefilteren tegen 30km/u, MP's achter me hebben getuigd. "Totaal niet gezien meneer."
                                        De 2de keer met te hoge snelheid, niet extreem maar toch 100 in zone 70 (dacht dat't 90 was, blijkbaar veranderd in de laatste maanden). Tegenpartij had zelfs niet gezien dat ik er was, zwijg stil van mijn snelheid in te schatten... met moto met xenon, oranje helm, fluovest. Ne brouwer van 72 met de kar.
                                        En ik ben er redelijk zeker van dat er weinig motorrijders totaal alles rondom hun missen door smsen, bellen, scheren, schminken,... Zo zie ik eerlijk gezegd veel meer autobestuurders dan motards die over 't fietspad rijden. En dan durf ik gemakkelijk 4/10 zeggen in de fractie van de tijd dat ik er langs kom, dan zit ik er niet ver langs. Waarschijnlijk zijn't er dan nog een pak meer over de volledige rit.

Comment

• Volgens mij is het probleem bij velen dat het goed weerrijders zijn. Die hebben dikwijls hun machine niet onder controle en dat zie je heel duidelijk aan hun rijstijl. In de zomermaanden wordt de moto een paar keren buiten gehaald, maar zo leer je juist niks bij. De motards waar ik nog het meeste naar op kijk zijn de zwaantjes. Die mannen kunnen doorgans echt wel rijden. Iemand die 3000 km per jaar op de moto zit en dan het kot open trekt, dat is om problemen vragen.

Comment

Working...
                                          X